Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2015
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    5
    Auto
    Brava 1,9 TD
    Rocznik
    1998

    brak mocy na niskich obrotach

    Witam,
    Jaki może być powód tego, że auto na niskich obrotach do 2tyś, w ogóle nie idzie jak powinno. Powyżej 2,5tyś obrotów auto dostaje tzw. kopa.
    Jaka może być przyczyna tego



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    29
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    A jaki masz ten silnik?

  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Jeśli masz Brava 1,9 TD z tym silnikiem, to nie rozumiem Twojego problemu. "Kopa" będziesz miał po włączeniu turbiny (ona nie pracuje w dolnym zakresie obrotów), a ta potrzebuje ciśnienia spalin, żeby się włączyła (właśnie nieco powyżej 2 tyś wystarcza, by podjęła pracę). Jak potrzebujesz mocy od "0", to zamontuj kompresor.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    O jakim włączaniu turbiny mówisz? Turbina kręci się od momentu włączenia silnika. Tylko wypływ spalin ok 2000obr daje jej optymalną prędkość co skutkuje odpowiednim doładowaniem i wzrostem momentu. Nie wiem czy TD ma egr ale to moze byc jego usterka. Ew. Przeplywomierz.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    O jakim włączaniu turbiny mówisz?
    No faktycznie włącznika tam nie ma... mówię o momencie, w którym turbina zaczyna wspomagać działanie silnika (doładowuje).
    Cytat Napisał bzykol Zobacz post
    ok 2000obr daje jej optymalną prędkość
    O jakiej optymalnej prędkości mówisz? To raczej minimalna prędkość, przy której następuje doładowanie. Bo wraz ze wzrostem obrotów silnika, rośnie ciśnienie spalin, a tym samym turbina także szybciej się kręci, przez co więcej doładowuje.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    29
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    Hmm turbina skutecznie doladowuje w zakresie obrotow od ok 2000obr i wtedy czujemy przyrost momentu powyzej 3tys obr juz raczej tego nie odczuwamy. Zwykly TD raczej nie ma egr wiec stawialbym na przeplywomierz.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Mistyk Zobacz post
    Zwykly TD raczej nie ma egr wiec stawialbym na przeplywomierz.
    Raczej ma EGR i raczej może być zablokowany.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Mistyk Zobacz post
    Hmm turbina skutecznie doladowuje w zakresie obrotow od ok 2000obr i wtedy czujemy przyrost momentu powyzej 3tys obr juz raczej tego nie odczuwamy.
    Hmm. No bo niby jak masz odczuć przyrost mocy, skoro dzieje się to płynnie. Wyraźny przyrost mocy jest wyczuwalny tylko raz, w momencie, gdy turbina zaczyna doładowywać.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    869
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    No to się dogadaliśmy w sprawie turbo. Do sprawdzenia i zaślepienia zatem egr (jeśli jest) i przepływomierz powietrza.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    24
    Postów
    1,162
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Po pierwsze to trzeba ustalić co znaczy:
    Cytat Napisał xSandi Zobacz post
    w ogóle nie idzie jak powinno
    Same subiektywne odczucia nie stanowią jeszcze o problemie.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    29
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    Ja mam rozszczelniony ic i autko jest naprawde troche mulowate praktycznie nie czuc turbo ale jakby nie patrzec to z dolu tez czuc ze cos ciagnie zalezy wlasnie co dla kolegi znaczy to "nie idzie jak powinno" moze kolega wczesniej za duzo benzynka smigal? Jesli chodzi o przeplywomierz mozn go latwo spr odpinajac poprostu od niego kostke na postoju i przejezdzajac sie kawalek z odpietym jesli roznicy nie bedzie to znaczy ze przeplywka nie pracuje jesli auto bedzie duuuzo bardziej zmulone to przeplywomierz jest ok...Egr zaslepic mozemy sami kawalkiem blachy najlepiej nierdzewki o grubosci 1mm zeby sie nie przepalila lub kupic za grosze gotowa zaslepke na aledrogo

  13. #12
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Najciekawsze jest to, że autor wątku też jakoś się nie chce rozkręcić. My się tu produkujemy, a on nie dość, że nie chodzi, to śpi...
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2014
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    29
    Postów
    90
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Rocznik
    08.1998
    Wiec chyba uznamy temat za zamkniety :0 autor chyba zpomonial ze wgl dodal watek tutaj

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2015
    Skąd
    Chorzów
    Postów
    5
    Auto
    Brava 1,9 TD
    Rocznik
    1998
    Przepraszam, że nie odpisywałam ale nie było mnie i nie miałam jak tu wejsc, jutro sprawdze ten przepływomierz. Dziękuję za pomoc


 

Podobne tematy

  1. mało mocy na niskich obrotach po odpaleniu 1.9 120km MJ
    Napisany przez dejavu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 04-02-2015, 09:07
  2. Brak ładowania na niskich obrotach, Stilo 1.9jtd
    Napisany przez meff na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-03-2014, 18:33
  3. Brak mocy na wyższych obrotach jtd
    Napisany przez maciek3103 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 16-02-2014, 16:13
  4. Huczenie na niskich obrotach
    Napisany przez krzysiek555 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 02-12-2013, 10:55
  5. bravo 1.4 stuki na wolnych obrotach brak mocy.
    Napisany przez krzysiekb997 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-11-2013, 20:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 2 brak mocy nw niskich obrotach

brak mocy na niskich obrotach fiat bravo 1.4

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl