PDA

Zobacz pełną wersję : [osprzęt silnika] Doblo 1,9D a pompa wtryskowa



zenek
07-02-2010, 22:28
Chciałbym poruszyć w tym temacie zamianę pompy wtryskowej LUKAS EPIC na jakąś inną. Wiadomą sprawą jest że regeneracja tej pompy to nie mały wydatek a awarie zdarzają się dosyć często. Nawet nie zawsze koszt naprawy jest problemem a znalezienie warsztatu który ją naprawi. Wiele osób mówi o wymianie pompy na inną prawdopodobnie pochodzącą z Bravo/Bravy 1,9 TD. Jeżeli ktoś ma jakąś fachową wiedzę w tym temacie to proszę o podpowiedzi dla użytkowników forum.

marcin91233
08-02-2010, 18:12
Mam pytanie ile mozna jeszce pojezdzic na pompie po regeneracji?? Czy mozna wymienic Lukasa na zwykla pompe na linke, lub na innej firmy( np bos*h elektroniczna) z obejsciem komputera pokladowego zeby nie swiecila sie lampka silniczka ? i co sie stanie z imo ktory jest zamieszczony w pompie?
Pozdrawiam :)

zenek
08-02-2010, 21:57
Ja oddałem swoją do regeneracji. Jutro mam dostać odpowiedź czy są w stanie ją naprawić. W niektórych Fiatach były montowane pompy bez imo, jak zdobędę taką to podam numery i rodzaj pompy. Wydaje mi się że nie da się zrobić aby nie paliła się kontrolka. Przy założeniu pompy zwykłej trzeba odłączyć przepustnicę oraz przepływomierz oraz nie będzie sygnału z pompy tak że to wszystko będzie sygnalizować usterki a co za tym idzie sygnalizować będzie błąd.

Hipo
09-02-2010, 09:28
Nie wiem czy czasem nie dałoby się wstawić tam pompy Boscha na linkę, takiej jak była w Tipo/Tempra. Niestety kontrolka pozostanie bo sterownik nie bedzie miał sygnału od pompy a co za tym idzie bedzie się mocno martwił i uparcie świecił marchewkę. Tyle że jak damy zwykłą pompe to sens zupełnie straci przepływka i przepustnica i w zasadzie cały elektroniczny układ będzie można sobie odłączyć i do szafy schować.

zenek
11-02-2010, 21:19
No więc regeneracja mojej pompy.........3900 myślę że to dobra cena za jazdę tym wspaniałym samochodem. Jak się pozbieram to napiszę cóś więcej.........

marcin91233
12-02-2010, 11:52
No więc regeneracja mojej pompy.........3900 myślę że to dobra cena za jazdę tym wspaniałym samochodem. Jak się pozbieram to napiszę cóś więcej.........

Jakie miales bledy na komputerze jak podpinales swojego doblo?

zenek
12-02-2010, 22:42
Coś takiego jak EXAMINER wydrukował : " Kontrola pozycji wirnika, ilość paliwa zbyt duża Przerywany"
podczas regeneracji został wymieniony jeden elektrozawór(podobno są dwa) oraz czujnik położenia rotora.

marcin91233
14-02-2010, 20:19
Prosze o napisanie czy ktos juz uporal sie z pompa ? i jakie sa wady i zalety wymiany na pompe z linka.
Pozdrawiam Marcin

zenek
21-02-2010, 20:20
Nie wiem czy to odpowiednie miejsce na tego typu wypowiedzi, może powinienem założyć jakiegoś bloga na temat: "mój fiat i jego pompa" No cóż założyłem pompę po regeneracji i wielkie nic.......... jak nie gadał tak dalej nie gada.
Może coś mu się zmieni po wekendziku jak odpocznie itd.....
A tak na poważnie to wydawanie takiej kasy na regenerację pompy to przesada już dzisiaj to wiem.....
Zbyt wiele niedopowiezeń..........

[ Dodano: 2010-02-26, 22:06 ]
Nadeszła decyzja: wymiana pompy na zwykłą czyli sterowaną linką i wywalenie całej elektroniki.
iiiiii zobaczymy co będzie dalej:-)
O postępach poinformuję na bieżąco ( myślałem że bieżąco pisze się przez erzet no ale po co jest F7 )

marcin91233
28-02-2010, 13:56
Słyszalem ze w tych pompach (LUCAS) siada oprogramowanie, moze to jest przyczyna?. Od jakiego samochodu bedziesz bral pompe z linka? i co z Imo bedzie?.
Jak sie uporasz z problemem podziel sie z forumowiczami bo wielu z nas ma taki sam problem. Jak sie spisuje samochod czy ma strate mocy jakie sa minusy wymiany.
Pozdrawiam:)

zenek
05-03-2010, 21:59
Jeszcze trwa walka, zamiast immo w pompie został wstawiony elektrozawór. Została przerobiona oryginalna podstawa pod pompę aby można było ustawiać kąt wyprzedzenia wtrysku, no i żeby koło napędzające pompę było w linii z innymi kołami rozrządu. reszta niebawem. Proszę zadawać pytania to w miarę możliwości będę odpowiadał. Nie wiem jeszcze jak to będzie się zachowywać podczas jazdy- moc i te sprawy no i jakie będzie spalanie. A przede wszystkim czy w ogóle to pójdzie. :-k

marcin91233
09-03-2010, 16:59
Napisz jak sprawuje sie samochod z nowa pompa:)

zenek
09-03-2010, 21:09
jak się będzie sprawował to niewątpliwie napiszę. Uwielbiam odpowiedzi w warsztatach na pytanie:
Kiedy będzie gotowy?
Zawsze odpowiadają: jutro koło trzynastej!

cheba się umówili jakoś na takie odpowiedzi, te jutro koło trzynastej to trwa już za długo.

[ Dodano: 2010-03-12, 21:20 ]
Jeździ, co prawda stare przysłowie pszczół mówi nie chwal nie chwal dnia przed zachodem słońca oraz fiata przed złomowaniem ;-)
Trza dodać trochę gazu przy zapalaniu, na zewnątrz -3 st Celsjusza. nie działa obrotomierz tzn wychodzi do 3000 i spada na podłogę, ale podobno jest z tego wyjście. Wydaje się jakbym to określił żywszy jakby niżej miał położony moment obrotowy, na komputrze pokazuje zużycie paliwa w ilości 6,25 l/100km a jaka będzie rzeczywistość czas pokaże. Jakby jakieś pytania to chętnie podzielę się poznaną wiedzą. Pozdrawiam

marcin91233
15-03-2010, 12:40
Jaki koszt calkowity wymiany?:) pali sie kontrolka silniczka?;>, i co z imo??.

ubek
15-03-2010, 12:47
zenek, jesteś w stanie przygotować dokładny opis tej podmianki, dla potomnych posiadających doblo :)

zenek
15-03-2010, 21:51
Odnośnie kosztów to:
1. pompa, pedał gazu, linka 900zł
2. frezowanie podstawy pompy 300zł
3. robocizna w warsztacie 800zł

można to pewnie zrobić taniej ale ja zapłaciłem tyle.

Pali się kontrolka silnika.
W moim diablo immo jest przy sterowniku silnika tak że to z pompy zostało zastąpione elektrozaworem który podłączony jest do stacyjki i po przekręceniu kluczyka odcina dopływ paliwa.

A co dokładnego opisu to zależne jest to od pompy jaką dorwiemy, moja była z brawki 1,9TD. Posiadała immo oraz zawór zwiększający dawkę paliwa przy rozruchu który u mnie jest podłączony do świec i jak się grzeją to dostaje więcej paliwa. Do przeróbki potrzebna jest kompletna pompa z podstawą aby można było zmierzyć jak daleko wystaje koło napędzające i dostosować obudowę istniejącą. Przynajmniej ja tak robiłem. Oprócz podfrezowania gniazda na pompę trzeba było wstawić pierścień aby pompę osadzić w obudowie, oraz rozpiłować otwory do regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku. Zachodu jest trochę z tą obudową ale odpada nam problem z podwieszeniem silnika. W diablo jest zawieszony z góry na poduszce a w brawie na dole a od góry jest tylko poduszka stabilizująca. Poza tym trzeba przestawić wtryskiwacze na inne ciśnienie, o ile nie wymienić nawet końcówek ale tego to dokładnie nie wiem.

Dosyć tego na dzisiaj.
Jakby jakieś pytania padały to wtedy jest łatwiej coś sklecić :roll:

karal0
22-03-2010, 10:21
Mam takie same objawy co Zenek, nie wiem tylko co lepsze, regeneracja czy zamiana na inną pompe.

zenek
06-06-2011, 10:07
Troszkę pojeździłem na nowej pompie, wszystko jest OK. Spalanie na poziomie 6,3 l/100km, silnik żywszy niż na oryginalnej pompie.
Warto było przerobić w ten sposób autko.

tedetronik
13-07-2011, 10:37
Witam Serdecznie.

Kilka dni temu mojego Doblaka spotkało nieszczęście :( Padło mu serce ;). Gdy się dowiedziałem że pompa kosztuje używana 2200 zł (mój Doblo przejechał 140 tys kilometrów ciekawe jak długo taka używka pojeździ) a cena nowej to 3000 - 4000 zł to nie powiem troszeczkę się załamałem.
Mam pytanie teraz do Zenka:
Jak się sprawuje auto po takiej przeróbce i czy mógł byś mi podać model pompy zamiennej oraz firmę byłbym bardzo wdzięczny.

Pozdrawiam
TD

paskal
29-08-2011, 15:44
Witam,
moje punto 1.9d z 2000r. przy pierwszym odpalaniu nie ma gazu a przy tym kopci. Pedał można wcisnąć do końca i nie bardzo chce jechać po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu chodzi bardzo dobrze zero jakichkolwiek objawów. Czy ktoś wie co to może być? Jak się mocno rozgrzeje to trochę szaleją mu obroty ale nie ma żadnego szarpania. Czy to może być pompa wtryskowa? Może ktoś będzie potrafił nam pomóc

boss12221
22-10-2011, 12:11
witam mam taki sam problem co zenek ale w puncie nie doblo , też rozważam załozenie innej pompy ale z una interesuje mnie jakich linek użyłeś do gazu i pszyśpieszacza , noi czy pedał jest pszystosowany do linki , noi sterownik świec czy pszerabiałeś na inny :):)

ps: nadmieniam ze pompa jest lucasa 1,7 1,9 d

kamils234
29-02-2012, 21:36
Witam, alternatywą dla pompy lucas epic w doblo 1.9D jest pompa wtryskowa boscha z citroena c15 1.8D, do przeróbki nie trzeba przerabiać podstwy do której jest przymocowana pompa gdyż pasuję na na otwory. Kolejność wtrysku jest taka sama. Oczywiście trzeba doprowadzić linkę od dźwigni gazu oraz wzbogacanie mieszanki, i odcięcie dopływu paliwa, elektrozawór sterowany jest plusem. Pozdro.

boss12221
01-03-2012, 18:32
Witam, alternatywą dla pompy lucas epic w doblo 1.9D jest pompa wtryskowa boscha z citroena c15 1.8D, do przeróbki nie trzeba przerabiać podstwy do której jest przymocowana pompa gdyż pasuję na na otwory. Kolejność wtrysku jest taka sama. Oczywiście trzeba doprowadzić linkę od dźwigni gazu oraz wzbogacanie mieszanki, i odcięcie dopływu paliwa, elektrozawór sterowany jest plusem. Pozdro.

Witam mam jeszcze małe pytanie odnośnie koła pasowego czy podejdzie do tej pompy z epica i czy będzie w jednej lini pozdrawiam :)

kamils234
03-03-2012, 15:22
Witam, koło będzie pasowało od lucasa. Tak będzie wypośrodkowane. Ojca doblo jest teraz na etapie regulacji kąta wtrysku, pali łatwo tylko trochę głośniej pracuje.

lukasso212
29-03-2012, 00:44
Witam mogę rozwiązać wszystkie wasze problemy zajmuje się przeróbką pompy wtryskowej elektronicznej (epic) standardowej w silniku 1.9d na pompę wtryskowa starszego typu na linkę gazu po takiej przeróbce wszystkie problemy znikają z elektronika silnika auto chodzi jak nowe zainteresowanych proszę o kontakt 693176996
NAPRAWA POMP WTRYSKOWYCH

mody02
06-02-2013, 09:22
Witam. Troche odgrzeje temat. Jak sie sprawują Boscha pompy? mam na warsztacie Kangoo z 2002 roku i oczywiscie problemem Epic pompa. Zastanawiam sie nad tym co pisał kamils234. Czekam na opinie

kamils234
07-02-2013, 21:08
Pompa wtryskowa pasuje od citroena c15 1.8D i poloneza z silnikiem citorena 1.9D. Były dwa typu montowane tych pomp w tych samochodach , Bosch i Lucas. Do boschowskiej trzeba robić nowe znaki na rozrządzie, do Lucasa na prawdopodobnie nie. Ciekawostke podam że z polonezach były znaki do obu pomp a w c15 tylko do tej co była zamontowana. Pompa bosch sprawuje się dobrze już ok roku, przy niskich temperaturach bez wzbogacenia mieszanki trzeba grzać dłużej świece i trochę dłużej pokręcić. Odczuwalna moc jest identyczna jak przed przeróbką. Nowa pompa lucasa (ta alternatywna) kosztuje ok 450 zł.
Kiedyś czytałem że w kangoo jest trudniej zrobić przeróbkę, ale co dokładnie to musisz poszukać. Linka gazu podeszła chyba od c15 a pedał gazu od fiata uno. Pozdro

mody02
08-02-2013, 19:59
eta bosch nie pasuje tak idealnie do kangoo na otwory. jest troche wieksza. szukam takiej ktora pasuje idealnie. moze cos podpowiecie?:)

kamils234
08-02-2013, 20:50
Jeśli pompa lucas epic montowana w doblo i kangoo ma identyczną przednią część obudowy( rozmieszczenia otworów mocujących) to pompa z c15 na 100% powinna pasować. Niezależnie czy lucas czy bosch

mody02
08-02-2013, 22:56
dzisiaj rozmawialem z facetem ktory sprzedaje taka pompe i mierzyl i otwory byly wieksze jak w mojej lapie w kangoo

Bysztof
07-03-2013, 22:39
Witam. Może kogoś to zainteresuje. W/g moich informacji w Polsce są 3 punkty naprawiające Lucasa. Dwóch lokalizacji dokładnie nie pamiętam ale w jednej kategorycznie odmówiono z braku części do drugiej nie dzwoniłem. Pompę wraz z samochodem oddałem do naprawy do Gdańska firma "PEZAL" ul Miałki Szlak 50 tel.530880880; 583038080 wew.33 lub 34. W 2012 roku kosztowało mnie to niemało bo ok 4200 zł. W piątek oddany w poniedziałek gotowy. Mam nadzieję, że komuś pomogłem i reklamą nie złamałem regulaminu. Taka kasa i jeszcze Ich polecam /ale wózek chodzi.

Hubert60
15-06-2013, 11:15
Witam!
Ja swoje problemy z Doblo 1,9 z pompą Lucas Epic rozwiązałem poprzez wymianę na pompę z C15, kupiłem na Allegro, ale dałem do przeglądu do firmy zajmującej się naprawą pomp. I chyba dobrze zrobiłem bo była w środku mocno zardzewiała.Całą przeróbkę robiłem w Bosch Service w Wieliczce / dawne ASO Fiata/ pozostałe potrzebne części brałem od nich. Zrobili super, wszystko działa idealnie łącznie ze sterowaniem elektroniki ,klima ,wentylatory. obrotomierz.Wymieniłem też pasek rozrządu/ tak mi zalecono/. Wymiana pompy to jedyny sposób na pozbycie się problemów z Lucasem, wcześniej kupe kasy wydałem na próby naprawy tego Epica .Jeżdżę już ponad 6 miesięcy , zrobiłem prawie 25 tys km .

kamils234
15-06-2013, 13:23
Jakiej firmy kupiłeś pompę z C15, Bosch czy Lucas?

tangoblw
22-06-2013, 13:08
Ja kupiłem swoje doblo od razu z przerobioną pompą .wstawiona jest mechaniczna , zrobiłem nim przez pół roku około 60 tys i niemam żadnych problemów

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

tylko niemam pojęcia co to za pompa

kamils234
16-07-2013, 19:44
Małe sprostowanie, pedał gazu z una może nie pasować, gdyż z tego co ja demontowałem uno było po przeróbkach. Warto sprawdzić pedał w punto 1 i 2 ponieważ mogą pasować oraz z doblo ale 1.2 ponieważ jest chyba na linkę.
Przepraszam za zamieszanie.

Maciek R4
17-07-2013, 00:50
kosztowało mnie to niemało bo ok 4200 zł.

za tyle, to sorry Cię bardzo, kupił byś cały silnik i to z gwarancją a nie tylko pompę...interes gó*** wart moim zdaniem, bo miałem auto od Renault'a z silnikiem 1.9D - nie na epic'u tylko na lince i jak już nic silnikowi nie pomagało (czujniki, komputery, diagnozy, jakieś przestawiacze kąta wtrysku, podmiany wtryskó itp. za grubą kasę), to się auta pozbyłem po prawie roku walki, bo dalsze próby reanimacji serducha były po prostu nieopłacalne (w Warszawie nikt się nie chciał podjąć zrobienia auta, co się dusi i nie ma sił jechać przy dobrych wtryskach), tak samo jak Twoja...


do tego w R, jest zupełnie inny komputer do pompy na lince i na czujniku...i co z tego, że zczytasz kompa od pompy na czujniku, jak do pompy na lince praktycznie programu nie ma...


i problemy nie ustaną... w pompie na lince jest przestawiacz kąta wtrysku...gówno elektroniczne, które lubi padać, raz częściej raz rzadziej...koszt "markowego" to ok.400PLN...i na dobrą sprawę na nic się wymiana zdać potrafi...

Junk65
16-08-2013, 09:56
Jeżdżę ponad pół roku z pompą wtryskową starego systemu. Wymiany dokonał warsztat w Woźnikach k/Częstochowy. Koszt 1500pln netto. Auto chodzi bez zarzutu - jedyne co to kontrolka silnika sie świeci cały czas, bo elektronika pompy odłaczona. Co za pompa jest zamontowana - nie wiem. Auto jest żywsze, praca silnika twardsza słuchowo - nieco trzeba więcej gazu dac przy niskich obrotach - EPIC był jakby elastyczniejszy. Spalanie na tym samym poziomie. Trzy lata wcześniej regeneracja pompy L.Epic kosztowała ok 3500pln, wytrzymała ok 3 lat i 90kkm, próbowałem z dwóch później zrobić jedną (kolega mi z rozbitka załatwił) ale w ostatniej chwili szef zadecydował o konkretnym rozwiązaniu problemu i została zrobiona wymiana na stary system.

Bysztof
16-08-2013, 11:17
Maciek R4 napisał "za tyle, to sorry Cię bardzo, kupił byś cały silnik i to z gwarancją a nie tylko pompę...interes gó*** wart"
Tyle to i ja wiem ale rok wcześniej za podobne pieniadze zrobiłem kapitalny remont silnika. To jest tak, że jak się włoży złotówkę to drugiej nie włożę (?), a jak już 2 zł to przecież następne 2 bo tamtych szkoda. :roll:

icemen77
17-09-2013, 22:11
witam

zrobiłem taki przeszczep pompy na mechaniczna auto chodzi ładnie i jak na razie brak problemów

jak ktos by chciał mogę taką usługę wykonać , jestem z Rzeszowa

koszta jakie poniosłem

pompa boscha 140zł
pedał gazu+linka na szrocie 20zł

i po problemie z tym syfem epic

a różnicy miedzy epic a bosch nie odczuwam

jedyny minus to brak obrotomierza ale jak znajde chwile to tez opanuje :)

polecam taki przeszczep bo szkoda nerwów i kasy na reanimacje oryginalnej pompy

tel: 883-444-101

kamils234
18-09-2013, 22:05
A pompa nowa czy używka?

icemen77
19-09-2013, 09:48
no sama cena mówi jaka , pewnie ze używka z poloneza 1.9d z przebiegiem 90tys z takiego wyciągałem na złomie mysle ze oryginalny bo w starym poldziu nikt chyba nie kreci liczników

wiec myślę ze auto na tej będzie jeździło do końca swego żywota
silnik fiata 1.9 d jest żywotny mój kolega ma taki z przebiegiem 480tys bez żadnych remontów

hans
15-11-2013, 20:06
ja wczoraj kupilem doblo z uszkodzona pompa, dzis zalozylem od forda 1.8 lukasa na linke i powiem szalu niema ale jezdzi. pytalem o taka po regeneracji co jest w orginale to 2500 zeta wiec posprzatalem garaz i znalazlem ta z forda nic nie musialem zmieniac nawet kola pasowe sa takie same
po podlaczeniu kompa wywalilo z 7 bledow ale to tylko zwiazanych z brakiem elektroniki pompy

kamils234
16-11-2013, 12:33
Hans mógłbyś udostępnić jakieś informacje na temat tej pompy z Forda ( jakieś oznaczenia, jaki model pompy, zdjęcia jej).
Jakie spalanie Ci wyszło, regulowałeś kąt wyprzedzenia wtrysku, ponieważ ten silnik jest bardzo czuły na jego wartość bynajmniej przy pompie z silnika 1.9 citroen/polonez.

hans
17-11-2013, 17:42
mialem kiedys forda 18 d zwykly pompa lukasa i tyle
zalozylem nowy elektrozawor bez immo i dziala a spalanie niewiem dopiero go kupilem i zamienilem od razu pompe wiem tyle ze palila sie lampka rezerwy zalalem 20 l i jeszcze nie swieci po 240 km

kumaro1
07-02-2014, 13:49
ja w doblo wymieniłem lucasa na boscha ,samochód sprawuje się super, mniej pali koszt ok. 1200zł.

ciniutek
03-04-2014, 14:45
Uporał się ktoś już z tym obrotomierzem, który kręci się do 3k ? :)

Kupiłem takiego fiata z wymienioną pompą na zwykłą, jednak jest problem z pedałem gazu tzn dziwnie przerywa. Czasami jak się wciśnie to nie daje gazu a czasami tak. Sprzedający zapewniał, że to linka gazu.
Czy na pewno to linka gazu? (nie chce kupować, puki się nie upewnie), czy może po wymianie mogły być inne skutki uboczne ?

KOBRA
03-04-2014, 14:52
Sąsiadowi właśnie wymienili i też ma dziurę w gazie.

ciniutek
03-04-2014, 17:13
Nie wiesz może czego jest to przyczyna i jak to naprawić ?

hans
03-04-2014, 20:41
ja mialem zwykla pompe i mam nadal ten silnik w komplecie na wymiane w razie czego ale problemow typu przerywania nie moalem
moze skok linki na pedale jest inny niz na pompie. i moze byc ze pancez od linki jest luzny i raz sie zaczepia na dluzsza linke i raz na krotsza. a wymiana linki to jak sie zerwie
a i jeszcze jedno musi byc na drucie nie lince doslownie.

Speccargliwice
03-04-2014, 23:17
Chciałbym poruszyć w tym temacie zamianę pompy wtryskowej LUKAS EPIC na jakąś inną. Wiadomą sprawą jest że regeneracja tej pompy to nie mały wydatek a awarie zdarzają się dosyć często. Nawet nie zawsze koszt naprawy jest problemem a znalezienie warsztatu który ją naprawi. Wiele osób mówi o wymianie pompy na inną prawdopodobnie pochodzącą z Bravo/Bravy 1,9 TD. Jeżeli ktoś ma jakąś fachową wiedzę w tym temacie to proszę o podpowiedzi dla użytkowników forum.

Witam serdecznie , nasz zakład zajmuje się taka kompleksową przeróbka pomp....koszt kompleksowej przerobki 1300zł
po przeróbce fiaciki łażą naprawde nieżle.polecam

Speccar Gliwice
UL. ŁUŻYCKA 16
SpecCar - Witamy! (http://www.speccar-gliwice.pl)

Tel. 797 630 962

Serdecznie zapraszamy....

P.S
pompy z bravo i brawy nie pasuja bo td ma inne cisnienie na wtryskach, trzebaby wymienić też wtryski, a to niezawsze pasuje,

do doblo pasuje tylko jedna pompa ( jest to lucas mechaniczny, i nie z fiata) ale jaka .....to już moja słodka tajemnica

hans
04-04-2014, 21:18
pasuje tylko jedna pompa ( jest to lucas mechaniczny, i nie z fiata) ale jaka .....to już moja słodka tajemnica
ja tam sie nie czaje zalozylem z forda 1.8 d

HUmIo
12-02-2015, 15:07
Serwus
Panowie a podpowiecie może kto wymieni i przerobi na pompę mechaniczną w okolicach Szczecina - bo właśnie skończyła mi się stara pompa:/

Topilo
24-02-2015, 20:58
jak się będzie sprawował to niewątpliwie napiszę. Uwielbiam odpowiedzi w warsztatach na pytanie:
Kiedy będzie gotowy?
Zawsze odpowiadają: jutro koło trzynastej!

cheba się umówili jakoś na takie odpowiedzi, te jutro koło trzynastej to trwa już za długo.

[ Dodano: 2010-03-12, 21:20 ]
Jeździ, co prawda stare przysłowie pszczół mówi nie chwal nie chwal dnia przed zachodem słońca oraz fiata przed złomowaniem ;-)
Trza dodać trochę gazu przy zapalaniu, na zewnątrz -3 st Celsjusza. nie działa obrotomierz tzn wychodzi do 3000 i spada na podłogę, ale podobno jest z tego wyjście. Wydaje się jakbym to określił żywszy jakby niżej miał położony moment obrotowy, na komputrze pokazuje zużycie paliwa w ilości 6,25 l/100km a jaka będzie rzeczywistość czas pokaże. Jakby jakieś pytania to chętnie podzielę się poznaną wiedzą. Pozdrawiam

Hej ,opanowałeś juz te obroty?Mam to samo ,ale auto dopiero co kupiłem,myślałem ,że wystarczy wymiana czujnika obrotów ,ale chyba nie...?

Topilo
27-02-2015, 09:53
witam

zrobiłem taki przeszczep pompy na mechaniczna auto chodzi ładnie i jak na razie brak problemów

jak ktos by chciał mogę taką usługę wykonać , jestem z Rzeszowa

koszta jakie poniosłem

pompa boscha 140zł
pedał gazu+linka na szrocie 20zł

i po problemie z tym syfem epic

a różnicy miedzy epic a bosch nie odczuwam

jedyny minus to brak obrotomierza ale jak znajde chwile to tez opanuje :)

polecam taki przeszczep bo szkoda nerwów i kasy na reanimacje oryginalnej pompy

tel: 883-444-101
Hej,opanowałeś obrotomierz,bo u mnie powyżej 2500 obrotów spadaja obroty i już nie działają....

Webi
18-03-2015, 00:01
Hej,opanowałeś obrotomierz,bo u mnie powyżej 2500 obrotów spadaja obroty i już nie działają....

Na elektrodzie piszą żeby podłączyć do alternatora, Link (http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1760468-210.html) , szczegółów nie znam, w moim zrzuca obrotomierz przy 3 tyś obr, które rzadko osiągam.

Pompę mam Boscha, ale nie znam dawcy. Wymianę zleciłem przy placu na Rybitwach w Krakowie, zapłaciłem 1400 brutto. Jedyny mankament to niewymieniony pedał gazu, ma teraz duży skok, kwestia przyzwyczajenia.
Spalanie 6-6,4 liczone z całego baku (80% miasto, Kraków).
Dynamika... Trudno mówić o dynamice w aucie ważącym 1400 kg z silnikiem generującym 118Nm... nie było, nie ma i nie będzie
Następny będzie JTD

pyoyo
13-04-2018, 18:42
witam
wszystkich forumowiczów

Też mam ten nieszczęsny przypadek pompa lucas epic
Auto nagle zaczeło falować obrotami i gasnąć. Odpalnie na dwa razy....pomagało mi bo jeżdżę raczej spokojnie- jak ktoś miał ciężką nogę- to gasł często.
generalnie problemy z doblo narastały lawinowo-w ciągu tygodnia max dwóch z pojedynczego przypadku zgaśnięcia doszło do gaśnięcia niemal co chwilę , falowanie obrotami na "luzie" i gaśnięciu nawet na luzie- na elektrodzie jest sporo opisane o tej pompie i próbach jej naprawy- ale ktoś próbował kombinacji z wtyczką i poszedłem tym tropem. W moim przypadku przyciśnięcie lub podciągnięcie wtyczki do góry daje efekt. Silnik pracuje równo- nie szarpie i nie gaśnie na luzie. Na chwilę obecną założyłem trytki na okrągłą kostkę pompy i kolejną trytką sciągnełem ją w dół i przymocowałem do jakiegoś wspornika, który jest koło bagnetu oleju- na jazdy i próby w trasie na razie nie było czasu. Być może nacisk na tę wtyczkę daje efekt podobny jak podłożenie podkładki pod rotor tej pompy -na zasadzie dzwigni , a może to cos nie styka w elektronice. ale efekt "na luzie" jest rewelacyjny. Na razie czekam na interfejscy diagnostyczne które zamówiełem i będę się doktoryzował dalej. Ogólnie u miejscowych mechaników, elektrykow można zostawić majątek za diagnozy i pseudo naprawy, które jesli cokolwiek pomogą to na jeden wyjazd. (jedyny błąd to błąd wirnika-bez dodatkowych informacji- oraz błąd przekaźnika głownego) staram się jak mogę odwlec w czasie wymianę pompy- wiadomo koszty- ale też po prostu warto spróbować wszystkie inne metody, które zazwyczaj nie niosą za sobą wielkich kosztów. Niektórym pomagało wymiana przewodów paliwowych innym podkładka pod rotor, jednemu kombinacje z wtyczką-
Ciekaw tylko jestem czy nacisk na tę kostkę pomoże na długo- bo biorąc pod uwagę tempo narastania kłopotów z samochodem można się niepokoić-

Dzwoniłem już nawet do Jarocina do gościa który przerabia pompy na zwykłe Boscha- koszt 1000 zł (1230 jesli na fakturę)- ale chcę jeszcze popróbować i wyczerpać tańsze możliwości- ogólnie auto jest całkiem dobre, pali na dotyk, jesli nie masz ciężkiej nogi pali umiarkowanie załadowany w trasie około 5,7- jak mu depną za bardzo to nawet ponad 7

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

w sumie to mam 3 doblo
2x 1,3 multijet było 4x ;-)
1x 1,9d

mulijet piękne autko- pali mało- dobrze się zbiera- brak kłopotliwych bajerów dwumas zmiennych geometri, itp,
uważać trzeba tylko na łańcuszek i praktycznie nie do zajechania
mam nadzieję że ten 1,9d jesli uporam się z tą pompą też wiernie posłuży

Viper2308
04-04-2019, 13:43
Witam
Jestem tutaj nowy .
Mam pytanie jakie w ogóle mechaniczne pompy wtryskowe pasują do doblo 1.9D . Mam auto u mechanika i kazał mi kupić pompę mechaniczną na linkę bo on nie ma czasu szukać . Więc muszę sam to jakoś ogarnąć .
Powiedział że najlepiej Lukas . Na tym forum wyczytałem że od c15 ale jakie jeszcze?

lukon
03-05-2019, 12:48
Witam kolego Viper2308 z Tarnowa najlepsza pompa to c15 tyle co wymieniłem i jest ok

Rysiektogosc06
05-09-2021, 15:47
Czy ktos posiada pompe pasujaca bez przerobek do fiata doblo? I czy moze mnie ktos przeprowadzic przez proces instalacji?

Pawel1991gu
15-03-2022, 02:54
Potrzebuje kogoś z Krakowa albo okolic problem z pompą fiat Doblo 1,9d