Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2015
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    58
    Auto
    Brava 1.6 S
    Rocznik
    1995

    Bierze olej i płyn chłodniczy

    Witam, od około 2miesiecy dzieje mi się coś dziwnego z moim bravolotem. Rocznik 95 przebieg lekko ponad 150kkm. Od kiedy zaczęło się zimno i wilgotno robić, rano gdy odpale samochód silnik tak jakby nie palił na jeden czy dwa gary, wszsytko sie trzesie, obroty przerywają, gdy nie dodam gazu to prawdopodobnie zgaśnie. Gdy dodam choć na chwilę trochę gazu to już jest OK. Kolejna sprawa to przez ok 5tyś KM zjadł mi 1/4miarki oleju, oraz co połtorej miesiaca musze dolewać płynu chłodniczego ponieważ z pozycji MAX robi się MIN. Miałem mały wyciek z odpowietrznika na chłodnicy ale go uszczelniłem taśmą do gwintów prostych. Na dniach jeszcze go odpowietrze. (tak pozatym gdzie sie znajduje drugi odpowietrznik? bo w komorze silnika zbytnio go nie widze). Silnik nie trzymie temperatury wogole, jak jade na miescie to jest leciutko ponad C a gdy np na parkingu jest korek to podchodzi w koncu pod 90'C i nawet by mogl wiecej. Czym to może być spowodowane? Problem z temperaturą obstawiam termostat, natomiast co z tym olejem i płynem chłodniczym i zimnym silnikiem?
    Silnik to benzyna 16v 1.6.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2015
    Skąd
    Ciechocinek
    Wiek
    23
    Postów
    14
    Auto
    Brava 1.8 GT
    Rocznik
    1996
    Do pojemniczka z plynem chlodniczym wsyp proszek do uszczelniania, zobacz czy da to jakiś rezultat. Możliwe że gdzieś indziej Ci ucieka jeszcze płyn.
    Gdzie trzymasz samochód, nie masz plam pod autem które mogłyby świadczyć o jakimś wycieku? Może być to uszczelka pod głowicą, zobacz czy po odkręceniu pojemnika z płynem chłodniczym nie masz takiej mazi która mogłaby świadczyc o zmieszaniu z płynem silnikowym
    Co do tego odpalania itd. to myślę że może być to cewka.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2015
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    58
    Auto
    Brava 1.6 S
    Rocznik
    1995
    Samochód trzymam przed blokiem pod gołym niebem. Właśnie nie mam żadnych plam, szukałem wielokrotnie ponieważ mam również problem z tylnym spryskiwaczem ktory nie leci i zapewne leci gdzieś pod auto. Właśnie nie mam żadnej mazi. Zobacze dziś ile bedzie tego płynu, dolawałem tydzień temu. A oleju tak nagle znikło, ponieważ jakoś 2 tyg temu było jeszcze tak na 3/4 bagnetu a teraz jest okolo 2/5. Jak można sprawdzić cewke? Słyszałem gdzieś ze po ciemku widać iskry albo coś.

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    983
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Aaronier0O Zobacz post
    Do pojemniczka z plynem chlodniczym wsyp proszek do uszczelniania, zobacz czy da to jakiś rezultat.
    Za takie coś powinni ręce obcinać.

    Kilka razy rozbierałem silniki które ktoś potraktował "cudownym proszkiem do uszczelniania". Wiesz jak działają te preparaty? gdzie odkłada się najgrubsza warstwa osadu/plastiku/kamienia?
    W swoim aucie rób co chcesz, ale nie polecaj tego innym.

    Cytat Napisał niwekewin Zobacz post
    Rocznik 95 przebieg lekko ponad 150kkm
    Dwie rzeczy do zrobienia, z tym że raczej w warsztacie. Próba ciśnieniowa układu chłodzenia i sprawdzenie szczelności cylindrów. Pierwsze pokaże czy gdzieś jest nieszczelność w obiegu chłodziwa (chociaż nie zawsze udaje się zlokalizować wyciek), drugie sprawdzi czy nie ma uszkodzenia uszczelki pod głowicą oraz w jakim stanie są zawory i pierścienie. Ewentualnie można wykręcić świece i zajrzeć do cylindrów (kamerką), czasem w ten sposób udaje się zdiagnozować uszkodzenie (tłok na którym woda dostaje się do głowicy będzie "za czysty", tam gdzie dostaje się olej będzie odwrotnie).

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    642
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Zgadzam się z tym proszkiem wolałem kupić nową chłodnice niż sypać jakieś dziadostwa

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Drugi odpowietrznik jest za silnikiem na weżu od nagrzewnicy

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2015
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    58
    Auto
    Brava 1.6 S
    Rocznik
    1995
    dzis bede probował odpowietrzyc ukł. Szukałem wlasnie wszedzie tego odpowietrznika i za nic nie moge znalesc. Od silnika niedaleko zbiornika z plynem do sprysk. są dwa węże, ida wlasnie w kierunku nagrzewnicy ale nie widac tam nic. Jak narazie plynu chlodniczego nie ubywa, lecz przez zepsuty termostat mam wlozony karton przed chlodnice, a i tak nie dogrzewa mi sie. Jak jest wlaczone grzanie na 2 to i tak ciagle jest na C, chyba ze sie w korku stoi to wtedy w koncu jest na 90"C.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    642
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    zerkni za silnikiem idą takie wąskie węże ,na jednym z nich jest plastikowy korek

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    15 lipiec 2013
    Skąd
    Mysłowice
    Wiek
    24
    Postów
    144
    Auto
    Fiat Brava 1.4 12v
    Rocznik
    1997
    Z cewka podjedz do elektryka to Ci sprawdzi za 20-30 zl i masz pewnosc co i jak. A korek ze zbiorniczka zostaw niedokrecony to cisnienia nie bedzie zeby gdzies wyciskac a skoro nie odpala przy wilgoci to moga byc kable WN. To tez niech sprawdzi elektryk za jednym zamachem a odpowietrznik powinien byc na wężu miedzy blokiem silnika a filtrem kabinowym, i kolejny miedzy zbiorniczkiem wyrownawczym a blokiem silnika tez na wezu

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    27
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.4 12v sw@p 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Co do kabli mozna prosto sprawdzić ... odpal auto po zmroku i zobacz czy iskry nie skaczą . sprawdź świece, zobacz czy te ceramiczne otoczki są całe, sprawdź elektrody świec


 

Podobne tematy

  1. 1.9 jtd bierze olej
    Napisany przez damian398 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 25-07-2015, 21:08
  2. 1.4 T-jet bierze olej i traci moc
    Napisany przez Kris_73 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 25-06-2015, 09:00
  3. 1.6 16 v bierze olej
    Napisany przez silwestr_1704 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 24-11-2012, 09:07
  4. Brava 1.4 12v bierze olej
    Napisany przez kubek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-11-2012, 10:05
  5. Bravo HGT bierze olej co zrobić
    Napisany przez prosto90idzie na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 08-10-2012, 21:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl