Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001

    Question Brava 1.2 16 - Naprawa nadkoli + progi

    Witam,
    Chciałbym odrestaurować nadkola + ewentualnie progi w swoim drogim tyłko-wozie

    Stan jak widać.
    20140504_184432.jpg

    Przeszukałem forum i inne strony i sklepiłem dwie opcje..

    1. Gdy nie będzie dziur.
    - Papier 300-400 szlifuję nadkole
    - Papier drobnoziarnisty do poprawy
    - Rozpuszczalnik silikonowy
    - Podkład reaktywny albo podkład epoksydowy3 warstwy w odstępach 10 minutowych + suszenie
    - Podkład akrylowy 2-3 cienkie warstwy
    - Potem papier 800 żeby pozbyć się zgrubień i niedoskonałości
    - Ponownie rozpuszczalnik silikonowy
    - Baza w sprayu 3 razy odstęp ok 10 minut
    - Lakier bezbarwny po ok 30 minutach

    2. Gdy będą dziury.
    - Papier 300
    - Odrdzewiacz
    - Tam gdzie dziury wkładam szklaną matę [włókno szklane]
    - Używam żywicy i pędzelkiem nasączam umieszczone plastry włókna
    - Po wyschnięciu szlifuję np. papierem 800
    - Następnie na niedoskonałości szpachlówka z włóknem szklanym
    - Po wyschnięciu nakładam zwykłą szpachlówkę
    - Jak wszystko wyschnie papier 70 i szlifowanie
    - Podkład
    - I papier gradacja 1000 mokry?
    - Baza
    - Lakier
    - Czy zabezpieczyć dodatkowo od wewnętrznej strony np. jakaś masa bitumiczna albo baranek?

    Co uważacie?
    Czy ktoś ma bardziej sprawdzone sposoby?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Oczywiście mowa tu o naprawie garażowej ;]
    Ostatnio edytowane przez Rick ; 04-05-2014 o 20:18



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    przygotowanie elementu to najważniejsza praca i najbardziej pracochłonna.

    za dużo pisać, ale ja staram sie zycie ułatwic.

    tak jak w twoim przypadku wziołbym lamele 80 na szlifierkę LISTKOWA TARCZA DO SZLIFOWA. - LAMELKA 125mm GR.80 (4206468720) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    i szybko widziałbys ile jest zdrowej blachy. rdze trzeba zedzrec ile sie da.
    mam jeden skuteczny moze nei najtanszy sposób na niewielie dziury i ogniska korozi: kalej dwuskładnikowy do stali i zeliwa KLEJ DO METALU SPAWANIE NA ZIMNO CX-80 AUTO WELD (4129807516) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

    jak takim klejem zabezpieczysz to rda nie bedzie postepowac i tworzy twarda pwierzchnie (szpachla przepuszca wode i tlen i pod nią rdzewieje zle wyczyszczona rdza)

    papiery po kolei jak ja uzywam to
    80 aby złapać kształt
    320, aby wyrównac i sie nie namachac po tym maluje podkładem, czekam 1 dobe, aby osiadł i można szlifowac
    800 na mokro pod lakier

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    jutro bede robiła zaprawkiw vectrze to moze porobie zdjecia

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2014
    Skąd
    Radom
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Rocznik
    Grudzien 1999
    Ja w swoim fiaciku robiłem progi po zimie (rdza mi wyszła) tym sposobem: (doradził sprzedawca w motoryzacyjnym)

    1. Najpierw szlifowałem.
    2. Nałożyłem odrdzewiacz zostawiałem na całą noc.
    3. Następnie gdzie były dziury szpachla z włóknem szklanym.
    4. Po wyschnięciu włókna zeszlifowałem nierówności papierem ściernym.
    5. Odtłuściłem.
    6. Progi pokryłem podkładem.
    6. Nałożyłem czarny półmat równo z linia drzwi - całe progi.

    Powiem szczerze że ładnie to wyszło lecz w swojej bravie mam takie dwie dziury z obu stron, że nie da się tego załatać i postanowiłem w najbliższym czasie wymienić całe progi na ocynkowane już byłem u blacharza powiedział mi 150 zł od strony to i tak nie najgorzej.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Co do nadkoli..
    Ten klej to widzę niezłe cuda robi

    - Ok czyli rdze jadę 80
    - Odrdzewiacz czy jakiś rozpuszczalnik?
    - Klej jak będą dziury
    - Podkład
    - Szlifowanie 800
    - Lakier

    Co do progów..
    Ciekawy pomysł
    Czym odtłuszczałeś i odrdzewiałeś?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 kwiecień 2014
    Skąd
    Radom
    Wiek
    30
    Postów
    29
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Rocznik
    Grudzien 1999
    Cytat Napisał Rick Zobacz post
    Co do progów..
    Ciekawy pomysł
    Czym odtłuszczałeś i odrdzewiałeś?
    CORTANIN F
    co do odtłuszczacza to nie pamiętam ale to jest najmniej istotne w sklepie Ci jakiś doradzą

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Dojechałem do blachy i wygląda to źle..
    Są dziury.. I nie wiem czy szpachla to dobry pomysł bo rozejdzie się głębiej..

    Z prawej strony blisko progu też już bierze rdza..

    Pomalowałem Hammerite na rdzę i chciałbym do tego wrócić za tydzień. [ pokryłem szpachlówką ]
    Tylko nie wiem czy nie lepiej wspawać reperaturkę?
    Bo jak przejadę mocniej to prawy kształt się urwie.


    Najgorsze jest to że niestety dysponuję tylko kątówką bez regulacji obrotów.
    Więc do obróbki zostaje mi tylko klocek.

    Ewentualnie myślałem nad:
    Szlifierka mimośrodowa 450W, stopa 125/150 mm Graphite 59G346
    http://www.ceneo.pl/2267052#pid=3530
    Ostatnio edytowane przez Rick ; 12-05-2014 o 10:23

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    plus za dobre oczyszczenie z rdzy.
    teraz włókno szklane i zywica, ewentualnie klej do metali dwuskładnikowy aby zabrac rdzy dostep do tlenu.
    sama szpachla niestety nasiaka wodą i jak podejdzie pod szpachle to wysadzi.
    podkład epoxydowy tez skutecznie zatrzyma dostep tlenu

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Tylko przy nadkolu siada zarys nadkola i jak pojadę głębiej to będę musiał formować nie wiem czym..
    Folią aluminiową?

    Generalnie położyłem włókno szklane i pomalowałem hammerite..
    Ale będę chyba musiał otworzyć to raz jeszcze żeby jeszcze lepiej zedrzeć rdzę z prawej strony.
    Szpachle położyłem po włóknie szklanym [ szpachlówka z włókna].

    Właśnie myślałem nad tym podkładem.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    39
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    Hammerite raczej nie nadaje się do zabezpieczenia nawet na chwilę, jak już to lepiej podkład epoksydowy/akrylowy. Najlepszym wyjściem to wstawić reperaturkęe. Sprawdziłbym jak wyglada też wewnętrzne nadkole bo na fotce brązowe.
    Fiat Bravo SX 1.2 82KM 1999
    http://www.autocentrum.pl/awc/panterka/fiat-bravo-1999/

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Obawiam się że brązowe - całe
    Można je wyciągnąć czy trzeba wycinać?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    39
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    tylko wyciecie

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    A w reperaturce jest już dodatkowo zamontowane wewnętrzne nadkole?

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    nie. reperaturka to tylko zewnętrzne poszycie. do niektórych modeli są dostępne nadkola ale czy do bravy dostaniesz to nie wiem. może być ciężko. pozostaje oczyszczenie tego i ocena jak będzie w niezłym stanie to porządna konserwacja i powinno pożyć a jak naprawdę mocno przegnite to wycięcie i formowanie z blachy nowego.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    wiesz co jest najskuteczniejsze aby nie postepowała korozja?
    TOWOT stały smar który po naprawie mozesza rozsmarowac na wewnetrznej stronie zakurzy sie i wyschnie. jak operacje bedziesz powtarzał przed zima to nadkola przetrwają


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Środek do konserwacji i ochrony podwozia/nadkoli
    Napisany przez byrrt na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 22-07-2014, 14:00
  2. Naprawa silnika Fiat Brava 1,4 czy warto? Pomocy!
    Napisany przez sandra_2013 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-11-2013, 14:14
  3. konserwacja nadkoli - tył
    Napisany przez kede86 na forum Albea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-07-2013, 22:16
  4. [Jak wykonać] Fiat Brava - Naprawa tylnej wycieraczki.
    Napisany przez waho. na forum Bravo/Brava/Marea, zrób to sam
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 22-07-2012, 15:10
  5. Progi Uno
    Napisany przez Uniacz1998 na forum Uno
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 19-03-2012, 17:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

progi z wlukna szklanego do brawa

hammerite na progi

rdza wlokno szklane

naprawa progow wewnetrznych na klej do metalu

brava nadkole wewnetrzne

rdza a wlokno szklane

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl