Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 36
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    306
    Auto
    Bravo 1.6 16V 99"

    BBM - Bravo 1.6 przy odpalaniu coś go dusi [FILM] oraz kontrolka oleju

    Wydaję mi się że wszystko widać/słychać na filmie.

    Rezerwą proszę się nie sugerować realnie paliwa jest więcej tyle że auto zaparkowane na spadzie.

    Od jakiegoś czasu dławi go coś po odpaleniu. Niestety pod komputer nie mam się jak podpiąć gdyż żaden FES (oraz następcy) nie chcą się połączyć.
    Czasem jest jeszcze gorzej niż na filmie i obroty jeszcze bardziej falują. Czasem też przy ruszaniu z samego sprzęgła zachowuje się jakby miał zdecydowanie za mało mocy (ten efekt gdy silnik jest już dobrze rozgrzany tj. do połowy skali)

    Jakiś czas temu odpiąłem na noc aku następnie odpaliłem do włączenia chłodnicy i pojeździłem na benzynie trochę aby zaadaptowały się mapy.



    Co do kontrolki oleju to kiedyś na jakiś czas problem się unormował a teraz powrócił. Zauważyłem że mruga gdy szybciej wejdę w zakręt tj około 60-70 przy 4 tys. obr (w sensie jak wieczorami jest pusto na ulicach) oraz standardowo na wolnych obrotach. Gdy tylko obroty na postoju skoczą przestaje się świecić. Czujnik w zimie był wymieniany po czym obaj ustał. Czasem jedynie gdy był baardzo porządnie zagrzany potrafiło się palić na postoju.


    Auto odpalone dziś o 8 rano gdzie temperatura wynosiła około 20 stopni. Objaw ten występuje niezależnie od pogody (piszę to aby wyeliminować przebicie na kablach).


    Kable do świec nowe, cewka nowa. Dodatkowo w ziemie wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu raz wspomniany ciśnienia oleju.

    Czego szukać czym się interesować co odkręcać?

    Ostatnio edytowane przez hajdass ; 04-07-2013 o 14:03



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Sprawdź ustawienia filmu na YT - u mnie wyświetla że film jest prywatny i poodtwarzane ;/

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    u mnie wyświetla że film jest prywatny i poodtwarzane ;/
    Fakt nie obejrzymy tego bez interwencji autora Może zwyczajnie krokowiec się skończył?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    306
    Auto
    Bravo 1.6 16V 99"
    Film powinien już działać.

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja tu nie widzę żadnego falowania.. To że trzyma początkowo 1000 obr a potem wskakuje te 1100.. hmm trudno coś tam sobie tak reguluje..
    Kontrolka oleju - wymień czujnik ciśnienia oleju - miejmy nadzieje, że to to.
    Dobrze byłoby sprawdzić czujnik temp silnika, przepływkę, krokowiec, dolot.. Czyli taki standard w takich sytuacjach
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    306
    Auto
    Bravo 1.6 16V 99"
    Tak jak pisałem czujnik ciśnienia oleju na jesień/zimę zmieniony więc niestety chyba nie on.

    I nie chodzi o to że nie wyskakuje tylko że faluje strasznie i problem przy ruszaniu że sprzęgła bez gazu

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał hajdass Zobacz post
    że faluje strasznie
    gdzie? na obrotomierzu tego nie widać :/
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    306
    Auto
    Bravo 1.6 16V 99"
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    gdzie? na obrotomierzu tego nie widać :/
    Tak jak pisałem na filmie jest to mało widoczne bo obroty skoczą, spadną a następnie już lecą na 1100 ale czasem wskazówka o wiele bardziej lubi wariować

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Co do kontrolki to skoro wymieniłeś czujnik to przypuszczam że to pompa oleju w najlepszym wypadku.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    306
    Auto
    Bravo 1.6 16V 99"
    Cytat Napisał luki183 Zobacz post
    Co do kontrolki to skoro wymieniłeś czujnik to przypuszczam że to pompa oleju w najlepszym wypadku.
    Tylko dlaczego ten objaw ujawnia się również w zakrętach lub na rondach gdy pojadę szybciej ( mam na myśli gdy depnę na granicy przyczepności)

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    396
    Auto
    Brava 1.6 16v Stilo 1.9 16v Punto 1.2 16v ELX Speedgear
    Rocznik
    1996 2005 2001
    Moze głupio zabrzmi ale stan oleju sprawdzałeś? Może smok zawalony i nie zasysa

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    306
    Auto
    Bravo 1.6 16V 99"
    Smok sprawdzę na jesień gdy będę wymieniał olej. Stan oleju jest w normie

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2013
    Skąd
    Kraków
    Postów
    33
    Auto
    Brava 1.6 100 SX
    Rocznik
    1998
    Z olejem miałem coś podobnego:


    Okazało się, że filtr oleju był już "zapaprany" i stawiał za duży opór, przez co ciśnienie było delikatnie za niskie i kontrolka mrugała. Po wymianie filtru (i oleju) wszystko wróciło do normy. Czujnik był sprawny, tak samo jak pompa.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Filtr oleju to jedno a dwa, że olej może miałeś już taką wodę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 wrzesień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    306
    Auto
    Bravo 1.6 16V 99"
    Jako że zaczynam się w końcu brać za robotę z fiatem gdyż czas na to pozwoli na dniach.
    Mam następujące pytania:
    -czy przepływkę wystarczy odkręcić i po prostu wymienić czy trzeba jeszcze coś kombinować?
    -co do dolotu, co konkretnie sprawdzić? Rozebrać całość czy coś konkretnego?
    -jak sprawdzić krokowiec?


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Szarpie-dusi przy odpalaniu
    Napisany przez mistake na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 21-01-2013, 12:19
  2. Fiat Bravo GT 1.6 - nierówne obroty przy odpalaniu + dziwny zapach
    Napisany przez Stonek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 13-09-2012, 11:12
  3. Seicento 900 dusi sie przy gwałtownym dodaniu gazu, dużo wymienione i nic
    Napisany przez tomanhez na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-08-2012, 17:29
  4. Dzwięk przy ruszaniu - metalowy głośny stuk - film
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 18-06-2012, 13:16
  5. walniecie przy odpalaniu
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 04-01-2009, 19:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

brava przy dodaniu gazu dusi cewka

fiat brava 1.6 falujace obroty kontrolka oleju

fiat brawo 1.6 czujnik oleju

oleju przy odpalaniu

silnik fiata 1.6 olej napy

czujnik cisnienia brawo film

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl