Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    48
    Postów
    259
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997

    2.4TDS - Wyciek na pompie wtryskowej.

    Pany kochane, dziś przy wymianie żarówki zauważyłem że pompa wtryskowa w moim TDs jakoś dziwnie się świeci.

    Szybki look na temat,ewidentny wyciek spod nastawnika pompy.

    I teraz pytanie,czy ktoś sam tę pompę uszczelniał? Czy muszę wyciągać całą,czy też może wystarczy zakupić uszczelki nastawnika i wymienić samemu?

    Rozejrzałem się już w temacie i można kupić dwa komplety uszczelek.

    Na nastawnik oraz na całą pompę.

    Cenowo nie ma dużej różnicy,z tym że czy w nastawniku są tylko dwie uszczelki główne czy też jest ich tam więcej?

    Komplet :
    3863525867.jpg

    Sam nastawnik:

    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    zlokalizuj dokłądnie wyciek. dobrze jak byłbys pewien ze z pod uszczelki cieknie.
    jak zdejmiesz nastawnik, po tzreba będzie ustawic dawkę paliwa na nowo, chyba ze uda ci sie tak dobrze go poznaczyc, (chodzi o jego miejsce na pompie) że dokładnie tak samo go przykrecisz.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    48
    Postów
    259
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Wyciek mam zlokalizowany bo go ładnie widać, nie mam zawalonego silnika syfem więc nie ma problemu z lokalizacją

    SAM_0087.JPG

    Kapeć ma 3 stówki przejechane ale dbam o to by nawet zimą pod maską i w środku nie było gnoju.

    SAM_0096.JPG


    Kupiłem już potrzebny zestaw uszczelek,tylko czy po odkręceniu śrub nie wystrzeli mi ze środka 1001 elementów?

    Nastawnik można przykręcić inaczej?
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    Opieram sie tu o moja wiedze z tą pompą, a wystepuje ona tez w vw, oplach i BMW

    Niemusisz sie martwic, ze wyskoczy ci dużo elementów.

    musisz dokładnie ustawic bolec w takim krążku.
    Ostatnio edytowane przez robert199 ; 06-02-2014 o 14:14

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2013
    Skąd
    Świętokrzyskie
    Wiek
    32
    Postów
    38
    Auto
    Bravo 1.9 TD75
    Rocznik
    1998
    Wymieniałem kiedyś uszczelkę pod nastawnikiem w BMW 318tds . Z tego co mi się wydaje to u Ciebie nie cieknie z pod samego nastawnika tylko z pod jego dekielka.
    Pamiętam że oprócz trzech zwykłych torxów jest tam jedna specjalistyczna śruba do której klucza nie posiadałem i musiałem kombinować nabijając nasadke chyba 7.
    Tak jak kolega mówi minimalne przesunięcie nastawnika to już duża zmiana dawki paliwa .

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    48
    Postów
    259
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Rozmawiałem z Robertem telefonicznie,udzielił mi kilku bardzo cennych wskazówek. O śrubie też wspominał. Sprawdzałem od góry pompy,nie mam tam nic tylko same torx.Widać je na tym foto.

    111lur.jpg
    Ostatnio edytowane przez Alan ; 06-02-2014 o 22:04
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2014
    Skąd
    EG
    Wiek
    33
    Postów
    19
    Auto
    FIAT MAREA 2.4 TD
    Rocznik
    1998
    Witam, sorki, że troche z innej paczki ale czy mogłbyś mi podpowiedzieć na priv gdzie idą te rurki z pompki podciśnieniowej? (vis a vis filtra paliwa na ścianie grodziowej)- nie mogę znaleźć jakoś... Co pompki to inaczej. W BMW 2.5Tds miałem takie dwie... Tu jeden przewodzik idzie od dołu i dwie od góry. Chodzi mi który gdzie. Dzięki aha i te uszczelnienie pompy daj znać jak wyszło, u mnie też spocona i rano ciężko pali (może przez nieszczelność paliwo się cofa).

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    48
    Postów
    259
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Jeśli dobrze pamiętam,jeden idzie do rozdzielacza przy pompie vacum,drugi do siłownika zaworu egr(ten grzyb na kolektorze ssącym). ten trzeci dolny (ok 3 cm.) kończy się sitkiem.Musiałbym jutro sprawdzić co gdzie dokładnie idzie .

