Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD

    Bardzo głośna praca silnika

    Witam;

    Jakiś tydzień temu, po kilku dniach postoju na mrozie odpaliłem silnik;

    Jak zwykle w niskich temperaturach (poniżej -5);
    Kilka razy rozgrzewam świece i odpalam.
    Silnik odpalił prawie od razu (dwa/ trzy razy sie zatelepał).

    Głośna praca była zawsze przez kilka pierwszych minut po odpaleniu na silnym mrozie ale ustępowała...

    Tym razem silnik cały czas pracuje bardzo głośno. Charakterystyczny terkot diesla jest teraz kilka razy głośniejszy niż zwykle.

    Temperatura płynu rośnie w normalnym tempie i nie przekracza 90 stopni (chyba - połowa skali).

    Poziom oleju był poniżej 50% skali pomiarowej na bagnecie więc uzupełniłem - nie pomogło.
    Myślałem, że to wina paliwa (była resztka w baku) - więc zalałem pół baku świeżego.

    Gołym okiem nic nie widać a silnik się tłucze jak w ciągniku...

    Ktoś ma jakieś pomysły co to może być?
    Autem jeździłem kilka razy (nie dawałem więcej niż 2000 RPM bo się boję że coś się rozpadnie) i kilka razy się rozgrzewało, niestety nic się nie poprawiło.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    pytanie czy coś się dzieję z autem? Spadek mocy, dymienie itp? jeśli nie to bym się nie przejmował w zimę diesle chodzą trochę głośniej, choć po czasie powinna nastąpić normalna praca silnika.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 lipiec 2009
    Skąd
    Siedlce
    Postów
    75
    Auto
    Marea Weekend 2.0 20v HLX 147km 1997r
    Zmień olej i dolewaj dodatków zimowych do ON albo tankuj zimowy ON na Statoil. Może wytrąciła sie parafina i nie daje tyle paliwa ile powinien. No i koniecznie filtr paliwa.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Z tymi dodatkami do ON to bym się wstrzymał, po co skoro teraz ON na stacji jest przygotowany na zimę i ma w sobie odpowiednie "dodatki" ? Żeby nie być gołosłownym ojciec jeździ 6 lat turbo klekotem, leje do baku co popadnie na jakiej stacji popadnie i NIGDY nie było żadnych problemów nawet przy -20, a to stara poczciwa jednostka 1.8TD w Mondeo... Wiem, że CR jest bardzo czuły na jakość paliwa, choć tej generacji JTD niby jeszcze ma "pancerne" wtryski jak na CR, ale nie wydaje mi się, żeby był problem z ON w tym przypadku choć trudno tu wskazać co może być przyczyną... Masa ludzi jeździ nowymi autkami w dieslach na CR, nie leją żadnego świństwa do ON tylko to co na stacji i śmigają więc to moim zdanie nie jest przyczyna

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Cytat Napisał lukq
    pytanie czy coś się dzieję z autem? Spadek mocy, dymienie itp? jeśli nie to bym się nie przejmował w zimę diesle chodzą trochę głośniej, choć po czasie powinna nastąpić normalna praca silnika.
    To mnie zastanawia...

    Obroty są jak zawsze prawidłowe i nie ma wahań - silnik pracuje równo.
    Dymienia nadmiernego nie ma... zawsze było tak, że zanim silnik mi się rozgrzał spaliny były bardziej widoczne...
    Moc jest jak zawsze - mam niesprawne doładowanie i auto jeździ jak klocek, ale spadku mocy poniżej klocka nie wyczuwam.

    Kontrolki gasną prawidłowo a ta od świec nie mruga.

    Jak by nie pracowały wszystkie gary to by chyba coś pokazało nie?

    Mogę nagrać komórką i wrzucić na tube jeśli to komuś pomoże...

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Jedyna rzecz która mi się nasuwa analizując pracę tego modelu silnika na CR to coś nie tak z wtryskiem pilotującym, gdyby wtrysk pilotujący szwankował to silnik będzie głośno i twardo pracował, po to nowoczesne diesle mają nawet po 2 wtryski pilotujące, żeby ciszej i bardziej miękko pracowały.Czysto teoretycznie silnik bez wtrysku pilotującego będzie jako tako pracował, ale będzie właśnie głośny i co prawda nie spotkałem się z tym w praktyce więc to tylko takie teoretyzowanie, ale moim zdaniem to główny czynnik, który mógł Ci zwiększyć głośność silnika. Myślę, że podłączenie pod jakiś diagnoskop i porządna analiza może by coś podpowiedziały w tej sprawie, ale to trzeba fachowca, a nie "pania Henia" co diesle w starach serwisował Wiem, że ECU w mondeo TDCI potrafi sobie sterować dawką wtrysku pilotującego i przy adaptacji nowego wtryskiwacza silnik jakiś czas pracuje bez wtrysku pilotującego, ale jak to jest w JTD nie mam pojęcia...

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    myślę, że jeśli nie pobiera Ci oleju, nie masz wycieków, nie troci na mocy itp, to na razie nie masz czym się przejmować, myślę, że to normalny objaw zimna, no chyba, że padł przekaźnik od podgrzewania świec.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Jednak widać, że bierze olej, do tego zużycie paliwa wzrosło razy dwa i jednak jest trochu słabsza...

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 grudzień 2010
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    151
    Auto
    Croma 07' 1.9 JTD 16V 150
    Skoro zużycie paliwa wzrosło i muli bardziej to zrób próbę przelewową wtrysków, a druga rzecz to sprawdzenia kompa napisałem Ci wyżej co w silniku CR MOŻE przynajmniej teoretycznie być przyczyną głośnej pracy, a elektronika ma to do siebie, że lubi oszaleć...


 

Podobne tematy

  1. [osprzęt silnika] drgania silnika przy ruszaniu...
    Napisany przez DidExit na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 28-05-2015, 21:54
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-12-2008, 14:42
  3. [wycieraczki] Ciągła praca tylnej wycieraczki
    Napisany przez dk8211 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-10-2008, 16:48
  4. [CLIP] Przypadkowe gaśnięcie silnika, zła jego praca
    Napisany przez miszko na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-01-2008, 19:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

praca silnika na mrozie

brak mocy nierowna praca silnikafiat stilo dizel

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438bardzo-glosna-praca-silnika-11076

praca silnika na mrozie jtd

glosna praca jtd

jtd glosny w zimie

twarda praca silnika diesla

fiat stilo 1 9 jtd glosno chodzi przyczyny

twarda praca silnika jtd

brava 1.4 silnik glosno pracuje

bravo 1.9 jtd glosna praca silnika

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl