Witamy na Fiat Klub Polska
  • Ostatnio aktywni

    miszko

    Dzień dobry! Jestem nowy!! (tu się witamy)

    Autor wątku: miszko

    W tym temacie witamy się z nowymi użytkownikami forum. Ja również pragnę wszystkich powitać.

    Autor ostatniego posta: Drozdek Dzisiaj, 00:07 Idź do ostatniego postu
    pioneer81

    [usługa] Rozkodowanie radia Stilo Visteon

    Autor wątku: pioneer81

    Witam, jak ktoś ma zakodowane radio w stilo lub nie pamięta kodu. Pisać rozkoduje je za darmo w 2 sekundy. Pozdrawiam Trochę Ci temat przerobiłem,...

    Autor ostatniego posta: asarx Wczoraj, 20:25 Idź do ostatniego postu
    ak11

    Kampania nawrotowa Fiat Tipo

    Autor wątku: ak11

    Czy ktos dostal wiadomosc przeslana przez fiata o zgloszeniu sie do dealera w celu wykonania bezplatnej naprawy w fiacie tipo opening 1.4 16 95 cv...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 22:08 Idź do ostatniego postu
    tipolino

    Ile palą nasze auta?

    Autor wątku: tipolino

    Sprawdzaliście ile palą nasze autka? Może zrobimy ankietę jeśli jest taka możliwość? Chyba najlepiej będzie podać jaki motor (benzyna/diesel), typ...

    Autor ostatniego posta: SAMSAM Wczoraj, 20:32 Idź do ostatniego postu
    66pawel

    Tipo a LPG

    Autor wątku: 66pawel

    Zadałem pytanie centrali FCA Poland , czy wersja sedan będzie dostępna z fabryczną instalacją Lpg . W odpowiedzi dowiedziałem się , że wersje kombi...

    Autor ostatniego posta: t.tomek Wczoraj, 22:56 Idź do ostatniego postu
    Nihat

    Katowice i okolice !

    Autor wątku: Nihat

    Witam serdecznie Szukałem podobnego tematu - nie znalazłem, więc pozwoliłem sobie stworzyć takowy. Właśnie, czy ktoś aktywny jest z tych...

    Autor ostatniego posta: Pablo_BTM Wczoraj, 19:27 Idź do ostatniego postu
    Ridi

    Tipek by Ridi

    Autor wątku: Ridi

    Tak i oto nadszedł czas na wątek o moim Tipku! Standardowe 1.4 95 kucyków które tylko na mnie czekają aż gdzieś pojedziemy. Wersja POP kolor czarny...

    Autor ostatniego posta: Ridi Wczoraj, 20:59 Idź do ostatniego postu
    GROCH30

    Mata do bagażnika

    Autor wątku: GROCH30

    Czy ktoś z Kolegów kupił i posiada matę do bagażnika. Interesuje mnie oczywiście tylko i wyłącznie wyrób firmy Rezaw-Plast. Czy jest idealnie...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 22:11 Idź do ostatniego postu
    chrabol

    wyświetlacz mono 3,5" a radio i nawi

    Autor wątku: chrabol

    Na początku chciałbym się przywitać jako nowy użytkownik. Mam wersję opening edition plus z radiem nawigacją i wyświetlaczem mono 3,5 cala między...

    Autor ostatniego posta: Fafikdog Wczoraj, 21:38 Idź do ostatniego postu
    kjk

    Klekot 1.3 - wrażenia z jazdy

    Autor wątku: kjk

    Nie jestem fanem diesli - samochody dla farmerów :mrgreen: Jednak chwilowo poruszam się Tipo 1.3. Moc i przyspieszenie do 100km/h na papierze niby...

    Autor ostatniego posta: pelikan1 Wczoraj, 14:01 Idź do ostatniego postu
  • Szósty krok w stronę ... doskonałości? Nadchodzi EURO 6

    Od 1 września wszystkie samochody z silnikami wysokoprężnymi, które wchodzą do produkcji na terenie Unii Europejskiej, muszą spełniać wyśrubowaną normę Euro 6. Z początkiem 2015 roku obowiązek ten rozszerzy się ponadto na wszystkie auta wyposażone w diesle, które będą opuszczały linie produkcyjne.

    Tak samo, jak iskrowe

    Wprowadzenie w życie normy Euro 6 oznacza, iż silniki wysokoprężne nowych samochodów będą mogły emitować do atmosfery zaledwie 60 miligramów tlenków azotu na kilometr co oznacza, iż wartość ta została zmniejszona trzykrotnie, w porównaniu z dotychczas obowiązującą normą Euro 5. Po raz pierwszy zatem w historii diesli, wartość emitowanych tlenków azotu będzie taka sama, jak w przypadku silników benzynowych. Ponadto od momentu wprowadzenia normy Euro 1 w 1993 roku, praktycznie całkowitej redukcji uległa emisja najbardziej szkodliwych związków wchodzących w skład spalin. Mowa tu o tlenkach azotu i tzw. cząstkach stałych. W pierwszym przypadku obostrzenia postępujących po sobie norm Euro, spowodowały obniżenie ich o blisko 98 proc., w drugim zaś jeszcze więcej – bo o blisko 99 proc. Zdaniem fachowców wartości te będą już wkrótce oscylowały wokół zera, na skutek coraz większego upowszechniania się samochodów z silnikami elektrycznymi.

    Katalizator zasobnikowy lub mocznik

    Nowoczesna technologia pozwalająca na stopniowe ograniczanie emisji szkodliwych związków do atmosfery, nie może się obyć bez odpowiednio dostosowanego układu oczyszczania spalin. W samochodach osobowych funkcję tę pełni katalizator zasobnikowy Nox. Inaczej jest natomiast w przypadku cięższych pojazdów (o masie powyżej 1.700 kg). Zgodność z wartościami granicznymi norm Euro 5 i Euro 6, zapewnia katalizator SCR oraz dodatkowy środek redukcyjny. W większości przypadków jest to bezwonny roztwór mocznika, znany pod handlową nazwą AdBlue. Jego działanie polega na wchodzeniu w reakcję chemiczną ze składnikami spalin, której wynikiem jest wydzielanie się nieszkodliwego azotu i pary wodnej. Minus tego rozwiązania, stanowi konieczność okresowego uzupełniania zbiornika AdBlue.

    Jak to z (kolejnymi) normami było?

    Poniżej przedstawiamy wartości emisji szkodliwych związków spalin, m.in. tlenków węgla CO, węglowodorów HC, tlenków azotu NO2 oraz cząstek stałych, dopuszczanych przez poszczególne normy Euro (dane liczbowe w gramach na kilometr):

    Euro 1 – rok wprowadzenia 1993

    CO – 2,72, HC + NO2 – 0,97, cząstki stałe – 0,14

    Euro 2 – rok wprowadzenia 1997

    CO – 1,0, HC + NO2 – 0,9, cząstki stałe – 0,1

    Euro 3 – rok wprowadzenia 2001

    CO – 0,64, HC + NO2 – 0,56, cząstki stałe – 0,05

    Euro 4 – rok wprowadzenia 2006

    CO – 0,5, HC + NO2 – 0,3, cząstki stałe – 0,05

    Euro 5 – rok wprowadzenia 2011

    CO – 0,5, HC + NO2 – 0,23, cząstki stałe – 0,005

    Euro 6 – rok wprowadzenia 2015

    CO – 0,5, HC + NO2 – 0,17, cząstki stałe – 0,05
    Bogdan Leszczorz , zdjęcia: ng24.ie

    Czytaj więcej na: autocentrum.pl/technika/szosty-krok-w-strone-doskonalosci/
    Ten artykuł powstał na podstawie tematu: Szósty krok w stronę ... doskonałości? utworzonego przez ciril Zobacz oryginalny post
    wypowiedzi 2 wypowiedzi
    1. Avatar byrrt
      byrrt -
      Jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę..
    1. Avatar mrozek
      mrozek -
      Błędnie podane normy.
      Normy dla diesla: cząstki stałe to dla Euro 3 0,05, dla Euro 4 0,009 i dla Euro 5/6 0,005
      Reszta też średnio się zgadza...
      więcej tutaj: Europejski standard emisji spalin

      pzdr