Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7

Temat: Błędy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    80
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1997

    Błędy

    Witam, może ktoś pomoże z takimi błędami ? Nie rozumiem o co chodzi z tym zwarciem masy znalazłem dwie i wyglądają na OK.
    Jest to Fiat bravo 1.4 12v 96/97

    Kod:
    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW: 
    1: 02 - Adaptacja ogólna mapy 
    The ECU has reached the limits for the adaptation to the motor features and is not able to update the self-adapting parameters anymore. The possible causes for that can be due to problems in the hydraulic circuit (system pressure and leak), in the engine (mechanic and starting system phasing), and good functionign of the lambda probe. 
    Powodem tego błedu jest Zwarcie do masy 
    Obecny status błędu to 
    Wartość licznika błędu to 137 
    
    2: 02 - Czujnik temp. wody 
    The Coolant Temperature signal is missing or out of the range. This may be caused by a signal circuit or sensor fault. 
    Check the sensor resistance and the wiring to the ECU for opens, shorts and weak connections, before replacing parts. 
    Powodem tego błedu jest Zwarcie do masy 
    Obecny status błędu to 
    Wartość licznika błędu to 158 
    
    3: 02 - Czujnik obrotów 
    Lack or wrong RPM or TDC information. Causes can be due to connections, the phonic wheel (broken teeth, dirt, excessive mechanic clearances) or the sensor itself (dirt, wrong air gap, damaged sensor). 
    NOTE: Without this information the ECU cannot work and, consequently, the engine does not start. Moreover, the signal wires are equipped with antinoise shielding (sensor connector pin 3) which has to be grounded. The ECU disconnected, check the resistance value of the sensor - 500/1000 Ohm - between the Ecu connector pins and, between the pins by oscilloscope, the signal sent from the starting attempt sensor. 
    Moreover, the fault can be shown in case of engine not running or if the operator did not attempt the cranking. 
    Powodem tego błedu jest Zwarcie do masy 
    Obecny status błędu to 
    Wartość licznika błędu to 131 
    
    4: 02 - Sonda lambda 
    The ECU does not receive any signal from the lambda probe. Causes may be due to harness or probe interruption. Check continuity of wires from the grey (reference) and black (signal) wires of the probe, the probe and the ECU disconnected. Check also the good condition of harnesses since the two wires are equipped with antinoise shielding. DO NOT USE THE OHMMETER ON THE PROBE TERMINALS, IT COULD BE DAMAGED (in case of anomaly on harnesses) 
    Powodem tego błedu jest Zwarcie do masy 
    Obecny status błędu to 
    Wartość licznika błędu to 157 
    
    
    KASOWANIE ZAPISANYCH KODÓW BŁĘDÓW... 
    
    ODCZYT KODÓW BŁĘDÓW: 
    1: FF 
    Powodem tego błedu jest Nieznany 
    Obecny status błędu to Wyst. uderzenie / Przejściowy / Obecny 
    Wartość licznika błędu to 136
    I jeszcze ABS

    Kod:
    Kod:
    1: Czujnik prędkości (prawy tył) - przerwa 
    The speed signal of the indicated wheel is missing or wrong. 
    Check: 
    - the wheel sensor and the associated wiring to the ABS ECU for opens, shorts and weak connections, and the ECU for proper ground. 
    - the sensor continuity and resistance 
    - the ECU ground connection 
    - the air gap between sensor and impulse ring 
    - the impulse ring and sensor to have no signs of damage or deformation, and to be free of magnetic dust 
    - the wheel bearing for excessive play 
    NOTE: 
    - It is ESSENTIAL that all the rims and tires are of the same size, as specified by the manufacturer, and that the tires have correct pressure and show uniform wear 
    - using an Oscilloscope to check the signal gives an excellent visual reference of the signal integrity and enables easy comparison between the wheel sensors. 
    - this code may be set if a wheel is rotated independently when the car is lifted up and the Key is ON.
    Błąd obecnie jest aktywny. Podejmij stosowne działania by usunąć usterkę.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Błędem 01 się na razie nie przejmuj, może być spowodowany pozostałymi. W pozostałych przypadkach tekst "zwarcie do masy" może wynikać z błędnego tłumaczenia, albo faktycznie masz gdzieś walnięta wiązkę. Sprawdzaj te czujniki po kolei, z największym uwzględnieniem kabli, czy nie sa gdzieś przetarte i nie dotykają masy.
    Z ABS sprawa jest chyba jasna ?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    80
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1997
    No abs to pewnie walnięty czujnik ABS. chodź dziwne bo czasem chodzi czasem nie wczoraj go wyczyściłem i dalej to samo tak samo pod siedzeniem sprawdziłem. Masa wygląda ok ale znalazłem tylko dwie jedną przy kablach WN i drugą od aku bezpośrednio.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Może być gdzieś przerwany kabel do czujnika ABS.

    A opis tych błędów nie sugeruje problemów z brakiem masy, a wręcz przeciwnie - z tym, ze na kablu sygnałowym pojawia się sygnał masy.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    80
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Rocznik
    1997
    czyli że gdzieś masa może dotykać tak ?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Masa, to jest cała karoseria samochodu, wszystkie metalowe elementy. Miałem na mysli to, że kabel łączący któryś z tych czujników może być przetarty, dotykać jakiejś metalowej części i do komputera zamiast potencjału (można by powiedzieć błędnie, ale dla uproszczenia niech będzie "napięcia", np +2V) dociera minus, czyli mierzone przez komputer napięcie wynosi stale 0V, zamiast oczekiwanej, zmiennej wartości. Ale tak jak mówiłem, to jest jakiś dziwny program i nie dałbym sobie nic uciąć, czy to nie jest tylko błąd tłumaczenia.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 sierpień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    52
    Postów
    3
    Auto
    Ducato
    Rocznik
    2012
    Witam
    Dotyczy fiat ducato 2012.
    Mam błąd B0110 w opisie Przerwa/zwarcie +Vcc ,ale problem jest chyba nie związany z tym błędem następujący po otwarciu drzwi żarzą się kontroli poduszki pasażera ,hamulca ręcznego, oleju i świec żarowych po 10 sek się wyłączają.

    Pozdrawiam
    Andrzej


 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl