Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 58
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2018
    Skąd
    Płock
    Wiek
    50
    Postów
    16
    Auto
    500X 1,4TB MT Pop Star
    Rocznik
    2015

    Pierwsza awaria 500X

    Chciałem się przywitać ze wszystkimi na forum.

    Spotkał mnie dziś mały problem i chciałbym zapytać kolegów forumowiczów, czy może ktoś miał coś podobnego ze swoim autem lub słyszał o tym. Starałem się przeszukać forum, ale nie zaowocowało to niczym podobnym.

    Jestem od roku posiadaczem 500X 1,4TB z manualem. Auto trzy lata. przejechane niecałe 39tyś. km.

    Jadąc dziś z pracy dosyć wolno auto zupełnie straciło moc. Miałem wrażenie, że w ogóle zgasł silnik i samochód się tylko toczy, bo nie reagował w ogóle na pedał gazu. W międzyczasie przez środkowy wyświetlacz zaczęły przechodzić komunikaty: Star&Stop niedostępny; Skontroluj silnik, Tryb jazdy niedostępny, Komunikat o ciśnieniu w oponach nie pamiętam co jeszcze. Dojechałem, wolno (bo tak jedynie pozwalało auto) do miejsca gdzie mogłem się zatrzymać. Wyłączyłem silnik, uruchomiłem ponownie a przez wyświetlacz przechodzą ponownie wspomniane komunikaty (no może oprócz ciśnienia w oponach). Silnik po kilkunastu sekundach zaczął nierówno pracować na dziwnie niskich obrotach. Nie mogłem dobrze ruszyć z miejsca, bo nie reagował na pedał gazu. Zgasiłem silnik i uruchomiłem ponownie. Uruchomił się normalnie i pozwolił mi na „normalny” powrót do domu. Komunikaty na wyświetlaczu jednak pozostały i żółta kontrolka silnika. Selektor trybu jazdy nie działa i przestawił się na Auto. Start&Stop miałem wyłączony, a teraz mam w ogóle niedostępny.

    Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z podobnym problemem?. Do najbliższego serwisu we Włocławku lub w Płońsku mam około 50 km.

    Z góry dziękuję za informacje, które mi w czymś pomogą.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    2,820
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Proponuję odłączyć na kilka minut ujemną klemę aku (na szybkozłączce).
    Bez spisu błędów z auta dużo nie da się powiedzieć. Podejrzewam, że coś z zasilaniem się dzieje. Warto sprawdzić czystość klem, stan akumulatora itd.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 27-02-2018 o 17:19

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2018
    Skąd
    Płock
    Wiek
    50
    Postów
    16
    Auto
    500X 1,4TB MT Pop Star
    Rocznik
    2015
    Byłem w aucie przed chwilą i auto nie ma już żadnych komunikatów w pamięci. Normalnie odpala i nic się nie pojawia na wyświetlaczu. Klemy akumulatora nie odpinałem, ale może sam akumulator warto by podładować, bo przecież zima i krótkie trasy się robi, a grzać trzeba. Czy gdybym chciał wyjąć akumulator z auta i podładować w domu, to nie spotkają mnie jakieś niespodzianki przy ponownym podłączeniu w aucie (autoalarm, keyless itp.)?
    Ostatnio edytowane przez norbuch ; 27-02-2018 o 18:08

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    35
    Postów
    5,323
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Podobny problem miałem kiedyś w Temprze. Powodem były stare kable wysokiego napięcia do świec idące. Uciekała iskra. Efekty były podobne. Jak trochę ostygł to chodził normalnie.
    Podobny efekt może też generować czujnik położenia wału.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    2,820
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Musisz zachować następujące procedury.

    Odpięcie akumulatora.
    1. Wyłączony zapłon, wyłączone wszystkie odbiorniki prądu.
    2. Po otwarciu maski dźwignią zamykasz drzwi. Wszystkie muszą być zamknięte.
    3. Czekasz minutę.
    4. Odłączasz ujemną klemę akumulatora, odłącz przewód od czujnika IBS, żeby nie zerwało.
    5. Odłączasz dodatnią klemę akumulatora.
    6. Potem dalej odkręcasz śrubę opaski itd.

    Podłączenie akumulatora.
    1. Montaż fizyczny.
    2. Klema dodatnia.
    3. Do czujnika IBS podłączasz wtyczkę, następnie podłączasz klemę do aku.
    4. Włączasz zapłon, ustawiasz zegarek (jeśli masz navi to ustawi się automatycznie).
    5. Siedzisz nadal w środku, drzwi zamknięte. Przez 2s przytrzymujesz każdy przycisk podnoszenia szyby w stanie, gdy są całkowicie podniesione.
    6. Wysiadasz, ryglujesz i odryglowujesz zamki pilotem w celu adaptacji zamka klapy bagażnika.

    Żadnych niespodzianek nie będzie.

    Ręcznie wiesz jak zamknąć auto? Kulki w 3 drzwiach i na końcu zamek drzwi kierowcy z klucza.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2018
    Skąd
    Płock
    Wiek
    50
    Postów
    16
    Auto
    500X 1,4TB MT Pop Star
    Rocznik
    2015
    Dziękuję za cenne info. Bardzo mi pomogłeś, powinienem sobie poradzić.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    2,820
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Zapomniałem dodać, że w czasie podłączania akumulatora również muszą być zamknięte wszystkie drzwi.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2015
    Skąd
    PL
    Postów
    28
    Auto
    Fiat 500X 1.4 MultiAir Lounge
    Rocznik
    2000
    Witaj,

    To chyba jakieś czary Mnie spotkało dokładnie to samo dzisiaj (mam ten sam silnik i podobny przebieg). Te same komunikaty, silnik stracił moc. Zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik, odczekałem kilka minut i silnik chodzi normalnie, ale komunikat skontroluj silnik, system S&S niedostępny pozostał. Do tego Selektor trybu jazdy nie działa. Jutro na 6.00 mam być w serwisie zobaczę co powiedzą.


    Ps. A jak odpalałeś auto na mrozie to silnik chodził bardzo głośno? Bo mi warkotał jak traktor, ale nie trzęsło kierownicą więc poduszka silnika chyba jest OK. No i wróciłeś samochodem do domu czy wzywałeś Asistance?

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Legionowo
    Wiek
    39
    Postów
    34
    Auto
    fiat 500x 1.4 multiair
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Musisz zachować następujące procedury.

    Odpięcie akumulatora.
    1. Wyłączony zapłon, wyłączone wszystkie odbiorniki prądu.
    2. Po otwarciu maski dźwignią zamykasz drzwi. Wszystkie muszą być zamknięte.
    3. Czekasz minutę.
    4. Odłączasz ujemną klemę akumulatora, odłącz przewód od czujnika IBS, żeby nie zerwało.
    5. Odłączasz dodatnią klemę akumulatora.
    6. Potem dalej odkręcasz śrubę opaski itd.

    Podłączenie akumulatora.
    1. Montaż fizyczny.
    2. Klema dodatnia.
    3. Do czujnika IBS podłączasz wtyczkę, następnie podłączasz klemę do aku.
    4. Włączasz zapłon, ustawiasz zegarek (jeśli masz navi to ustawi się automatycznie).
    5. Siedzisz nadal w środku, drzwi zamknięte. Przez 2s przytrzymujesz każdy przycisk podnoszenia szyby w stanie, gdy są całkowicie podniesione.
    6. Wysiadasz, ryglujesz i odryglowujesz zamki pilotem w celu adaptacji zamka klapy bagażnika.

    Żadnych niespodzianek nie będzie.

    Ręcznie wiesz jak zamknąć auto? Kulki w 3 drzwiach i na końcu zamek drzwi kierowcy z klucza.
    Tzn że jak pojadę z czasem do serwisu na wymianę akumulatora to oni też powinni to robić w ten sposób??
    Bo znając życie to bardzo w to wątpię aby o tym wiedzieli

    Wysłane z mojego HUAWEI CRR-L09 przy użyciu Tapatalka

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    2,820
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Tak, muszą tak zrobić. Procedurę robi się za każdym odłączeniem aku.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2018
    Skąd
    Płock
    Wiek
    50
    Postów
    16
    Auto
    500X 1,4TB MT Pop Star
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał ekstraway Zobacz post
    Witaj,

    To chyba jakieś czary Mnie spotkało dokładnie to samo dzisiaj (mam ten sam silnik i podobny przebieg). Te same komunikaty, silnik stracił moc. Zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik, odczekałem kilka minut i silnik chodzi normalnie, ale komunikat skontroluj silnik, system S&S niedostępny pozostał. Do tego Selektor trybu jazdy nie działa. Jutro na 6.00 mam być w serwisie zobaczę co powiedzą.


    Ps. A jak odpalałeś auto na mrozie to silnik chodził bardzo głośno? Bo mi warkotał jak traktor, ale nie trzęsło kierownicą więc poduszka silnika chyba jest OK. No i wróciłeś samochodem do domu czy wzywałeś Asistance?
    Tak, jak odpalam silnik na mrozie, to pracuje jak traktor i podobnie jedzie. Po około 6 km robi się ciszej. A co do wczorajszego zdarzenia do domu wróciłem autem. Żółta ikona silnika i komunikaty na wyświetlaczu były, nie działający selektor jazdy i start@stop, ale auto jechało normalnie. Po około godzinie gdy zostawiłem auto na parkingu już nie sygnalizowało żadnych awarii. Dziś rano przyjechałem do pracy i nic się nie działo po drodze złego (no może po za tym specyficznym odgłosem pracy silnika).
    Ostatnio edytowane przez norbuch ; 28-02-2018 o 10:00

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    2,820
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał norbuch Zobacz post
    Tak, jak odpalam silnik na mrozie, to pracuje jak traktor i podobnie jedzie. Po około 6 km robi się ciszej.
    Taki efekt daje też uszkodzona prawa poduszka silnika.

    Cytat Napisał norbuch Zobacz post
    Żółta ikona silnika i komunikaty na wyświetlaczu były, nie działający selektor jazdy i start@stop, ale auto jechało normalnie. Po około godzinie gdy zostawiłem auto na parkingu już nie sygnalizowało żadnych awarii. Dziś rano przyjechałem do pracy i nic się nie działo po drodze złego (no może po za tym specyficznym odgłosem pracy silnika).
    Obstawiam problemy z zasilaniem.

    PS. Są aktualizacje na błędy komunikacji centralek, w ASO przy takich zgłoszeniach mają zalecenie serwisowe aktualizować soft, a że nie czytają...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał norbuch Zobacz post
    Tak, jak odpalam silnik na mrozie, to pracuje jak traktor i podobnie jedzie. Po około 6 km robi się ciszej.
    Taki efekt daje też uszkodzona prawa poduszka silnika.

    Cytat Napisał norbuch Zobacz post
    Żółta ikona silnika i komunikaty na wyświetlaczu były, nie działający selektor jazdy i start@stop, ale auto jechało normalnie. Po około godzinie gdy zostawiłem auto na parkingu już nie sygnalizowało żadnych awarii. Dziś rano przyjechałem do pracy i nic się nie działo po drodze złego (no może po za tym specyficznym odgłosem pracy silnika).
    Obstawiam problemy z zasilaniem. W moim mam mocniejszy alternator (150A) i akumulator (72Ah 620A) - dodatkowy pakiet zimowy, miałem drobny kłopoty z łącznością z centralkami martwej strefy (prawą i lewą), ale po przeczyszczeniu zaśniedziałej ujemnej klemy na razie błąd się nie pojawił.

    PS. Są aktualizacje na błędy komunikacji centralek, w ASO przy takich zgłoszeniach mają zalecenie serwisowe aktualizować soft, a że nie czytają...
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 28-02-2018 o 10:41

