Witamy na Fiat Klub Polska
  • Jakie atuty ma Fiat Freemont?

    Jak zapewnia marka Fiat, Freemont odznacza się najwyższą w swej klasie obszernością i komfortem wnętrza oraz licznymi możliwościami konfigurowania siedzeń, aby ułatwić przewóz osób i najróżniejszych ładunków.

    Wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu klientów, standardowe wyposażenie Freemonta obejmuje siedem siedzeń w układzie amfiteatralnym (opcjonalnie dostępna jest tańsza wersja 5-osobowa), zapewniającym maksimum komfortu i widoczności dookoła zarówno pasażerom, jak i kierowcy pojazdu.

    Siedzenia trzeciego rzędu można jednym ruchem złożyć, by oprócz 5-miejsc siedzących uzyskać płaską i równą podłogę ładunkową. Całkowicie składać można także siedzenia drugiego rzędu i oparcie fotela przedniego pasażera.

    Freemont to samochód gościnny i praktyczny, idealny na czas relaksu i dalekiej podróży, napawający poczuciem naturalnego komfortu. Osiągnięcie tak wyznaczonego celu projektanci firmy Fiat zawdzięczają koncentracji na współczesnej ergonomii - z założeniem spełnienia ambitnych kryteriów w zakresie wygody i samopoczucia użytkowników pojazdu. Efektem ich wysiłków jest doskonałość we wszystkich kluczowych obszarach ergonomii: komfortu jazdy, pozycji za kierownicą, łatwości dostępu do kabiny i przestrzeni bagażowej, widoczności na zewnątrz oraz konfiguracji wnętrza.

    Tylne drzwi otwierane pod kątem 90 stopni
    Tylne drzwi Fiata Freemont otwierają się pod katem 90 stopni, aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pojazdu pasażerom drugiego rzędu siedzeń oraz usprawnić dostęp do rzędu trzeciego. W tym celu skonstruowano zupełnie nowe, '90-stopniowe' zawiasy drzwi bocznych. Pełne otwarcie drzwi pozwala bez trudu zainstalować fotelik dziecięcy na siedzeniu drugiego rzędu i zapewnia wygodny dostęp do trzeciego rzędu. Pośredni stopień otwarcia (580) umożliwia całkiem swobodne zajmowanie miejsc w samochodzie, a stopień pierwszy (260) - daje możliwość wysiadania nie „obijając" drzwi innych pojazdów zaparkowanych tuż obok.

    Amfiteatralny układ siedzeń
    Amfiteatralny układ siedzeń polepsza widoczność na zewnątrz dla osób w drugim i trzecim rzędzie, tworząc skutecznie wrażenie jeszcze większej obszerności wnętrza. Punkt "H" (wyznaczający odległość bioder od poziomu drogi) rzędu trzeciego znajduje się odpowiednio o 17 i 44 mm wyżej w stosunku do rzędu drugiego i pierwszego, tak więc różnica wysokości punktów "H" rzędu pierwszego i trzeciego wynosi 61 mm. Siedzenia drugiego rzędu wyposażone są w system Tip 'N Slide, który jednym ruchem reki pozwala przesunąć je i odchylić do przodu, otwierając wygodny dostęp do rzędu trzeciego.

    Fotele przednie
    Fotele przednie zapewniają należyte podparcie ciała, a w ich konstrukcji zastosowano pogrubioną warstwę pianki wypełniającej pod kątem wygody i pewności siedzenia. Czteropozycyjna regulacja położenia zagłówków zapewnia maksymalną ochronę przed obrażeniami kręgosłupa szyjnego.

    Dostępne z pokryciem materiałowym lub skórzanym fotele, wyposażone są w ręczną regulację wzdłużną i pochylenia oparcia. W wersji Urban, fotele ustawiane są elektrycznie w 6 kierunkach, a fotel kierowcy posiada dodatkowo 4-pozycyjną regulację podparcia lędźwiowego. Fotele z pokryciem skórzanym podgrzewane są elektrycznie (ze sterowaniem za pomocą ekranu dotykowego na desce rozdzielczej).

    System Flip 'N Stow
    Fotel przedniego pasażera wyposażony jest w system Flip 'N Stow, czyli znajdujący się pod odchylanym do przodu siedziskiem praktyczny pojemnik o wymiarach 290 x 236 mm (i pojemności około 5 litrów) na osobiste drobiazgi. Oparcie fotela składa się ponadto płasko w przód, powiększając dostępną w kabinie przestrzeń ładunkową albo - otwierając lepszy widok na świat dla małego pasażera w drugim rzędzie siedzeń.

    Dzielone i składane 60/40 siedzenia drugiego rzędu
    W porównaniu z fotelami przednimi, siedzenia drugiego rzędu mają nieco inne profilowanie, aby po ich złożeniu - uzyskać równą i płaską podłogę ładunkową. Oparcia siedzeń są dzielone i składane w proporcji 60/40 przy czym "60-procentowa" część siedzenia znajduje się po stronie prawej samochodu, ułatwiając wsiadanie do środka. Środkowy fragment oparcia siedzeń odchyla się do przodu, tworząc wygodny podłokietnik mieszczący dwa uchwyty na butelki/puszki oraz pojemnik na podręczne drobiazgi.

    Siedzenia drugiego rzędu można przesuwać w poziomie o 100 mm celem powiększenia przestrzeni na nogi pasażerów lub wydłużenia bagażnika albo przysunięcia dziecka w foteliku bliżej fotela kierowcy.

    System Child Presenter
    System Child Presenter umożliwia wygodniejszy dostęp do dziecka w drugim rzędzie siedzeń. Siedzenia te można przysunąć w przód o 100 mm w stosunku do skrajnie tylnego położenia, co po złożeniu oparcia przedniego fotela pozwala kierowcy wygodniej zająć się małym dzieckiem podczas nawet krótkiego postoju. Dzieci w fotelikach można przewozić na każdym z trzech siedzeń drugiego rzędu, a opuszczenie oparcia przedniego fotela daje dziecku szerszy widok na świat, poprawiając wyraźnie ogólny komfort jazdy.

    Siedziska podwyższające dla dzieci Child Booster Seat
    Zintegrowane siedziska podwyższające dla dzieci Child Booster Seat (CBS) stanowią wyposażenie seryjne samochodu Fiat Freemont w wersji 7 osobowej i mają zastosowanie w sytuacji przewożenia dziecka o wieku starszym niż narzucający obligatoryjne stosowanie specjalnych fotelików. Środkowa sekcja każdego ze skrajnych siedzeń drugiego rzędu podnosi się o 100 mm i cofa ku oparciu, zapewniając dziecku prawidłową pozycję w stosunku do standardowego położenia pasów bezpieczeństwa, a więc i skuteczniejsza ochronę w razie wypadku drogowego. Siedziska podwyższające dla dzieci CBS dostępne są zarówno dla materiałowej i skórzanej tapicerki siedzeń.

    System Tip 'N Slide
    Siedzenia drugiego rzędu wyposażone są w system Tip 'N Slide, ułatwiający dostęp do trzeciego rzędu za jednym ruchem ręki. Wystarczy obrócić dźwignię na boku oparcia, aby siedzenie mogło się unieść i przesunąć do przodu. Przy wsiadaniu i wysiadaniu, pasażerowie trzeciego rzędu korzystać także mogą z wygodnych uchwytów na wewnętrznych panelach bocznych kabiny.

    Trzeci rząd siedzeń
    Przeznaczone do przewozu dwóch osób, siedzenia trzeciego rzędu są dzielone i składane w proporcji 50/50. Ich oparcia można pochylać dla wygody o kąt 6 stopni, a całą kanapę złożyć w podłodze celem zwiększenia przestrzeni ładunkowej. Dostęp do trzeciego rzędu jest wyjątkowo łatwy dzięki systemowi Tip 'N Slide. Za trzecim rzędem siedzeń do dyspozycji pasażerów są także dwa kryte schowki podpodłogowe.

    Skrytki i schowki
    Fiat Freemont to pojazd niezwykle praktyczny, wyposażony w ponad 20 skrytek i schowków o łącznej pojemności równej wielkości bagażnika typowego samochodu miejskiego. Obok głębokiego pojemnika na podręczne przedmioty w podłokietniku pomiędzy przednimi fotelami umieszczono port USB i przyłącze AUX (także dla iPoda) oraz gniazdko zasilania prądowego 12 V. Tego rodzaju rozwiązanie pozwala korzystać z przenośnych urządzeń multimedialnych lub kontynuować ładowanie baterii, ukrywając je przed widokiem z zewnątrz po wyjściu z samochodu. Siedzisko fotela przedniego pasażera kryje pojemnik Flip 'N Stow na niezbędne drobiazgi. Zamykany futerał na okulary słoneczne oraz szerokokątne lusterko „konwersacyjne" (aby umożliwić kontakt wzrokowy kierowcy z dziećmi lub pasażerami na tylnych siedzeniach) zamontowano w mini-konsoli sufitowej.

    Przed drugim rzędem siedzeń znajdują się dwa, 12-litrowe pojemniki podłogowe z wyjmowanymi do mycia koszami. Środkowy fragment oparcia siedzeń odchyla się do przodu i służy jako wygodny podłokietnik, w którym mieszczą się dwa uchwyty na butelki/puszki oraz pojemnik na drobne przedmioty. Za trzecim rzędem siedzeń z kolei - pasażerowie mają do dyspozycji dwa kryte schowki podpodłogowe. Po złożeniu siedzeń obu tylnych rzędów tworzy się płaska i równa podłoga ładunkowa. Łączna pojemność bagażowa samochodu Fiat Freemont sięga 1461 litrów, co odpowiada objętości ponad 10 standardowych walizek podróżnych.

    Źródło: Samar, Zdjęcia: FAP









    wypowiedzi 9 wypowiedzi
    1. Avatar seth
      seth -
      lusterko z podglądem na tyknie siedzenia rodem ze scenica tylko ładniej wsadzone. ogólnie jak dla mnie auto godne uwagi
    1. Avatar lukq
      lukq -
      Bardzo mi się podoba, ale jeszcze trochę za dużo $, może za rok dwa kto wie.
    1. Avatar BART_osz
      BART_osz -
      Wbudowane siedzonko dla maluchów - fajna rzecz.
    1. Avatar seth
      seth -
      jest tam sporo rozwiązań ciekawych. fajnie że dają możliwość wyboru i można mieć w wersji 5 osobowej
    1. Avatar egon
      egon -
      Ja Wam powiem, ze odrazu mi sie spodobał, naprawde zajefajne autko, ale tak jak lukq pisze, trochę $$ brakuje
    1. Avatar seth
      seth -
      no niestety swoje kosztuje. ale stilo też drogie było, bravo II też do najtańszych nie należy ale jakoś z czasem będzie łatwiej
    1. Avatar egon
      egon -
      Cytat Napisał seth Zobacz post
      ale jakoś z czasem będzie łatwiej
      No bądźmy dobrej myśli
    1. Avatar lajnerw
      lajnerw -
      Myślę, że polityka Fiata, jaką jest firmowanie Dodga dla europy swoim logo, a Chryslery logo Lancii jest trafnym kierunkiem w docieraniu do nowych klientów i tym samym wzmocnienia wizerunku obu tych marek na rynku. Mi osobiście podoba się ten zabieg, wcześniej nie zwracałem uwagi na ten samochód pomimo jego walorów.
    1. Avatar limba1
      limba1 -
      podoba mi sie to autko ale wole inne
http://www.iparts.pl