Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2009
    Skąd
    Dębica
    Postów
    5
    Auto
    brava 1.4 12V

    Brak ciśniena silnika na drugim tłoku w brava 14 12 V

    Witam!!!

    Od roku jestem posiadaczem brava 14 12V ale ostatnio mam problem na 2 tłoku nie ma odpowiedniego ciśnienia sprężania. Ściągnąłem głowicę zawiozłem ją do mechanika i stwierdził że wszystko dobrze kazał sprawdzić tłoka więc tak zrobiłem i też wszystko dobre pierścionki też, to co w takim razie może powodować tak słabe ciśnienie czy to może być wina wałka tak gdzieś wyczytałem na necie czy popychacze nie domykają zaworów sam nie wiem proszę bardzo o pomoc z góry bardzo dziękuję i pozdrawiam!!!!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    może miałeś walnięta UPG na drugim cylindrze i dlatego miałeś niższe sprężanie. Skoro z głowicą jest wszystko ok to wina musiała być po stronie uszczelki. Jakby popychacze nie domykały zaworów to tłok by się z nim spotkał i miałbyś mały remont silnika a skoro tłoki sprawdzałeś oraz pierścienie to nic innego oprócz UPG nie pozostaje...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2009
    Skąd
    Dębica
    Postów
    5
    Auto
    brava 1.4 12V
    Uszczelka raczej nie bo płynu nigdy mi nie ubywało a po zdemontowaniu głowicy uszczelka jest ok bardziej te popychacze pasują i na tym tłoku jest delikatna ryska nie wiem czy ja jestem przewrażliwiony ale przed zdemontowaniem głowicy bardzo często świeciła mi kontrolka oleju wymieniłem czujnik ale dalej tak samo a i jeszcze jedno miesiąc temu zamontowałem gaz może to miało jakiś wpływ na ten drugi tłok i nie wiem co teraz zrobić????W ogóle to jakiś pechowy samochód dobrze że tata coś zna się na mechanice i nie trzeba nigdzie na warsztat jechać bo pewnie trochę by kosztowało.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    25 czerwiec 2009
    Skąd
    sosnowiec
    Wiek
    42
    Postów
    62
    Auto
    bravo 1 , 1.8 benzyna
    wałek mierzony? najprawdopodobniej właśnie popychacze nie domykają zaworów .. wystarczy 1-2 setki mm i kompresja będzie szła w wydech lub dolot ...

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2009
    Skąd
    Dębica
    Postów
    5
    Auto
    brava 1.4 12V
    A w jaki sposób sprawdzić ten wałek jest jakaś możliwość czy trzeba wymienić na nowy?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Zaraz zaraz, oryginalny wałek raczej nie może mieć nadwymiaru, co najwyżej mogły się krzywki na nim wytrzeć i nie otwiera zaworów i tu nie będzie kompresji.
    Piszesz też, że na tłoku jest ryska, możliwe że spotkał się z zaworem ten się zgiął i kompresja będzie szła w gwizdek.

    Druga sprawa ciśnienie oleju, a jak z jego poziomem?
    BTW O jakiej różnicy ciśnienia rozmawiamy?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 grudzień 2009
    Skąd
    Dębica
    Postów
    5
    Auto
    brava 1.4 12V
    Oleju to dokładnie nie wiem ile brał bo tata chwile autem jeździł a mnie w kraju nie było ale podobno dość dużo, ale było to spowodowane uszczelniaczami zaworów były strasznie twarde i zużyte a po wymianie jeszcze nie wiem jak z olejem za mało było czasu na próbowanie. a ta różnica ciśnienia to na tym drugim feralnym było zaledwie dwie atmosfery a na innych po 8 10 , i nie szło jeździć bo strasznie telepało silnikiem.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Różnica jest taka w sumie znośna, może świeca słabo dokręcona, może gniazdo zaworowe nadpalone, może pierścienie na tłoku nie trzymają mimo iż wyglądają dobrze, może gładź cylindra zarysowana takiego gdybania jest sporo.
    Ja bym odpuścił bo w ten silnik nie warto ładować kasy - lepiej kupić drugi sprawny.

    Tak szczerze powiedziawszy to i u mnie silnik telepie ostro zwłaszcza zimny i w przedziale 1,1-1,3tyś obr, ale wolę nie sprawdzać żeby się nie martwić.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. Brava - odczyt kodów błędów silnika
    Napisany przez magic44 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-08-2009, 08:15
  3. Brak mocy silnika na benzynie
    Napisany przez Dyzio151 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-02-2009, 17:20
  4. [osprzęt silnika] Paski -> rozrząd -> Fiat Brava 1,9 J
    Napisany przez Mike na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 21-12-2008, 17:24
  5. [osprzęt silnika] filtr paliwa w fiacie brava 1.9jtd?
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-12-2008, 14:51

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.4 12v slabe cisnienie na cylindrze

fiat brava 1.4 12v brak kompresji

fiat 1.4 12v brak kompresji

dlaczego slabe cisnienie brava 1.4

brak cisnienia brava

slabe cisnienie na cylindrze fiat brava 1.4

pomocy brava 1.4 brak cisnienia na tloku

dlaczego slabe cisnienie na tlokach brava 1.4

brak kompresji na jednym cylindrze fiat bravo 1.4 12v

bravo 1.2 cisnienie w cylindrach

brava brak cisnienia

maksymalne ci[nienie na tBoku w aucie

pierscienie tlokowe brava 1.4 12v

kompresja brava 1.4

fiat brava 1.4 12v brak kompresji na jednym cylindrze

http://www.iparts.pl