Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    23
    Postów
    399
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM

    "Bicie" kół, przy 150km/h drgania kierownicy

    Witam.

    Już jakiś czas temu zauważyłem, że przy prędkości ok 140km/h zaczyna mi drgać kierownica [czuję też w kabinie czasem] - przy 150 już dość mocne drgania są, a powyżej ustępują- przeczytałem, że niewyważone koła'[a były wyważane], więc pojechałem wyważyć je- tylko przód [drugi raz wtedy były wyważane], tył zostawiłem bo już wcześniej były wyważane- i koła były ok. , a drgania nadal są , może mniejsze ale są . Od czego to może być?? jaki inny powód ?? Przy hamowaniu nic nie drga więc chyba zawieszenie ok.
    Może to być przez łożyska w tylnych kołach ? Bo lekko już słyszę że zaczynają "huczeć"- może ktoś się orientuje jaki koszt takich łożysk do brava jtd ?

    W innym temacie kolega napisał
    Cytat Napisał tomasz_ Zobacz post
    raczej otwóż nowy wątek z tym problemem, bo z obecnym tematem nie ma on nic wspólnego. Ale moim zdaniem tak: skrzywiona felga(po walnieciu w krawężnik np), przegub wewnętrzny, zła zbieżność, może tarcze/zaciski?

    Skrzywiona felga- sądzę, że nie bo nigdzie nie widzę, chyba że to może być znikome skrzywienie ??

    Tarcze zaciski - wtedy przy hamowaniu czuć by było drgania [prawda ?] a takowych nie odczuwam a już kilka razy próbowałem na różnej nawierzchni

    Zbieżność, też nie biorę pod uwagę bo nie czuję by auto skręcało na któryś bok, jak patrzyłem na drodze, chyba że się mylę i to niema nic do tego ??

    Inne nie brałem pod uwagę a wy jak myślicie ??



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,401
    Auto
    Marea weekend 1.9 110 ELX CF3 186A6.000
    Rocznik
    2001
    Przyczyn może być kilka, krzywa felga, źle wyważone koła (kiedyś mi 3x wyważali), przegub. Moja rada, 20 zł w kieszeń i na stację diagnostyczną spr. elementy zawieszenia na początek.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    23
    Postów
    399
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Chyba tak muszę zrobić. Bo już kolejny raz wyważał kół nie będę.
    Co do alumek - raczej skrzywione nie są bo bym widział a z żadnej strony nie widać śladów skrzywień- chyba że są niewidoczne skrzywienia.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,121
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Mogą też być "takie sobie" opony. Przy tej prędkości odkształca się na tyle, że czujesz to wewnątrz auta.

    Inne problemy to:
    1. Uszkodzony przegub na półosi napędowej. Wyczuwa się szczególnie podczas przyspieszania.
    2. Uszkodzenie kordu bieżnika. Taki defekt odczuwa się podczas jazdy, już przy prędkości 40 km/h.
    3. Wibracja może pochodzi nie od kół, a np. od układu napędowego.

    Przyjrzyj się też gumowym ciężarkom na półosiach, czasami się przesuwają na półosi i powodują podobne efekty.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    23
    Postów
    399
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Co do opon to uniroyal'ki rally [chyba 540]-deszczówki - sądzę że w miarę dobre opony - jeśli chodzi o bieżnik to 2,3 lata będzie

    Zrobię tak jak lukq polecił.

    A jakby były źle wyważone koła z tyłu to były by takie bicia na kierownicy ? :>

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    31
    Postów
    4,121
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Nie powinny, jeżeli czujesz na kierownicy to masz coś z kołami/napędem na przodzie. Jeżeli by z tyłu to byś nie czuł tego na kierownicy, a prędzej po karoserii auta.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 420 tys. km przebiegu, od nowości w rodzinie
    Audi A6 2.8l 30V V6, mulitronic (CVT)
    Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    23
    Postów
    399
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    No tak, czuję lekko na karoserii/ puszcze kierownicę i czuję , ale też na kierownicy . Jakie są konsekwencje takiego bicia ??

    Myślałem że tarcze bo przy hamowaniu coś cicho "szurało?" jakby klocki się kończyły ,a są nowe wstawione . Jednak odrzuciłem to bo nie czuję drgań przy hamowaniu. Te dźwięki pewnie przez jakieś kijowe klocki - nie ja wstawiałem je.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    180
    Auto
    Marea 1.9 TD
    Mam dokładnie to samo co ty, tylko w zakresie 130-150, wcześniej mi to nie przeszkadzało bo jeździłem głównie po mieście, teraz co raz więcej tras robię i zamierznam z tym właśnie walczyć, jak znajdę trochę czasu.
    U mnie na pewno nie jest to wina hamulców (wszystko nowe) koła również są wyważone, wahacze równi3ż są nowe więc odpadają.

    Na początek zamienię dla pewności koła tył na przód - i to również tobie radzę.
    Wiem też że mam wyczuwalny luz na podporze prawej półosi, ale tym się zajmę pewnie dopiero koło wakacji, a jak to nic nie da to na drugi ogień idzie zbieżność bo u mnie oponki są minimalnie ścięte.
    Marea 1.9 TD

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 czerwiec 2011
    Skąd
    Jaworzno
    Wiek
    31
    Postów
    12
    Auto
    Opel Omega
    Koledzy,jeśli felga jest krzywa albo coś nie tak jest z oponą to przynajmniej w serwisie w którym pracuje odrazu klienta informujemy.Może to być wina złego wyważenia.Wyważałeś 2 razy w tym samym serwisie?Jeśli tak to spróbuj w innym,bo Ci mogą mieć rozkalibrowaną wyważarkę.Ciśnienie w kołach jest bardzo ważne,w twojej Bravce powinno być conajmniej 2,2 i przód i tył i nie sugeruj się tabliczką z info. Jeśli chodzi o samo wyważenie to jest temat rzeka i musiałbym tutaj posta na całą stronę napisać.Koła które masz są fabryczne z Fiata,jeśli nie to może brak pierścienia centrującego?itp,itd najlepiej dobry serwis oponiarski żeby wiedzieli co robią i się do tego przyłożyli,a w razie W poinformowali co jest nie tak.

    a najważniejsze że jeśli się wyważa to zawsze 4 koła.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 luty 2011
    Skąd
    Olkusz
    Wiek
    23
    Postów
    399
    Auto
    Passat B5 (3B) kombi 115KM AJM
    Tak 2 razy u tego samego, nie są to fabryczne koła tylko alumki kupione -tak mi się wydaję- takie dostałem wraz z autem
    Co do ciśnienia w kołach to wiem wiem że tyle do alumek pierścienie - jakieś -tam są więc sądzę że jest ok . Muszę się do jakiegoś innego - lepszego- serwisu wybrać bo denerwujące to jest.
    Co do wyważania, pierwszy rraz były 4 koła wyważane drugi już tylko przód.

    yoyo u mnie właśnie też przy tych prędkości, najmocniej przy 150, a przy 160(?) maleje, więc od odrzuca hamulce bo przy hamowaniu byłyby mocne drgania, i zaczęło by bić już przy 80. Zawieszenie , tak samo byłoby czuć już przy mniejszych prędkościach. Jeśli chodzi o geometrię, auto u mnie przy prędkości 100 nie skręca na boki - nie czuć by auto chodziło na boki itp itd.
    Podejrzewam że opona któraś jest coś nie tak.

    Miałem już jakiś czas temu zamienić przód z tyłem ale na to brak czasu ...
    Trzeba się za to zabrać . Później się biorę za tył , łożyska [?] zaczynają chyba się "kończyć" i trzeba je wymienić, chyba że sądzicie że to coś innego ?


    Heh, też mieliście takie wyczulenie na [nieciekawe] dźwięki przy swoim "pierwszym" aucie ?


    EDIT:
    Jeszcze dziwne zapytanie do tych co mają JTD'ka.

    Jak jest u was z temperaturą? U mnie nawet jak jest gorąco i daję po tłokach temperatura leciutko podnosi sie ponad połowę- znikomą odległość się podnosi. - czy to normalne ?
    Bo jeździłem tylko benzyniakami [Vectra A,B] i tam temp. wahała się dość mocno!
    Ostatnio edytowane przez Memciu ; 09-06-2011 o 20:16

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    22
    Postów
    385
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    co do temperatury, u mnie w jtd jeszcze nigdy sie 2gi bieg nie zalaczyl, nawet przy upalnych 40 stopniach w słońcu i godzinie w korku. Włącza sie tylko na 10 sek 1 bieg i chłodzi szybciutko silnik, do koło 12 stopni niżej. Co do benzyniaka to bardzo łatwo je rozgrzać i zagrzać- o wiele łatwiej niż diesla. Chociaż diesel ma grube ściany i lepiej trzyma temperature, to ciężko jest to zagrzać, no chyba że wentylator nie chodzi u mnie jest 1-3 mm nad połowę na wskaźniku temp i tak sie trzyma cały dzień.


    Co do tego bicia to spróbuj zamienić koła - wtedy wyeliminujesz ew usterke opon/felg. Jak nie to tak jak lukq mówił i sprawdzić zawieszenie. Ja bym był za tym przegubem.. ale to sie okaże na stacji


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] "Skrzeczy" przy dodawaniu gazu
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-04-2011, 17:35
  2. [ukł. kierowniczy] "bicie" kierownicy podczas jazd
    Napisany przez Dzejms na forum Punto
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 12-01-2011, 15:06
  3. [osprzęt silnika] pytanie o "engine fault" PO105
    Napisany przez bebop na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-11-2010, 15:00
  4. Poziom oleju i "tyrkanie" (drgania) z przodu.
    Napisany przez venom1984 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-05-2010, 15:38
  5. Nie grzeją świece żarowe, komunikat "Preheat Fault"
    Napisany przez fenix na forum Stilo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 16-01-2009, 14:37

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bicie kolami

fiat bravo drgania

co to jest jak drga kierownica fiat mareadrgania kierownicy przy 150kmhbicie koł przy chamowaniu w passat b5 co moze byc przyczynąpassat b5 drgania przy hamowaniudrgania kierownicy fiat bravofiat brava drganiabicie kółwibracje kierownicywibracje przy hamowaniu a oponybicie kolciśnienie w oponach a bicie na kierownicyfiat bravo drgania kierownicybicie kołatrzepanie kierownicy przy hamowaniu fiat bravadrgania przy hamowaniu passat b5marea drży kierownicabicie kolapassat b5 bije przy 100bicie w kierownicycisnienie w kolach passat b5fiat brava drżeniecisnienie opon biciepassat b5 bicie przy hamowaniu

Tagi dla tego tematu