Witamy na Fiat Klub Polska
  • Ostatnio aktywni

    miszko

    Dzień dobry! Jestem nowy!! (tu się witamy)

    Autor wątku: miszko

    W tym temacie witamy się z nowymi użytkownikami forum. Ja również pragnę wszystkich powitać.

    Autor ostatniego posta: klesk1986 Dzisiaj, 06:40 Idź do ostatniego postu
    kjk

    Nie podoba mi się w tipo

    Autor wątku: kjk

    Temat podrzucam prowokacyjny, bo tak naprawdę (po tygodniu śmigania) jestem zachwycony tym autkiem (zwłaszcza że, przynajmniej na razie, nie...

    Autor ostatniego posta: pietics Dzisiaj, 10:38 Idź do ostatniego postu
    66pawel

    Tipo a LPG

    Autor wątku: 66pawel

    Zadałem pytanie centrali FCA Poland , czy wersja sedan będzie dostępna z fabryczną instalacją Lpg . W odpowiedzi dowiedziałem się , że wersje kombi...

    Autor ostatniego posta: Qvadrat Dzisiaj, 09:29 Idź do ostatniego postu
    Nihat

    Katowice i okolice !

    Autor wątku: Nihat

    Witam serdecznie Szukałem podobnego tematu - nie znalazłem, więc pozwoliłem sobie stworzyć takowy. Właśnie, czy ktoś aktywny jest z tych...

    Autor ostatniego posta: Pablo_BTM Dzisiaj, 07:20 Idź do ostatniego postu
    Mateusz6782

    Falujące obroty

    Autor wątku: Mateusz6782

    Mam pytanko czy ktoś z was rozwiązał ten problem 100%. U mnie inicjalizacja przepustnicy pomogła na moment a teraz znów jest źle a ASO nie ma...

    Autor ostatniego posta: bahamut24 Wczoraj, 23:58 Idź do ostatniego postu
    krzysztov08

    Opony zimowe

    Autor wątku: krzysztov08

    Witam, jako że niedługo zima, powoli trzeba przymierzać się do kupna opon zimowych. Jeżdżę HB z tego roku w wersji POP i chciałbym zrobić taki myk że...

    Autor ostatniego posta: DamianoZaw Dzisiaj, 00:01 Idź do ostatniego postu
    marx30

    Co podoba mi sie w Tipo

    Autor wątku: marx30

    Tak jako przeciwwagę do tematu co nie podoba mi się w Tipo. Wpisujcie co was pozytywnie zaskoczyło oraz jakie rozwiązaniu uważacie za udane. Ja na...

    Autor ostatniego posta: otasz Wczoraj, 16:08 Idź do ostatniego postu
    lukq

    Jak trafiłem/am na Forum

    Autor wątku: lukq

    Witam Wszystkich użytkowników.;-) Kieruje do Was dziś pytanie za czyją, bądź czego sprawką trafiliście na Forum. Mianowicie, ja trafiłem na...

    Autor ostatniego posta: Roman-77 Wczoraj, 13:29 Idź do ostatniego postu
    TipoSedan

    Konkurencja Tipo - co braliscie pod uwage

    Autor wątku: TipoSedan

    Ciekawi mnie czy nie zawalilem kupujac Tipo, wiec chcialem Was zapytac nad czym sie zastanawialiscie/zastanawiacie poza Tipo. Dla mnie wazny byl...

    Autor ostatniego posta: kjk Dzisiaj, 08:57 Idź do ostatniego postu
    duzybobek

    Zmiana radia na 7"

    Autor wątku: duzybobek

    Czy ktos z forumowiczow posiada juz to radio. Ciekawi mnie jak dziala navi. https://youtu.be/3nZvcfKtkOg Wrzucilem do zlego dzialu prosze o...

    Autor ostatniego posta: kmlnvm Wczoraj, 23:58 Idź do ostatniego postu
  • Fiat wygasza produkcję modelu Bravo - będą nowe modele


    Tylko do końca bieżącego roku w ofercie włoskiej marki pozostanie Fiat Bravo obecnej generacji. Koncern z Turynu nie składa jednak broni – w planach są nowe modele kompaktowe.

    Jak wynika z aktualnych planów producenta z Półwyspu Apenińskiego, w ciągu najbliższych dwóch lat doczekamy się u Fiata premiery całej rodziny modeli kompaktowych nowej generacji. Najpierw w roku 2015 światło dzienne ujrzy nowość w postaci sedana. Można by ten model potraktować jako następcę dla Fiata Linei.

    Z kolei w roku 2016 poznamy kompaktowego hatchbacka (zastąpi wspomniane na początku Bravo), a dodatkowo pojawi się jeszcze odmiana kombi.

    Na razie brak jest oficjalnych informacji na temat nazwy (lub nazw), jakie nosić będą poszczególne nowe modele kompaktowe w gamie Fiata. Można teraz tylko gdybać, czy będzie to oznaczenie wspólne dla wszystkich trzech wymienionych wyżej samochodów, czy też np. hatchback i kombi nosić będą jedną nazwę, a sedan – nie?

    Źródło: samar.pl/wiadomosci/zegnaj-fiacie-bravo-witaj-fiacie?locale=pl_PL
    Foto: moto.wp.pl/katalog/fiat/bravo.html?ticaid=113c46
    Ten artykuł powstał na podstawie tematu: Fiat wygasza produkcję modelu Bravo - będą nowe modele utworzonego przez ciril Zobacz oryginalny post
    wypowiedzi 10 wypowiedzi
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Wiadomość myślę, że dobra! Ciekawe co zaprezentują. Może w końcu odświeżą linię Tipo/Tempra. Parę lat temu widziałem siatkę produktów Fiata i była tam informacja, że może Tipo/Tempra odświeżą, ale nic z tego nie wyszło.
    1. Avatar ciril
      ciril -
      Oby tym razem spełnili obietnice. A patrząc na Alfę Romeo nie jest to do końca oczywiste. Chociaż prawdą jest że mają na czym budować. Takie Ottimo/Viaggio ... czemu nie.

      Inna sprawa że rezygnacja na ponad rok z kompaktowego hatchbacka (a na kombi to nawet nie wiem na ile) raczej nie wpłynie pozytywnie na słupki sprzedaży. Trzeba będzie inwestować w reklamę i kalkulować cenę na odpowiednio niskim poziomie.
    1. Avatar boch
      boch -
      a ja po cichu liczę na Nuova Stilo, chociaż biorąc pod uwagę fakt, że Stilo omal nie doprowadziło Fiata do bankructwa, nie sądzę żeby prędko chcieli sobie o tym przypomnieć. dodatkowo opinia "jednego z najbardziej awaryjnych aut europejskich" też robi krecią robotę jednemu z najpiękniejszych Fiatów w historii fabryki z Turynu. pożyjemy, zobaczymy
    1. Avatar hak64
      hak64 -
      W moim zainteresowaniu nie leżą konkretne modele, linie nadwozia, czy strategie sprzedaży. Ja raczej oczekuję cudu, oczekuję bowiem, że Fiat wypuści na rynek samochody dopracowane pod względem konstrukcyjnym, proste w obsłudze, bez drogiej i awaryjnej elektroniki. Mam tu na myśli produkt na miarę VW Garbusa, czy Fiata 126, z tym, że dotyczący nie jednego modelu, a raczej gamy modelowej. Podobną strategię obrała Dacia wypuszczając tanie, a jednocześnie wszechstronne samochody, gdyby tylko poprawić jakość materiałów i wykonania, to sukces byłby pewny. Na dłuższą metę nie da się przecież utrzymać na rynku oferując wyłącznie 500, 500L, 500Treking, 500Abarth. To obrzydnie każdemu i w efekcie powstaje reakcja identyczna, jak na wszechobecne seriale z braćmi Mroczkami - mam mroczki przed oczami. Obecnie koncerny samochodowe, mniej więcej z 5 letnią częstotliwością wypuszczają nowe modele i począwszy od małych, miejskich wozideł zakupowych, a skończywszy na limuzynach, pakują w nie wszelkie możliwe bajery, które - w większości przypadków - są tak potrzebne, jak świni siodło. Przeciętny zjadacz chleba - przynajmniej w naszym kraju - potrzebuje samochodu uniwersalnego, takiego którym może przewieźć zarówno zakupy, dojechać do pracy, jak i pojechać z rodziną na wczasy. Tego wymogu nie spełnia Fiat 500, który nie dość, że mały, to kosztuje więcej, niż paskudna i siermiężnie wykonana, ale spełniająca opisane wymogi Dacia Lodgy. Fiat nigdy nie był luksusową marką i nie sądzę, by mógł nią zostać, ale solidnym, funkcjonalnym i tanim samochodem, jak najbardziej może. Gdyby Stilo, o którym wspomniał boch pozbawiono niektórych elementów wyposażenia (to one zresztą stały się powodem wspomnianej tu awaryjności), to biorąc pod uwagę funkcjonalność tego auta, nienaganne i na wskroś nowoczesne linie nadwozia, byłoby ono takim hitem sprzedaży, jak Golf w pierwszych latach produkcji.
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Cytat Napisał hak64 Zobacz post
      Gdyby Stilo, o którym wspomniał boch pozbawiono niektórych elementów wyposażenia (to one zresztą stały się powodem wspomnianej tu awaryjności), to biorąc pod uwagę funkcjonalność tego auta, nienaganne i na wskroś nowoczesne linie nadwozia, byłoby ono takim hitem sprzedaży, jak Golf w pierwszych latach produkcji.
      Fiat chciał "oszukać przeznaczenie" i zrobić auto, które będzie biło Golfa pod względem wyposażenia. Oczywiście Golf miał też te systemy, ale wymagał sporej dopłaty. Stilo za to było droższe w porównaniu z resztą (ale dobrze wyposażone na starcie), a istniało przekonanie, że Fiat jest raczej tani i przyniosło to Fiatowi więcej problemów niż korzyści.

      Moim zdaniem stary podział: Fiat praktyczny i obszerny, Alfa Romeo sportowa, Lancia luksusowa było dobrym podziałem i ten model myślę działał. To nie przeszkadzałoby Fiatowi w obecnej polityce - gdzie mamy Jeepa, Dodga i Chryslera.
    1. Avatar nygus
      nygus -
      Nie ma już co kupić u Fiata...
      I pewnie jeszcze długo nie będzie...
      A może to jest po prostu tak, że nie opłaca się już sprzedawać aut w Europie, gdzie tylko zakazy, dyrektywy, i Euro 6.
      Rynek kwitnie w Ameryce, w Azji, a tutaj..?
      Na Białorusi można sobie kupić w salonie Lineę z T-Jetem pod maską, a tutaj się nie opłaca oferować takich aut.
      Myślę że na coś nowego to się możemy już nie doczekać.
      No chyba że jakaś kolejna wariacja 500.
    1. Avatar boch
      boch -
      Fiat miał niesamowity potencjał. tytuły Car Of The Year nie wzięły się znikąd. Tipo 1989; Punto 1995; Bravo/Bravo 1996; Alfa Romeo 156 1998; Alfa Romeo 147 2001; Fiat Panda 2004; Fiat 500 2008. dopiero od niedawna hegemonię aut włoskich oraz francuskich przerwał Volkswagen. jakim samochodem? nowym Polo, który w wersji 3 drzwiowej bez dwóch zdań przypomina Stilo:

      Załącznik 17426

      jako ciekawostka... projektantem nadwozia Polo V jest Włoch, Walter de Silva, który wcześniej zaprojektował chociażby Alfę Romeo 147. najwidoczniej Niemcom znudziły się nudne, niemieckie projekty. tymczasem Fiat brnie w 500. to nie skończy się dla niego dobrze. już teraz czytając co jakiś czas rankingi dot. nowych aut, nie widzę włoskiego producenta...
    1. Avatar byrrt
      byrrt -
      Enty raz te same wypowiedzi ale jeszcze raz to napisze - chciałbym się mylić i zobaczyć nową gamę aut fiata i niech to będą nawet jakieś nowe Punto/Bravo/Stilo itp.. nie ważne.. Byle nie była to kolejna odsłona obrzydłej już mi 500tki, która tak jak hak64 napisał nie nadają się na uniwersalne auto dla Kowalskiego..
    1. Avatar boch
      boch -
      a jakich wypowiedzi się spodziewałeś? na razie nie ma żadnych konkretów, więc można jedynie pisać o swoich pobożnych życzeniach.
    1. Avatar ciril
      ciril -
      Też mam nadzieję, że Fiat ogarnie się. Kiedyś był u nas w czołówce, a dziś ... 13 miejsce i wynik tylko o 157 aut sprzedanych w tym roku więcej od BMW.
      BMW dogania
http://www.iparts.pl