Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 28 z 28
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Falowały tylko na biegu jałowym, ze sprzęgłem lub bez-wyczyściłem krokowca i przepustnicę,a dodatkowo zerwałem zabezpieczenie krokowca w przepustnicy i przekręciłem go o kilka stopni. Tak na marginesie mam zamiar to samo zrobić z potencjometrem przepustnicy (bo też wywala błąd). 12 na setkę w 1.6 to nie może być norma, bynajmniej ja w to nie wierzę- będę z tym walczył, to nie polonez hehe
    FIAT = Archiwum X



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał TakiTam Zobacz post
    to nie polonez hehe
    polonez 1.6 GLI taty palił około 9-10 litrów
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    A widzisz.. heheh Moja padlina pali więcej jak polonez heheh Podejmuję walkę z Marysią
    FIAT = Archiwum X

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zawór ten jest tutaj po lewej stronie jakby na wysokości pompy wspomagania. Mi jak kupiłem Lybrę też zaraz wyskoczył ten błąd. Diagnoza... wymiana! Do dzisiaj spokój. Zawór jest na złączkach lub jest częściowo na złączkach. Bynajmniej uważaj, gdyż przewody od niego są jakby plastikowe, nie gumowe, i bardzo szybko pękają pod większą siłą zginającą. Mi pękł, więc wsadziłem mniejszą rurkę, naciągnąłem to, chyba lekko opaliłem, a na końcu taśmą izolacyjną zakleiłem.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2013
    Skąd
    Łódż
    Postów
    11
    Auto
    Multipla 1,6 gaz
    Rocznik
    1999
    Witam ja w swojej multipli wywaliłem całą puchę. Wtyczka luzem, przewód doprowadzający par paliw skierowałem w dół. Sterownik pokazuje ten sam komunikat. Ciekawe czy brak ma jakiś wpływ,choć istotnych zmian w pracy silnika nie zauważyłem. Za znaczę że króciec od strony kolektora ssącego zaizolowałem aby silnik nie ciągną lewego powietrza. Sam sterownik wywala błąd po skasowaniu jak silnik się rozgrzeje. Jestem ciekaw czy widniejący błąd sprawia że sterownik może coś poplątać.

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    a czemu wywaliłeś? był jakiś powód?

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Generalnie opary paliwa powodują nadciśnienie w baku i dlatego są zaciągane do spalania.. Trochę to niebezpieczne to wywalać - po coś to jest..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #23
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    a dokładnie po to, aby opary paliwa nie przedostawały się wprost do atmosfery. EVAP nie pojawił się ze względów bezpieczeństwa, tylko za sprawą ekologów. przed wprowadzeniem EVAP bodajże w 1986 roku, za odpowietrzenie baku odpowiadał korek lub specjalny zaworek i nic złego się nie działo. ale... na forum Audi jakiś "mondry" koleś rzucił hasło "usuwamy EVAP", bo jest niepotrzebny, bo zajmuje niepotrzebnie miejsce w pod maską, a w skrajnych przypadkach (awaria układu) wpływa niekorzystnie na osiągi silnika. koledzy podchwycili i zaczeli autka z EVAP'ów kastrować. niestety, okazało się, że po takim zabiegu (odcięcie zasilania), sterownik silnika przechodzi w tryb awaryjny, na desce zapala się kontrolka, a auto więcej pali. niektorzy zatem EVAP'a czym prędzej przeprosili
    Ostatnio edytowane przez boch ; 28-02-2013 o 11:58

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Wystarczy że zamiast zaworu wstawiliby jakiś rezystor i komp by nie szalał.. Nie czytałem nawet tylko teoretyzuje ale no bez przesady aby opary benzyny w baku mogły spowodować jakąś katastrofę ekologiczną Wybuch natomiast i owszem jeżeli auto nie posiada tych odpowietrzników właśnie. Jakby nie było w upale wozimy w baku bombę bez zapalnika Swoją drogą ciekawe czy gdy włączany jest EVAP sterownik w jakiś sposób uwzględnia te opary do mieszanki paliwowo-powietrznej. Wydaje mi się że nie ma tych oparów tak dużo i nie powinny powodować znaczących zmian w spalaniu..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2012
    Skąd
    Śląskie
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V '99
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Generalnie opary paliwa powodują nadciśnienie w baku i dlatego są zaciągane do spalania..
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jakby nie było w upale wozimy w baku bombę bez zapalnika
    Weź mnie nie strasz, mnie się gazuje właśnie bak, błędu z EVAP nie mam, komputer wyświetla jego pracę i do tej pory nie doszedłem do tego co może być przyczyną, podejrzewam, że ten otwór pod wlewem paliwa się zatkał, bo jak zakupiłem samochód to był tam syf, który musiałem pędzelkiem usunąć.
    Na razie ściągnąłem uszczelkę z korka wlewu paliwa, ale mam nadzieję, że w lato nie zrobi mi bum pod blokiem.

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    hehe bez przesady mi też syczy przy otwieraniu baku - to normalne Poza tym musiałbyś to rozszczelnić z papierosem w ręku; tak czy inaczej po coś ten zawór jest
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 wrzesień 2012
    Skąd
    Śląskie
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16V '99
    Nie palę Ale po zdjęciu uszczelki problem w jakimś stopniu zniknął, bo opary uchodzą, korek zamykam tylko na tyle, żeby po przekręceniu kluczyka była zamknięty, nie ma już syku jak przy odkręcaniu wody gazowanej, zresztą jak postał dłużej i nabrał oparów to czuć było mniejszą moc, szczególnie w okolicach rezerwy, pompa ciągła nie to co trzeba, a jeszcze trzeba na nią uważać, bo w 1.2 filtr jest teoretycznie niewymienialny... Zimą tak nie parowało, bo zimno, ale jak postał weekend to się skumulowało dość sporo.
    I chyba wolałbym mieć błąd z zaworem niż zatkaną (chyba) rurkę odpowietrzająca/odprowadzającą, przynajmniej wiedziałbym gdzie dłubać.
    Ale przyjrzę się jeszcze raz temu jak działa zawór, ja sugerowałem się tym parametrem z FES:
    33eG2MY.jpg

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2013
    Skąd
    Łódż
    Postów
    11
    Auto
    Multipla 1,6 gaz
    Rocznik
    1999
    Wywaliłem całą puchę ze względu na błędy na sterowniku, były to różne komunikaty. Generalnie po wywaleniu tego ustrojstwa poprawiła się dynamika auta, mimo że sterownik komunikował brak sygnału. Pucha sama w sobie strasznie po wyjęciu grzechotała. Pamiętać należ tylko aby przewody od evap puścić w dół z dala od ciepłego, jak by nie patrzeć opary paliwa palne. Ja zrobiłem trochę inaczej, zaślepiłem przewód od strony komory silnika, oczywiście zaślepiony króciec przy kolektorze, a żeby nie było jaj z ciśnieniem w zbiorniku wiertło 1 i mały otworek w korku. Jakiś czas temu podłączyłem sam zaworek evapa, błąd na sterowniku po wykasowaniu nie pojawił się. Silnik rozgrzany, tak więc chyba ok, z lektury zawór ten działa w pewnym zakresie temperatury silnika i bo dajże pod obciążeniem.
    Ostatnio edytowane przez Żabuś Multipla ; 28-02-2013 o 20:39


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

evap bravo

evap objawy

fiat brava evap valve

Test zaworu evap

fiat brava evapzawor evapzawor evauklad evap jak dziala prawidlowozawor evap stiloojawy evapzawor recyrkulacji par paliwa FIAT BRAVO 1.6evap brava zawor evap fiat bravocykanie zaworu evapfiat marea 1 6fiat bravo evapfiat 1.2 16v evap

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl