Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2014
    Skąd
    Bydgoszcz/Wałcz
    Wiek
    26
    Postów
    12
    Auto
    Marea Weekend 1.9TD100
    Rocznik
    1997

    1.9TD nierówna praca - kąty wyprzedzenia wtrysku?

    Od razu przepraszam za to, że ten post będzie tak długi

    Mam takowy temat odnośnie silnika 1.9TD 100.

    1. Zauważyłem, że czasem stojąc na postoju gwałtownie zmienia mi się charakter pracy silnika co można odczuć przez zmianę dźwięku pracy i szarpnięcie chwilowe autem.

    2. Dodatkowo, na biegu jałowym gdy trzymam obroty powiedzmy powyżej 2500rpm, odpuszczę pedał gazu i gwałtownie go wcisnę przy zmianie obciążenia słychać szurkot z silnika (dźwięk podobny do zacierających się panewek wału, ale znacznie cichszy, częstszy i łagodniejszy, chociaż w tym przypadku bardziej pasuje jako "dźwięk pałowanego, zimnego silnika starego mietka beczki ) .

    3. Kolejny problem to podczas pracy na biegu jałowym zdarza się silnikowi gubić zapłony. Tzn. jest krótka przerwa w klekocie, małe szarpnięcie silnikiem (widoczne głównie na tłumiku drgań u góry silnika).

    Wszystkie te 3 "problemy" mam od samego początku posiadania auta (~4000km), ale dopiero teraz zaczęły mnie interesować W czasie jazdy wszystko jest ok.

    A więc, podłączyłem autko pod FES. Zacząłem testy od temperatury silnika na poziomie 80*C (wg. FES). Bieg jałowy na postoju. Kąt wyprzedzenia wtrysku to 5,4*, a korekcja wachluje między -0,6 do +0,4. Samochód dogrzał się w ciepłym garażu do ok. 86*C, nagle zmieniła się korekcja na 3,6* i wtedy usłyszałem i poczułem problem nr 1 Korekcja zaczęła walić między -1,0 do nawet +1,2. Podczas dodawania gazu wyprzedzenie kąta wtrysku rośnie nawet do 6*, kiedy utrzymując stałe obroty wraca w okolice 4*.

    Odnośnie problemu Nr 2. Odpuściłem gaz i gwałtownie go dodałem, wyprzedzenie walnęło do magicznej dla mnie granicy 9,6* !!! Moim zdaniem dźwięk który mnie tak niepokoi może pochodzić właśnie przez ten kąt wyprzedzenia wtrysku.

    Wracając poniekąd do problemu nr 3, gdy silnik pracuje na poziomie jałowym, w momentach kiedy silnik gubi te zapłony wyprzedzenie jest standardowo na poziomie 3,6*, ale ! korekcja robi małe zamieszanie (musiałem włączyć rysowanie wykresu żeby w ogóle to zauważyć co tam się wyświetla) i wali na dosłownie ułamek sekundy na -1,6* !

    I teraz pytanie samo w sobie. Czy tak cholera powinno być? Możecie zaradzić coś na którykolwiek z tych 3 problemów? Czy wtrysk sterujący nie robi mnie w konia?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    Wtrysk sterujący moze cie robic w konia, ale wygląda na to,ze przycina ci sie regulator kąta wtrysku w pompie.
    Takie skoki wyprzedzenia zapłonu sa w normie, poto jest regulator, aby tym sterowac
    Na korekcje nie patrz w tym przypadku naprawde wiele ci nie powiedzą

    a z szuraniem, to zobacz czy zawór upustowy na turbo działa

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2014
    Skąd
    Bydgoszcz/Wałcz
    Wiek
    26
    Postów
    12
    Auto
    Marea Weekend 1.9TD100
    Rocznik
    1997
    Po czym wnioskujesz zacinający się regulator?
    Co wastegate może mieć wspólnego z tym dźwiękiem przy zmianie obciążeń na biegu jałowym?

    Sorry, że będę trochę dodatkowym pytań zadawał, ale interesuję się tą tematyką i każde dodatkowe informacje są dla mnie bardzo ciekawe

    Dodam jeszcze, że w czasie jazdy ogólnie jest wszystko ok, nie ma jakiś dziwnych wariacji poza tym że podczas rozgrzewania się samochodu bywają momenty wyraźnej i gwałtownej zmiany charakterystyki reakcji na gaz czy np. obroty jałowe potrafią stawać na różnych poziomach (od ok. 820 począwszy do czasem nawet ~970rpm) i to bez wyraźnej przyczyny.
    Ostatnio edytowane przez AdamJ ; 14-01-2014 o 23:04

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    po twoim opisie wnioskuje, twarda praca, lub tgzw. mulenie, to wina wyprzedzenia kąta wtrysku. te wartosci kąta wyprzezenia to sa takie jakie "komputer" chce aby były

    podobne objawy z tym dodawaniem i odpuszczaniem gazu miałem w silniku vw LT Tam akurat zawór na turbinie był ok, ale sterowanie nie działało

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2014
    Skąd
    Bydgoszcz/Wałcz
    Wiek
    26
    Postów
    12
    Auto
    Marea Weekend 1.9TD100
    Rocznik
    1997
    Tylko ze gdy w FES przeprowadzam Injector Timing Actuator test to caly test jest przeprowadzany w porzadku i wyraznie slychac zmiany w pracy silnika na wszystkich zakresach wiec regulator wydaje sie sprawny. Pol roku temu pompa wtryskowa byla regenerowana.


 

Podobne tematy

  1. Nierówna praca Silnika
    Napisany przez Kamil2062 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 08-03-2013, 21:27
  2. Nierówna praca na LPG
    Napisany przez krzastek19 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-02-2013, 14:32
  3. Nierówna praca silnika
    Napisany przez bartez833 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-08-2010, 17:46
  4. Nierówna praca
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 21-06-2010, 16:02
  5. Nierówna praca silnika
    Napisany przez Leon1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-03-2009, 20:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

td 15c kat wyprzedzenia wtrysku

Bravo td kat

zaplon bravo td

kat wtrysku bravo td

kat wtrysku fiat scudo 1.9

fiat brava 1.9td regulacja zaplonu

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl