Witamy na Fiat Klub Polska
  • Ostatnio aktywni

    miszko

    Dzień dobry! Jestem nowy!! (tu się witamy)

    Autor wątku: miszko

    W tym temacie witamy się z nowymi użytkownikami forum. Ja również pragnę wszystkich powitać.

    Autor ostatniego posta: semi Dzisiaj, 13:38 Idź do ostatniego postu
    miszko

    YouTube, Maxior, Video.Google i inne

    Autor wątku: miszko

    Tutaj umieszczamy wszelakiego rodzaju linki do filmików. Filmiki z portalu YouTube można wklejać bezpośrednio tutaj do tematu. Tutaj na stronie...

    Autor ostatniego posta: Adamila021 Wczoraj, 16:19 Idź do ostatniego postu
    marrr

    Opony Letnie

    Autor wątku: marrr

    Jakie macie w Cromkach kierunkowe, symetryczne czy asymetryczne....? Bo nie wiem na które się zdecydować. Stare są asymetryczne. A, znalazłem...

    Autor ostatniego posta: mugsy Wczoraj, 21:26 Idź do ostatniego postu
    Nihat

    Katowice i okolice !

    Autor wątku: Nihat

    Witam serdecznie Szukałem podobnego tematu - nie znalazłem, więc pozwoliłem sobie stworzyć takowy. Właśnie, czy ktoś aktywny jest z tych...

    Autor ostatniego posta: pako Wczoraj, 18:56 Idź do ostatniego postu
    JackTheNight

    Spotted TIPO

    Autor wątku: JackTheNight

    Wpadłem na pomysł, że nieraz spotkamy jakieś Tipo na mieście i się zastanawiamy czy czasem to ktoś z forum czy nie. Dlatego można zrobić zdjęcie,...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 20:51 Idź do ostatniego postu
    Ridi

    Tipek by Ridi

    Autor wątku: Ridi

    Tak i oto nadszedł czas na wątek o moim Tipku! Standardowe 1.4 95 kucyków które tylko na mnie czekają aż gdzieś pojedziemy. Wersja POP kolor czarny...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 21:06 Idź do ostatniego postu
    martinez

    Olej do skrzyni manualnej M32

    Autor wątku: martinez

    Witajcie, z racji, że miałem okazję przetestować polecany wszędzie olej Fuchs Titan Sintofluid 75W80 na własnej skórze, chciałbym się podzielić...

    Autor ostatniego posta: Stomil Wczoraj, 18:15 Idź do ostatniego postu
    guldzio

    Tipo 1.4 16 95 km ubytki oleju

    Autor wątku: guldzio

    Witam w moim tipo zaobserwowałem ubytek oleju silnikowego ma przejechane 3000 km i ubywa jakieś 150/200 ml na tysiąc km w instrukcji napisali że po...

    Autor ostatniego posta: tedybear Dzisiaj, 13:29 Idź do ostatniego postu
    KrzychuB

    Wciągająca gierka

    Autor wątku: KrzychuB

    Zapraszam, może grafika słaba ale.... GRA ONLINE Labirynt - straszna gra - zagraj w Labirynt - straszna gra - cafepl.com ;)

    Autor ostatniego posta: CichyJerry Wczoraj, 16:53 Idź do ostatniego postu
    stevenek

    Fabryczne radio i wejscie aux

    Autor wątku: stevenek

    Koledzy, chcę zamontować sobie kabelek wejścia aux. Wiem, że wpina się go w którąś wtyczkę mini ISO, tylko nie wiem w którą; żółtą czy niebieską? I...

    Autor ostatniego posta: Stoszek Wczoraj, 23:09 Idź do ostatniego postu
  • 10 000 mil Fiatem Panda non stop. Podróż Kapsztad – Londyn

    • Akcja dobroczynna dwóch Brytyjczyków za kierownicą Fiata Pandy 4x2 TwinAir Turbo 85 KM.
    • Non stop przez 11 dni, pokonali średnio 1.000 mil na dzień, jadąc z prędkością 40 mil/godzinę.
    • Przejechali 13 krajów: Republikę Południowej Afryki, Botswanę, Zambia, Tanzanię, Kenię, Etiopię, Sudan, Egipt, Libię, Tunezję, Włochy, Francję i Wielką Brytanię.


    W nocy 11 lutego, dwaj pomysłowi kierowcy, Philip Young i Paul Brace, za kierownicą Fiata Pandy, pobili rekord jazdy non stop z Kapsztadu w Republice Południowej Afryki do Londynu.

    Wyruszyli pierwszego lutego w celu zebrania funduszy dla „Farm Africa" - organizacji dobroczynnej, która wspiera rodziny z wiosek afrykańskich, pomagając im produkować żywność w sposób bardziej wydajny - angielska załoga przejechała standardowo wyposażoną Pandą 10.300 mil (około 16.576 km), jadąc prawie bez przerwy, pokonując 13 krajów na dwóch kontynentach.

    Aby zakończyć podróż w czasie krótszym niż docelowe 11 dni, Philip i Paul musieli pokonać średnio 1.000 mil (1609,34 km) na dzień z prędkością 40 mil/godzinę (64,37 km/h). Pewności powodzenia wyprawy dodawał im fakt, że korzystali z samochodu wyposażonego w silnik 0.9 TwinAir o mocy 85 KM. Silnik ten produkowany jest przez Fiat Powertarin Technolgies w Bielsku-Bialej i szczyci się tytulem „International Engine of The Year". Panda posiadała standardowe wyposażenie, za wyjątkiem kilku modyfikacji niezbędnych do tego przedsięwzięcia, takich jak dodatkowy zbiornik paliwa, dwa koła zapasowe, płyta ochraniająca podwozie, wzmocnione zawieszenie i wlot powietrza przesunięty nad komorę silnika.

    Podróżnicy zrezygnowali z większego samochodu z napędem 4x4, uznając że taki wyczyn był by „zbyt łatwy". Wybrali Fiata Pandę z napędem na przednie koła, ze względu na jego lekkość, osiągi i ograniczone zużycie paliwa. Pomimo kompaktowych rozmiarów auta - na kanapie tylnej znalazło się miejsce również na łóżko dla pilota - profilowany materac piankowy.

    Długa i kręta trasa do Wielkiej Brytanii obejmowała trudne, dziurawe, wyboiste drogi i zwodnicze bezdroża pustyni prowadzące przez Południową Afrykę, Botswanę, Zambię, Tanzanię, Kenię, Etiopię, Sudan, Egipt, Libię i Tunezję - zanim śmiałkowie przepłynęli Morze Śródziemne, aby pokonać końcowy etap prowadzący przez Włochy i Francję i dotrzeć do Hyde Parku w Londynie.

    „Była to niewiarygodnie ekscytująca i porywająca przygoda, a Fiat Panda sprawdził się fantastycznie" - skomentował Philip Young. Drogi były niebezpieczne, upał nieznośny, a plan trasy napięty, ale samochód ani na chwilę „nie stracił wigoru". Była to ekstremalnie ciężka podróż i Fiat ma wszystkie powody do tego, żeby być dumnym z niezawodności i wytrzymałości swojej Pandy.

    To już kolejna wyprawa Fiatem Panda po bezdrożach Afryki - w 2007 r. para polskich autopodróżników, Jolanta Czupik i Dominik Stokłosa przejechała dookoła Afrykę Fiatem Pandą w wersji 4x4. Była to pierwsza próba takiego wyczynu dokonana samochodem. Start miał miejsce w styczniu w Krakowie, a następnie trasa wiodła przez: Niemcy, Francję, Hiszpanię, Maroko, piaski Mauretanii, Mali, Niger, Nigerię, Kamerun, Kongo, Angolę, Namibię, Republikę Południowej Afryki. Półmetek ekspedycji miał miejsce w Kapsztadzie. Stamtąd przez Botswanę podróżnicy dotarli do Zimbabwe, Zambii, Mozambiku i Tanzanii. Następnie do Ugandy i przez pustynię Sudanu, Jordanię oraz Syrię. A stamtąd przejechali do Azji /Turcja, Gruzja/ i powrócili do Europy /Ukraina /. Na metę także w Krakowie podróżnicy przyjechali w czerwcu 2007 r. W sumie - drogami i bezdrożami trzech kontynentów - polscy podróżnicy przejechali niezawodną Pandą 4x4 ok. 70 000 km.




    herwolf260789 lubi to.