Witamy na Fiat Klub Polska
  • Ostatnio aktywni

    miszko

    Dzień dobry! Jestem nowy!! (tu się witamy)

    Autor wątku: miszko

    W tym temacie witamy się z nowymi użytkownikami forum. Ja również pragnę wszystkich powitać.

    Autor ostatniego posta: navi07 Dzisiaj, 15:41 Idź do ostatniego postu
    kjk

    Nie podoba mi się w tipo

    Autor wątku: kjk

    Temat podrzucam prowokacyjny, bo tak naprawdę (po tygodniu śmigania) jestem zachwycony tym autkiem (zwłaszcza że, przynajmniej na razie, nie...

    Autor ostatniego posta: Celnik Dzisiaj, 09:46 Idź do ostatniego postu
    Mateusz6782

    Falujące obroty

    Autor wątku: Mateusz6782

    Mam pytanko czy ktoś z was rozwiązał ten problem 100%. U mnie inicjalizacja przepustnicy pomogła na moment a teraz znów jest źle a ASO nie ma...

    Autor ostatniego posta: Mateusz6782 Wczoraj, 23:01 Idź do ostatniego postu
    Sucre79

    Humor, kawały, opowiadania

    Autor wątku: Sucre79

    - Kochany, pocałuj mnie jak Romeo piękną Julie... - To znaczy? - Hmm... a może przytul jak Abelard swą Heloize... - Czyli jak? - Jak, jak,...

    Autor ostatniego posta: Chandler Wczoraj, 16:45 Idź do ostatniego postu
    Umami85

    Jakie lubicie piwo? :)

    Autor wątku: Umami85

    Witam. Nie zauwazylem takiego watku na forum a mysle ze by sie przydal :) Tak wiec ja zaczne :D Bardzo lubie pic Perle, Warke, Oraz Piwo Żywe A Wy...

    Autor ostatniego posta: Chandler Wczoraj, 16:34 Idź do ostatniego postu
    TipoSedan

    Konkurencja Tipo - co braliscie pod uwage

    Autor wątku: TipoSedan

    Ciekawi mnie czy nie zawalilem kupujac Tipo, wiec chcialem Was zapytac nad czym sie zastanawialiscie/zastanawiacie poza Tipo. Dla mnie wazny byl...

    Autor ostatniego posta: kede86 Dzisiaj, 10:24 Idź do ostatniego postu
    krtwwl34

    Jakie gazety czytacie?

    Autor wątku: krtwwl34

    Założyłem nowy temat ponieważ nie mogłem na forum znaleść podobnego:) Wypowiadajcie się jakie gazety czytacie, oraz wypowiedzi o ciekawych...

    Autor ostatniego posta: Chandler Wczoraj, 16:31 Idź do ostatniego postu
    sebaoo2

    Kinomaniak

    Autor wątku: sebaoo2

    Witam,skoro jest na forum temat związany z muzyką to czemu nie może być też temat z filmem;-) Zobaczymy może się przyjmie. Co ciekawego...

    Autor ostatniego posta: Chandler Wczoraj, 16:33 Idź do ostatniego postu
    stachstachowiak

    spalanie powyżej 9

    Autor wątku: stachstachowiak

    Przy wolnej, mało dynamicznej jeździe, spalam powyżej 9L przy 150 koniach. Dlaczego podawana jest wartość 8L? Nie da się tyle spalić.

    Autor ostatniego posta: lisekg Dzisiaj, 15:45 Idź do ostatniego postu
    kjk

    Tipo kjk

    Autor wątku: kjk

    Hi, guys, Przejechałem tipkiem ponad 4kkm od stycznia 2017, więc czas na małe podsumowanie. Większej sesji rozbieranej nie będzie, bo koń jaki jest...

    Autor ostatniego posta: firemanek Dzisiaj, 10:49 Idź do ostatniego postu
  • Abarth 124 Spider - Wciąga, wymiata i się ceni

    Abarth 124 Spider to o wiele więcej niż tylko przemarkowana Mazda MX-5. Korzysta z jej najlepszych założeń konstrukcyjnych, ale dokłada do tego autentyczną włoskość i turbomoc. Tyle że każe sobie za to słono płacić.

    Nie uprzedzałem się do Abartha 124 Spider, miałem jednak pewne obawy, że „zitalizowanie” Mazdy MX-5 poskutkuje ciężkostrawnym daniem kuchni fusion. Jakże się myliłem i jak miło zostałem zaskoczony, bo produkowany w Hiroszimie roadster ma włoskie maniery.


    Jego oblicze, z rasową długą maską polakierowaną na czarny mat, nawiązuje w prostej linii do estetyki poprzednika z lat 70. Wówczas pojawienie się znaczka ze skorpionem na Fiacie 124 Spider było podyktowane wymogami homologacyjnymi wersji rajdowej. Teraz Abarth 124 Spider to najmocniejszy wariant w japońsko-włoskim klanie roadsterów, który na Półwyspie Apenińskim wciąż od rajdowych „oesów” nie stroni!


    Abarth 124 Spider - ukłony za brzmienie
    W kabinie podobieństwo do Mazdy jest już znacznie większe, ale to nie wada. Lekka i delikatna w formie, w pełni multimedialna deska rozdzielcza została przez Włochów uszlachetniona wstawkami z alcantary i skórzaną tapicerką foteli. Przede wszystkim jednak kierowca ma poczucie bycia integralną częścią maszyny. Gdy uruchamia silnik, wita go ochrypnięty, basowy pomruk. A ten budzi sąsiadów. Uszy miękną i chcą więcej. Zanim pozna się cały zakres dźwięków, już się jest uzależnionym. A przecież to, co tu hałasuje (w kabinie przy 130 km/h zmierzyliśmy 79 dB), ma tylko 1,4 l, 4 cylindry i turbosprężarkę, która zwykle wycina najbardziej emocjonujące rejestry tonów. Ale nie w Abarcie. Ukłony za to, signori!


    Silnik bardzo się udał. Turbodziury należy szukać z lupą. Maksymalną moc 170 KM osiąga przy 5,5 tys. obrotów i z przyjemnością kręci się go do nawet 6,5 tys. obrotów. Temperament można jeszcze wyostrzyć trybem Sport. Wówczas też łatwiej o trafione międzygazy przy redukcjach. No właśnie – największą radością jest tu zmienianie biegów. Mały, perfekcyjnie umieszczony lewarek obsługuje się zdecydowanym, aczkolwiek krótkim stuknięciem z nadgarstka. Pancerny mechanizm nie haczy nawet podczas ostrego traktowania. Majstersztyk!



    Abarth 124 Spider
    Owacjami na stojąco nagradzamy też autorów układu kierowniczego. Ma krystalicznie czytelną, analogową naturę i wcale nieprzesadnie szybkie przełożenia. W ciasnych zakrętach trzeba się przy nim napracować, ale daje to zawsze precyzyjne efekty.

    Według naszych pomiarów masa 1117 kg rozkłada się w proporcji 54:46 przód-tył. Tylna oś jest, jak na roadstera przystało, „merdająca”, na zimowych oponach Goodyear Ultragrip Performance Abarth jeszcze chętniej zamiatał tyłem, ale nigdy nie był złośliwy. W rozsmakowywaniu się „124-ką” przeszkadza tylko cena. W testowanej wersji auto kosztuje 190 000 zł – ponaddwukrotnie więcej niż bazowe MX-5 1.5. Łatwiej znieść rachunki za paliwo. W naszym teście Abarth spalił średnio 6,9 l/100 km. Podczas szybkiej jazdy robi się z tego 10 l.


    Abarth 124 Spider - to nam się podoba
    Emocjonujące brzmienie wydechu, świetne zespolenie kierowcy z mechanizmami kontroli nad pojazdem, mocny, lubiący obroty silnik, lekki i łatwo składany dach.

    Abarth 124 Spider - to nam się nie podoba
    Wysoka cena, mało miejsca nad głową dla osób o wzroście pow. 183 cm, fotele ze słabym podparciem lędźwiowym.



    Abarth 124 Spider - nasza ocena
    Jestem pod wrażeniem tego, jak umiejętnie Abarth stworzył na bazie Mazdy odrębny charakter „124-ki”. Dominują tu rozwiązania japońskie, ale włoski silnik, jego brzmienie i design nadwozia stymulują w umyśle te sfery, do których docierają tylko Włosi. Szkoda, że tak drogo...

    Abarth 124 Spider - dane techniczne
    Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R4/16
    Pojemność skokowa 1368 cm3
    Moc maksymalna 170 KM/5500 obr./min.
    Maks. moment obrotowy 250 Nm/2500 obr./min
    Przyspieszenie 0-100 km/h 6,8 s
    Prędkość maksymalna 232 km/h
    Średnie spalanie testowe 6,9 l/100 km
    Skrzynia biegów/napęd man. 86/tylny
    Pojemność bagażnika 140 l
    Długość/szerokość/wysokość 4054/1740/1233 mm
    Rozstaw osi 2310 mm
    Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata/8 lat
    Przeglądy co 15 tys. km lub rok
    Cena podst. testowanej wersji 174 000 zł
    Cena egz. po doposażeniu 190 000 zł
http://www.iparts.pl