Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2014
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Doblo 1.3
    Rocznik
    2007

    błąd P0101 fiat doblo 1.3 multijet

    Witam wszystkich serdecznie,
    Posiadam Doblo II 1.3 multijet 16V 2007.
    Mam problem z błędem P0101. Po wykasowaniu błędu i przejechaniu jakiś 10 km błąd powraca.
    Na samym początku miałem problem z DPFm. Błędy to:
    - P0238 Turbo pressure
    - P1206 Particulate filter 1st
    - P2002 Particulate filter 2nd
    - P0236 Air supply circuit anomaly
    - P2453 Differential pressure sensor

    Wymieniłem DPF, 2 czujniki od DPFa (temperatura i dps), wyczyściłem EGR, kolektor dolotowy – wyminiłem uszczelkę na nową.
    Wykasowałem błędy, ale pojawił się błąd P0101.

    Wymieniłem przepływomierz na nowy, ale odczyty są takie same jak w starym.
    Sprawdziłem czy gruszka od turbiny się nie zacieła, ale działa jak dodaje gazu.
    Wyczyściłem intercooler i sprawdziłem przewody. Przewód od seperatora oleju do skrzyni korbowej był pęknięty, sklejiłem go i owinełęm taśmą uszczelniającą i czekam na nowy. W międzyczasie nic się nie zmieniło, błąd dalej wyskakuje.

    Czy wykresy powietrza wskazany i rzeczywisty powinny się pokrywać? U mnie jest duża różnica.

    Zamieszczam logi i proszę o pomoc.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał tomek0410 Zobacz post
    Czy wykresy powietrza wskazany i rzeczywisty powinny się pokrywać? U mnie jest duża różnica.
    Wygląda z tych cyferek że masz przedmuch gdzieś za turbiną. Powinno świstać jak cholera.
    Rozumiem że przy okazji zabawy z DPF i EGR sprawdziłeś drożność układu wydechowego?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2014
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Doblo 1.3
    Rocznik
    2007
    Dziękuje bardzo za odpowiedź.
    Tak mi się wydaje, że słyszę świst.
    Nie sprawdzałem drożności układu wydechowego.
    Co mam sprawdzić I jak najlepiej to zrobić?
    Mój stary DPF był kompletnie zatkany, czy to może być katalizator?
    Kupiłem tanią dymiarkę do dyskoteki. Czekam na dostawę. Czy jak podepnę za przepływomierzem to powinno wskazać wyciek?

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał tomek0410 Zobacz post
    Kupiłem tanią dymiarkę do dyskoteki. Czekam na dostawę. Czy jak podepnę za przepływomierzem to powinno wskazać wyciek?
    Ciekawy pomysł. W sumie to urządzenie też wytwarza dym, tylko jego odmiana używana do diagnostyki daje jeszcze jakiś przepływ powietrza (nadciśnienie), a estradowe mają tylko nędzny wentylatorek.
    Ty wiesz jak się robi badanie szczelności przy pomocy dymu?
    Trzeba uszczelnić wlot do którego wkładasz "rurę z dymem", ale tak konkretnie żeby ci dym nie wyłaził. Spoko, tak se kombinuję że powinno ci sie udać.


    Cytat Napisał tomek0410 Zobacz post
    Tak mi się wydaje, że słyszę świst.
    Patrząc na cyferki wydaje mi się że każdy powinien coś słyszeć, ten wyciek nie jest mały.


    Cytat Napisał tomek0410 Zobacz post
    Nie sprawdzałem drożności układu wydechowego.
    Co mam sprawdzić I jak najlepiej to zrobić?
    No szkoda, bo na złożonym układzie wydechowym to jest trudne. Najprostsza jest metoda polegająca na pomiarze ciśnienia przed i za katalizatorem. Różnica ma być mała, najwyżej 10% (ale te 10% to już jest sygnał że katalizator jest zapchany, tylko nie całkiem). Potrzebny jest miernik ciśnienia, dwie wkrętki pasujące na wężyk od miernika, i dwie dziury o odpowiedniej średnicy. Dziury robi się tam gdzie wygodnie, przed i za katalizatorem. W dziury wkręca się adaptery do wężyka, w sumie można użyć jednego i przenieść go po pomiarze. Po skończonej operacji otwory można zaspawać albo założyć obejmy (jeśli się da w tym miejscu).
    Mam tylko jeden problem, nie robiłem pomiarów ciśnienia wstecznego ani różnicy ciśnień na tym modelu silnika. Ogólnie: im niższe ciśnienie tym lepiej, im mniejsza różnica ciśnień tym lepiej. To wynika z samej zasady działania silnika spalinowego, im większe ciśnienie wsteczne (w kolektorze wydechowym i układzie wydechu) tym gorsze napełnianie cylindrów mieszanką (albo powietrzem jeśli mowa o wtrysku bezpośrednim).
    Tak że wiele więcej nie pomogę, ale to są rzeczy które każdy mechanik znający się na robocie powinien ogarniać. Trzeba tylko mieć takiego mechanika.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2014
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Doblo 1.3
    Rocznik
    2007
    Dziękuję bardzo za odpowiedź. Myślę że jestem w stanie to jakoś ogarnąć. Będę kombinować i dam znać jak coś znajdę

  7. #6
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Masz linka do filmu:
    https://youtu.be/8ZrNiWKVbkE
    mówi po amerykańsku, ale samochód to samochód a tłumik to tłumik.
    Po naszemu nie znalazłem, może źle szukałem.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2014
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Doblo 1.3
    Rocznik
    2007
    Dziękuje ata, znalazłęm duże pęknięcie w rurce idącej do kolektora ssącego. Temat zamknięty

  9. #8
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    11 marzec 2018
    Skąd
    https://t.me/pump_upp
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2007
    Możesz dokładniej napisać która rurka?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 styczeń 2014
    Skąd
    Bielsko
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Doblo 1.3
    Rocznik
    2007
    Gumowa rura, która idzie do kolektora ssącego. Tylko że pęknięcie było kompletnie nie widoczne. Dopiero po zdemontowaniu tej rurki wszystko stało się jasne.

  11. #10
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    11 marzec 2018
    Skąd
    https://t.me/pump_upp
    Postów
    58
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2007
    U mnie do kolektora idzie metalowa


 

Podobne tematy

  1. błąd silnika P0401, P0101 - silnik diesel 1,3 multijet
    Napisany przez NowaWizja na forum Doblo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 02-09-2022, 00:39
  2. Pomocy błędy P0101,P0101,P0215,P0404,P1670
    Napisany przez Adrian2296 na forum Multipla
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-12-2017, 12:41
  3. Fiat Doblo 1.3 multijet zawór EGR
    Napisany przez emdej na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-01-2017, 17:18
  4. Fiat Doblo 1.3 MultiJet wycinka dpf
    Napisany przez pablooo na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 21-05-2016, 20:43
  5. Fiat Doblo 1.3 Multijet 16v
    Napisany przez RadoWR na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-02-2016, 11:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plforum-ogolne-o-fiat-433blad-p0101-fiat-doblo-1-3-multijet-42662

1.3 jtd p0101p0101 doblodoblo p0101doblo p0104fiat doblo p0104punto 1.3 blad przeplywu masy powietrzafiat blad p0101p0101 fiat 1.3 multijet

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl