Witamy na Fiat Klub Polska
  • Ostatnio aktywni

    miszko

    Dzień dobry! Jestem nowy!! (tu się witamy)

    Autor wątku: miszko

    W tym temacie witamy się z nowymi użytkownikami forum. Ja również pragnę wszystkich powitać.

    Autor ostatniego posta: ktoscos Dzisiaj, 11:21 Idź do ostatniego postu
    martingg

    Pierwsze wrażenie

    Autor wątku: martingg

    Witam, zastanawiam się nad zakupem nowego Tipo czy ktoś może już odbył jazdę próbną? jakieś opinie? pierwsze wrażenie? ciekawy jestem waszych...

    Autor ostatniego posta: Pacias Dzisiaj, 12:22 Idź do ostatniego postu
    tipolino

    Ile palą nasze auta?

    Autor wątku: tipolino

    Sprawdzaliście ile palą nasze autka? Może zrobimy ankietę jeśli jest taka możliwość? Chyba najlepiej będzie podać jaki motor (benzyna/diesel), typ...

    Autor ostatniego posta: Rafal79 Wczoraj, 13:37 Idź do ostatniego postu
    bibi

    Co dziś zrobiłem dla swojego Tipo ?

    Autor wątku: bibi

    Temat dla osób,które jak ja ;) lubią majstrować i spędzać czas przy swoich autach :) Ja dzisiaj jako,że święta i czas odwiedzin zabrałem Tipka na...

    Autor ostatniego posta: kjk Dzisiaj, 13:32 Idź do ostatniego postu
    Nihat

    Katowice i okolice !

    Autor wątku: Nihat

    Witam serdecznie Szukałem podobnego tematu - nie znalazłem, więc pozwoliłem sobie stworzyć takowy. Właśnie, czy ktoś aktywny jest z tych...

    Autor ostatniego posta: Pablo_BTM Dzisiaj, 10:06 Idź do ostatniego postu
    Armoth

    Dziwny odgłos przy kręceniu kierownicą

    Autor wątku: Armoth

    Problem pojawił się jednorazowo w lato, obecnie powrócił. Podczas kręcenia kierownicą w kabinie słychać odgłos jakby drgającej sprężyny, trącej gumy,...

    Autor ostatniego posta: manic Wczoraj, 23:26 Idź do ostatniego postu
    vitos

    Chlapacze gumowe na koła

    Autor wątku: vitos

    Czy ktoś z Was montował już u siebie w aucie gumowe chlapacze dla kół osi przedniej albo tylnej ? Jeżdżę sporo i autko po jeździe w takim syfie jaki...

    Autor ostatniego posta: yamahasupermoto Dzisiaj, 03:11 Idź do ostatniego postu
    stevenek

    Fabryczne radio i wejscie aux

    Autor wątku: stevenek

    Koledzy, chcę zamontować sobie kabelek wejścia aux. Wiem, że wpina się go w którąś wtyczkę mini ISO, tylko nie wiem w którą; żółtą czy niebieską? I...

    Autor ostatniego posta: Stoszek Dzisiaj, 10:25 Idź do ostatniego postu
    EmCroma

    Emulator EGR

    Autor wątku: EmCroma

    Cześć Stosował ktoś taki wynalazek i może zaopiniować na ile sie sprawdza? EMULATOR ZAWORU EGR OPEL FIAT 1,9 CDTI JTD JTDM (5806533051) -...

    Autor ostatniego posta: waldinik Wczoraj, 18:08 Idź do ostatniego postu
    Szuszu

    Wymiana oleju

    Autor wątku: Szuszu

    Witam Was i proszę o Waszą opinię. Zamierzam wymienić olej w mojej cromie 1.9 Multijet 150km DPF z "?" niewiem jakiego na Motul X-clean 8100 5W40....

    Autor ostatniego posta: rafal_rx Dzisiaj, 10:48 Idź do ostatniego postu
  • Fiat 500L - oryginalny mikrovan od 49.990 złotych

    Fiat zna się na samochodach miejskich jak mało kto, nic więc dziwnego, że właśnie w tym segmencie rynku lokuje swoje coraz to nowe propozycje. Do rodziny małych Fiatów dołącza właśnie kolejny - model 500L.


    Dziś, nieco ponad pół roku po światowym debiucie Fiata 500L na Salonie Samochodowym w Genewie, odbyła się jego polska premiera. Dodajmy, że oficjalna prezentacja włoskiej nowości została zorganizowana w ramach 19. już edycji Grand Prix Fiata - specjalnej imprezy, w której polscy dziennikarze mają możliwość przetestowania produktów koncernu Fiata na torze wyścigowym.

    Co bardzo ważne, przy okazji prezentacji swojego nowego dzieła, Fiat Auto Poland postanowił opublikować jego ceny na polskim rynku. Te zaczynają się od 49.990 złotych. Co za to dostajemy? Z salonu dealerskiego wyjeżdżamy autem z benzynowym silnikiem 1.4/95 KM pod maską i wyposażeniem FRESH, w którym znalazł się komplet airbagów (łącznie z kurtynami), światła do jazdy dziennej, szyby przednie sterowane elektrycznie czy centralny zamek sterowany pilotem.


    Druga specyfikacja wyposażeniowa - kosztująca minimum 54.990 złotych wersja POP - daje nam głównie szersze pole wyboru, jeśli chodzi o opcje. Za 4000 złotych możemy sprawić sobie klimatyzację, z kolei 2900 złotych kosztuje radio CD/MP3 zintegrowane z 5-calowym wyświetlaczem i funkcją Bluetooth. Wyższe warianty wyposażenia noszą nazwy POP STAR, EASY i LOUNGE, przy czym najdroższa z nich, bo wyceniona na 66.990 złotych (dla podstawowego silnika) ma w standardzie światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, tempomat, 2-strefową automatyczną "klimę", jak i szklany dach.

    Czym ma przyciągnąć do siebie 500L? W przeciwieństwie do dwóch pozostałych "pięćsetek", czyli hatchbacka i cabrio, nowy model kusi nie tylko oryginalną, miłą dla oka stylistyką, ale również praktycznym wnętrzem. Samochód pozycjonowany jest w coraz popularniejszej grupie mikrovanów, gdzie znalazły już swoje miejsce Citroen C3 Picasso, Opel Meriva czy Kia Venga. Jak podkreśla Fiat, pod względem przestronności kabiny pasażerskiej i wielkości bagażnika, 500L plasuje się w czołówce segmentu.

    Już po pierwszym kontakcie z nowym Fiatem okazuje się, że wnętrze rzeczywiście jest obszerne, oczywiście jak na auto tych gabarytów. Skoro już o nich mowa, dane techniczne mówią nam, że nadwozie mierzy 4,14 m długości, 1,78 szerokości i 1,66 m wysokości. Uwagę zwraca zwłaszcza ostatnia z wartości, bo właśnie za jej sprawą Fiat 500L wygląda z zewnątrz niczym niewielki crossover, a wewnątrz oferuje wyższą niż w typowym aucie segmentu B pozycję siedzącą. Podczas, gdy podniesiony prześwit sugeruje możliwość swobodnej jazdy nie tylko asfaltem, ale i polnymi drogami, wysoka pozycja siedząca gwarantuje świetną widoczność.


    Wnętrze nowej "500-ki L" okazuje się nie tylko przestronne i pojemne (bagażnik liczy doskonałe 400 litrów pojemności), ale również nowoczesne. I nie chodzi tu tylko o jego efektowny wygląd, ale przede wszystkim wyposażenie bogatszych wersji. Kierowca może sterować najróżniejszymi funkcjami nawigacji, informacyjno-rozrywkowego zestawu czy diagnostyki pojazdu i - co bardzo ważne - robi to za pomocą jednego, uniwersalnego elementu, jakim jest dotykowy ekran o przekątnej aż 5 cali. Jak przystało na samochód ery wszechobecnej mobilności, auto proponuje swoim użytkownikom porty USB i AUX oraz złącze Bluetooth.


    Z kabiny przenieśmy się pod maskę Fiata 500L. Póki co, wylądowały tam trzy jednostki napędowe - dwie benzynowe i jedna wysokoprężna. Rolę podstawowego motoru pełni 1,4-litrowy, 16-zaworowy "benzyniak" rozwijający 95 KM. Kto pragnie więcej mocy, powinien zerknąć na mniejszy, bo 0,9-litrowy i 2-cylindrowy, ale za to turbodoładowany silnik TwinAir, który proponuje 105 KM. Kto z kolei chciałby diesla, ma do dyspozycji 1,3-litrową jednostkę MultiJet II o mocy 85 koni.

    W późniejszym okresie Fiat planuje wzbogacić ofertę o dwa silniki benzynowe oferujące 120 i 160 KM oraz 1,6-litrowego, 105-konnego diesla. Aby dotrzymać kroku konkurencji, w sprzedaży pojawi się też 2-sprzęgłowa skrzynia biegów. Mówiąc o przyszłości 500L grzechem byłoby nie wspomnieć, że Włosi mają także w planach wersję z przedłużonym o 20 centymetrów nadwoziem i wnętrzem dla 7 podróżnych. Niewykluczone, że taka wersja nosić będzie wymowną nazwę 500XL.

    Nowa propozycja Fiata trafi do naszych salonów w przyszłym miesiącu. Czy odniesie sukces? Póki co trudno powiedzieć, już teraz trzeba jednak przyznać, że to z wszech miar ciekawe auto. Może i mocno różni się od standardowej "pięćsetki" oraz jej otwartej wersji 500C, ale wygląda bardzo efektownie, ma przemyślane wnętrze, a jej wyposażenie pozwala wybrać wiele nowoczesnych "gadżetów". Co więcej, mimo, że pozycjonowana jest wśród mikrovanów, kilkoma cechami nawiązuje do szalenie modnych crossoverów.


    Tekst: AutoCentrum.pl; zdjęcia: AutoCentrum.pl, FAP