Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2010
    Skąd
    Kraków
    Postów
    18
    Auto
    Brava 1.9TD 100KM

    Unhappy Brak Przyśpieszenia

    Witam, posiadam Brava 1.9TD i zauważyłem brak mocy w nim wciskam gaz i bardzo powoli przyśpiesza, prosiłbym o porady co z tym zrobić. Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    27
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Opisz dokładniej.
    Na każdym biegu tak mozolnie przyśpiesza czy na wyższych??
    filtry kiedy wymieniane, może któraś z pompek być zapchana.. Oby, bo ja miałem podobny problem w tym samym modelu i silniku, brak przyśpieszenia, a jak mu się depnęło na gaz przez dłuższy czas to później na krzyżówce nie mogłem ruszyć- kompletny brak mocy silnika. I nie mam najlepszych wieści - turbosprężarka.
    Sprawdź ją czy łopatki ma ok, czy działa sprawnie, czy niema wycieku spod turbiny, czy w ogóle się załącza.

    Jeśli filtry i pompki są ok to możliwe jest że coś nie tak z turbiną, może tylko wężyk pęknięty i ciśnienia niema, albo nie otwiera się turbina.- to najlepiej sprawdzić na komputerze. musisz sprawdzić u dobrego mechanika który ma możliwość podpięcia go po komputer.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Na początek sprawdź zawór EGR oraz przepływomierz wyczyść.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2010
    Skąd
    Kraków
    Postów
    18
    Auto
    Brava 1.9TD 100KM
    od 3 tys obrotów w ogóle nie ma ciągnięcia, nie wiem o co chodzi bo slychać że turbina świszczy

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    odłącz przepływomierz, przejedź się i sprawdź czy będzie czuć różnicę

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Sprawdź przewody do turbiny i za nią czy nie są popękane!
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2010
    Skąd
    Kraków
    Postów
    18
    Auto
    Brava 1.9TD 100KM
    ok jutro odłączę i dam znać, zawsze jest cicha nadzieja że to pomoże i nie trzeba będzie inwestować w turbinkę

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2010
    Skąd
    NOWY SACZ
    Postów
    15
    Auto
    BRAVA 1.9 TD 100 SX
    komputer komputer komputer.

    a jak nic nie wykaze to po kolei:

    - sprawdz filtr powietrza
    - sprawdz czy okladzina maski nie opadla i nie zatyka wlotu powietrza
    - sprawdz filtr paliwa
    - sprawdzic przewody dolotowe- może turbina pompuje w dziure
    - egr - przepływomierz (ale to nie powoduje aż takiego spadku mocy)
    - sprawdzic turbine ? bierze olej ? kopci na czarno? moze powiedziała dobranoc
    - jak sprzęgło? może ślizga
    - pompa - zawór turbo tzw booster - opis sprawdzenia na forum

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    egr - przepływomierz (ale to nie powoduje aż takiego spadku mocy)
    W tym przypadku bardzo byś się zdziwił kolego.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał joohnypl Zobacz post
    - egr - przepływomierz (ale to nie powoduje aż takiego spadku mocy)
    Zdziwienie byłoby przeogromne, gdy podejrzewając tak poważne rzeczy awarią okazałby się przepływomierz

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 luty 2010
    Skąd
    NOWY SACZ
    Postów
    15
    Auto
    BRAVA 1.9 TD 100 SX
    kolego @lukq

    mówimy o silniku TD100, a nie o JTD,
    w przypadku JTD, egr i przeplywka daja takie objawy, bo: przeplywka steruje dawka paliwa co ma najwiekszy wplyw na mulenie (nieoptymalna dawka do warunków pracy = na przyklad czorna chmura + spadek mocy)

    W TD100 - przepływomierz steruje tylko i wyłącznie egr'em, jezeli ten chodzi dobrze to samochod jezdzi dobrze.
    egr'a w td100 mozna zdiagnozować tak jak przeplywke przez podłączenie pod kompem, i pojeżdżenie (mozna zobaczyc czy egr zamyka/otwiera sie podczas cisniecia, i czy przeplywka rowno mierzy, nie ma skokow itp)

    Kabel do kompa z przejciowka do td100, kosztuje ~60-70 PLN

    oczywiscie jeszcze jest pare rzeczy, typu: elektrozawor na pompie, czy czujnik polozenia walu ;P ale to wszystko i tak mozna zdiagnozować komputerem

    ale panowie ... lepiej zacząc od prostych i mało kosztownych rzeczy jak filtry itp.... o których często niektórzy zapominają
    Ostatnio edytowane przez joohnypl ; 07-06-2011 o 21:09

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2010
    Skąd
    Kraków
    Postów
    18
    Auto
    Brava 1.9TD 100KM
    przepływomierz raczej ok, jak daje mu gazu sporo to dymi strasznie z tyłu do 3 tys obrotów i dalej nie idzie robi strajk

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    mówimy o silniku TD100, a nie o JTD,
    w przypadku JTD, egr i przeplywka daja takie objawy, bo: przeplywka steruje dawka paliwa co ma najwiekszy wplyw na mulenie (nieoptymalna dawka do warunków pracy = na przyklad czorna chmura + spadek mocy)

    W TD100 - przepływomierz steruje tylko i wyłącznie egr'em, jezeli ten chodzi dobrze to samochod jezdzi dobrze.
    egr'a w td100 mozna zdiagnozować tak jak przeplywke przez podłączenie pod kompem, i pojeżdżenie (mozna zobaczyc czy egr zamyka/otwiera sie podczas cisniecia, i czy przeplywka rowno mierzy, nie ma skokow itp)
    Rozumiem, Ciebie, ale jeśli EGR nie działa prawidłowo to spadek będzie odczuwalny i to strasznie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    27
    Postów
    443
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    A sprawdziłeś przy turbinie ?? wężyki ??
    Na łopatkach wirnika turbiny niema "jakiś" skaz lub coś ?? można to zobaczyć - jeśli masz kanał żeby wejść pod samochód.
    A może ci się po prostu nie otwiera zawór od ciśnienia powietrza które dochodzi do turbiny - to musisz na komputerze sprawdzić.
    Ja miałem taki problem właśnie i oddałem to do roboty niby "fachowcom", przez których - tak sądzę - zaczęły się problemy z turbiną - wyciek oleju, łopatki całe porysowane,jakby coś tam wpadło - wymieniłem turbinę auto działa poprawnie

    Dołączę się do tematu, w sprawie mojego problemu.
    Już jakiś czas temu zauważyłem, że przy prędkości ok 140km/h zaczyna mi drgać kierownica [czuję też w kabinie czasem] - przy 150 już dość mocne drgania są, a powyżej ustępują- przeczytałem, że niewyważone koła'[a były wyważane], więc pojechałem wyważyć je- tylko przód [drugi raz wtedy były wyważane], tył zostawiłem bo już wcześniej były wyważane- i koła były ok. , a drgania nadal są , może mniejsze ale są . Od czego to może być?? jaki inny powód ?? Przy hamowaniu nic nie drga więc chyba zawieszenie ok.
    Może to być przez łożyska w tylnych kołach ? Bo lekko już słyszę że zaczynają "huczeć"- może ktoś się orientuje jaki koszt takich łożysk do brava jtd ?

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    raczej otwóż nowy wątek z tym problemem, bo z obecnym tematem nie ma on nic wspólnego. Ale moim zdaniem tak: skrzywiona felga(po walnieciu w krawężnik np), przegub wewnętrzny, zła zbieżność, może tarcze/zaciski?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Dziwne wibracje przy przyśpieszaniu i wpadaniu dołki.
    Napisany przez Raban na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-09-2010, 15:28
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-09-2010, 22:03
  3. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48
  4. Przy słabej bateri brak dopływu paliwa.
    Napisany przez kuba1990 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-12-2008, 10:50
  5. Po wymianie szczotek przy alternatorze brak ładowania.
    Napisany przez kuba1990 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-12-2008, 10:42

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brak przyspieszenia

fiat bravo dymi i nie ma mocy

brak mocy dymi fiat marea 1.9 td

jak sprawdzic turbine w bravo

nierowne przyspieszanie marea td

fiat bravo 1.4 brak mocy przyspieszenia kopci

seicento wolno przyspiesza

przegub wewnetrzny fiat bravo 1.9 td 100s

fiat bravo td100 zrobil sie mulasty gaz do

1.9 jtd bierze olej brak mocyfiat brava 1.9 jtd brak sterowania turbojak wyczyscic turbine w fiat mareamarea jtd wyciek spod turbinyfiat stilo dymi nie ma sily bieze olejbrava 1.9td sprawdzenie boosterafiat marea slabe przyspieszenie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl