Witamy na Fiat Klub Polska
  • Ostatnio aktywni

    miszko

    Dzień dobry! Jestem nowy!! (tu się witamy)

    Autor wątku: miszko

    W tym temacie witamy się z nowymi użytkownikami forum. Ja również pragnę wszystkich powitać.

    Autor ostatniego posta: Szaweł Dzisiaj, 11:48 Idź do ostatniego postu
    pioneer81

    [usługa] Rozkodowanie radia Stilo Visteon

    Autor wątku: pioneer81

    Witam, jak ktoś ma zakodowane radio w stilo lub nie pamięta kodu. Pisać rozkoduje je za darmo w 2 sekundy. Pozdrawiam Trochę Ci temat przerobiłem,...

    Autor ostatniego posta: asarx Wczoraj, 20:25 Idź do ostatniego postu
    ak11

    Kampania nawrotowa Fiat Tipo

    Autor wątku: ak11

    Czy ktos dostal wiadomosc przeslana przez fiata o zgloszeniu sie do dealera w celu wykonania bezplatnej naprawy w fiacie tipo opening 1.4 16 95 cv...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 22:08 Idź do ostatniego postu
    tipolino

    Ile palą nasze auta?

    Autor wątku: tipolino

    Sprawdzaliście ile palą nasze autka? Może zrobimy ankietę jeśli jest taka możliwość? Chyba najlepiej będzie podać jaki motor (benzyna/diesel), typ...

    Autor ostatniego posta: SAMSAM Wczoraj, 20:32 Idź do ostatniego postu
    66pawel

    Tipo a LPG

    Autor wątku: 66pawel

    Zadałem pytanie centrali FCA Poland , czy wersja sedan będzie dostępna z fabryczną instalacją Lpg . W odpowiedzi dowiedziałem się , że wersje kombi...

    Autor ostatniego posta: t.tomek Wczoraj, 22:56 Idź do ostatniego postu
    Nihat

    Katowice i okolice !

    Autor wątku: Nihat

    Witam serdecznie Szukałem podobnego tematu - nie znalazłem, więc pozwoliłem sobie stworzyć takowy. Właśnie, czy ktoś aktywny jest z tych...

    Autor ostatniego posta: pako Dzisiaj, 10:04 Idź do ostatniego postu
    Ridi

    Tipek by Ridi

    Autor wątku: Ridi

    Tak i oto nadszedł czas na wątek o moim Tipku! Standardowe 1.4 95 kucyków które tylko na mnie czekają aż gdzieś pojedziemy. Wersja POP kolor czarny...

    Autor ostatniego posta: Ridi Wczoraj, 20:59 Idź do ostatniego postu
    GROCH30

    Mata do bagażnika

    Autor wątku: GROCH30

    Czy ktoś z Kolegów kupił i posiada matę do bagażnika. Interesuje mnie oczywiście tylko i wyłącznie wyrób firmy Rezaw-Plast. Czy jest idealnie...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 22:11 Idź do ostatniego postu
    chrabol

    wyświetlacz mono 3,5" a radio i nawi

    Autor wątku: chrabol

    Na początku chciałbym się przywitać jako nowy użytkownik. Mam wersję opening edition plus z radiem nawigacją i wyświetlaczem mono 3,5 cala między...

    Autor ostatniego posta: Fafikdog Wczoraj, 21:38 Idź do ostatniego postu
    guldzio

    Tipo 1.4 16 95 km ubytki oleju

    Autor wątku: guldzio

    Witam w moim tipo zaobserwowałem ubytek oleju silnikowego ma przejechane 3000 km i ubywa jakieś 150/200 ml na tysiąc km w instrukcji napisali że po...

    Autor ostatniego posta: krowka1978 Dzisiaj, 10:39 Idź do ostatniego postu
  • Fiat Panda podbija pustynię - PanDakar króluje w najsłynniejszym rajdzie świata.


    • Po raz pierwszy w historii Rajdu Dakar, pierwszy włoski samochód, pierwszy samochód marki Fiat, pierwszy samochód miejski pochodzący z seryjnej produkcji dotarł do mety najsłynniejszego rajdu świata.
    • Pomimo wyjątkowo niekorzystnych warunków pogodowych podczas edycji 2017, PanDakar pomyślnie zakończył wszystkie etapy rajdu, którego trasa biegła przez Argentynę, Boliwie i Paragwaj.
    • Bazujący na wielokrotnie nagradzanym modelu Fiat Panda, samochód doskonale poradził sobie na poszczególnych etapach wyścigu, pokonując liczne przeszkody.
    • Z 93 początkowych drużyn, do mety dotarły zaledwie 53, między innymi team Orobica Raid, który zasiadł za kierownicą PanDakar, prowadząc go po niedostępnych trasach i spalonych słońcem pustyniach.


    Fiat bohaterem edycji 2017 Rajdu Dakar, od dawna noszącego miano jednego z najniebezpieczniejszych rajdów świata, w którym wziął udział samochód bazujący na wielokrotnie nagradzanym modelu miejskiego samochodu Fiat Panda.
    W istocie, samochód nazwany PanDakar, to Panda 4x4 Cross, wyposażony w mocny i wydajny silnik 2.0 Multijet o mocy 180 KM pochodzący z produkcji seryjnej. Model został poddany kilku przeróbkom, aby dostosować miejski samochód do ekstremalnych warunków, w jakich odbywa się Rajd.

    Doskonały wynik PanDakar jest zasługą zespołu Orobica Raid, powstałego w 2008 roku, na czele którego stoi Giulio Verzeletti, specjalizujący się w długich rajdach terenowych, właśnie takich jak Dakar. Członkowie zespołu mogą poszczycić się długoletnim doświadczeniem w branży, w sumie 40 osób z zespołu brało udział w rajdach Dakar (http://www.pandakar.it/). Włoscy kierowcy, Giulio Verzeletti, który zasiadał za kierownicą motocykli, samochodów i ciężarówek w 15 rajdach Dakar, i Antonio Cabini, który brał udział w rajdzie już 20 razy, kierując motocyklami, samochodami i ciężarówkami, doprowadzili PanDakar do wymarzonej linii mety, mogąc liczyć na cenną pomoc Nicola Montecchio, który profesjonalnie zajął się przygotowaniem silnika, w szczególności w odniesieniu do problemów związanych w dużą wysokością, na jakiej znajdują się trasy poszczególnych etapów Rajdu.

    Trasa 12 etapów niesamowitej edycji 2017 Rajdu Dakar przebiegała przez 3 kraje Ameryki Południowej: Argentynę, Boliwię i Paragwaj, licząc łącznie prawie 9000 km, z czego ponad 4000 km na bardzo trudnych odcinkach.
    PanDakar, pierwszy samochód miejski wywodzący się z seryjnej produkcji, który ukończył pomyślnie Rajd, był poddawany różnym wyzwaniom: 7 odcinków specjalnych o długości ponad 400 km, z których jeden wyniósł 500 km; przez 5 dni na odcinku ponad 2200 km samochód i załoga musieli pokonać trudności spowodowane niedoborem tlenu ze względu na wysokość, która nie wynosiła nigdy poniżej 3500 m.n.p.m. Ponadto, temperatura często przekraczała 40°C, co w połączeniu z bardzo zmienną pogodą, było dużym obciążeniem zarówno dla wytrzymałości mechanicznej PanDakar, jak i wytrzymałości fizycznej załogi.

    Cechy samochodu sprawiają, że Fiat Panda Cross jest zwrotny i łatwy w prowadzeniu, a jego kompaktowe rozmiary (jest to najlepiej sprzedawany w Europie samochód 4x4 o długości poniżej 3,8 m) przyczyniły się z pewnością do niezwykłego sukcesu PanDakar w edycji 2017 Rajdu Dakar, dzięki wyjątkowym zdolnościom pokonywania każdego terenu w każdych warunkach klimatycznych.
    Cechy te, w połączeniu z wszechstronnością pięciodrzwiowego modelu i modułowością wnętrza, komfortem i efektywnymi silnikami dostępnymi w 4 wersjach zasilnia, powodują, że Fiat Panda był najlepiej sprzedającym się samochodem miejskim w Europie w 2016 roku, ustanawiając znakomity rekord sprzedaży z ponad 190 000 zarejestrowanych sztuk, i będąc piąty rok z rzędu najlepiej sprzedającym się samochodem we Włoszech, a także numerem 1 w segmencie A we Włoszech, Grecji i Serbii, oraz pozostając na podium w Hiszpanii, Austrii, Słowenii, Chorwacji i Szwajcarii. Dodatkowo, kombinacja systemów zasilania, dzięki wydajnym silnikom zasilanym benzyną, olejem napędowym, metanem i LPG, w połączeniu z dwoma wersjami wyposażonymi w napęd 4x4, czynią z niego doskonały wybór dla każdego rodzaju zastosowania, od miejskich przeszkód po śnieg na górskich trasach... a od teraz, również na piaskach pustyni.
    wypowiedzi 1 wypowiedź
    1. Avatar mixturiusz
      mixturiusz -
      Zwykłą Pandą bym jeździł a co dopiero taką :p