    Samych uszczelek jeszcze nie wymieniałem,ale mocno do tego dojrzewam Dam znać jak mi poszło.
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    48
    Postów
    259
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Tak więc do dzieła....

    Najpierw FES i ustalenie jaka jest dawka paliwa na jałowym,następnie natrasowane punkty na korpusie i nastawniku. Później już tylko opanować drżenie rąk..i kolan

    No i zrobione

    Wymieniłem obie uszczelki nastawnika. Delikatnie bez gwałtownych ruchów,żeby nie przestawić i jakoś poszło

    Nie cieknie,dawka po skręceniu w kupę zmieniła się nieznacznie,auto odpala idealnie na ciepłym jak i po kilku godzinach na zimnym

    SAM_0120.JPGSAM_0121.JPGSAM_0122.JPGSAM_0126.JPGSAM_0129.JPGSAM_0129.JPGSAM_0133.JPG
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    No to gratulacje, Przy składaniu nastawnika wielu popełnia błędy, ale tu wszystko OK.
    Widać po kolorze, że sporo ropy nastawnik przelał przez siebie, myśle ze wyczysciłeś to co masz na ostatnim zdjeciu, ten brud najczesciej jest przyczyną złego działania nastawnika.

    Jak widzisz dopiero po odkreceniu widać,ze całymm nastawnikiem mozna poruszac, od regulacji statycznej dawki paliwa wiele zależy, jesli róznica w dawce pzred i po różni sie tylko 0,2-04 mg to jeszcze jest w granicach błedu.

    dobrze byłoby taki temat podpiąc. dla potomnych

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    48
    Postów
    259
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Wyczyściłem na tyle na ile miałem odwagę ... patyczki do uszu itp. Nie rozbierałem całego nastawnika,bo zrobiłbym krechę w gaciach ze strachu

    Uzbrojony w informacje jakie mi przekazałeś telefonicznie (tu wielkie dzięki) i w pdf'a z manualem zasiorbanym z neta,delikatnie zrobiłem to co mnie irytowało...wyciek

    Rano przed wyjściem do pracy sprawdziłem , -2 i odpalił od strzała.

    Aczkolwiek będę musiał nanieść poprawki bo żon mi dzwonił że zwróciła uwagę na obroty biegu jałowego. Trzymają się na 1000,a tak nigdy nie było. Jutro to obadam

    Widać ta nieznaczna zmiana nie pozostała bez echa.

    Tyle,że kartka z zapiskami,jak i szmaty poszły przez komin :/
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    to spróbuj tak jak mówiłem:
    poluźnic srubki od nastawnika, (ropka troche wypłynie) młoteczek w reke i stukac, raz z lewej raz z prawej, i obserwowac jak zmienia sie dawka na FESie, tylko szkoda ze niemasz danych porównawczych które spaliłeś
    Niestety w autodacie nie ma nic na temat dawki wtrysku tego motoru, w alfie pamietam to było gdizes około 5,5mg, ale nie bierz tego za pewnik.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    48
    Postów
    259
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Mam kilku znajomych z tym motorem,sprawdzą mi ile jest

    Będziem ustawiać
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    48
    Postów
    259
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Tak więc,piękna pogoda i chęci były

    Troszkę pokminiłem i co zauważyłem? Dawka zmienia się zależnie od temperatury silnika.

    Ustawienia wyglądają mniej więcej tak :



    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    dawka zmienia sie zależnie od temeperatury paliwa, z tego co widac to tak jakbys miał za mała dawkę, ale to programy czasem różnie pokazują.
    Dobrze byłoby porównac do innego 2,4 td


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pływak czy pompie paliwa
    Napisany przez ero1884 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 01-10-2013, 15:51
  2. Ciśnienie na pompie olejowej
    Napisany przez luki183 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 17-01-2013, 17:51
  3. fiat bravo jtd 105 Zawór ciśnienia paliwa na pompie wtryskowej
    Napisany przez kamil vfr na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-07-2012, 22:20
  4. Wyciek z pompy wtryskowej
    Napisany przez Jerru na forum Punto II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 25-02-2012, 09:15
  5. Syfy w pompie paliwowej.
    Napisany przez kozak677 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-07-2009, 14:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wyciek paliwa z pompy wtryskowej fiat bravo

wymiana uszczelki pod rozdzielaczem pompy wtryskowej

kappa 2.4 tds ustawianie dawki

318 tds ustawienie dawki

dawka paliwa kappa tds

ustawianie dawki paliwa vp 37 2.5 tds

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl