Brak hamulców na tylnej osi, hamulec nożny

Temat: Brak hamulców na tylnej osi, hamulec nożny

  1. alban napisał:

    Brak hamulców na tylnej osi, hamulec nożny

    Witam. Ostatnio podczas mocniejszego hamowania pękł mi przewód hamulcowy przedni po prawej stronie. Wymieniłem oba przednie.
    Gdy chciałem odpowietrzyć hamulce, oczywiście zacząłem od prawego tylnego. Po poluzowaniu odpowietrznika nie leciało ani powietrze ani płyn. Wykręciłem odpowietrznik do końca i ledwo po sączyła się kropelka płynu. Odkręciłem przewód tylni i okazuje się ,że nawet płyn tam nie dochodzi. Z drugiej strony jest to samo, za to przód odpowietrzyłem bez problemu.
    Co może być przyczyną braku tych hamulców? Może to być wina pompy czy raczej niedrożne przewody? Samochód mam od kilku miesięcy, podejrzewam że odkąd go kupiłem hamulce mam tylko na przód. Widać że poprzedni właściciel coś tam ,,kombinował'' z hamulcami.
     

  2. pit14 napisał:
    Zapewne korektor siły hamowania nie puszcza wsadź ze 3 -4 worki cementu do bagażnika i wtedy sprawdź jak nie puści to się zapiekł rdza i kurz
     
  3. ata napisał:
    Cytat Napisał alban Zobacz post
    Samochód mam od kilku miesięcy, podejrzewam że odkąd go kupiłem hamulce mam tylko na przód. Widać że poprzedni właściciel coś tam ,,kombinował'' z hamulcami.
    Następny samobójca.
    Kupiłeś samochód bez hamulców i tak jeździsz?!?

    Chyba kupię sobie Hummera (widzę pod pracą jednego z kartką, oczywiście wersja "cywilna") albo Nissana Terrano (jedynkę) bo widzę że jest moda na jazdę bez hamulców a chcę jeszcze chwilę pożyć.

    Cały układ hamulcowy masz do przeglądu i naprawy. Elementy wymieniasz a nie "naprawiasz", bo w aucie z tego rocznika nie ma nic do "naprawiania".
     
  4. alban napisał:
    Ata a Ty kupując coś gołym okiem od razu widzisz czy wszystko jest ok? Myślisz że to że na tylne koła nie bierze gołym okiem widać?? Skoro taki z Ciebie ekspert to się nie wypowiadaj, bo takie rady są dla mnie ZBĘDNE. Dopiero co się dowiedziałem o Tych hamulcach, więc CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM

    Pit14 na jakiej zasadzie mam to sprawdzić? Mocniej hamując? Sam już nie wiem.

    Zastanawiam się czy nie wymienić jeszcze tylnych przewodów, może są nie drożne. Ale jeśli to może być wina czego innego wolałbym wiedzieć
     
  5. Avatar bob96

    bob96 napisał:
    Przyczyną braku płynu w tylnych hamulcach mogą być też gumowe wężyki znajdujące się nad wahaczami . Ze starości guma potrafi się w środku rozwarstwić i przez to przepustowość płynu jest minimalna. Nie wiem jak w Twoim modelu auta , ale ja na przykład nie mam korektora hamulcowego w wyposażeniu .
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
     
  6. alban napisał:
    Bob właśnie też nie wiem, ale wydaje mi się że też go nie ma, z resztą to mój pierwszy fiat bo wcześniej miałem auta innej marki.
    To sprawdzę te gumy, bo przy próbie odpowietrzania leciało ,,po kropelce''...
    A co myślicie o tym,że to może być pompa hamulcowa? Tylko że z przodu działają super...
     
  7. Avatar bob96

    bob96 napisał:
    W układzie hydraulicznym stosuje się zwykle dwa obwody hamulcowe. W razie awarii jednego z nich (np. wskutek przerwania przewodu hamulcowego ) drugi ma umożliwić awaryjne wyhamowanie pojazdu. Najczęściej jeden obwód hamuje kołem przednim prawym i tylnym lewym, a drugi pozostałymi dwoma kołami.
    Dlatego podejrzewam że to nie wina pompy. Nie wiadomo kiedy był wymieniany płyn, możliwe że znajduje się w nim woda. Trzeba by rozbierać po kolei od tyłu i szukać drożności .
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
     
  8. pit14 napisał:
    tak ATA od razu zeszrotuj roczniki do 2001 bo reszta jest ok .nie jesteśmy po to na tym forum żeby ganić ale pomagać i nakierować . Cały układ nie do przeglądu tylko tył kolega chce dać nowy płyn ale nie może CZYLI NIE JEST SAMOBÓJCĄ ! więc poradź mu ja myślę że padły korektory (wiele było o tym na forum )
     
  9. alban napisał:
    Bob ale płyn był wymieniany kilka dni temu teraz, tak jak pisałem pękł przewód z przodu i wymieniłem oba przednie na nowe. Więc chyba jest coś z drożnością skoro tak.

    Pit a mój rocznik fiata ma taki korektor?
    Ostatnio edytowane przez alban ; 20-12-2013 o 21:45
     
  10. pit14 napisał:
    Cytat Napisał alban Zobacz post
    Ata a Ty kupując coś gołym okiem od razu widzisz czy wszystko jest ok? Myślisz że to że na tylne koła nie bierze gołym okiem widać?? Skoro taki z Ciebie ekspert to się nie wypowiadaj, bo takie rady są dla mnie ZBĘDNE. Dopiero co się dowiedziałem o Tych hamulcach, więc CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM

    Pit14 na jakiej zasadzie mam to sprawdzić? Mocniej hamując? Sam już nie wiem.

    Zastanawiam się czy nie wymienić jeszcze tylnych przewodów, może są nie drożne. Ale jeśli to może być wina czego innego wolałbym wiedzieć
    na belce tylnej masz korektor powinien tam być chociaż piszesz że poprzednik coś kombinował odepnij przewody od niego i cobacz czy płyn wychodzi z pompy i czy jest tak samo za korektorem przewody wiadomo które patrząc z kanału

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    fiaty 89r już to miały

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    sam wymieniałeś czy dałeś mechanikom ? jeśli dałeś mechanikom to wymienili tylko na przodzie znam taki myk z tyłem jest dużo zabawy bo wydaje Ci się że odpowietrzony a rano pedał leci do podłogi co do drożności to zależy to zależy od obciążenia tyłu im ciężej z tyłu tym lepszy hamulec ,jest naprawdę dużo na forum o wyrzuceniu korektora sprawdź czy masz takowy a potem jak niesprawny to zrób spinkę na krótko - miałem tak w tipo i polecam
     
  11. Avatar bob96

    bob96 napisał:
    alban sory moja pomyłka . Czy Twoje auto ma ABS ?? bo jeśli tak to korektora nie będzie .
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!
     
  12. ata napisał:
    Cytat Napisał alban Zobacz post
    Ata a Ty kupując coś gołym okiem od razu widzisz czy wszystko jest ok? Myślisz że to że na tylne koła nie bierze gołym okiem widać??
    Ja? Ja kupuję samochód tylko jeśli mogę sprawdzić jego stan techniczny, co zresztą zwykle jest dość proste tylko pracochłonne. Ewentualnie "w ciemno", ale tylko na aukcjach (komornik, urząd celny) za góra 30% ceny rynkowej - a potem na lawete, i sprawdzam wszystko.
    Kolego, to że hamulce tylne nie działają da się wyczuć przeważnie już przy pierwszym hamowaniu, a po przejechaniu paru kilometrów i kilku hamowaniach doświadczony kierowca dokładnie wie że ma spieprzone hamulce.

    Skoro taki z Ciebie ekspert to się nie wypowiadaj, bo takie rady są dla mnie ZBĘDNE. Dopiero co się dowiedziałem o Tych hamulcach, więc CZYTAJ ZE ZROZUMIENIEM
    Zbędna agresja, szczególnie że jesteś potencjalnie sprawcą wypadku. Wiesz że każda SKP sprawdzi hamulce za 50 PLN? No fakt, w Twoim przypadku skończyło by się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego ...

    Pit14 na jakiej zasadzie mam to sprawdzić? Mocniej hamując? Sam już nie wiem.

    Zastanawiam się czy nie wymienić jeszcze tylnych przewodów, może są nie drożne. Ale jeśli to może być wina czego innego wolałbym wiedzieć
    Skoro przedni wężyk pękł, to wszystkie są do wymiany.

    Panowie, wy chyba czegoś nie rozumiecie. Przy naprawie niektórych układów samochodu nie ma miejsca na amatorszczyznę i "oszczędności".

    Jeśli nie umiesz naprawić - nie naprawiaj. Bo źle wykonana naprawa może zabić ciebie, a często jeszcze pare osób. Wy tego nie rozumiecie? naprawdę?

    Kolejność czynności:
    - sprawdzić działanie obu sekcji pompy hamulcowej
    - sprawdzić drożność przewodu hamulcowego doprowadzającego płyn do kół tylnych
    - sprawdzić reduktor siły hamowania, jeśli jest uszkodzony wymienić (nie występuje w pojazdach z ABS, w nich jest do sprawdzenia pompa/centralka ABS)
    - sprawdzić stan bębnów/tarcz/okładzin/cylinderków (wycieki, zatarcie)
    - po wymianie elementów uszkodzonych sprawdzić działanie układu hamulcowego na rolkach (przyrząd do sprawdzania skuteczności hamulców)

    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    tak ATA od razu zeszrotuj roczniki do 2001 bo reszta jest ok .nie jesteśmy po to na tym forum żeby ganić ale pomagać i nakierować . Cały układ nie do przeglądu tylko tył kolega chce dać nowy płyn ale nie może CZYLI NIE JEST SAMOBÓJCĄ ! więc poradź mu
    I po co ta agresja?
    W układzie hamulcowym samochodu z rocznika 1999 nie ma nic co by się nadawało do "naprawy", chyba że już wcześniej element został wymieniony na nowy. Pęknięcie wężyka świadczy o tym, że wszystko jest "jak z fabryki" czyli nadaje się do wymiany.

    Jak chcesz pomagać komuś kto nie ma pojęcia o naprawach samochodów, a po zakupie nawet nie sprawdził hamulców?



    ja myślę że padły korektory (wiele było o tym na forum )
    Myślenie dobra rzecz, ale tu nie ma co myśleć tylko trzeba po kolei rozebrać układ hamulcowy i wymienić uszkodzone części. Zero myślenia, bo za tydzień okaże się że rurka przy baku jest wygnita i "właśnie puściła". Albo opadnie ostatni kawałek okładziny ze szczęk. Albo pęknie "świetnie pospawana" tarcza. Ja takie rzeczy widuję, niestety głównie we wrakach przywożonych z katastrof.
     
  13. alban napisał:
    Bob nie mój rocznik nie ma ABS, poszukam tematów o korektorze.
    Pat sam wymieniłem na razie tylko przód, ale mam zamiar wymienić też tył bo widać że coś z tymi przewodami nie gra.
    Ata to Ty robisz jakieś nerwy tu na forum, ja się tylko pytam. Auto kupiłem za bardzo małe pieniądze i staram się je doprowadzić do porządku, więc spokojna głowa. Ale niestety nie każdy ma mechanikę w paluszku.

    Co mnie najbardziej zdziwiło, to że przy próbie odpowietrzania tylnych przewodów leciała kropelka- może dwie i tyle... No i tu chyba zacznę od przewodów. I tak trzeba je wymienić i tak
     
  14. ata napisał:
    Nadal nie rozumiesz.
    Podałem kolejność czynności, na razie nie wiesz co masz do wymiany i nie dowiesz się dopóki nie sprawdzisz wszystkiego.

    To że coś "działa" nie znaczy że jest sprawne. Niedawno wymieniałem koledze tylne bębny, w aucie które przeszło przegląd i hamulce były "w normie" - to znaczy działy wystarczająco żeby przejść badanie techniczne (ale diagnosta sugerował że trzeba do nich zajrzeć "bo się kończą"). No, a po rozebraniu okazało się że jeden bęben był pęknięty a drugi po przeszlifowaniu (rowy miał, nie rowki) byłby o 2 mm cieńszy niż minimalny wymiar dla tego modelu. W aucie o cztery lata nowszym niż Twoje, i z przebiegiem poniżej 200 000 km.
     
  15. markshall napisał:
    Skoro nie ma ABS to stawiam na korektor siły hamowania. A przegląd całego układu hamulcowego zrób swoją drogą.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.