Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    23
    Auto
    Bravo II 2.0 MJ 165 KM
    Rocznik
    2009

    Wymiana opon a felgi..

    Nadchodzi czas wymiany opon na zimowe. Zastanawiam się czy zimówki założyć na oryginalne alusy, czy raczej pomyśleć o kupnie stalowych felg na zimę ? Słyszałem kiedyś, ze podobno odzielny komplet felg jest korzystny z racji, że opona od częstych zmian u wulkanizaotra w jakiś tam sposób się zużywa..... Jakie są Wasze doświadczenia i opinie w tym temacie ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Moje doświadczenie, jest takie, że nigdy nie spotkałem opony która by się zużyła od de- lub montażu. Jakiś kolejny urban legend i tyle.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Zużywa to raz ale dwa że unikasz kosztów i możesz koła przełożyć sam, poza tym jeśli masz uszkodzone gdzieś alusy (obtarcie itp) to utleniają się one nie gorzej jak stalówki szczególnie w zimę.. Wg. mnie nawet jakieś stalówki z rynku wtórnego i zakładaj na nie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    23
    Auto
    Bravo II 2.0 MJ 165 KM
    Rocznik
    2009
    Inna kwestią jest to że obecenie mam alust 16' i opony o profilu 55 a zakladajac stalowe 15' i zimowki o profilu 65 sa znacznie tansze od 16/55. a na zimę lepsza będzie opona o wyższym profilu na dziurawe drogi ..

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No i to jest argument - opona o wyższym profilu. Odnośnie zużycia opony przy montażu i demontażu to pytałem kiedyś mojego gumiarza to mówił że to nie ma znaczenia. Tata w 2ch autach od 5 i 7 lat wymienia komplety samych opon na felgach i nic się oponom nie działo. Wymienił ostatnio letnie bo już je zjechał.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 październik 2013
    Skąd
    Podkarpacie
    Wiek
    23
    Postów
    81
    Auto
    Fiat Brava 1,9 jtd 105
    Rocznik
    2000
    Lepiej kupić drugi komplet felg, zaoszczędzisz wtedy na przekładaniu opon dwa razy do roku.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Inwestor Zobacz post
    a na zimę lepsza będzie opona o wyższym profilu na dziurawe drogi ..
    a to w zimę wpada się inaczej w dziury niż w lecie?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2013
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    38
    Postów
    23
    Auto
    Bravo II 2.0 MJ 165 KM
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał pajel Zobacz post
    a to w zimę wpada się inaczej w dziury niż w lecie?
    Wpada się tak samo, tylko, ze zimą dziur jest więcej ....

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    25
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Inwestor Zobacz post
    Wpada się tak samo, tylko, ze zimą dziur jest więcej ....
    jak już to na wiosnę, gdy idą roztopy...

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    Według mnie dwa komplety kół to najlepsze rozwiązanie.
    Letnie na alu, i zimowe na drugim komplecie alu. Auto w zimie też musi wyglądać elegancko.
    Wtedy można sobie samemu kółka przerzucić, bez stania w kolejkach u wulkanizatorów. Potem tylko ewentualne sprawdzenie wyważenia, jak już tłumy się przewalą.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał nygus Zobacz post
    Według mnie dwa komplety kół to najlepsze rozwiązanie.
    Letnie na alu, i zimowe na drugim komplecie alu. Auto w zimie też musi wyglądać elegancko.
    Wtedy można sobie samemu kółka przerzucić, bez stania w kolejkach u wulkanizatorów. Potem tylko ewentualne sprawdzenie wyważenia, jak już tłumy się przewalą.
    Z tymi alu na zimę to różnie bywa. Osobiście wolę stalowe w zimie - względy praktyczne wygrywają u mnie z estetyką.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2013
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    109
    Auto
    Stilo 1,6+LPG
    Rocznik
    2002
    Najlepszym rozwiązaniem są 2 komplety kół,po pierwsze możesz je samemu zmienić,po drugie przechowywanie: koła z felgami możesz składować jedno na drugim a same opony ułożone jedne na drugiej odkształcają się i raczej powinny byś składowane w pionie.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał dejv667 Zobacz post
    Z tymi alu na zimę to różnie bywa. Osobiście wolę stalowe w zimie - względy praktyczne wygrywają u mnie z estetyką.
    Naprawdę szczerze polecam zrewidowanie swoich poglądów
    Cóż takiego praktyczniejszego jest w stalówkach???
    Oczywiście nie zachęcam żeby w zimie jeździć na nie wiadomo jakich pięknych alusach...
    Ja kupiłem stare używane alu 16" od Fiata Coupe, zapłaciłem za nie jakieś śmiesznie nieduże pieniądze, na zimę jak znalazł. Wzór prosty, łatwe do mycia, i auto wygląda o niebo lepiej niż na stalowych.
    Inna sprawa, że łatwiej było mi kupić alu 16" 4x98, niż stalowe 16" 4x98.

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    33
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Kilka razy już pogiąłem felgi będąc na zimowym urlopie. Felgę stalową da się prostować młotkiem i często mimo zniszczeń da się na niej wrócić do domu. W wypadku alu często trzeba kupować nowe co podczas urlopu daleko od domu bywa problematyczne

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    30 grudzień 2012
    Skąd
    Los Angeles
    Postów
    340
    Auto
    Fiat Linea
    Rocznik
    2009
    A jak tak, to faktycznie.
    Mnie się jeszcze nigdy nie zdarzyło przygiąć felgi.
    A nawet jak się kiedyś zdarzy, to 15 letnich alusów i tak szkoda nie będzie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Marea felgi 15" i 14" jaki rozmiar opon i ET felg
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-04-2014, 22:58
  2. Wymiana opon z zimowych na letnie :)
    Napisany przez klakson70 na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 10-08-2012, 08:57
  3. wymiana opon i felg
    Napisany przez luca89cn na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 01-09-2010, 17:33
  4. felgi 16" i szerokosc opon - Podziekowania!
    Napisany przez jakenr23 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-01-2010, 05:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl