Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 28
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL

    Błąd - EVAP. 1.6 16V

    Czy powinienem się tym błędem martwić? Jakie są objawy/skutki takiego błędu?

    nowe13-gr.jpg
    FIAT = Archiwum X



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    masz do wymiany elektrozawór w układzie recyrkulacji par paliwa.


  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Chyba, że to stary błąd i idzie to wykasować..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Heh, apeluję o rozsądek byrrt.

    Boch- czytałem twój post:

    Elektrozawór recyrkulacji par paliwa

    U mnie nic nie tyka/cyka. Wymieniałeś u siebie ten el.zawór? pomogło to coś? jakieś zmiany w pracy silnika zauważyłeś? No i najważniejsze, wymienię go sam dużo roboty?
    Ostatnio edytowane przez TakiTam ; 10-01-2013 o 13:05
    FIAT = Archiwum X

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    one w tych naszych Fiatach często cykają, słychać to najbardziej przy minusowych temperaturach. nie udało mi się ustalić czy to dobrze czy źle. na popularnym forum przeczytałem, że cykanie oznacza jego prawidłową pracę tymczasem jak byłem na Examinerze, to koleś wychwycił, że diagnostyka pokazuje mu, że zawór jest niby cały czas otwarty (bieg jałowy). wg specyfikacji układu na biegu jałowym elektrozawór powinien być w pozycji zamkniętej (ekologia) i otwierać się cyklicznie (otwarty/zamknięty) jedynie w czasie jazdy przy określonej prędkości obrotowej, przy temperaturze silnika min. 70 stopni C. w w jakimś temacie pisałeś o mocnym zasysaniu przy odkręcaniu korka wlewu paliwa. być może masz zblokowany elektrozawór w pozycji otwartej stąd to spore podciśnienie w układzie. czy sam wymienisz... opis wymontowania tego ustrojstwa znajdziesz albo w Sam Naprawiam albo w innej serwisówce. ja jadę jutro albo pojutrze na diagnostykę. wypisałem sobie w związku z tym całą listę zagadnień, które mam do wyjaśniania. elektrozawór jest gdzieś na początku
    Ostatnio edytowane przez boch ; 10-01-2013 o 13:40

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał TakiTam Zobacz post
    Heh, apeluję o rozsądek byrrt.
    Co to ma niby znaczyć bo nie ogarniam.. Wiesz jak w ogóle działa ten elektrozawór, jak jest podłączony itp?
    U mnie go praktycznie w ogóle nie słychać.. Idą tam dwa kable - zasilanie - skąd diagnosta (tu uwaga do boch'a) mógłby wiedzieć w jakiej on jest pozycji?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    nie wiem. powiedział, że widzi to na Examinerze. ja generalnie nie mam zaufania do diagnostów w moim mieście... nie wykluczam jednak, że taka informacja w Examinerze może się znajdować, np. 1 - otwarty; 0- zamknięty. nie jestem jednak pewny czy on był zamknięty czy otwarty. to było dwa lata temu. nie robię szczegółowych zapisków gdyby był zamknięty, to wszystko byłoby ok, a uwaga diagnosty niepotrzeba i wynikająca z niewiedzy. elektrozawór na postoju, na biegu jałowym powinien być zamknięty.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 10-01-2013 o 14:54

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    Byrrt- Kasowałem go kilka razy i wydaje mi się to logiczne,że tak trzeba robić aby się upewnić.

    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Chyba, że to stary błąd i idzie to wykasować..
    FIAT = Archiwum X

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    16 czerwiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    36
    Postów
    137
    Auto
    Fiat Linea 1.4
    Rocznik
    2008
    "Cykało" i będzie "cykać" w ujemnych temperaturach. W 4 sztukach tak się działo więc nie sądze, aby we wszystkich był uszkodzony.
    [COLOR="#FF0000"]Blacharstwo i lakiernictwo samochodowe
    Katowice. Tanio[/COLOR]



    [color=blue]
    Marea Weekend 1.8 16V ELX 01
    Marea Weekend 1.8 16V HLX 99'
    Marea 1.6 16V ELX 00'
    Marea Weekend 1.6 16V SX 97'
    Marea 1.6 16V SX 97'
    Tempra 1.6 SX 92'
    Tempra 1.6 Top 92'
    Cinquecento 700 96'
    [/color]

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    No to wszystko jasne. U mnie nie cyka.Następne siano trzeba szykować ehh. Może dlatego moja Marysia więcej "pije i pali" jak ja heh
    FIAT = Archiwum X

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    a miałeś problemy z obrotami? ile pali?

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał TakiTam Zobacz post
    Byrrt- Kasowałem go kilka razy i wydaje mi się to logiczne,że tak trzeba robić aby się upewnić.
    To pokaż mi gdzie to napisałeś.. Nie napisałeś nic po czym można by to wywnioskować a potem jeszcze uwagi tego typu..

    U mnie tego zaworu NIE SŁYCHAĆ, tzn. robiąc test przy zgaszonym aucie coś tam z nadkola lekutko cyka ale to jest naprawdę b. ciche..
    Nie mam żadnych problemów z zapłonem, spalaniem itp..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Ostatnio edytowane przez boch ; 11-01-2013 o 10:20

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    09 maj 2012
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    266
    Auto
    Marea WEEKEND 1.6 16v + Klima
    Rocznik
    2000. FL
    boch- świeżo po zakupie obroty falowały,naprawione. Pali tak z 12 po mieście, kole 10 w trasie więc sporo. Zawór kupiony, po niedzieli przyjdzie.
    FIAT = Archiwum X

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ale falowały po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy? mój też pali po mieście 12/100 minimum (zima).
    Ostatnio edytowane przez boch ; 11-01-2013 o 11:09


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

evap bravo

evap objawy

fiat brava evap valve

Test zaworu evap

fiat brava evapzawor evapzawor evauklad evap jak dziala prawidlowozawor evap stiloojawy evapzawor recyrkulacji par paliwa FIAT BRAVO 1.6evap brava zawor evap fiat bravocykanie zaworu evapfiat marea 1 6fiat bravo evapfiat 1.2 16v evap

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl