Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15

Temat: Brak mocy silnika  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2014
    Skąd
    Gryfice
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.9 TD sx
    Rocznik
    1998

    Brak mocy silnika

    Witam,
    mam Fiata Bravo 1.9 td z 1998 r. 101 km. Mam problem ponieważ auto nie ma mocy. Pierwsze co zrobiłem to oczywiście wymiana filtrów, kolejnym etapem był przepływomierz, oraz regulacja zaworów. Auto w dalszej części nie ma mocy. Zawór egr wyczyszczony. Ale dnia zauważyłem że podczas pracy silnika przy lewym nadkolu słychać szum powietrza tak jakby gdzieś uciekało. Mam pytanie czy to może być przyczyną, że auto nie ma mocy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 luty 2012
    Skąd
    pom-kuj
    Postów
    97
    Auto
    fiat brava 1.9 jtd 105 KM
    Cytat Napisał sochol Zobacz post
    Witam,
    mam Fiata Bravo 1.9 td z 1998 r. 101 km. Mam problem ponieważ auto nie ma mocy. Pierwsze co zrobiłem to oczywiście wymiana filtrów, kolejnym etapem był przepływomierz, oraz regulacja zaworów. Auto w dalszej części nie ma mocy. Zawór egr wyczyszczony. Ale dnia zauważyłem że podczas pracy silnika przy lewym nadkolu słychać szum powietrza tak jakby gdzieś uciekało. Mam pytanie czy to może być przyczyną, że auto nie ma mocy?
    Na jakiej podstawie stwierdzasz, że nie ma mocy?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2014
    Skąd
    Gryfice
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.9 TD sx
    Rocznik
    1998
    Samochód zrobił się bardzo mułowaty, wolno się rozpędzą, jeśli nadepnę gaz do końca to nie ma przyśpieszenia. Auto naprawdę mozolnie się rozpędza
    Ostatnio edytowane przez sochol ; 08-06-2014 o 20:08

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2014
    Skąd
    Gryfice
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.9 TD sx
    Rocznik
    1998
    Bardzo proszę o podpowiedź czy to może byc problem z intercoolerem?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2014
    Skąd
    Głowno
    Wiek
    28
    Postów
    3
    Auto
    Marea Weekend HLX 1.8
    Rocznik
    1997
    przyczyn może być wiele np: lipne paliwo, awaria turbiny, pompy, wtrysków ale skoro mówisz ze jest jakiś szum to musisz sam zobaczyć bo może poprostu wywaliło jakiś wężyk i zasysa lewe powietrze

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2014
    Skąd
    Gryfice
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.9 TD sx
    Rocznik
    1998
    Mam taką nadzieję że to właśnie to ale ni hestem pewien. Tak więc mam pytanie czy miał już ktoś podobny problem?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Przy lewym nadkolu masz Intercooler - jeśli słyszysz tam szum powietrza to albo wąż się zsunął/pękł albo IC się rozszczelnił - ja bym najpierw to posprawdzał - przepływomierz w twoim silniku raczej dał by znikome efekty
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2014
    Skąd
    Gryfice
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.9 TD sx
    Rocznik
    1998
    Mam pytanie czy dojadę do intercoolera bez odkrecania zderzaka?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2014
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    13
    Auto
    Bravo 1.9JTD
    Rocznik
    2001
    Jak wjedziesz na kanał to powinieneś dać radę. "Od góry" trochę ciężkie dojście.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2014
    Skąd
    Gryfice
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.9 TD sx
    Rocznik
    1998
    Sprawdzone intercooler i węże sprawne. Auto nie ma doładowania

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    jak słychac szum i nie ma mocy, to pewne, że to nieszczelnosc dolotu.

    szukaj dobrze, dzura zazwyczaj jest tam, gdzie najwiecej rozbryzganego oleju.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2014
    Skąd
    Gryfice
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.9 TD sx
    Rocznik
    1998
    Syczenie zdiagnozowane szum powietrza słychać z obudowy filtra powietrza, poprzez dziurkę do odplywu wody. Główna przyczyna braku mocy również znaleziona. Ciegno przy turbinie jest zapieczone i nie chce otwierać

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    pytanie:
    masz zmienną geometrie turbo??
    bo ja sie jeszcze nei spotkałem w takim silniku.
    tam cały czas jest zamkniete a jak otwiera (a otwiera cisnieniem turbo) to upuszcza cisnienie.
    reką tego nie ruszysz tak ma byc.
    ale podłączasz cisnienie do gruchy i 1,3 bara ma otworzyc zawór.

    także dobrze szukaj przyczyny.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2014
    Skąd
    Gryfice
    Wiek
    38
    Postów
    8
    Auto
    Bravo 1.9 TD sx
    Rocznik
    1998
    Z tego co konsultowalem się z mechanikami to każdy twierdzi że to powinno lekko chodzić

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    lekko powinno chodzic jak sie odepnie od siłownika cisnieniowego.

    w turbinach sterowanych elektrozaworem i podcisnieniem tez pracuje lekko.
    ale nie w tym przypadku.

    w tym przypadku moze byc jedynie podparty zawór upustowy, co w tak sterowaniej turbinie jeszcze mi sie nie zdarzyło.
    moze sie to zdarzyc jedynie jak auto długo stało, ktos jezdził jak emeryt i pozniej nagle chce jezdzic dynamicznie.

    musiałbys znac zasade działania takiego turbo.
    ono zawsze chce pompowac na maxa, dopiero jak robi sie zbyt wysokie cisnienie to otwiera sie zawór.
    to jak pompuje turbo zalezy od ilosci i cisnienia spalin.
    masz jeszcze kilka rzeczy do wykluczenia.
    zaslep egr i odłącz przepływomierz.

    może byc zatkany wydech.

    a najpewniej to samochód sie zepsól

    ps.
    w którą strone chcieli ruszac to ciegno?
    podłaczył ktos cisienie aby sprawdzic, czy to tylko mechanicy wyuczenie na silnikach TDI

    czesto na tym forum różne herezje czytam, to na szczescie nie najwieksza ale moze byc kosztowna, jak ktos stwierdzi ze przez to tzreba druga turbine

    16ss.jpg

    to jest zdjecie poglądowe, ale prawdopodobnie masz takie turbo.

    widzisz w jakiej pozycji jest naturalnie zawór?
    jak wypchniesz dzwignie to co sie stanie??

    jedynie mozesz zdjac zawleczke z ciegna i poruszac tą wajcha na stronie gorącej(wydechowej)
    jak wtedy sie nie rusza to mozesz patzrec czy nie ejst podparte

    mam nadzieje ze zrozumiesz działanie turbo i sam wyciągniesz wnioski
    Ostatnio edytowane przez robert199 ; 13-06-2014 o 00:03


 

Podobne tematy

  1. Brak mocy i żółta kontrolka od silnika
    Napisany przez radziodom na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-07-2019, 19:17
  2. Drgania silnika, brak mocy.
    Napisany przez stilo.jozek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 06-01-2013, 00:41
  3. Fiat Bravo 97' brak mocy, dziwny odgłos silnika
    Napisany przez bieniu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 19-05-2012, 01:24
  4. [silnik] Brak mocy , duszenie się silnika
    Napisany przez Kossa na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-11-2010, 11:19
  5. Brak mocy silnika na benzynie
    Napisany przez Dyzio151 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-02-2009, 18:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl