Witamy na Fiat Klub Polska
  • Fiat 500X - przeciek

    Fiat 500X w całości ujawniony. Oficjalne zdjęcie samochodu tuż przed publicznym debiutem, który odbędzie się na salonie samochodowym w Paryżu, przedostało się do internetu.


    Fiat 500X jest kolejną odmianą w rodzinie "500", obok Fiatów 500, 500C i 500L. Crossover powstał na bazie małego Jeepa Renegade i mierzy 4,1 metra długości. Jego sylwetka nieco różni się od modelu 500L. Samochód stracił nieco ze swojego miejskiego charakteru i otrzymał bardziej dynamiczną sylwetkę.

    Pod maskę trafi 0,9-litrowa jednostka TwinAir Turbo, silnik MultiAir Turbo o pojemności 1,4-litra oraz turbodiesel MultiJet II o pojemności 1,6-litra. Model będzie dostępny z napędem na dwa oraz na wszystkie koła.

    Nowy Fiat 500X trafi do produkcji jeszcze w tym roku we Włoszech. Więcej szczegółów poznamy bliżej debiutu, który odbędzie się podczas salonu samochodowego w Paryżu.

    Źródło: onet.pl
    wypowiedzi 10 wypowiedzi
    1. Avatar karwoj25
      karwoj25 -
      "Pod maskę trafi 0,9-litrowa jednostka TwinAir Turbo"
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Prawie jak od kosiarki
      Bryła wydaje się fajna. Auta które robią raczej przypominają - przeżyj maksymalnie 10 lat i na złom.
    1. Avatar hak64
      hak64 -
      Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
      "Pod maskę trafi 0,9-litrowa jednostka TwinAir Turbo"
      Na bardziej idiotyczny pomysł nie mogli wpaść. Mały silnik o dużej mocy, może być dobry do małego auta, robiącego trasy, ale już do ruchu miejskiego za bardzo się nie nadaje (ryzyko przegrzania w korkach). Tym bardziej nie nadaje się do terenówki, gdyż piłowanie silnika na wysokich obrotach (podczas jazdy w trudnym terenie) z pewnością ujawni niewydolność układu chłodzenia. Już producenci Smarta sparzyli się na swoim 0,6 turbo, bo okazało się, że większość silników "padła", zanim na liczniku pojawiła się pierwsza setka kkm.
    1. Avatar byrrt
      byrrt -
      Tylko czemu to się znów fiat 500 nazywa Jeśli chodzi o te 0,9L pod maską to pewnie produkuje to tyle mocy co 1.6 w latach 90 A tak jak miszko napisał - 10 (ba oby tyle!) i na złom..
    1. Avatar hak64
      hak64 -
      Cytat Napisał byrrt Zobacz post
      Jeśli chodzi o te 0,9L pod maską to pewnie produkuje to tyle mocy co 1.6 w latach 90
      Starszy model, znany z Punto II ma 85 KM, teraz podkręcili do 105 KM. Co do żywotności tego tupu wynalazków... nie ulega wątpliwości, że odkąd myśl ekonomiczna (nie mylić z ekologią), wzięła górę nad myślą techniczną, producenci "uszczęśliwiają" nas jednorazówkami o z góry zaplanowanej żywotności (zwykle określonej na poziomie 200-250 tyś km i maksymalnie 10 letnim okresie użytkowania). W rzeczywistości jednak, mało który nowoczesny wyrób ma szansę "zestarzeć się", bez ujawnienia kilku poważniejszych "chorób". Okres gwarancji jest przy tym zwykle dopasowany do czasu wystąpienia "niedomagań" produktu i tym sposobem nabywamy auto, które - zanim dożyje zaplanowanych 10 lat - będzie potrzebować nowych sterowników, wtrysków, sprzęgieł i całego mnóstwa innych części, nie wyłączając podobno dożywotnich łańcuszków rozrządu. Co gorsze, o ewentualnych wadach konstrukcyjnych mowa jest dopiero wtedy, kiedy jakiś podzespół nie wytrzymuje zaplanowanego okresu gwarancyjnego - jeśli psuje się po gwarancji, to już nie jest wada. Dla przykładu pompy wtryskowe Delphi montowane w Fordach. Z uwagi na użycie gorszej jakości materiałów, współpracujące ze sobą elementy ulegały ścieraniu i złuszczeniu, co powodowało zapychanie wtrysków opiłkami, w konsekwencji lawinowy wysyp awarii w okresie gwarancyjnym. Lekarstwem okazały się pompy Bosch, które psuły się już po gwarancji. A co to oznacza dla zwykłego "zjadacza chleba", kupującego używane auto z przebiegiem nieco ponad 100 tyś km? Ano konieczność zarezerwowania dodatkowych 10 tyś zł na ewentualne naprawy i wymiany zużytych podzespołów. Biorąc pod uwagę, że jeden wtrysk do TDCI potrafi kosztować 1900 zł, ta "zarezerwowana" kwota może okazać się niewystarczająca, bo producent zadbał o to, by kodowane wtryski współpracowały tylko z fabrycznymi sterownikami i ewentualna podmiana na tańsze, z Omegi, czy Vectry, nie wchodziła w grę. Znacie już moje zdanie na temat nowości motoryzacyjnych, tak więc przyznam się, ze następnym moim samochodem, najprawdopodobniej będzie Audi A6 Avant z początku produkcji, najchętniej w wersji Quattro z niezniszczalnym silnikiem R5 2,5l TDI. Pozostaje tylko znaleźć niebity, zadbany egzemplarz i cieszyć się jazdą.
    1. Avatar ciril
      ciril -
      Cytat Napisał byrrt Zobacz post
      Tylko czemu to się znów fiat 500 nazywa Jeśli chodzi o te 0,9L pod maską to pewnie produkuje to tyle mocy co 1.6 w latach 90 A tak jak miszko napisał - 10 (ba oby tyle!) i na złom..
      Z tym 0,9 twinair to ja bym nie wierzył we wszystko co wypisują na onecie. W innych źródłach najmniejszy silnik to 1,4 kończąc na 2,4 (multiair oczywiście). Niestety brak jednostek wolnossących w ofercie smuci.
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Ciril, Twój temat wypromowałem do artykułu - Fiat 500X debiutuje na salonie w Paryżu :: Fiat Klub Polska

      Jest dubel, ale Twój ma dużo więcej informacji.
    1. Avatar ciril
      ciril -
    1. Avatar miszko
      miszko -
      Ale reklamówkę ma za to fajną
    1. Avatar seth
      seth -
      super reklama. Dawno nie widziałem tak fajnej reklamy
http://www.iparts.pl