Witamy na Fiat Klub Polska
  • Ostatnio aktywni

    miszko

    Dzień dobry! Jestem nowy!! (tu się witamy)

    Autor wątku: miszko

    W tym temacie witamy się z nowymi użytkownikami forum. Ja również pragnę wszystkich powitać.

    Autor ostatniego posta: PiotrK1964 Dzisiaj, 10:24 Idź do ostatniego postu
    pioneer81

    [usługa] Rozkodowanie radia Stilo Visteon

    Autor wątku: pioneer81

    Witam, jak ktoś ma zakodowane radio w stilo lub nie pamięta kodu. Pisać rozkoduje je za darmo w 2 sekundy. Pozdrawiam Trochę Ci temat przerobiłem,...

    Autor ostatniego posta: asarx Wczoraj, 20:25 Idź do ostatniego postu
    ak11

    Kampania nawrotowa Fiat Tipo

    Autor wątku: ak11

    Czy ktos dostal wiadomosc przeslana przez fiata o zgloszeniu sie do dealera w celu wykonania bezplatnej naprawy w fiacie tipo opening 1.4 16 95 cv...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 22:08 Idź do ostatniego postu
    tipolino

    Ile palą nasze auta?

    Autor wątku: tipolino

    Sprawdzaliście ile palą nasze autka? Może zrobimy ankietę jeśli jest taka możliwość? Chyba najlepiej będzie podać jaki motor (benzyna/diesel), typ...

    Autor ostatniego posta: SAMSAM Wczoraj, 20:32 Idź do ostatniego postu
    66pawel

    Tipo a LPG

    Autor wątku: 66pawel

    Zadałem pytanie centrali FCA Poland , czy wersja sedan będzie dostępna z fabryczną instalacją Lpg . W odpowiedzi dowiedziałem się , że wersje kombi...

    Autor ostatniego posta: t.tomek Wczoraj, 22:56 Idź do ostatniego postu
    Nihat

    Katowice i okolice !

    Autor wątku: Nihat

    Witam serdecznie Szukałem podobnego tematu - nie znalazłem, więc pozwoliłem sobie stworzyć takowy. Właśnie, czy ktoś aktywny jest z tych...

    Autor ostatniego posta: pako Dzisiaj, 10:04 Idź do ostatniego postu
    Ridi

    Tipek by Ridi

    Autor wątku: Ridi

    Tak i oto nadszedł czas na wątek o moim Tipku! Standardowe 1.4 95 kucyków które tylko na mnie czekają aż gdzieś pojedziemy. Wersja POP kolor czarny...

    Autor ostatniego posta: Ridi Wczoraj, 20:59 Idź do ostatniego postu
    GROCH30

    Mata do bagażnika

    Autor wątku: GROCH30

    Czy ktoś z Kolegów kupił i posiada matę do bagażnika. Interesuje mnie oczywiście tylko i wyłącznie wyrób firmy Rezaw-Plast. Czy jest idealnie...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 22:11 Idź do ostatniego postu
    chrabol

    wyświetlacz mono 3,5" a radio i nawi

    Autor wątku: chrabol

    Na początku chciałbym się przywitać jako nowy użytkownik. Mam wersję opening edition plus z radiem nawigacją i wyświetlaczem mono 3,5 cala między...

    Autor ostatniego posta: Fafikdog Wczoraj, 21:38 Idź do ostatniego postu
    guldzio

    Tipo 1.4 16 95 km ubytki oleju

    Autor wątku: guldzio

    Witam w moim tipo zaobserwowałem ubytek oleju silnikowego ma przejechane 3000 km i ubywa jakieś 150/200 ml na tysiąc km w instrukcji napisali że po...

    Autor ostatniego posta: krowka1978 Dzisiaj, 10:39 Idź do ostatniego postu
  • Kupujesz używane - te silniki są niezawodne

    Każdego dnia motoryzacyjny rynek wtórny w Polsce ma dla kierowców co najmniej kilkaset tysięcy ofert. Wielokrotnie mówiliśmy już o najchętniej wybieranych i najłatwiej dostępnych autach. Tym razem wskażemy dziesięć jednostek napędowych, które w różnych wersjach najczęściej pojawiają się w ogłoszeniach. Dodamy tylko, że dominują silniki o pojemności poniżej dwóch litrów.


    1,2 Fire
    Włosi stworzyli jednostkę 1,2 Fire w roku 1993. Na przestrzeni ponad dwóch dekad motor zyskał m.in. 16-zaworową głowicę i był produkowany w czterech wersjach mocy. Kierowcy mieli do czynienia z 60-cio, 75-cio, 80-cio lub 86-konnym wariantem benzyniaka. Silnik zazwyczaj boryka się z drobnymi awariami, dobrze znosi zasilanie gazem, a modele 8-zaworowe mają bezkolizyjny rozrząd. 1,2 Fire był montowany pod maską dwóch generacji Punto, Grande Punto, Bravo i Bravy, Palio, dwóch generacji Pandy, Stilo, Idei, Pięćsetki oraz Lancii Ypsilon i Y. To prawdziwy hit sprzedaży, który jest naprawdę często spotykany na rynku wtórnym.

    2,0 HDi
    Pod koniec lat dziewięćdziesiątych, gdy rozpoczęła się era nowoczesnych diesli, Francuzi wprowadzili na rynek motor 2,0 HDi. Silnik okazał się strzałem w dziesiątkę! Urzekał kierowców wysoką kulturą pracy, niskim zapotrzebowaniem na paliwo i naprawdę imponującą trwałością. Pierwsze silniki 2,0 HDi o mocy 90-ciu lub 109-koni mechanicznych do tej pory cieszą się dobrą opinią! Zmodernizowana wersja jednostki jest produkowana do dzisiaj. O sukcesie francuskiego diesla niech świadczy fakt, że w sumie napędzał 32 różne modele samochodów. Motor trafiał pod maski Citroenów, Peugeotów, Fordów, Suzuki i Volvo.

    1,9 TDI
    Pod legendarnym oznaczeniem ukrywa się cała seria jednostek napędowych. Modele zróżnicowane m.in. pod względem budowy czy rodzaju zasilania osiągały moc od 90-ciu do nawet 160-koni mechanicznych. O renomie technologii TDI decyduje głównie tytaniczna wytrzymałość. Szczególnie bezawaryjne były pierwsze wersje diesla, które korzystały z prostej pompy rotacyjnej i turbosprężarki bez zmiennej geometrii łopatek. W ciągu wielu lat produkcji jeden z najsłynniejszych ropniaków świata był montowany w większości modeli Grupy Volkswagena. Paletę otwierała Skoda Fabia, a zamykało Audi A6.

    1,0 12v KR
    Silnik znany m.in. z modelu Yaris II nie jest autorskim projektem inżynierów Toyoty. 3-cylindrową, 12-zaworową jednostkę stworzyli pracownicy Daihatsu. Do zalet benzyniaka należy zaliczyć stosunkowo wysoką moc (aż 69 KM), rozsądne zapotrzebowanie na paliwo oraz wyjątkową lekkość. Litrowy silnik jest składany w japońskiej i polskiej fabryce, zdobył wiele nagród oraz jest chwalony za imponującą trwałość. Motor pracuje nie tylko pod maską Yarisa, ale również Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107, Toyota iQ, Daihatsu Cuore, Daihatsu Sirion, Daihatsu Ayla i Subaru Justy.


    1,9 JTD
    Silnik 1,9 JTD stanowi jedno z ważniejszych zwycięstw włoskiej inżynierii. Wtryski common rail, turbosprężarka i zaawansowana konstrukcja sprawiły, że diesel Fiata urzeka wysoką kulturą pracy, jest oszczędny i dynamiczny. Dodatkowo w trakcie eksploatacji okazuje się trwały. Wytrzymuje duże przebiegi i przy zachowaniu podstawowych procedur serwisowych nie ma wielu dolegliwości charakterystycznych dla nowoczesnych diesli. 1,9 JTD to prawdziwy multiinstrumentalista. W ciągu kariery trwającej od końca lat dziewięćdziesiątych służył do napędu 26 modeli. Poza Fiatem, Alfą Romeo i Lancią był wykorzystywany przez Opla, Suzuki, Saaba i Cadillaca.

    1,4 TU3
    Najpopularniejszy wariant małego benzyniaka produkcji PSA dysponował mocą 75 koni mechanicznych. O tym, że silnik był hitem sprzedaży przekonuje przykład Peugeota 206. Większa część z 8 milionów hatchbacków sprzedanych na całym świecie była napędzana właśnie tą jednostką. Dodatkowo Francuzi korzystali z 1,4-litrowej konstrukcji podczas sprzedaży kolejnych dwudziestu dwóch modeli. Mały motor benzynowy przyzwoicie radzi sobie z rozpędzaniem aut miejskich i okazuje się naprawdę trwały. Awarie najczęściej dotyczą drobnych elementów osprzętu.

    1,5 dCi

    Półtora litra pojemności, 8 zaworów, precyzyjne wtryski i turbosprężarka. Taka zdaniem Francuzów jest recepta na oszczędnego diesla. Na ile mają rację? Małolitrażowy silnik dCi imponuje kulturą pracy i niskim spalaniem. Niestety może być źródłem kosztownych problemów z osprzętem. To jednak nie zniechęca kupujących. W efekcie ropniak Renault jest chętnie wybierany zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym. Poza francuską marką, silniki wykorzystuje Dacia, Nissan, Suzuki, a nawet Mercedes. Niemcy montują diesle pod maską modeli klasy A i Citan.

    1,6 MPI
    Część rozwiązań technicznych wykorzystywanych przez silnik 1,6 MPI pamięta jeszcze lata siedemdziesiąte. Czy to wada? Niekoniecznie. Prostota konstrukcji decyduje bowiem o tytanicznej wytrzymałości. Zadbany motor potrafi pokonać grubo ponad 500 tysięcy kilometrów bez żadnego remontu. Niestety benzyniak jest paliwożerny. Koszty eksploatacji można jednak zmniejszyć poprzez montaż instalacji LPG. Silnik 1,6 MPI był montowany w większości modeli Grupy Volkswagena. Dzięki temu jest niezwykle popularny na rynku wtórnym.



    1,3 Multijet
    Małolitrażowy diesel powstał w wyniku współpracy inżynierów Fiata i Opla. Wtrysk paliwa jest realizowany za pomocą technologii common rail, wtłaczanie tlenu do komory spalania wspomaga turbosprężarka, a rozrząd napędza łańcuch. Być może silnik 1,3 Multijet ma braki w kwestii dynamiki jazdy, jednak naprawdę mało pali. Jest również chwalony przez użytkowników za trwałość. Słabe punkty? Szybko zużywa się sprzęgło oraz łańcuch rozrządu. Silniki składane w Bielsku-Białej trafiają nie tylko do fabryk Fiata i Opla. Są również transportowane do montowni Forda oraz Suzuki.

    1,6 16v ECOTEC
    Historia jednego z najdłużej produkowanych i najbardziej popularnych silników Opla zaczęła się w roku 1993. To właśnie wtedy protoplasta motoru 1,6 16v ECOTEC trafił pod maskę Astry GSi. Jako ciekawostkę warto napisać, że głowicę zastosowaną w jednostce zaprojektowali inżynierowie Lotusa! Pierwszy model benzyniaka z serii ECOTEC wszedł na rynek rok później. W roku 2002 Niemcy zmodernizowali silnik. Unowocześniona wersja otrzymała przydomek TwinPort. W ciągu ponad dwudziestu lat produkcji 101-konny motor był montowany w Corsach, Astrach, Tigrach, Zafirach, Vectrach, Saabach 9-3, Chevroletach Viva i Fiatach Stilo.

    Źródło: Onet.pl
    wypowiedzi 1 wypowiedź
    1. Avatar pajel
      pajel -
      "szpece" z onetu się wykazały jak zawsze...

      Tytuł artykułu:
      "Kupujesz używane - te silniki są niezawodne"

      a za chwilę:
      "1.5 dci [...] Niestety może być źródłem kosztownych problemów z osprzętem."