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2015
    Skąd
    PL
    Postów
    28
    Auto
    Fiat 500X 1.4 MultiAir Lounge
    Rocznik
    2000
    Cytat Napisał norbuch Zobacz post
    Tak, jak odpalam silnik na mrozie, to pracuje jak traktor i podobnie jedzie. Po około 6 km robi się ciszej. A co do wczorajszego zdarzenia do domu wróciłem autem. Żółta ikona silnika i komunikaty na wyświetlaczu były, nie działający selektor jazdy i start@stop, ale auto jechało normalnie. Po około godzinie gdy zostawiłem auto na parkingu już nie sygnalizowało żadnych awarii. Dziś rano przyjechałem do pracy i nic się nie działo po drodze złego (no może po za tym specyficznym odgłosem pracy silnika).
    U mnie identyczny przebieg akcji Błędy wyskoczyły jak silnik już nieco się zagrzał (kilka kresek temp. przybyło) podczas jazdy. Wczoraj jak po godzinie poszedłem sprawdzić - błędy dalej były. Po rozłączeniu akumulatora błędy zniknęły. Dziś rano wszystko było OK i nie pojechałem do ASO. Silnik jak jest zimny również chodzi specyficznie - głośno.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Taki efekt daje też uszkodzona prawa poduszka silnika.


    Obstawiam problemy z zasilaniem.

    PS. Są aktualizacje na błędy komunikacji centralek, w ASO przy takich zgłoszeniach mają zalecenie serwisowe aktualizować soft, a że nie czytają...

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


    Taki efekt daje też uszkodzona prawa poduszka silnika.


    Obstawiam problemy z zasilaniem. W moim mam mocniejszy alternator (150A) i akumulator (72Ah 620A) - dodatkowy pakiet zimowy, miałem drobny kłopoty z łącznością z centralkami martwej strefy (prawą i lewą), ale po przeczyszczeniu zaśniedziałej ujemnej klemy na razie błąd się nie pojawił.

    PS. Są aktualizacje na błędy komunikacji centralek, w ASO przy takich zgłoszeniach mają zalecenie serwisowe aktualizować soft, a że nie czytają...
    Ciekawe z tą poduszką, bo mimo głośnej pracy nie czuć wibracji na kierownicy, ani autem nie trzęsie. Przy ostatnim przeglądzie mówiłem o tym w ASO, żeby sprawdzili poduszkę i powiedzieli, że wszystko jest OK, a zimny silnik chodzi zawsze inaczej.

    Co do aktualizacji na błędy komunikacji centralek, zapytam w ASO przy okazji. Akumulator mam 60 Ah.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 luty 2018
    Skąd
    Płock
    Wiek
    50
    Postów
    16
    Auto
    500X 1,4TB MT Pop Star
    Rocznik
    2015
    Ja prawą poduszkę sprawdzałem jeszcze przed zimą szarpiąc silnikiem. Na swój może nie najlepszy słuch, to nic nie słyszałem, co mogłoby mnie niepokoić. Nie mam jednak doświadczenia w tych sprawach i może spodziewałem się jakichś spektakularnych efektów, nie wiem.
    Co do akumulatora, to zakładam, że trzeba podładować i zrobię to jak tylko mój prostownik do mnie wróci.
    Ostatnio edytowane przez norbuch ; 28-02-2018 o 20:11

  16. #15
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    2,820
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Mój aku właśnie się ładuje. Pierwszy raz od wielu lat coś takiego muszę robić. Trzeba umówić się do ASO, bo aku nie trzyma prądu na to wygląda.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Aktualizacja. Automatyczny prostownik nie jest w stanie naładować akumulatora do 100% - po dwóch godzinach uznał, że naładował go z 50% do 100% i zamiast wejść w podtrzymanie, to cyklicznie w cyklach pół minuty ładował i wchodził w podtrzymanie. Pacjent Exide HD 72Ah 620A. Wygląda na to, że jednak szrot.


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Pierwsza prawdziwie długa podróż eLką
    Napisany przez wkk01 na forum 500L
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 17-02-2018, 20:30
  2. 500x unieruchomiony - powazna awaria komputera
    Napisany przez lukasz.zst na forum 500X
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2017, 21:12
  3. No i niestety... pierwsza, ponadplanowa wizyta w serwisie.
    Napisany przez GrzegorzS na forum Silniki benzynowe Tipo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-06-2017, 15:40
  4. Pierwsza Panda
    Napisany przez mjetek na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-11-2016, 11:17
  5. Pierwsza usterka
    Napisany przez adamus48 na forum Uno
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 11-10-2011, 21:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 500x cisnienie w oponach

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl