Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    23 czerwiec 2014
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    37
    Postów
    191
    Auto
    Fiat Brava 80SX 16V
    Rocznik
    1999

    [blachy] drobne poprawki lakiernicze

    Witam!

    Otóż jakoś tak w tych naszych bravach strasznie specyficzny jest lakier. Zauważyłem, że często zdarza się, że warstwa bezbarwna odchodzi od właściwej warstwy lakieru, co w efekcie powoduje bardzo nieprzyjemne "dziury". W związku z powyższym mam pytanko:
    - temat nr 1: jeśli pojawia się taki fragment, gdzie lakier bezbarwny odchodzi od właściwej warstwy lakieru to czy można ten proces jakoś powstrzymać (np. wstrzyknąć coś pod lakier bezbarwny, co spowoduje, że warstwa bezbarwna przylgnie do warstwy właściwej lakieru (nie wiem, może jakiś klej, czy lakier bezbarwny). Czy ktoś z Was miał już kiedyś takie doświadczenia? jakie są efekty?
    - temat nr 2: jeśli już zdarzy się taka sytuacja, że lakier bezbarwny odejdzie i pozostanie warstwa właściwa lakieru. Co wtedy? Zastanawiałem się, co by było gdyby spróbować wyrównać taką "dziurę w lakierze bezbarwnym" szpachelką, potem trochę przeszlifować i wyrównać a potem dać namieszać trochę lakieru z utwardzaczem i to polakierować. w związku z powyższym mam pytanko. Czy szpachla nadaje się do uzupełniania tego rodzaju drobnych ubytków lakierniczych, czy tylko do poważniejszych zadań specjalnych? W sumie nie przeszkadza i to w normalnej eksploatacji, aczkolwiek jakoś wizualnie strasznie mnie drażni. A może zamiast bawić się w jakąś kosmetykę po prostu przejechać szlifierką całą przednią klapę i potem normalnie polakierować?

    Pozdrawiam, M.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2015
    Skąd
    Zabrzeg
    Postów
    18
    Auto
    Bravo 1,4
    Rocznik
    1998
    Lakier bezbarwny (klar) odchodzi w miejscach, które były naprawiane (lakierowane) i nie została zachowana właściwa technologia takiej naprawy. Jedyny gwarantujący powodzenie sposób naprawy to zdjęcie (zeszlifowanie) odchodzącej warstwy lakieru z całego elementu i ponowne lakierowanie. Inne sposoby "naprawy" nie gwarantują, że w przyszłości w innych miejscach na tym elemencie nie powstaną podobne problemy.


 

Podobne tematy

  1. Drobne poprawki lakiernicze
    Napisany przez miloszk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-07-2015, 19:27
  2. Jak zabrać się za konserwację i małe poprawki lakiernicze?
    Napisany przez byrrt na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 15-08-2012, 08:29
  3. [blachy] Zaprawki lakiernicze.
    Napisany przez staniol504 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-03-2011, 13:31
  4. [blachy] Pękanie blachy na słupkach
    Napisany przez Wojtass na forum Scudo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-10-2010, 22:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl