Witamy na Fiat Klub Polska
  • Fiat Freemont

    Fiat Freemont powstał na bazie modelu Dodge Journey i jest pierwszym modelem Fiata, który zrodził się jako owoc współpracy włoskiej spółki z Chrysler Group. Produkowany będzie w meksykańskim zakładzie w Toluca, w tym samym, w którym produkowany jest model 500, przeznaczony na rynek amerykański.

    Już sama nazwa Freemont przywołuje na myśl poczucie wolności i swobody, wyraża przyjemność przebywania w otwartej przestrzeni, jak również odczucia związane z przygodą. Ponadto daje nam uczucie, że możemy stawić czoła każdej sytuacji, która może nas spotkać w codziennym życiu.

    Fiat Freemont to doprawdy wszechstronny pojazd zaprojektowany tak, by odpowiadać wszelkim wymogom stawianym przez rodziny oraz przez osoby, które poszukują pojazdu przestrzennego, wygodnego oraz uniwersalnego, który wykorzystywany jest zarówno w pośpiesznym rytmie codziennego życia, jak również w wolnym czasie weekendowym.

    Nowy model łączy elastyczność i funkcjonalność z oryginalnym i wyróżniającym się stylem. Wymiary wynoszą: długość 489 cm, szerokość 188 cm, wysokość 172 cm, gwarantują poczucie komfortu w kabinie, także dzięki rozstawowi osi, największemu w tej kategorii (289 cm).

    Uniwersalny Fiat Freemont zapewnia maksymalną przestrzeń i wygodę, a to dzięki 7 standardowym miejscom z trzecim rzędem obszernych foteli, które dzięki otwieraniu się drzwi pod kątem 90° są bardzo łatwo dostępne. Jeden prosty ruch sprawia, iż siedzenia w trzecim rzędzie można złożyć tak, by zniknęły całkowicie pod podłogą i utworzyć w ten sposób przestrzeń bagażową. Siedzenia w drugim rzędzie są zamontowane wyżej w stosunku do przednich, a trzeci rząd jest podwyższony w odniesieniu do drugiego: co zapewnia wszystkim pasażerom maksymalne pole widzenia.

    Ponadto drugi rząd został wyposażony w innowacyjny system “child booster”, który dzięki podwyższającym poduszkom siedziska, pozwala dzieciom na zachowanie poprawnej pozycji siedzącej, optymalizując geometrię pasów bezpieczeństwa, zwiększając jednocześnie ochronę, funkcjonalność i komfort.

    Komfort jazdy ponadto jest gwarantowany przez wysokie ustawienie kierownicy, nowe przestronne i ergonomiczne siedzenia, liczne schowki, obszerny dzielony bagażnik oraz płaską powierzchnię załadunkową o całkowitej pojemności do 1461 litrów.

    Model wyróżnia się na tle innych poprzez bardzo charakterystyczny design, który proponuje muskularne i wyraźnie zarysowane linie, wyrażone przez przód z nowymi zderzakami i nową osłoną chłodnicy. W odnowionej tylnej części zastosowano nowe zderzaki i światła LED.

    Całkowicie nowe wnętrze kabiny o nowoczesnym designie wykonane jest z miękkich i przyjemnych w dotyku materiałów. Na uwagę zasługują: deska rozdzielcza z chromowanymi elementami, nowa tablica przyrządów, zaprojektowana z estetycznym wyczuciem środkowa konsola oraz innowacyjny system telematyczny z dużym kolorowym ekranem dotykowym.

    Aby uprościć proces dokonywania wyboru i zakupu przewidziano tylko dwa rodzaje wyposażenia przeznaczone dla różnego typu klientów. W obydwu przypadkach poziom wyposażenia jest nad wyraz kompletny, a wszystkie podstawowe elementy montowane są seryjnie.

    W obydwu wersjach jest 7 miejsc, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja, system keyless entry, tempomat, zaawansowany komputer pokładowy, system monitoringu ciśnienia powietrza w oponach (TMPS), światła przeciwmgielne i radio z kolorowym ekranem dotykowym i sterowaniem przy kierownicy. W wersji typowo miejskiej należy wspomnieć o aluminiowych obręczach 17”, radioodtwarzaczu z dotykowym ekranem o przekątnej 8,4”, czytnikiem DVD i kart SD, systemie bluetooth, tylnych czujnikach parkowania, lusterkach wstecznych składanych, automatycznie, przyciemnionej szybie tylnej, oraz relingach dachowych.

    Freemont posiadać będzie napęd przedni z turbodoładowanym silnikiem Diesla (silnik 2.0 Multijet o mocy 140 KM lub 170 KM) połączony z ręczną skrzynią biegów. W późniejszym okresie zaproponowane zostaną także wersje 4x4 z silnikiem 2.0 Multijet o mocy 170 KM i 3.6 benzynowym V6 o mocy 276 KM, obydwie z automatyczną skrzynią biegów. Z wyjątkiem silnika 3,6 litrowego z rodziny Pentastar wywodzącego się z Grupy Chrysler i związanej z nim automatycznej skrzyni biegów, wszystkie zespoły napędowe są produkowane i opracowane przez Fiat PowerTrain.

    Parametry pojazdu zostały poprawione dzięki zabiegowi inżynierskiemu specjalistów Fiata, którzy przemodelowali zawieszenie i układ kierowniczy, który jest teraz bardziej precyzyjny i bezpośredni. Komfort jazdy jest dodatkowo zapewniony dzięki odpowiedniemu wyciszeniu kabiny.

    Na najwyższym poziomie zadbano także o bezpieczeństwo pasażerów dzięki 7 poduszkom powietrznym, systemowi zapobiegania blokowaniu się kół podczas hamowania (ABS) wyposażonemu w układ wspomagania hamowania (Brake Assist), elektroniczną kontrolę stabilności pojazdu (ESP) z Hill-Holderem (system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach), systemowi przeciwdziałającemu przewróceniu się pojazdu (ERM), w standardowym wyposażeniu we wszystkich wersjach.



    źródło: http://www.samar.pl/__/3/3.a/61260?locale=pl_PL
    wypowiedzi 7 wypowiedzi
    1. Avatar egon
      egon -
      No autko zajefajnie sie prezentuje
    1. Avatar BART_osz
      BART_osz -
      Auto może i fajne ( taki ... dodge ale z ładniejszym środkiem ) ale rynku nie zawojuje ... powtórka historii z cromy nie unikniona . Ale ... obym sie mylił .
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Ale można powiedzieć, że w końcu z czym w miarę dużym wychodzi Fiat. Nie miał oprócz Sedici zbliżonego auta o takich gabarytach. Zobaczymy, ciekawe jak z cenami.
    1. Avatar BART_osz
      BART_osz -
      We włoszech 25 tyś euro 140 kucy dizel i od 27tyś 170koni dizel . Ma wejsc też chryslerowskie v6. U nas ceny pewnie na tym samym poziomie lub CIUT taniej.
    1. Avatar ciril
      ciril -
      odnośnie cen wystarczy zajrzeć na polską stronę fiata. jak już pisałem jest on tam oferowany w trzech wersjach, z silnikiem 2.0 Multijet o mocach 140 i 170KM w cenie od 101 do 121 tys. PLN.
      Panie Miszko, pasowało by utworzyć osobny dział dla nowego fiata. Tak dla formalności. Bo po początkowym zainteresowaniu pewnie długo nikt się tam nie będzie udzielał.
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Ha, tak otworzę Ale nie Panie Miszko Michał
    1. Avatar dudu$
      dudu$ -
      według mnie nie jest to żaden nowy model tylko poddany liftingowi Chrysler Town & Country ze znaczkiem Fiata z przodu i zmienionym środkiem. Co nie zmienia Faktu że ładnie się to autko prezentuje i z chęcią przygarnąłbym takie pod opiekę