Witamy na Fiat Klub Polska
  • Czy fabryka Fiata w Tychach przetrwa? Szef FCA ma wobec niej plany

    Dyrektor generalny Grupy Fiat Chrysler Automobiles Sergio Marchionne zapowiedział, że 1 czerwca, podczas spotkania kierownictwa FCA z inwestorami, ogłoszone zostaną „poważne” plany co do przyszłej produkcji fabryki w Tychach.


    Marchionne po raz kolejny pochwalił i docenił osiągnięcia tyskiej fabryki i jej pracowników. Nie wyjawił jednak szczegółowych planów co do dalszej losy polskich zakładów – informacja taka ma być podana dopiero 1 czerwca Marchionne podtrzymał swój zamiar ustąpienia ze stanowiska w połowie 2018 r.
    Tyska fabryka FCA, w której produkcji dominuje Fiat 500, w ubiegłym roku odnotowała niewielki spadek sprzedaży produkcji. Jednak zeszłoroczny wynik (263,4 tys. samochodów) to zaledwie ułamek tego, co wytwarzano jeszcze kilka lat temu. W czasach rekordowej produkcji Fiata Pandy, wielkość produkcji w Tychach przekraczała 600 tys. samochodów rocznie!

    Zaniepokojenie o przyszłość tyskiej fabryki FCA (a także m.in. gliwickiego Opla) wyrażali ostatnio związkowcy z tych śląskich fabryk motoryzacyjnych. W tym kontekście w ub. tygodniu związek Sierpień 80 skierował list do premiera Mateusza Morawieckiego, z prośbą o spotkanie.

    „W szczególnie trudnym położeniu znalazły się dwa zakłady motoryzacyjne od lat działające w Polsce, tj. Opel i Fiat. Perspektywy dla nich nie napawają optymizmem i każą, niestety, przypuszczać, że grozi im w ciągu najbliższych lat likwidacja lub co najmniej zredukowanie (...)” - napisano w liście.

    Odnośnie do sytuacji fabryk grupy FCA związkowcy podkreślili w liście do premiera, że „nowy model (samochodu - PAP) dla Tychów od lat pozostaje tylko w sferze obietnic”.

    W czerwcu zapadnie decyzja
    Marchionne zapytany o przyszłość polskich zakładów, powiedział: – To część dyskusji, jaką prowadzimy. Za każdym razem, kiedy tylko rozmawiam z prasą podkreślam, że jestem pełen podziwu dla tej fabryki i ludzi tam zatrudnionych – dodał szef FCA.

    – Sądzę, że wykonali niesamowitą robotę – przez ostatnie 15 lat produkowali samochody o wyjątkowej jakości. Z całego serca mam nadzieję, że 1 czerwca, kiedy ujawnimy plany, będziemy mogli powiedzieć coś istotnego o fabryce w Tychach, o jej przyszłości – uciął Marchionne.

    Szef włosko-amerykańskiego koncernu dodał też, że aktualnie dla koncernu FCA inne segmenty są obecnie ważniejsze niż niskomarżowy i bardzo konkurencyjny rynek masowy, na który skierowana jest oferta marki Fiat.

    Oznacza to, że sprzedaż Fiata będzie nadal napędzana przez dotychczasowe modele: 500 (produkowany m.in. w Tychach) oraz Pandę i Tipo. Główne rynki dla marki Fiat to Europa i Ameryka Łacińska.

    Grupa FCA mocno stawia również na sprzedaż na rynku europejskim marek: Alfa Romeo i Maserati, które intensywnie współpracują pod względem rozwijanych i wdrażanych technologii.

    Z kolei na rynku amerykańskim kluczowe dla grupy FCA będą marki Jeep i Ram. Marchionne zapowiedział umiędzynarodowienie produkcji poszczególnych marek, czego przykładem jest rozpoczęcie wytwarzania samochodów Jeep również we Włoszech.

    Źródło: PAP/dziennik.pl
    wypowiedzi 10 wypowiedzi
    1. Avatar pedro79
      pedro79 -
      no nieźle ciekawe co dalej
    1. Avatar Fiatowskifan
      Fiatowskifan -
      No nie spodziewałem się takiego obrotu sytuacji... Szkoda....
    1. Avatar Double
      Double -
      Chodzą pogłoski że Panda wraca do Tych. Likwidują Ypsilona. Zostaje rodzina 500, Panda, nie będzie już Punto.
    1. Avatar DrunkenThief
      DrunkenThief -
      Punto jest już trochę przestarzałe konstrukcyjnie, więc chyba nie będzie po nim płaczu na rynku.
    1. Avatar Ducati 1
      Ducati 1 -
      Przeciez nie zamkna najlepszej swojej fabryki !
    1. Avatar bnbn1
      bnbn1 -
      Cytat Napisał DrunkenThief Zobacz post
      Punto jest już trochę przestarzałe konstrukcyjnie, więc chyba nie będzie po nim płaczu na rynku.
      płacz moze być bo w zamian dadza elektroquano

      a co do przestarzałości to w brazyli nadal klepia UNO :-)
    1. Avatar rajtkezjusz
      rajtkezjusz -
      Cytat Napisał DrunkenThief Zobacz post
      Punto jest już trochę przestarzałe konstrukcyjnie, więc chyba nie będzie po nim płaczu na rynku.
      Punto słabo schodzi ,bo ma głupio dobrane silniki. Wystarczy dać t-jeta i cenę adekwatną ,a poszłoby ich sporo . Sam chciałem właśnie takie auto ,proste w budowie,ale silnik 77KM to jakaś porażka i zrezygnowałem . Nie każdy chce nowoczesne ,kosztowne auta . Punto jest spore i wystarczające dla wielu osób .
    1. Avatar krowka1978
      krowka1978 -
      Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
      Punto słabo schodzi ,bo ma głupio dobrane silniki. Wystarczy dać t-jeta i cenę adekwatną ,a poszłoby ich sporo . Sam chciałem właśnie takie auto ,proste w budowie,ale silnik 77KM to jakaś porażka i zrezygnowałem . Nie każdy chce nowoczesne ,kosztowne auta . Punto jest spore i wystarczające dla wielu osób .
      Sprawdź jakie wersje silnikowe najlepiej schodziły w GP, właśnie 1.4 77KM. Dlaczego? Bo za FIAT-a nikt nie chciał dużo płacić - przez pierwsze lata gama silników byla bogata (1.2, 1.4 8V, 16V T-Jet, MultiAir, MJ 1.3 75/90KM, 1.9 120/130KM). Gdy kupiłem mojego Kropka, to ludzie pukali się w głowy mówiąc "tyle za FIAT-a? Poj...o Cię?" W całym okresie posiadania widziałem osobiście tylko 3 inne Kropki w wersji Emotion - o czymś to świadczy. Niestety w momencie zakupu jeszcze T-Jet'a nie było, a 16V nie chciałem porównując parametry. Jak nie było popytu ani na T-Jet'a, ani MultiAir - były - wolnossaki 105/110KM i turbo 135/140KM, to po co mieli wkładać? Gdyby ludzie kupowali, to byłyby dostępne, ale nawet przeglądając forum widać jak działa na ludzi słowo "turbina" i "multiair".
    1. Avatar rajtkezjusz
      rajtkezjusz -
      Chyba się nie zrozumieliśmy . Poszedłem do salonu i do wyboru miałem tylko 69 i 77 KM. Nie interesuje mnie Punto z 77 KM za np 40parę tyś zł ,ale gdyby dać tjeta za tą cenę ,to byłby dobry strzał . Niestety Fiat długo prowadził sprzedaż Punto ,niby odmładzał ,ale wkładanie motorków 69 i 77 KM to pomyłka . Moc w benzynie powinna się zaczynać od 90-95 KM . Pojechałem Punto 77 KM z pierwszych lat produkcji- nawet jechało,przed zakupem 500X tez się przejechałem modelem salonowym i ..porażka . Przez to eko to auto ma dziurę w mocy ,anemicznie się porusza,no chyba że się depnie . Mogli się fajnie pożegnać z Punto i dać tjety w konkurencyjnej cenie ,a jeszcze sporo ludzi by się skusiło . Nie wszyscy potrzebują cuda aktualnych produkcji z chorobami wieku dziecięcego ,które trwają praktycznie do końca produkcji danego modelu .
    1. Avatar bnbn1
      bnbn1 -
      to że jednej osobie nie pasuje 1.4 77 kucy nie znaczy ze fiat jest głupi i na siłe to wciska, prawdopodbnie po analizie rynku wysżło że tylko to się sprzedaje wiec z reszty zrezygnowali, nie znam danych calego rynku na którym oferują te pojazdy (np cała europa) ale na pewno wiem że polska nie jest rynkiem reprezentatywnym, taka dacia, niby wszyscy mowia ze rumunskie guano, ale gdyby sie nie sprzedawało to by go nie produkwoali. własnie o to chodzi że gdyby wsadzili t-jeta to cena by poszła w gorę a ten pojazd celuje w klienta kóry nie chce kasy wydac a kuce pod maską sa dla niego sprawa drugorzedną (drugi trzeci pojazd w rodzinie.... swoją droga mam tak własnie) , to ma być miejskie toczydło a nie autostradowe, a w zachdniej europie (gdzie głownie sprzedają) nikomu z przeciętnych użytkowników do głowy nie przyjdzie mieć 120 mustangów (lub 150) i dać 50% wiecej za pojazd do jazdy miejskiej gdzie jest maksymajna prędkośc 50 km/h, tam też nikomu nei przyjdzie do głowy przekraczac tej prędkości.

      stara zasada marketingu produkujemy co mozemy sprzedać a nie ze sprzedajemy co mozemy wyprodukować. nie zauwazyliście że fiat nie robi praktycznie hybryd (tak wiem ze ma), bo po prostu przeciętni klienci fiata nie wydadza wiecej kasy na takie rozwiązanie, pójdą i kupią coś co inni robia od 15 lat czyli np toyote hybrydową, pytanie dlaczego hybrydowe wieswageny sie tak dobrze jak toyota nie sprzedaja, no klienci którzy to chca wolą kupić tą markę która ma już w tym doświadczenie.
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl