Witamy na Fiat Klub Polska
  • Fiat Punto 2012: prawie jak Ferrari


    Jest czerwony, pochodzi z Włoch i zaczyna się na "F". Do tego ma silnik, którego brzmienia nie można zapomnieć. Ferrari? Nie… Fiat Punto z silnikiem rodem z Polski.


    Sylwetki Fiata Punto chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Na polskich ulicach bez trudu można dostrzec wszystkie generacje i odmiany tego małego auta. Jeśli kogoś zapytamy o Punto, to nawet motoryzacyjni ignoranci przyznają, że coś im świta w głowie. Pierwsza włoska "kropka" w 1993 roku przebojem wdarła się do segmentu B zastępując starzejące się Uno. Miejski model Fiata spotkał się z dobrym przyjęciem klientów i ekspertów, o czym mogą świadczyć dane sprzedażowe i uhonorowanie go zaszczytnym tytułem Samochodu Roku. Od rozpoczęcia produkcji do chwili obecnej w ręce klientów trafiło już 8,5 mln egzemplarzy tego auta.


    Teraz Fiat zdecydował się na odświeżenie modelu i racjonalizację gamy produktowej, co oznacza zakończenie ery Grande Punto i Punto Evo - Fiat Punto ma być tylko jeden. I "kropka". Mnogość wariantów konfiguracji nowego samochodu ma pozwolić na dopasowanie go do indywidulanych potrzeb, ale od teraz wszystko będzie odbywało się pod wspólnym szyldem.


    Zmiany w stylistyce Fiata z roku modelowego 2012 nie są zbyt spektakularne i ograniczają się jedynie do kosmetycznych poprawek niektórych elementów. I tak z przedniego części auta usunięto chromowane listwy i pozbyto się sporej części czarnych plastików zderzaka. Nowy przód z kierunkowskazami wkomponowanymi w lakierowany zderzak stał się bardziej klarowny i upodobnił się do tego z Grande Punto.


    Jeśli chodzi o tył auta, tu także obyło się bez stylistycznych fajerwerków, a zamysł projektantów był tak samo jasny – żadnych czarnych plastików na zderzaku. Dodatkowo w gamie metalizowanych lakierów karoserii pojawiły się trzy nowe kolory: turkusowy Oil, czerwony Ruby oraz Szary Corse.

    Lifting poddano także wnętrze Punto, ale powiew świeżości tylko delikatnie je musną. O ile stylistyka głównych elementów kabiny skutecznie oparła się wszelkim zamiarom wprowadzania zmian, o tyle poprawę jakości materiałów wykończeniowych trzeba zapisać na plus. Szkoda, że przy będąc już wewnątrz inżynierowie nie poprawili konstrukcji foteli, których boczne trzymanie nie jest najlepsze.

    Wszystkie zabiegi stylistyczną schodzą jednak na dalszy plan w zestawieniu z tym, co zmieniło się pod maską włoskiej "kropki", a właściwie tym, co na życzenie klientów może tam trafić. Niekwestionowaną gwiazdą całego procesu modernizacji jest 2-cylindrowy silnik TwinAir, który powstaje w Bielsku Białej.


    Nowe jednostka o poj. 875 cm3, okrzyknięta Światowym Silnikiem Roku 2011 daje naprawdę dużo frajdy z jazdy. Specjaliści Fiata poświęcili sporo czasu na zaprojektowanie optymalnego dźwięku TwinAira, i trzeba podkreślić, że ich starania nie poszły na marne. Prawdziwa zabawa zaczyna się jednak dopiero przy dynamicznej jeździe. Zdecydowane operowanie pedałem gazu i utrzymywanie auta na wysokich obrotach sprawiają, że do naszych uszu zaczynają dopływać iście sportowe dźwięki.
    Źródło: onet.pl

    wypowiedzi 3 wypowiedzi
    1. Avatar byrrt
      byrrt -
      No kurde.. Punto nigdy mnie nie pociągało ale ten egzemplarz.. heh fajniutki
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Ja bym wymienił na dzień dobry koła na jakieś większe Trochę te opony jakby za duże, ale w końcu to nie auto też do wyścigów.
      Jakby zmienić na felgi większe to już dużo lepiej.
    1. Avatar Jelcyn
      Jelcyn -
      Znam jeszcze inne auto pasujące do opisu
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl