Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 26
Like Tree1lubi to!

Temat: 1.9JTD 105KM - Dwumasowe koło? - Drgania pedału sprzęgła, drgania samochodu.  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2011
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    26
    Postów
    35
    Auto
    Bravo_GT JTD
    Rocznik
    2000

    1.9JTD 105KM - Dwumasowe koło? - Drgania pedału sprzęgła, drgania samochodu.

    Witam wszystkich!

    Od kilku godzin siedze na forach, miedzy innymi tutaj i czytam tematy odnośnie koła dwumasowego.
    Wszystkie moje objawy jednoznacznie nakierowywują mnie na jego uszkodzenie.
    Jestem tylko człowiekiem w dodatku mam chorobę na punkcie samochodów i gdybym nie napisał tego tematu, nie zasnął bym.

    Otóż samochód kupiłem tydzień temu, jest to Fiat Bravo GT I 2000r 1.9 jtd 105KM. Zadbany egzemplarz pod względem środka jak i blacharskim, nie ma na nim grama rdzy, a fakt iż jeszcze tydzień temu było pełno śniegu, nie pozwolił mi na to aby dokładnie przetestować go na jeździe próbnej i wykryć ten problem.

    OPIS PROBLEMU/OBJAWY

    Samochód odpala bez problemu, bez drgań i dziwnych dźwięków ze strony sprzęgła, nie zauważyłem też aby "pływały" obroty.
    Pierwszym niepokojącym objawem jest drgający pedał sprzęgła. Drgania najbardziej odczuwalne są pomiedzy 1500-2000RPM (ok. 1800RPM) i są one na tyle silne że przenoszą się na karoserię samochodu.
    Przy jeździe w mieście ( bez różnicy czy podczas przyspieszenie czy tez nie ) samochód drga na boki (lewo-prawo), przy prędkości ok 60km/h do 90km/h dragania nie są odczuwalne praktycznie wcale, powyżej 90km/h do 120km/h minimalnie natomiast od 150km/h w górę samochód drga bardzo mocno. Myślałem że to przez tylną felgę i to dość konkretnie krzywą (myślałem że tylna bo drgań nie czuć aż tak bardzo na kierownicy) niestety dzisiaj czytając fora delikatnie się podłamałem...Jeszcze jeden objaw który zauważyłem to luz na przełożeniu, tzn. gdy puszczę gaz a po chwili znów go dodam słychać "stuknięcie" i obroty podnoszą się o ok. 50-80RPM.

    Czy rzeczywiście są to objawy uszkodzonego koła dwumasowego?
    CO zrobić w tej sytuacji?
    Czy koło regenerować? - a jeżeli tak ile może trwać taka regeneracja. Jest to dużo tańsze rozwiązanie i praktycznie cała dwumasa jest nowa. CEny regeneracji zaczynają się już od 480zł.

    Dodam iż chciałbym sam dokonać wymiany koła dwumasowego i zaknąć się praktycznie w kosztach regeneracji.

    Bardzo prosze o odpowiedź!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2014
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    21
    Postów
    42
    Auto
    Bravo 1.9 jtd GT
    Rocznik
    1999
    Po pierwsze drgająca karoseria to może być poduchy silnika . Co do dwumasa przerabiałem to w swoim Bravo gt 105 tydzien temu i powiem jedno niesraj sie z dwumasem tylko wciskaj sztywne , a jak sprawdzic czy dwumas uszkodzony najlepiej rozebrac sprzegło tak ja zrobiłem okazało sie ze tylko łozysko sie wysypało i wymieliło docisk tarcza i dwumas była ok ( jakby co mam tarcze i dwumas na sprzedaz tanio) . A więc musisz rozebrac sprzegło i sprawdzic jesli dwumas rozwalony to wymiana i tu masz myśl czy dwumas nowy czy uzywany a moze zwykłe koło (to najbardziej polecam ) . Aby cie pocieszyć tez kupiłem autko bravo bez rdzy blacharka super wszystko wydawało sie supewr a po m iesiącu sprzegło do roboty Pozdrawiam

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2011
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    26
    Postów
    35
    Auto
    Bravo_GT JTD
    Rocznik
    2000
    Sprzedający dał mi fakturę z przed roku... wymienione kompletne sprzęgło na Valeo i amortyzatory, różnie bywa... czasami może wysypać się nawet i nowe.
    Kolego powiedz mi jak dobrać sztywne koło, dla mnie też dwumasa za bardzo się nie podoba, tym bardziej iż chciałem na wiosne wrzucić mu program na ok. 130. Z tego co wyczytałem to sztywne w tym przypadku sprawdza się o wiele lepiej.

    A powiedz mi jeszcze, jakie miałeś objawy?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2014
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    21
    Postów
    42
    Auto
    Bravo 1.9 jtd GT
    Rocznik
    1999
    Powiem ci tyle ze u mnie objawy były takie ze biegi zaczeły ciezko wchodzic czasem wogóle nieszło wzucic , sprzegło szczelało na wysprzegliku . Sztywne kupujesz z fiata bravo 1.9 td pasuje igiełka zero róznicy mam to w swoim . To ze dał ci fakture to mało wazne dwumasa mozna wysypac bardzo szybko wystarczy agresywnie ruszac itp juz pisałem to w wczesniejszym poscie jakims ze dwumas to nie dla młodych a dla starszych

  6. #5
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    17
    Postów
    1,113
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Remek Zobacz post
    pasuje igiełka zero róznicy mam to w swoim
    Remek, to że w swoim aucie wsadziłeś zwykłe koło to nie znaczy, że masz wszystkim takie rozwiązanie reklamować. Zastanów się, po co jest dwumas w aucie i dopiero pisz takie rzeczy. Z jakiegoś powodu jest tam zamontowany. I nie, nie jest to tylko do wyciągania kasy.
    Cytat Napisał Remek Zobacz post
    dwumas to nie dla młodych a dla starszych
    jak na razie to jesteś jeszcze za młody, żeby takie wnioski wyciągać
    pit14 lubi to.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    38
    Postów
    2,713
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Noname a co się kryje pod "kompletnym sprzęgłem" Dla mnie na przykład wcale nie oznacza że został wymieniony dwumas.
    Oczywiście możesz śmiało włożyć sztywne koło z TD100 tak jak to zrobił kolega Remek,ale wtedy zapomnij o jakimkolwiek podnoszeniu mocy bo ono tego nie wytrzyma.
    Możesz też sprawdzić osobiście ile Twoje koło ma luzu.W kołnierzu skrzyni biegów jest otwór przez który możesz sprawdzić ile dokładnie luzu ma koło.Jest to tuż pod termostatem silnika.Przypatrz się skrzyniom na allegro to będziesz wiedział o czym mówię.Jeżeli nikt tam jeszcze nie grzebał to będzie czarna plastikowa zaślepka.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2014
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    21
    Postów
    42
    Auto
    Bravo 1.9 jtd GT
    Rocznik
    1999
    karwoj25 jakbys nie wiedział to w 1.9jtd jest ta sama skrzynia co w 1.9 td to wytłumacz mi po co tam dwumas jak w td jakoś dawało rady

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    Łazy
    Wiek
    22
    Postów
    76
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    1999
    tylko wiesz z tego co ja sie orjetuje to w TD masz mniejszy moment obrotowy i mniej koni, jak wiecej koni i wiekszy moment to sprzegło dostaje bardzej w dup* i z tego co słyszalem i mozna powiedzec ze sie przekonalem moze sie slizgac przy podniesieniu mocy

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2014
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    21
    Postów
    42
    Auto
    Bravo 1.9 jtd GT
    Rocznik
    1999
    KOLEJNY błąd moment obrotowy jest ten sam]

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2011
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    26
    Postów
    35
    Auto
    Bravo_GT JTD
    Rocznik
    2000
    Panowie w takim razie nie ma o czym rozmawiać... skoro zwykłe, sztywne koło jednak nie nadaje się do większej mocy niż 105KM to nie ma sensu go tam ładować.
    Remek, u Ciebie objawy były jednoznaczne, skoro nie wchodziły biegi to albo docisk, albo łożysko, przerabiałem takie tematy nawet w silnikach benzynowych to klasyczne objawy do tego typu usterek, u mnie jest zupełnie coś inne.
    Powiedz mi ile chcesz za swoje koło dwumasowe?

    Wydaje mi się że gdyby u mnie wywalona była poduszka silnika to to drgania nie były by odczuwalne na pedale sprzęgła i nie były by aż tak przenoszone na karoserie. (bo w tym momencie naprawde strasznie rzuca samochodem przy dużych prędkościach)

    Hmmm.. ale mimo wszystko, jak sprawdzić poduszki?

    Edit po odpowiedzi kolegi Remek o tym samym momencie:
    W takim razie jak zachowuje się samochód na tym sztywnym kole?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2014
    Skąd
    Bielsko Biała
    Wiek
    21
    Postów
    42
    Auto
    Bravo 1.9 jtd GT
    Rocznik
    1999
    normalnie ja nie odczułem róznicy . a za dwumasa +tarcza 250 chcem

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,144
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał noname Zobacz post
    Sprzedający dał mi fakturę z przed roku... wymienione kompletne sprzęgło na Valeo
    I gdybyś teraz jednak uparł się i chciał włożyć sztywne koło zamachowe to musisz też sprzęgło wymienić, bo jest inne. Jeśli Twoje faktycznie jest nowe, to koszt dwumasu vs sztywnego plus sprzęgło nie wygląda już tak strasznie

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2011
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    26
    Postów
    35
    Auto
    Bravo_GT JTD
    Rocznik
    2000
    Panowie, jest jeszcze pewien problem... łączniki stabilizatora, prawdopodobnie dwa do wymiany, ale one tak by nawalały?
    Chociaż nie, bo jak już pisałem, drgania wyczuwalne sa nawet na postoju.
    Powiedzcie mi jak mozna sprawdzić poduszki. Czy jeżeli zbyt bardzo się poddają można stwierdzić że sa uszkodzone?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    Łazy
    Wiek
    22
    Postów
    76
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    1999
    napewno nie przez łaczniki masz drgania na postoju, raczej jak juz jedzesz to stukala pukaja.. a poduszki hmm, ja sprawdzalem tak ze ja stalem w kanale albo przed silnikiem zalezy ktora chcesz sprawdzic... jesli masz dobry reczny zaciagasz i dorwij kogos zeby tak jakby ruszał zeby silnik dostał drgan. tak jakby juz mał gasnac i wtedy patrz czy na poduszkach bardzo lata. albo mozesz tez próbowac dodawac gwałtownie gazu i tez popatrzec.. jak nie ma luzów to raczej dobre będa

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2011
    Skąd
    Radomsko
    Wiek
    26
    Postów
    35
    Auto
    Bravo_GT JTD
    Rocznik
    2000
    W takim razie, w tym tygodniu planuje:

    - Zakup i zmianę łączników stabilizatora
    - Pojechać na linie diagnostyczną (przęglądu) przejrzeć dokładnie całe zawieszenie zlokalizować i wyeliminowac ew. pozostałe luzy w zawieszeniu i na poduszkach silnika.

    Tak czy owak, zrobic to trzeba, a pozwoli mi to na dokładniejsze stwierdzenie czy powodem całych drgań jest rzeczywiście dwumas aczkolwiek mam juz pewnośc na 90% że tak, kiedy przeczytałem mnóstwo tematów na forum, zacząłem bardziej zwracać uwagę na pewne szczegóły np. wieksze drgania przy odpalaniu/gaszeniu niż w innych JTD-kach.

    Nie daje mi natomiast spokoju duża rozbieżność opinii na temat regenerowanych kół dwumasowych... sam nie wiem czy kupić dobrą, drogą używke czy regenerowac swoje obecne koło. Na nowe niestety obecnie mnie nie stać...
    Jestem z Radomska, najbliższe miasta jakie mam w pobliżu to (Łódź - 100km, Częstochowa - 40KM, Piotrków Tryb. - 50KM)
    Może ktoś orientuje się gdzie w poblizu znajduje się godny polecenia warsztat regeneracyjny?
    Szczerze wolał bym jechać osobiście niż bawić się w wysyłki.
    I na wydatek jakiego rzędu się szykować ...


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Drgania
    Napisany przez Krzysztof_Stilo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 26-05-2013, 14:42
  2. drgania kabiny
    Napisany przez mariusz7613 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 18-02-2013, 06:55
  3. dziwne drgania
    Napisany przez RPW_2005 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 17-02-2011, 23:11
  4. Drgania
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-03-2010, 11:17
  5. drgania w jtd
    Napisany przez dziama13 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 12-07-2008, 14:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

cena kola dwumasowego

fiat bravo 1.9 jtd wymiana sprzegla

lancia lybra duze drgania

drgania pedalu sprzegla focus mk2

1.9 JTD SPRZEGLO

objawy uszkodzenia dwumasy fiat

sprzeglo do bravo jtd 1.9

fiat stilo 1.9jtd 2005 jak rozpoznac uszKodzone sprzeglo

dwu masa 19 jtd

1.9 jtd dwumasa

dwumasa 1.9 jtd

bravo jtd sztywne kolo

dwumas objawy konkretne 1.9 105Problem dwumasy rozwi

Tagi dla tego tematu