Witamy na Fiat Klub Polska
  • Ostatnio aktywni

    miszko

    Dzień dobry! Jestem nowy!! (tu się witamy)

    Autor wątku: miszko

    W tym temacie witamy się z nowymi użytkownikami forum. Ja również pragnę wszystkich powitać.

    Autor ostatniego posta: Szaweł Dzisiaj, 11:48 Idź do ostatniego postu
    pioneer81

    [usługa] Rozkodowanie radia Stilo Visteon

    Autor wątku: pioneer81

    Witam, jak ktoś ma zakodowane radio w stilo lub nie pamięta kodu. Pisać rozkoduje je za darmo w 2 sekundy. Pozdrawiam Trochę Ci temat przerobiłem,...

    Autor ostatniego posta: asarx Wczoraj, 20:25 Idź do ostatniego postu
    ak11

    Kampania nawrotowa Fiat Tipo

    Autor wątku: ak11

    Czy ktos dostal wiadomosc przeslana przez fiata o zgloszeniu sie do dealera w celu wykonania bezplatnej naprawy w fiacie tipo opening 1.4 16 95 cv...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 22:08 Idź do ostatniego postu
    tipolino

    Ile palą nasze auta?

    Autor wątku: tipolino

    Sprawdzaliście ile palą nasze autka? Może zrobimy ankietę jeśli jest taka możliwość? Chyba najlepiej będzie podać jaki motor (benzyna/diesel), typ...

    Autor ostatniego posta: SAMSAM Wczoraj, 20:32 Idź do ostatniego postu
    66pawel

    Tipo a LPG

    Autor wątku: 66pawel

    Zadałem pytanie centrali FCA Poland , czy wersja sedan będzie dostępna z fabryczną instalacją Lpg . W odpowiedzi dowiedziałem się , że wersje kombi...

    Autor ostatniego posta: t.tomek Wczoraj, 22:56 Idź do ostatniego postu
    Nihat

    Katowice i okolice !

    Autor wątku: Nihat

    Witam serdecznie Szukałem podobnego tematu - nie znalazłem, więc pozwoliłem sobie stworzyć takowy. Właśnie, czy ktoś aktywny jest z tych...

    Autor ostatniego posta: pako Dzisiaj, 10:04 Idź do ostatniego postu
    Ridi

    Tipek by Ridi

    Autor wątku: Ridi

    Tak i oto nadszedł czas na wątek o moim Tipku! Standardowe 1.4 95 kucyków które tylko na mnie czekają aż gdzieś pojedziemy. Wersja POP kolor czarny...

    Autor ostatniego posta: Ridi Wczoraj, 20:59 Idź do ostatniego postu
    GROCH30

    Mata do bagażnika

    Autor wątku: GROCH30

    Czy ktoś z Kolegów kupił i posiada matę do bagażnika. Interesuje mnie oczywiście tylko i wyłącznie wyrób firmy Rezaw-Plast. Czy jest idealnie...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 22:11 Idź do ostatniego postu
    chrabol

    wyświetlacz mono 3,5" a radio i nawi

    Autor wątku: chrabol

    Na początku chciałbym się przywitać jako nowy użytkownik. Mam wersję opening edition plus z radiem nawigacją i wyświetlaczem mono 3,5 cala między...

    Autor ostatniego posta: Fafikdog Wczoraj, 21:38 Idź do ostatniego postu
    guldzio

    Tipo 1.4 16 95 km ubytki oleju

    Autor wątku: guldzio

    Witam w moim tipo zaobserwowałem ubytek oleju silnikowego ma przejechane 3000 km i ubywa jakieś 150/200 ml na tysiąc km w instrukcji napisali że po...

    Autor ostatniego posta: krowka1978 Dzisiaj, 10:39 Idź do ostatniego postu
  • Fiat Chrysler, Renault i dieselgate

    To zmienia się w międzynarodową wojnę gospodarczą. O manipulację emisjami podejrzane są też I Fiat Chrysler Automobile (FCA) i francuski Renault.


    Najbardziej dotkliwe konsekwencje spalinowych szwindli ponosi Volkswagen. W ramach porozumienia z władzami Stanów jednoczonych koncern zobowiązał się zapłacić 4,3 miliarda dolarów kary. Koszty afery dla firmy przekroczą 20 milardów, a mówi się nawet o 30 miliardach. Nie oznacza to, że postępowanie przeciwko VW zostanie w Stanach zakończone. Sześciu byłych i obecnych menedżerów Volkswagena oskarżono przed amerykańskimi sądami. Pięciu jest bezpiecznych, bo przebywają w Niemczech, ale Oliver Schmidt lekkomyślnie wybrał się na urlop na Florydę i tam został aresztowany przez FBI. Sąd w Miami odmówił zwolnienia go za kaucją. Nieszczęsny dyrektor za oszustwa i manipulacje związane z dieselgate może zostać skazany nawet na 169 lat więzienia.

    Urzędnicy niemieccy od dawna są rozżaleni, że ich końcem został postawiony pod pręgierzem, choć machinacje z pomiarami emisji spalin popełniają także firmy z innych państw. Są one jednak, zdaniem Berlina, chronione przez swoje rządy. Jürgen Resch, przewodniczący organizacji ochrony środowiska i konsumentów Deutsche Umwelthilfe, twierdzi: - Według naszych pomiarów najbardziej dymiące auta w Unii Europejskiej produkuje Fiat, zaraz po nim Renault. Już we wrześniu ubiegłego roku niemieckie ministerstwo transportu poinformowało pisemnie Komisję Europejską, że w samochodach Fiata Chryslera instalowane jest oprogramowanie przekłamujące dane o emisji spalin. Działa ono jakoby w modelu Fiat 500x. Urządzenie filtrujące spaliny wyłącza się w tych autach po 22 minutach, zaś testy emisji zazwyczaj trwają 20 minut. W następstwie emisje szkodliwych tlenków azotu przekraczają dopuszczalne normy od 9 do 15 razy. Według niemieckiego ministerstwa transportu, dyrekcja FCA nie chciała współpracować w wyjaśnieniu tej sprawy.

    12 stycznia amerykańska agencja ochrony środowiska EPA oskarżyła Fiata Chryslera o to, że stosuje oprogramowanie umożliwiające manipulowanie emisją spalin w 104 tysiącach swych pojazdów z sześciocylindrowym silnikiem Diesla. To samochody terenowe Jeep Grand Cherokee i furgonetki Ram 1500 z lat 2014 - 2016, które nie są sprzedawane w Europie. Jeśli zarzuty się potwierdzą, włosko-amerykańskiej firmie zagrożą dotkliwe kary finansowe w wysokości do 4,6 miliarda dolarów. Akcje koncernu błyskawicznie straciły na nowojorskiej giełdzie 18 procent wartości.

    Sytuację zaognił niemiecki minister transportu Alexander Dobrindt, który powiedział, że samochody Fiata Chryslera łamiące przepisy o emisji spalin powinny zostać wycofane. Ostro odpowiedział mu włoski odpowiednik Dobrindta, Graziano Delrio: - Nie wydaje się rozkazów suwerennemu krajowi, jakim jest Italia.

    Według prasy niemieckiej władze FCA liczą, że ich firma wyjdzie z opresji dzięki nowej administracji w Waszyngtonie. Donald Trump i jego współpracownicy nie przykładają do ochrony środowiska takiej wagi, jak rząd Obamy, za to nowy prezydent stara się zmusić koncerny samochodowe, aby produkowały na terytorium Stanów. Być może nie przypadkiem Fiat Chrysler ogłosił 9 stycznia, że utworzy w USA dwa tysiąc o nowych miejsc pracy i zainwestuje miliard dolarów w rozbudowę zakładów w Ohio i Michigan.

    O manipulowanie wynikami testów emisji spalin w swych autach podejrzana jest także francuska firma Renault, która w prawie jednej piątej należy do państwa. Prokuratura paryska prowadzi śledztwo w tej sprawie. Jak powiedziała minister ochrony środowiska Segolene Royal, w pojazdach Renault wykryto „szereg nieprawidłowości”, które występują także w autach innych producentów. Dochodzenie jest tak zaawansowane, że sędziowie zastanawiają się, czy wszcząć przeciw koncernowi Renault postępowanie karne.

    Na podst.: DerSpiegel, Die Wett, TheEconomist, New York Times, Reuters, La Repubblica
    wypowiedzi 2 wypowiedzi
    1. Avatar frtg
      frtg -
      Ja myślę, że Toyota ma duży udział w tych wszystkich aferach. Oni skorzystali najbardziej na swoich papierowych torbach zwanych hybrydami
    1. Avatar Braval
      Braval -
      Masz rację, bo na temat diesli produkowanych na dalekim wschodzie(min. w Japonii), jakoś wszyscy milczą.Pewnie cesarz zabronił im mówić?!