Witamy na Fiat Klub Polska
  • Ostatnio aktywni

    miszko

    Dzień dobry! Jestem nowy!! (tu się witamy)

    Autor wątku: miszko

    W tym temacie witamy się z nowymi użytkownikami forum. Ja również pragnę wszystkich powitać.

    Autor ostatniego posta: 1133 Dzisiaj, 13:42 Idź do ostatniego postu
    ak11

    Kampania nawrotowa Fiat Tipo

    Autor wątku: ak11

    Czy ktos dostal wiadomosc przeslana przez fiata o zgloszeniu sie do dealera w celu wykonania bezplatnej naprawy w fiacie tipo opening 1.4 16 95 cv...

    Autor ostatniego posta: tinio Wczoraj, 16:48 Idź do ostatniego postu
    NimnuL

    Wątek o oponach zimowych, felgach i czujnikach TPMS

    Autor wątku: NimnuL

    Cześć, Jest sobie Fiat Tipo na letnich gumach 205/55 i alu-felgach 16". Niedługo chcę zakupić komplet opon zimowych, pojawia się więc szereg pytań:...

    Autor ostatniego posta: fred106 Wczoraj, 20:52 Idź do ostatniego postu
    marrr

    Opony Letnie

    Autor wątku: marrr

    Jakie macie w Cromkach kierunkowe, symetryczne czy asymetryczne....? Bo nie wiem na które się zdecydować. Stare są asymetryczne. A, znalazłem...

    Autor ostatniego posta: MukMuk Dzisiaj, 10:49 Idź do ostatniego postu
    tedybear

    Przedłuzona gwarancja - opinie

    Autor wątku: tedybear

    Witam Zakładam, że część użytkowników już ma zaplanowane iż po 2 latach obowiązkowego serwisowania w ASO oddadzą swoje autka w dobre ręce swojego...

    Autor ostatniego posta: leinad Wczoraj, 20:41 Idź do ostatniego postu
    kamilo62

    Fiat 500X

    Autor wątku: kamilo62

    Po nieszczęśliwym i długim czasie oczekiwania w niecierpliwości i nerwach. Wreszcie się doczekałem. Z racji ze na tutejszym rynku nikt nie dba...

    Autor ostatniego posta: kamay Wczoraj, 20:33 Idź do ostatniego postu
    martinez

    Olej do skrzyni manualnej M32

    Autor wątku: martinez

    Witajcie, z racji, że miałem okazję przetestować polecany wszędzie olej Fuchs Titan Sintofluid 75W80 na własnej skórze, chciałbym się podzielić...

    Autor ostatniego posta: CzarnyGD Dzisiaj, 11:17 Idź do ostatniego postu
    stevenek

    Fabryczne radio i wejscie aux

    Autor wątku: stevenek

    Koledzy, chcę zamontować sobie kabelek wejścia aux. Wiem, że wpina się go w którąś wtyczkę mini ISO, tylko nie wiem w którą; żółtą czy niebieską? I...

    Autor ostatniego posta: nowszy_00 Dzisiaj, 14:37 Idź do ostatniego postu
    Greg11

    Wymiana dwumasy

    Autor wątku: Greg11

    Bylem.u.mechanika twierdzi ze mam do.wymiany dwumase bo sie.konczy koszt 2300 z robocizną Nie mam pojecia Testy na 4 biegu robilem.ale.auto.plynnie...

    Autor ostatniego posta: michalpodroznik Dzisiaj, 14:25 Idź do ostatniego postu
    ffun

    Tipo multimedia

    Autor wątku: ffun

    Witam, zaczynam temat o multimediach, ale nie chodzi mi o mp3 itp. Czy ktoś z was próbował po sparowaniu telefonu odtwarzać na UConnect Spotify...

    Autor ostatniego posta: ffun Wczoraj, 16:16 Idź do ostatniego postu
  • Fiat Punto 2012: prawie jak Ferrari


    Jest czerwony, pochodzi z Włoch i zaczyna się na "F". Do tego ma silnik, którego brzmienia nie można zapomnieć. Ferrari? Nie… Fiat Punto z silnikiem rodem z Polski.


    Sylwetki Fiata Punto chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Na polskich ulicach bez trudu można dostrzec wszystkie generacje i odmiany tego małego auta. Jeśli kogoś zapytamy o Punto, to nawet motoryzacyjni ignoranci przyznają, że coś im świta w głowie. Pierwsza włoska "kropka" w 1993 roku przebojem wdarła się do segmentu B zastępując starzejące się Uno. Miejski model Fiata spotkał się z dobrym przyjęciem klientów i ekspertów, o czym mogą świadczyć dane sprzedażowe i uhonorowanie go zaszczytnym tytułem Samochodu Roku. Od rozpoczęcia produkcji do chwili obecnej w ręce klientów trafiło już 8,5 mln egzemplarzy tego auta.


    Teraz Fiat zdecydował się na odświeżenie modelu i racjonalizację gamy produktowej, co oznacza zakończenie ery Grande Punto i Punto Evo - Fiat Punto ma być tylko jeden. I "kropka". Mnogość wariantów konfiguracji nowego samochodu ma pozwolić na dopasowanie go do indywidulanych potrzeb, ale od teraz wszystko będzie odbywało się pod wspólnym szyldem.


    Zmiany w stylistyce Fiata z roku modelowego 2012 nie są zbyt spektakularne i ograniczają się jedynie do kosmetycznych poprawek niektórych elementów. I tak z przedniego części auta usunięto chromowane listwy i pozbyto się sporej części czarnych plastików zderzaka. Nowy przód z kierunkowskazami wkomponowanymi w lakierowany zderzak stał się bardziej klarowny i upodobnił się do tego z Grande Punto.


    Jeśli chodzi o tył auta, tu także obyło się bez stylistycznych fajerwerków, a zamysł projektantów był tak samo jasny – żadnych czarnych plastików na zderzaku. Dodatkowo w gamie metalizowanych lakierów karoserii pojawiły się trzy nowe kolory: turkusowy Oil, czerwony Ruby oraz Szary Corse.

    Lifting poddano także wnętrze Punto, ale powiew świeżości tylko delikatnie je musną. O ile stylistyka głównych elementów kabiny skutecznie oparła się wszelkim zamiarom wprowadzania zmian, o tyle poprawę jakości materiałów wykończeniowych trzeba zapisać na plus. Szkoda, że przy będąc już wewnątrz inżynierowie nie poprawili konstrukcji foteli, których boczne trzymanie nie jest najlepsze.

    Wszystkie zabiegi stylistyczną schodzą jednak na dalszy plan w zestawieniu z tym, co zmieniło się pod maską włoskiej "kropki", a właściwie tym, co na życzenie klientów może tam trafić. Niekwestionowaną gwiazdą całego procesu modernizacji jest 2-cylindrowy silnik TwinAir, który powstaje w Bielsku Białej.


    Nowe jednostka o poj. 875 cm3, okrzyknięta Światowym Silnikiem Roku 2011 daje naprawdę dużo frajdy z jazdy. Specjaliści Fiata poświęcili sporo czasu na zaprojektowanie optymalnego dźwięku TwinAira, i trzeba podkreślić, że ich starania nie poszły na marne. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak dopiero przy dynamicznej jeździe. Zdecydowane operowanie pedałem gazu i utrzymywanie auta na wysokich obrotach sprawiają, że do naszych uszu zaczynają dopływać iście sportowe dźwięki.
    Źródło: onet.pl

    wypowiedzi 3 wypowiedzi
    1. Avatar byrrt
      byrrt -
      No kurde.. Punto nigdy mnie nie pociągało ale ten egzemplarz.. heh fajniutki
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Ja bym wymienił na dzień dobry koła na jakieś większe Trochę te opony jakby za duże, ale w końcu to nie auto też do wyścigów.
      Jakby zmienić na felgi większe to już dużo lepiej.
    1. Avatar Jelcyn
      Jelcyn -
      Znam jeszcze inne auto pasujące do opisu