Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9

Temat: brak napedu  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2013
    Skąd
    ZST
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Brava 1.9 TD100
    Rocznik
    1997

    brak napedu

    witam, dokładnie wczoraj przy skręcie w lewo straciłem napęd w aucie ,(sprzęgło chodzi normalnie ,biegi wchodzą) .po otwarciu maski i włączeniu biegu zauważyłem ze półoś się obraca, pierwsza myśl przegub .Po rozebraniu stwierdziliśmy ze z przegubem jest wszystko w porządku(ciezko chodził brak luzu) w tej chwili auto stoi rozebrane zastanawiam sie jaka mogła być przyczyna tego stanu...prosze o radę może ktoś już się z tym spotkał...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2012
    Skąd
    Borek Wielkopolski
    Wiek
    25
    Postów
    36
    Auto
    Fiat Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    Prawdopodobnie przegub sie ukrecil. Przy skrecie w lewo to jak sie nie myle prawy. Zobacz czy przy wlaczonym biegu kreci sie poloska

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2013
    Skąd
    ZST
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Brava 1.9 TD100
    Rocznik
    1997
    sprawdziłem obraca się...(a koło stoi),napisałem to już wyżej

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Odkręć przegub od piasty koła. Zdejmij go i oceń czy wszystko w porządku.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2013
    Skąd
    ZST
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Brava 1.9 TD100
    Rocznik
    1997
    odkręciłem sprawdziłem...niby wszystko jest z nim w porządku

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    jest taka możliwość żeby półośka wyszła z przegubu i to było przyczyną ??(ponieważ po podniesieniu auta skrzynia już normalnie blokowała koło jakby wskoczyl na swoje miejsce) dodam jeszcze ze przegub bardzo łatwo dało się zdjąć z półosi

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    dodam jeszcze ze stało mi się to podczas poślizgu auto jechało prosto przy kołach skręconych na maxa w lewo i dodawaniu gazu

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    35
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Cytat Napisał Mcgregor25 Zobacz post
    odkręciłem sprawdziłem...niby wszystko jest z nim w porządku

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    jest taka możliwość żeby półośka wyszła z przegubu i to było przyczyną ??(ponieważ po podniesieniu auta skrzynia już normalnie blokowała koło jakby wskoczyl na swoje miejsce) dodam jeszcze ze przegub bardzo łatwo dało się zdjąć z półosi

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    dodam jeszcze ze stało mi się to podczas poślizgu auto jechało prosto przy kołach skręconych na maxa w lewo i dodawaniu gazu
    Sam sobie odpowiedziałeś - najprawdopodobniej ścięło pierścień segera i dlatego przegub łatwo schodzi z wielofrezu - musisz zdjąć przegub i dokładnie wypłukać smar który się w nim znajduje - razem z nim wymyjesz pierścień lub to co z niego pozostało ,jeśli nie jeździłeś tak długo to przegub powinien być dobry i wystarczy nowy smar + nowy pierścień
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał QBOSS Zobacz post
    Sam sobie odpowiedziałeś - najprawdopodobniej ścięło pierścień segera i dlatego przegub łatwo schodzi z wielofrezu - musisz zdjąć przegub i dokładnie wypłukać smar który się w nim znajduje - razem z nim wymyjesz pierścień lub to co z niego pozostało ,jeśli nie jeździłeś tak długo to przegub powinien być dobry i wystarczy nowy smar + nowy pierścień
    Przychylam się do wypowiedzi. Normalnie żeby zdjąć przegub z półosi trzeba się trochę nagimnastykować, także chyba w tym leży przyczyna.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2013
    Skąd
    ZST
    Postów
    27
    Auto
    Fiat Brava 1.9 TD100
    Rocznik
    1997
    pierścień był tylko nieznacznie wygięty.Auto już jezdzi, z tym że przegub wymieniliśmy na nowy(przy okazji) i wszystko gra . Dzieki QBOOS za wyjaśnienie...

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Nazwij prawidłowo temat.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP


 

Podobne tematy

  1. spadl pasek napedu alternatora i innych. silnik 2,3 mj
    Napisany przez mirek-p76 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-01-2013, 10:51
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-12-2012, 17:51
  3. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48
  4. szum w okolicach paska napedu alternatora...
    Napisany przez bigining na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 10-03-2009, 15:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy [przegub moze byc powodem brakiem napedu

jak wyjac przegob fiat brawa

bravo naped na jedno kolo

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl