Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2012
    Skąd
    Sandomierz
    Wiek
    28
    Postów
    5
    Auto
    Brava 1.2 16v

    Bardzo wysokie temperatury - Brava 1.2 16v Steel

    Witam Forumowiczów,

    Mam problem ze swoim Fiatem

    Samochod:
    Brava 1.2 16v Steel 2001 rok z klima (183 tyś km).

    Objawy:
    Po przejechaniu około 5KM samochód się grzeje - wstazówka w 3/4 skali.
    Wskaźnik zatrzymuje się w połowie skali na 4-5 min a potem rośnie jak oszalały...
    Podczas podjazu pod górkę bądź na niskich obrotach wstazówka rośnie do czerwonej kreski.
    Podczas postoju auto chłodzi się do około 100 stopni.
    Przy wysokich obrotach - 3,5 tyś + tez spada do 3/4 skali.
    W pewnym momencie nie było ciepłego nawiewu, dałem pozycie na maksymalną i zaczelo dzialac.

    Sprawdzone do tej pory:
    Odpowietrzylem cały układ.
    Nie ubywa płynu, płyn nie kipi ze zbiorniczka wyrównawczego.
    Nie przybywa poziomu oleju.
    Brak masła, plam oleju w płynie.
    Dolne i górne węże gorące.
    Rozrząd z pompą wody z metalowymi wirnikami od Magneti Marelli wymieniany 10 tyś temu.

    Pytanie:
    Czy to UPG czy uszkodzona pompa?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 czerwiec 2015
    Skąd
    Myślibórz
    Wiek
    26
    Postów
    148
    Auto
    Fiat Brava 1.6 16v 103PS
    Rocznik
    07.1998
    Zacznij od sprawdzenia termostatu. Na rozgrzanym silniku sprawdź czy jest ciepła chłodnica. Czy przy takiej temperaturze wentylator się załacz ?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    No i sprawdź, czy samochód faktycznie się grzeje, czy tylko wskaźnik jak często pokazuje głupoty.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2012
    Skąd
    Sandomierz
    Wiek
    28
    Postów
    5
    Auto
    Brava 1.2 16v
    Witam

    Właśnie odpowietrzałem samochód jeszcze raz (brak powietrza, leci sam płyn).
    Są 2 dodatkowe objawy:

    1. Nawiew działa tylko na najwyższej pozycji. Tzn jeśli ustawie np 26 albo 30 - wieje zimne powietrze. W momencie kiedy ustawie HI, coś się odblokowuje i leci gorące powietrze (oraz działa regulacja). Kiedy zmienię na LOW i znowu ustawie 26 - nadal jest zimne (dopóki nie dam HI) itd.

    2. Dodatkowo zagrzałem samochód (1 kreska powyżej połowy), wentylator chłodnicy się załączył lecz chłodnica wydawała się zimna (jedna i druga). Dodatkowy wąż gruby na dole był parzący natomiast ten który idzie do spodu zbiorniczka wyrównawczego był letni/ciepły.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2014
    Skąd
    Niepołomice
    Wiek
    27
    Postów
    27
    Auto
    Punto 2 FL 1,2 16
    Rocznik
    2005
    Jeśli chłodnice masz zimna, wentylator się załącza to na 99% termostat do wymiany, bo jeżeli nie masz tzw masełka oraz nie ubywa Ci płynu, oleju nie przybywa to raczej nie będzie UPG. Sprawdź jeszcze czy na rozgrzanym silniku i układzie wydechowym nie dymi obficie na jasno/biało, jeżeli nie to następny argument eliminacji UPG. Co do pompy spróbuj na rozgrzanym silniku, po załączeniu wentylatora kilka razy przegarować i sprawdź czy chłodnica się zagrzeje czy dalej nie. Oczywiście uważaj żeby nie przegrzać
    Ostatnio edytowane przez michal16170 ; 20-07-2015 o 22:51

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2012
    Skąd
    Sandomierz
    Wiek
    28
    Postów
    5
    Auto
    Brava 1.2 16v
    Witam

    Po wymianie termostatu chłodnica jest gorąca - wreszcie, ale przestał działać wentylator chłodnicy i w czasie postoju samochód znowu się grzeje.

    Podłączyłem wentylator to akumulatora - działa.

    Na plastikowej obudowie wentylatora jest dodatkowy wtyk z niebieskim i brązowym kablem. Brązowy kabel odpadł (zaśniedział)- połączyłem oba kable ze sobą - wentylator działa powyżej 90 stopni C i temperatura jest stabilna.

    Wentylator natomiast wyłącza się od razu po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki.

    Nie jestem pewien czy ten "czujnik" działał wcześniej i do czego służy.

    Może ktoś pomoże?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 czerwiec 2015
    Skąd
    Pacanów
    Postów
    3
    Auto
    brava 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Ten "czujnik" to rezystor sterujący wyższymi obrotami wentylatora po przekroczeniu zadanej temperatury. Niestety w Bravach, prawdopodobnie, wentylator wyłącza się po przekręceniu kluczyka w stacyjce i wyłączeniu silnika. U mnie tak jest ale nie uważam tego rozwiązania za szczęśliwe. Szukam natomiast na forum schematu instalacji elektrycznej do bravy 1.2 16v i nie mogę znaleźć. W książce Zambrowskiego akurat tego schematu brakuje (połączenie ECU z regulatorem wolnych obrotów). Wietrzę pęknięty kabel (słynne falujące obroty), ale nie wiem który bo w prosty sposób można sprawdzić tylko masę. Co do reszty to nie mogę odczytać oznakowań na pinach ECU i chwilowo jeżdżę na zdemontowanym regulatorze.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2012
    Skąd
    Sandomierz
    Wiek
    28
    Postów
    5
    Auto
    Brava 1.2 16v
    Tylko teraz pytanie brzmi, czy z pominiętym regulatorem obroty są na maksymalnym poziomie czy na minimalnym?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 czerwiec 2015
    Skąd
    Pacanów
    Postów
    3
    Auto
    brava 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał charger Zobacz post
    Tylko teraz pytanie brzmi, czy z pominiętym regulatorem obroty są na maksymalnym poziomie czy na minimalnym?
    Coś pomiędzy, przy zasterowaniu na minimum zrywał obroty przy około 3000 ale potem szedł dolej do pełnego zakresu . Przy zaseterowaniu na ok. 70-90% otwarcia przepustnicy wchodzi normalnie na obroty i nawet spalanie ma na swoim zwykłym poziomie. Zrobiłem w ten sposób już ok. 2500 km ale szukam opisu pinów na ECU, żeby zmierzyć kable, które prawdopodobnie są przyczyną problemu.


 

Podobne tematy

  1. Bardzo wysokie spalanie - dziwna sprawa
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-03-2014, 16:45
  2. Marea 1.9 TD bardzo wysokie spalanie
    Napisany przez haharek123 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-02-2014, 16:24
  3. Punto 1,25 75 ELX - Bardzo wysokie spalanie
    Napisany przez Wariat_Pno na forum Punto
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 02-02-2014, 20:26
  4. Punto I 1.1 bardzo wysokie obroty
    Napisany przez Blacha94 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-04-2013, 14:22
  5. Siena 1.6 - bardzo wysokie obroty. Mechanicy bezradni:)
    Napisany przez Wiśnia na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 21-06-2012, 21:00

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl