Witam


W mojej bravie, został zmieniony silnik. Przed włożeniem go do komory i przy wymianie rozrządu,kolega zauważył: że owy "czujnik wałka rozrządu" został ucięty przy samej podstawie ( taki żartowniś, jak demontował na szrocie, w ramach zabawy ucinał kable jak popadnie) Został wymieniony na sprawny i silnik pracuje bez zacięć. Kolega ma program do diagnostyki Delphi, nie kojarzę jaki to rodzaj ale miał nieudane podłączeniem się do ECU i kasowaniu błędów. Poinformował mnie, bym sobie kupił kable do bravki i sam sprawdził co się dzieje.

Mes twierdzi, że ECU ma 3 błędy :
Sonda lambda - zapisany
Czujnik fazy - obecny
Czujnik obrotów - zapisany

Nie miałem problemów z odpaleniem, gdyż przez miesiąc czasu, autko przeszło chrzest bojowy i bez żadnych problemów spełniało moje oczekiwania.
Wczoraj zajechałem do kolegi i postanowiliśmy wymienić czujnik obrotów, mierzyłem na zimno woltomierzem za "10" i wskazał że ma w granicach 560 ~ 570 a nawet osiągało do 580.
Nowy, zakupiony ma 1028 ~ 1030 omów, więc postanowiłem się wstrzymać z wymianą czujnika, ponieważ mocowanie zaśniedziało i ma cienką osłonkę z aluminium i przy próbie jego wyjęcia mogło dojść do jej uszkodzenia. Więc muszę się pomęczyć preparatami.
Rozmawiałem z kolegą na temat tych błędów, z racji tego że MES 2.2 nie podaje kodów usterek, próbowaliśmy moimi kablami zakupionymi od viekena połączyć się z ECU i tu to samo co wcześniej, Delphi nie widzi bravy.

Dziś rano, autko odmówiło posłuszeństwa. Miałem problemy z odpaleniem na zimno. Nie szło na benzynie i gazie.
Co jest jej nie tak ?

Posiadam drugie ECU z zdjętym immobilizerem, ale (prawdopodobnie ma uszkodzone moduły ) a to w innym temacie. Owy ECU podłączyłem jak akumulator mi padł, poprosiłem sąsiada i na kablach odpalił z kluczyka .... a wcześniej zrobiłem sobie spacer na stację po piątkę wachy. Może wskaźnik paliwa nie działa poprawnie ... rezerwa mi się nie pali.

Mam pytanie odnoście czujnika wału korbowego, jakie powinny być jego wartości ? czy powinienem go wymienić ?
Co do czujnika fazy, tak myślimy z kolegą, że na kole rozrządu jest przerwa(mała), bo wcześniej zakładaliśmy konflikt sprzętowy czujnika.
Główny błąd lambdy pojawił się na benzynie, tak zwany "obecny" na gazie jest jako zapisany i myślę że coś nie tages z sekwencją.

Brava 97
1.6 16v
LPG Stag 200-4