Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1,9 Jtdm 16V
    Rocznik
    2005

    EGR czy przepływka?

    Witam,

    Mam problem samochód strasznie zamula i pali się błąd silnika na blacie. Po odczytaniu kodów błędów sytuacja ma się następująco:
    P0101 Błędy sygnałów przepływomierza
    P0111 Nieprawidłowy sygnał temp. powietrza
    P0403 EGR: komenda
    P010F Korekcja czujników A/B przepływomierza
    P2013 Działanie obwodu kontrola (wirnika) kolektora dolotowego
    Czy te błędy ewidentnie wskazują na przepływomierz? Różnicy z zapięty i odpiętym przepływomierzem nie ma. EGR czyszczony wydaje się pracować poprawnie bo trzpień lekko chodzi. Nie chciałbym wszystkiego wymieniać może ktoś z szanownych kolegów naprowadzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1,9 Jtdm 16V
    Rocznik
    2005
    Problem został rozwiązany. Wszystkiemu winien był syf na czujniku doładowania, po wyczyszczeniu czujnika wszystkie błędy udało się skasować auto jeździ normalnie. Swoją drogą dziwna sytuacja że czujnik doładowania ma taki wpływ na odczyty przepływomierza przez ECU.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,369
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Cytat Napisał Black_evili Zobacz post
    Problem został rozwiązany. Wszystkiemu winien był syf na czujniku doładowania, po wyczyszczeniu czujnika wszystkie błędy udało się skasować auto jeździ normalnie. Swoją drogą dziwna sytuacja że czujnik doładowania ma taki wpływ na odczyty przepływomierza przez ECU.
    Dlaczego dziwny ... na podstawie ciśnienia i temperatury powietrza w kolektorze oblicza się ilość tlenu podczas zasysania każdego cylindra.. przepływka jest tylko jednym z układów pomiarowych masy powietrza w silniku
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 lipiec 2015
    Skąd
    Toruń
    Postów
    9
    Auto
    Croma 1,9 Jtdm 16V
    Rocznik
    2005
    Niestety problem powrócił ze zdwojoną siłą Brak jakichkolwiek błędów... Znów zrobiła się mega muł, przy dodawaniu gazu za Cromą w lusterku czarna chmura i zwiększone spalanie tak o 2-3L. Jakaś masakra a wypadałoby się w ciągu tygodnia uporać bo czeka mnie wyjazd. Ponawiam zapytanie o sugestie. Kupiłem preparat do czyszczenia przepływomierzy czy ktoś próbował i jakie były efekty?

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Trochę podpinam się pod temat.
    Powiedzcie mi czy uszkodzony, zabrudzony przepływomierz może mieć wpływ na późno wstające turbo?
    Dzisiaj wczoraj została wypięta przepływka i wydaje mi się że turbo faktycznie wcześniej wstaje. Po odpięciu przepływki po drugim odpaleniu pojawił się błąd - to chyba dobrze, bo znaczy że działa tak ?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2017
    Skąd
    Koniecpol
    Wiek
    34
    Postów
    93
    Auto
    Croma 1.9 mJTD 150 KM
    Rocznik
    2005
    Sprawdz szczelnosc intercoolera i przewodow powietrza. A najpierw podcisnienie do turbo.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2018
    Skąd
    Kościan
    Wiek
    35
    Postów
    184
    Auto
    Croma 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał lukaszr89 Zobacz post
    Sprawdz szczelnosc intercoolera i przewodow powietrza. A najpierw podcisnienie do turbo.
    Ostatnio wymieniałem wężyki od pompy podciśnienia do zaworu podciśnienia, jak sprawdzić przewód do gruchy teoretycznie wiem, jednak grucha jest chyba zabudowana w osłonie i nie za bardzo widać czy porusza cięgnem. A szczelność intercoolera i przewodów wszystkich sprawdzę. ( czy wystarczy spryskać wszystkie połączenia woda płynem potem gaz i patrzeć czy bąbli ? )

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    46
    Postów
    9
    Auto
    Punto I 1.2 8v, Croma 1,9 16v
    Rocznik
    1999, 2008
    Witam Państwa.
    Przeglądam fora i nie znajduję odpowiedzi. Mam błąd P403 dotyczący Egr z opisem że ecu odebrał wysoki sygnał z czujnika. Część nowa. Bez zaślepienia i z zaślepieniem częściowym to samo tylko mniej szarpie. Czujnik overbosta wyczyszczony (ten na kolektorze) Egr Magneti marelli. Wszystko to w Cromie 1.9 150 koników z 2008r. Ciśnienia i masy powietrza o których pisano w różnych postach porównywalne z oczekiwanymi. Co mogę jeszcze sprawdzić? Możliwe że się przycina nowy EGR?
    Pozdrawiam

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    259
    Auto
    Croma 1,9 16V 150 KM
    Rocznik
    2006

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 kwiecień 2017
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    46
    Postów
    9
    Auto
    Punto I 1.2 8v, Croma 1,9 16v
    Rocznik
    1999, 2008
    Witam Panie i Panów.
    Odgrzebuję po dłuższym czasie ale może komuś się przyda. Nowy EGR był walnięty dlatego wywalało mi błąd opisywany wcześniej. Wymieniłem i drugi EGR po 7 miesiącach padł że zaczęło szarpać przy około 2000 obr/min przy delikatnym przyspieszaniu, wymieniłem na Pierburga i dalej szarpie, kolejna wymiana i znowu szarpie (wszystkie części nowe!!!) po podmianach 4 EGRów, przeszczepiłem EGR od kumpla ze SAABA, auto śmiga bez problemów. Zdecydowałem o wycięciu EGR'a i kłopot z głowy.
    Ps. Czy słyszał ktoś z Was o adaptacji zaworu EGR? może ja popełniam błąd ale nie zwracali by mi kasy w drodze reklamacji gdyby EGR był dobry.
    Pozdrawiam

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 luty 2017
    Skąd
    Gdynia obecnie :)
    Wiek
    37
    Postów
    209
    Auto
    VW Caddy 1.9 tdi oraz Croma 1,9 JTD 150 km
    Rocznik
    2009 Caddy i 2005 croma
    A powiedz czy po zaślepieniu mocno skoczyło spalanie do góry? Adaptacja egr pierwszy raz słyszę, wiem tylko że jak całkowicie zaslepisz to powinno się go wyprogramowac.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    24 lipiec 2011
    Skąd
    Gdańsk-Łeba
    Wiek
    50
    Postów
    1,369
    Auto
    Croma II MJTD 1,9 150 KM + Hyundai I30 1,4 100KM i KONA 1.6 T-GDI 198 KM 2WD 7DCT
    Rocznik
    7.2007
    Egr jest źle zbudowany i jeżeli nie rozbierzesz cewki i nie spolerujesz rdzenia wewnątrz cewki oraz gniazda to możesz wymieniać w kółko bo się będzie zacierał/zacinał po rozgrzaniu...
    Po drugie ważne aby wstawić blaszkę z otworami przed EGR-em... O akcji nic nie wiem. Nikt do tego sie oficjalnie nie przyzna
    Zdrowy rozsądek to coś, czego każdy potrzebuje, mało kto posiada, a nikt nie wie, że mu brakuje


 

Podobne tematy

  1. Przekładnia kierownicza - opinie o regeneracji czy używka??
    Napisany przez monkey22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 16-07-2017, 06:36
  2. Przepływomierz do 1.9 JTD CF3
    Napisany przez Kotekk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-09-2015, 23:13
  3. JTD105- Wysokie spalanie, co moze byc przyczyną - przepływka?
    Napisany przez noname na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 22-05-2014, 23:38
  4. Przepływka BOSCH
    Napisany przez egon na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 07-02-2014, 16:00
  5. [osprzęt silnika] przepływka
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-05-2010, 10:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p010f egr

przeplywomierz czy egr

https:fiatklubpolska.plcroma-446egr-czy-przeplywka-41824

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl