Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 18 12311 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 261
Like Tree9lubi to!

Temat: 500X 1.4 MA - Brak Mocy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    25
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015

    500X 1.4 MA - Brak Mocy

    Witam,

    Jezdze™ 500x 1.4 MA z 2015 roku, przebieg mam obecnie okolo 60k.

    Ostatnio zauwazyelm w aucie brak mocy, nie jest to uzaleznione od warunkow atmosferycznych, stylem jazdy czy innych czynnikow.. Po wylaczeniu silnika wszystko wraca do normy, zadne bledy czy komunikaty sie nie pojawiaja. jednoczes›nie tempomat staje sie niedostepny. nawet podczas jazdy na tempomacie potrafi sie wylaczyc ‚tempomat byc wtedy niedostępny i mocy zaczyna brakowac. Tylko raz podczas jazdy na autostradzie gdy jechalem na tempomacie, nagle sie wylaczyl sam, nie moglem przyspieszac i pojawil sie check engine ktory po wylaczeniu i wlaczeniu zniknal i wiecej sie nie pojawil.

    Mozna cisnac pedal‚ gazu do podlogi i brak przyspieszenia jest nawet w trybie sport, turbo nie przekracza mniej wiecej 1/3 wykresu. Po resecie silnika wszystko znow hula. Przy braku mocy jednak jestem w stanie sie rozpedzic do 130/140km/h.

    Poniewaz nie mialem czasu jechac do Aso to chwile ™ z tym jezdze™. Przy okazji zauwazyl‚em, ze w momencie kiedy mocy zaczyna brakowac to cos sie dzieje przy skrecaniu kolami, czy to podczas jazdy czy na postoju. Podczas krecenia kierownica … jest taki dziwny dzwiek moim zdaniem po lewej stronie auta. ,

    Spalenie dziwnie sie zachowuje, napewno auto pali troche wie™cej niz normalnie choc ‡ nie wiem czy to nie blad komputera bo czasem na 2. Biegu pokazuje mi spalenie 20l/100 a innym razem w takiej samej sytuacji 3-5l/ 100km. Wzrost spalanie moze jednak byc spowodowany brakiem mocy bo trzeba wiecej gazowac‡. Rowniez komunikaty o zmianie biegow szaleja…, czesto najpierw pokazuje bieg w gory i po zmianie od razu, ze w dol‚ itd.

    Dodatkowo mam wrazenie, ze gdy mocy brakuje to na biegu jalowym pojawiaja… sie™ bardzo delikatne i ledwo wyczuwalne wibracje czy drgania. Wydaje mi, ze sa one na calym aucie a nie na kierownicy.

    Dodam, ze mam zepsuta… prawa… klamka™ w systemie keyless entrance, z autoalarmem dziala normalnie choc‡ jak otwieram bagaznik to czesto sie alarm uruchamia pomimo otwarcia całego samochodu. Klamke mam ze zesputa juz dluzszy czas i wczesniej nie bylo problemow wyzej wymienionych

    Czy ktosz was mial/ma podobne dolegliwosci? Co to moze byc?

    Do Aso dopiero bede mogl podjechac za 2-3 tygodnie.
    Ostatnio edytowane przez Lukadelic ; 21-05-2019 o 22:00 Powód: Znaki polskie wyświetlają się nie prawidłowo



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Kody błędów to podstawa diagnostyki, zatem czekamy.
    Alarm fabryczny, czy dokładało ASO? Fabryczny rozpozna się po tym, że przy otwarciu maski pojawi się odpowiednia kontrolka i grafika.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    25
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Alarm dokladany przez ASO. Rozumiem ze te kodu sa gdzies w aucie zapisane i beda widoczne w Aso na kompie? Bo tak to nic sie w aucie nie wyswietla.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    LPG nie ma w aucie?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    25
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Nie, nie mam LPG. Tankuje 95 zawsze.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Lukadelic Zobacz post
    Alarm dokladany przez ASO. Rozumiem ze te kodu sa gdzies w aucie zapisane i beda widoczne w Aso na kompie? Bo tak to nic sie w aucie nie wyswietla.
    Kody błędów, jak i parametry pracy trzeba odczytać z centralek auta - trzeba je poznać.

    Jeszcze jedno. Jak wygląda sprawa z akumulatorem? Jakie ma napięcie spoczynkowe? Daje się naładować powyżej 70%? Do jakiej wartości napięcia spada przy odpalaniu? Jako, że w podpisie masz rocznik 2015, to podejrzewam, że nastąpił koniec akumulatora. W moim nie przetrzymał gwarancji.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 22-05-2019 o 07:24

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    25
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Nie mam miernika by sprawdzic ale poziom naladowana wedle komputera to caly czas na poziomie 2 kresek a podczas jazdy dochodzi do 3. Taki stan mam od zawsze.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Lukadelic Zobacz post
    Nie mam miernika by sprawdzic ale poziom naladowana wedle komputera to caly czas na poziomie 2 kresek a podczas jazdy dochodzi do 3. Taki stan mam od zawsze.
    Jeżeli podczas jazdy jest cały czas na 3, to lipa - oznacza to wtedy, że alternator daje cały czas maksymalne napięcie, bo akumulator nie daje się naładować. Przy sprawnym jest bardzo dobrze zauważalna cykliczność cegieł w czasie jazdy ...->2->3->2->3->..., jak to powinno być w 1.4MA Turbo z "inteligentnym" alternatorem. S&S działa?
    Sam wskaźnik cegiełkowy też dokładnością nie grzeszy. Ocena stanu naładowania akumulatora na jego podstawie nie ma żadnego sensu, bo wskaźnik pokazuje NAPIĘCIE, a nie stopień naładowania, do tego nie wiadomo jakie jest owo V na jego podstawie Po pomiarach można czegoś się dowiedzieć, ale dla 2 kresek 11,5V jest równe 12,8V (na niższym napięciu nie miałem okazji sprawdzić) - rozrzut napięciowy na cegle jest taki, że wskaźnik pozwala tylko ustalić kiedy alternator ładuje, a kiedy może nie ładuje.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    25
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Tak z reguly jest przy starcie 2, potem 3, potem 2 itd. Dzisiaj rano po całej nocy stanie był na 3. Wydaje mi sie ze z aku jest wszystko ok. Nigdy z nim nie było problemow.
    Co do S&S to mam cały czas wylaczone. I tak on dziala tylko W okresie kwiecie - wrzesien, wiecie jak to z tym systemem jest. Wlasnie sprawdzilem, S&S dziala tak jak wszystkie inne systemy. Jedynie czujnik opon dawno sie nie odzywal ale akurat sprawdzam cisnienie od czasu do czasu wiec moze nie mial takiej potrzeby.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    No to trzeba odczytać błędy z centralek.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2019
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    25
    Auto
    500X
    Rocznik
    2015
    Ok. Dzięki za pomoc, muszę w takim razie odwiedzić moje ASO

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Padnięta turbina, przerabiałem temat w moim 500X 1.4 również 2015. Te same objawy miałem. Raz działało dobrze, raz brak mocy, tempomat niedostępny itp. Czasem po odczekaniu godziny wszystko wracało do normy, by po 50km znowu nastąpił brak mocny.
    Po miesięcznej batalii z FCA wymienili turbo na gwarancji.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Dziś dopadło mojego. Błąd P0236. Cóż, trzeba wziąć temat na klatę. Wszystko szczelne, doładowania brak. 44tyś przebiegu.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Błąd P0236 (przedmuchy turbiny) skasowany, wykresy są poprawne, ciekawe jak długo. Niestety mamy turbiny z grupy ryzyka.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2018
    Skąd
    Opole
    Wiek
    53
    Postów
    36
    Auto
    Fiat 500X Cross 1.4MA DDCT
    Rocznik
    2015
    Witaj w klubie ... Moja padła po 45 tys.km
    Ostatnio edytowane przez tomacias ; 04-06-2019 o 23:36


 
Strona 1 z 18 12311 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. brak mocy 1.9 JTD
    Napisany przez Malysz na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 26-10-2016, 19:08
  2. Brak mocy
    Napisany przez edwardo65 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 08-03-2016, 22:21
  3. brak mocy
    Napisany przez MateuszB na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-11-2013, 21:53
  4. brak mocy
    Napisany przez matys na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 03-06-2013, 21:33
  5. [silnik] Brak reakcji na pedał przyspieszenia, brak mocy 1.9
    Napisany przez bammber na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 20-03-2010, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-44631

https:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-446312

check engine 500x multiairmultiair 1.4 brak mocy wibracje1.4 multiair brak mocyfiat 500x drgania przy przyspieszaniuhttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463110fiat forum wastegatehttps:fiatklubpolska.pl500x-533500x-1-4-ma-brak-mocy-4463111

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl