Witamy na Fiat Klub Polska
  • Ostatnio aktywni

    miszko

    Dzień dobry! Jestem nowy!! (tu się witamy)

    Autor wątku: miszko

    W tym temacie witamy się z nowymi użytkownikami forum. Ja również pragnę wszystkich powitać.

    Autor ostatniego posta: scoorpo Wczoraj, 23:08 Idź do ostatniego postu
    tipolino

    Ile palą nasze auta?

    Autor wątku: tipolino

    Sprawdzaliście ile palą nasze autka? Może zrobimy ankietę jeśli jest taka możliwość? Chyba najlepiej będzie podać jaki motor (benzyna/diesel), typ...

    Autor ostatniego posta: BZYK70 Wczoraj, 09:41 Idź do ostatniego postu
    qolejowy

    Pełna najnowsza wersja FiatEcuScan za darmo

    Autor wątku: qolejowy

    Poniższy opis nie jest mojego autorstwa, jest skopiowany z innego forum. Na pewno wielu z was chciałoby mieć najnowszego FES'a bez konieczności...

    Autor ostatniego posta: Maryla Wczoraj, 15:42 Idź do ostatniego postu
    bibi

    Co dziś zrobiłem dla swojego Tipo ?

    Autor wątku: bibi

    Temat dla osób,które jak ja ;) lubią majstrować i spędzać czas przy swoich autach :) Ja dzisiaj jako,że święta i czas odwiedzin zabrałem Tipka na...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 21:43 Idź do ostatniego postu
    guldzio

    Tipo 1.4 16 95 km ubytki oleju

    Autor wątku: guldzio

    Witam w moim tipo zaobserwowałem ubytek oleju silnikowego ma przejechane 3000 km i ubywa jakieś 150/200 ml na tysiąc km w instrukcji napisali że po...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 13:29 Idź do ostatniego postu
    Tunio

    Kłopoty z moją SIENKĄ

    Autor wątku: Tunio

    Witam! Autko jeszcze formalnie nie jest moje, bo w dowodzie rejestracyjnym jest wpisany ojciec, ale... Do rzeczy. Ojciec kupił SIENKĘ jako...

    Autor ostatniego posta: Tunio Wczoraj, 19:21 Idź do ostatniego postu
    Rafal79

    ABS problem

    Autor wątku: Rafal79

    Panowie czy zauważyliście w swoich autakach z silnikiem 1.4 95KM taka przypadłość mianowicie: ....posiadam 500L z takim silnikiem ....zauważyłem ze...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 21:09 Idź do ostatniego postu
    eleven111

    Tipo Serwisowanie

    Autor wątku: eleven111

    Cześć wszystkim, jak wygląda wasze użytkowanie Fiata Tipo i jego awaryjność jako nowego auta ?, jak często odwiedzacie serwis poza obowiązkowymi...

    Autor ostatniego posta: leinad Wczoraj, 07:54 Idź do ostatniego postu
    EmCroma

    Emulator EGR

    Autor wątku: EmCroma

    Cześć Stosował ktoś taki wynalazek i może zaopiniować na ile sie sprawdza? EMULATOR ZAWORU EGR OPEL FIAT 1,9 CDTI JTD JTDM (5806533051) -...

    Autor ostatniego posta: alf13 Wczoraj, 09:29 Idź do ostatniego postu
    blind

    Trzęsiawka samochodu

    Autor wątku: blind

    Panowie od pewnego czasu przy większym obciążeniu auta (kpl. na pokładzie) samochód podczas przyspieszania tak pomiędzy 40 a 80km/h dostaje...

    Autor ostatniego posta: nowszy_00 Wczoraj, 20:38 Idź do ostatniego postu
  • Fiat Tipo - pierwszy test na polskich drogach

    Fiata Tipo po światowych premierach wreszcie oficjalnie wszedł do polskiej sprzedaży. Włosi już dzisiaj mogą świętować. Sedan niezaprzeczalnie okaże się sukcesem i to naprawdę potężnym! W tym roku importer zaplanował sprzedaż auta na poziomie 1500 egzemplarzy. Plan z pewnością uda się wykonać w stu procentach, zwłaszcza że już dzisiaj dealerzy zamówili około 1200 pojazdów. Zobaczcie, o co cały ten hałas.


    Mniej więcej od początku nowego millenium segment C nie był bajką Fiata. Włosi doskonale wiedzieli, że aby wrócić na szczyt rankingów sprzedaży, muszą stworzyć efektowną karoserię. Projektanci Centro Stile otrzymali ambitne zadanie i wykonali je bardzo dobrze.

    Fiat Tipo - powracający na rynek po ponad dwóch dekadach przerwy - jest wystarczająco przystojny, elegancki i zwarty. Do gustu może przypaść zarówno przetłoczona maska, gustowny grill i skupione światła przednie, jak i wklęśnięte reflektory z tyłu oraz kształtny bagażnik.

    Bardzo korzystnie wygląda też linia boczna sedana. W przeciwieństwie do konkurentów ze stajni Opla, Volkswagena czy Renault, Tipo nie prezentuje się niezdarnie i mało harmonijnie. Kowalem stylistycznego sukcesu było m.in. postawienie procesu projektowania na głowie. Co to znaczy?

    Większość producentów zaczyna budowę sedana segmentu C od nadwozia hatchback. Następnie dokleja do karoserii bagażnik i wypuszcza auto na rynek. Fiat poszedł całkowicie inną drogą. Tipo w pierwszej kolejności miało być pojazdem trójbryłowym.

    Cztery dorosłe osoby i 520 litrów na bagaże!
    Sedan Fiata co prawda powstał na platformie znanej m.in. z modelu 500X, jednak została ona gruntownie przebudowana. Efekt starań inżynierów czuć po zajęciu miejsca w kabinie. I w pierwszym, i drugim rzędzie siedzeń przestrzeni jest pod dostatkiem nawet w przypadku, w którym autem mają podróżować cztery wysokie osoby.

    Optymizmem napawa też pojemność bagażnika. Kufer liczy 520 litrów. Jedynym ograniczeniem w wykorzystaniu pełnej powierzchni jest stosunkowo wąski właz wlotowy. Problem pojawia się jednak nie tylko w Tipo, ale jest standardem we wszystkich sedanach.


    W kabinie auta testowego panował raczej ponury klimat. Połączenie szarości z czernią jest praktyczne, niestety nie stymuluje poczucia estetyki. To na szczęście mały problem. Kierowca może zamówić swój konkretny egzemplarz z nieco innym zestawieniem kolorystycznym.

    Niewątpliwą zaletą kabiny są zegary. Czytelne i duże wskaźniki zostały uzupełnione przejrzystym ekranem komputera pokładowego. Konsola centralna powstała w zgodzie z zasadami ergonomii. Ilość przycisków jest ograniczona do absolutnego minimum, a sposób ich obsługi jest intuicyjny. Fiatowi Tipo należy się plus za kierownicę wielofunkcyjną.


    Nieco większy problem stanowi jakość materiałów wykończeniowych. Oczywiście plastiki na konsoli centralnej są spasowane w sposób bardzo przyzwoity. Na próżno szukać tu szpar między elementami czy trzeszczących połączeń. Mimo wszystko tworzywo sztuczne, którym wyłożone są boczki drzwi, jest naprawdę twarde. Czy to jednak zasadnicza przeszkoda? No właśnie chyba nie do końca. Nawet z pewnymi brakami w kwestii jakości, auto prezentuje korzystny stosunek wartości do ceny. O tym, jak bardzo korzystny, opowiemy już za chwilę.

    Komfort i prostota - idea konstruktorów zawieszenia
    Fiat Tipo jest autem komfortowym. Za sprawą miękkiego zawieszenia dobrze wybiera nierówności, a dzięki sporemu rozstawowi osi gładko resoruje progi spowalniające. Oczywiście to nie oznacza, że włoski sedan nadmiernie buja się w zakrętach czy ma głuchy układ kierowniczy. Kierowca otrzymuje zaskakująco dużą ilość informacji dotyczących sytuacji na drodze.

    Podczas jazdy najbardziej przeszkadza mało precyzyjna praca lewarka skrzyni biegów. Z eksploatacyjnego punktu widzenia Tipo należy się plus za prostą konstrukcję zawieszenia. Przednią oś resorują klasyczne kolumny McPhersona. Tył został wyposażony w belkę skrętną.


    Fiat udostępnił do testów Tipo w podstawowej wersji silnikowej. 1,4-litrowy motor benzynowy dysponuje stadem 95 koni mechanicznych. Wysoka moc może cieszyć, ale jest dostępna w wysokim zakresie obrotów - tj. przy 6000 obr./min. Nieco niżej ujawnia się maksymalny moment obrotowy o wartości 127 Nm.

    W teorii osiągi Fiata wyglądają dobrze. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa 11,5 sekundy. W prawdziwym życiu Tipo mogłoby być nieco bardziej dynamiczne. Sedan nie będzie zawalidrogą i wcale nie ruszy ostatni spod świateł, ale np. manewr wyprzedzania warto dobrze wykalkulować.

    W cyklu miejskim 1,4-litrowy sedan powinien spalić 7,7 litra benzyny. Wynik choć na pierwszy rzut oka wydaje się zaniżony, w rzeczywistości jest niewiele wyższy. Podczas jazd testowych Tipo palił nieco poniżej 8 litrów. Poza miastem wynik powinien spaść do 4,6 litra, a średnio do 5,7 litra.

    Warto zaznaczyć, że najsłabszy Fiat Tipo jest standardowo wyposażony w 6-biegową przekładnię. O ile w mieście dodatkowe przełożenie raczej nie przyda się, o tyle okaże się zbawienne dla komfortu i spalania podczas długotrwałej jazdy po trasach szybkiego ruchu.


    Cena? To chyba jakiś żart!
    Na koniec została wisienka na torcie. Być może Tipo nie jest tak dobrze wykonane jak Golf, nie prowadzi się tak idealnie jak Focus i może się nie być tak niezawodne jak Auris. Mimo wszystko Fiat każde z tych aut miażdży - dosłownie miażdży - za pomocą ceny! Za podstawową wersję sedana napędzaną 1,4-litrowym benzyniakiem o mocy 95 koni mechanicznych wyposażoną m.in. w klimatyzację i radio trzeba zapłacić 42 600 złotych. Za takie pieniądze można kupić samochód segmentu B, a nie C.

    Podstawowy motor jest za słaby? Fiat nie widzi w tym żadnego problemu. Dealer jest w stanie zaoferować kierowcy 110-konny silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra lub 120-konnego diesla 1,6 MultiJet. Co ciekawe, większa moc i lepsze osiągi wcale nie oznaczają dużo wyższej ceny. Za podstawową wersję auta z topowym benzyniakiem trzeba zapłacić 49 600 złotych. W przypadku silnika wysokoprężnego cena rośnie do 58 600 złotych i nadal jest niezwykle atrakcyjna na tle konkurencji!

    Podsumowanie
    Fiat Tipo z całą pewnością nie jest najlepszym samochodem segmentu C. Ma pewne braki w kwestii prowadzenia, jakości wykończenia wnętrza i dynamiki silników. Kto jednak zwracałby na to uwagę, skoro za niesamowicie atrakcyjną cenę otrzymuje świetnie wyglądające i przestronne auto posiadające 520-litrowy bagażnik oraz klimatyzację. Oferta Włochów jest rewolucyjna. Nikt w dzisiejszych czasach nie da wam tak wiele, za tak niewiele.

    Źródło: onet.pl
    wypowiedzi 8 wypowiedzi
    1. Avatar paveu
      paveu -
      Naprawdę Włosi się postarali.Jak zwykle najładniejsze są auta włoskie.
    1. Avatar SAR37
      SAR37 -
      Cytat Napisał paveu Zobacz post
      Jak zwykle najładniejsze są auta włoskie.
      Kwestia gustu
    1. Avatar mrozek
      mrozek -
      Znowu za mało silników, do tych, które są do wyboru (może poza studwudziestokonnym dieslem) powinni dodawać kapelusze w promocji. Podejrzewam też, że produkcja w Turcji niestety zaowocuje jakością zbliżoną to Linea.
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Może nie jest imponująco, ale to lepsze niż wcale Cieszę się, że pojawiło się Tipo (chociaż dlaczego nie Tempra?). Mocniejsze jednostki będą w wersji Abarth - o ile wyjdzie.
    1. Avatar mrozek
      mrozek -
      Ech... aż się prosi o Multiair 170KM
    1. Avatar fazor
      fazor -
      Wtedy cena zrobiłaby się nieciekawa...
    1. Avatar fazor
      fazor -
      A i jeszcze jedno. Fajnie by było gdyby nie było tylu drobnych usterek co w Grande Punto.
    1. Avatar mrozek
      mrozek -
      Cytat Napisał fazor Zobacz post
      Wtedy cena zrobiłaby się nieciekawa...
      Za Bravo tez można było zapłacić ok. 46 tys, ale i 80 tys i jakoś nikt nie narzekał. Była większa gama silników.
      Każdemu według potrzeb.