Witamy na Fiat Klub Polska
  • Nieoznakowane radiowozy ITD. Na takie auta uważaj!

    We wrześniu na drogach pojawią się samochody Inspekcji Transportu Drogowego z fotoradarami. Będą podczas jazdy robić zdjęcia autom przekraczającym prędkość.



    Inspekcja Transportu Drogowego szykuje nowy bat na kierowców. Dotychczas tylko policja kontrolowała prędkość pojazdów w ruchu. Wkrótce się to zmieni za sprawą nieoznakowanych radiowozów ITD.

    Inspektorzy planują przy tym inną strategię działań od stosowanej przez drogówkę. Jeśli policjant nagra wyczyny kierowcy na drodze (zwykle jest to przekroczenie prędkości), zatrzymuje go i wypisuje mandat. ITD, które do dyspozycji będzie mieć w sumie 35 aut, chce uwieczniać kierowców jeżdżących zbyt szybko, ale używając do tego nie wideorejestratorów jak drogówka, lecz fotoradarów działających także podczas ruchu radiowozu.

    Ponadto inspektorzy - poza wyjątkami dotyczącymi obcokrajowców i osób stwarzających szczególne zagrożenie - nie planują nikogo zatrzymywać na drodze. Nie oznacza to, że kierowca zostanie bezkarny. Zdjęcie wprost z radiowozu trafi przez bezprzewodowy internet do siedziby ITD. Tam dalsza procedura nie będzie różniła się od tej stosowanej przy zdjęciach ze stacjonarnych fotoradarów. Po sprawdzeniu do kogo należy samochód, właścicielowi pojazdu zostanie przesłana korespondencja informująca o wykroczeniu wraz ze specjalnym formularzem do wypełnienia. Dopiero w tym momencie dowie się, że został uwieczniony przez mobilny fotoradar ITD.

    Użycie fotoradaru wyklucza potrzebę ścigania zbyt szybko jadącego kierowcy - wystarczy, że ten będzie wyprzedzał lub wymijał nieoznakowany pojazd ITD, aby została mu wykonana fotografia.

    Poniżej prezentujemy auta ITD, które będą fotografować kierowców.



    Fotoradary w radiowozach ITD

    Do Fordów i Peugeotów (w sumie 29 sztuk), został już zakupiony sprzęt do kontroli prędkości. Jest to czeski fotoradar Ramer AD 9C. Potrafi on mierzyć prędkość nie tylko podczas postoju, ale także w trakcie jazdy. W dodatku może kontrolować pojazdy zarówno odjeżdżające, jak i nadjeżdżające (poruszające się z prędkością od 5 do 250 km/h) nawet na trzech pasach ruchu. Pomiar może się odbywać z odległości maksimum 60 m. Dzięki zastosowaniu radaru nie ma potrzeby ścigania kontrolowanego pojazdu, tak jak ma to miejsce w przypadku policyjnych aut z wideorejestratorem.

    Fotoradar może mierzyć prędkość punktowo w danej chwili. Podczas pomiaru prędkości na postoju, inspektorzy będą mogli zainstalować na aucie lampę błyskową, aby np. w nocy doświetlić fotografowane pojazdy. Do 6 radiowozów (Opli Astra i Insignia), ma dopiero zostać ogłoszony przetarg na fotoradary.

    źródło:Interia.pl
    Ten artykuł powstał na podstawie tematu: Nieoznakowane radiowozy ITD. Na takie auta uważaj! utworzonego przez KrzychuB Zobacz oryginalny post
    wypowiedzi 22 wypowiedzi
    1. Avatar byrrt
      byrrt -
      Cytat Napisał krzysztof2345 Zobacz post
      A mi chodziło o to, że według mnie na rowerze szybciej niż 20 km/h


      20km/h to spokojnie możesz biec Idąc pieszo idziesz 4-7km/h
    1. Avatar krzysztof2345
      krzysztof2345 -
      Oj tam. Ja na rowerze ostatni raz jechałem może z 3 lata temu, a przedostatni raz może z 5 lat temu, więc mogę nie wiedzieć z jakością one jeżdżą. Jedynie coś tam kiedyś słyszałem, że około 20km/h. Co do biegania to zależy od kondycji. Ja jak bym biegł z prędkością 20 km/h, to po kilku minutach bym dostał zadyszki. Kiedyś jak zepsuł mi się zegarek musiałem szybko przebiec niecałe 600 metrów, to chyba z dwa razy po drodze musiałem spowolnić. A co do pieszej prędkości, to akurat wiem ile wynosi, bo czasem parkuję samochód poza SPPN i pozostałe kilometry dochodzę.
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl