Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
Like Tree1lubi to!

Temat: Głośne wtryski lub zawory  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016

    Głośne wtryski lub zawory

    Witam.

    Niedawno kupiłem nowego Fiata 500x 1,4 Multiair, teraz mam przebieg 1500km. Dzisiaj rano pierwszy raz odpalałem w garażu (normalnie auto stoi na parkingu). Zdziwił mnie dźwięk silnika, jakbym słyszał cichutkiego diesla, jakby hałasowały wtryski albo zawory. Wcześniej na parkingu tego nie słyszałem, bo mieszkam przy ruchliwej ulicy.
    Teraz pytanie, czy to normalne w tych silnikach Multiair ? czy jechać do serwisu ?
    Silnik pracuje wyraźnie głośniej od Seata 1,2TSI którym jeździ syn.
    Zaznaczę, że sprawdziłem stan oleju i jest MAX.

    Proszę o opinię i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Jaka temp w garażu? Przy zimnym silniku 1.4 trochę hałasuje.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,506
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Normalka, MA lekko klekocze. Jeśli chodzi o mojego, to sąsiad myślał, że diesel Do TSI tego silnika nie można porównywać, bo tamten nie ma hydraulicznie sterowanych zaworów dolotowych, no i TSI i TFSI to szroty, nie silniki. Dodatkowy plus MA to pośredni wtrysk paliwa i wywodzenie się ze sprawdzonego i udanego T-Jet. Tylko koniecznie trzeba wymieniać olej i filtr góra co 15000km, to samo dotyczy TSI i TFSI, jak i innych silników.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 23-03-2017 o 07:12

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Temperatura ok. +10, ale po nagrzaniu silnika też nie jest jakoś cichutko.
    Skoro to normalka to się dziwię, że w sieci nie pisze się o tak głośnej pracy silnika, mnie ta sytuacja zaskoczyła. Oczywiście w samochodzie tego nie słychać, tylko na zewnątrz. Może to wina obecnie promowanych ze względu na ekologię "rzadkich" olei typu 0W30. W moim poprzednim aucie zalecano olej 0W20, silnik grzechotał jak skrzynka narzędzi. Po poradzie z forum wlałem 5W30 i nastała cisza.

    Mam dodatkowe pytanie eksploatacyjne. Czy ze względu na turbo trzeba jakoś specjalnie podchodzić do wyłączania silnika ? System Star-Stop nic sobie z tego nie robi.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,506
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cicho nie jest, elektrohydrauliczne siłowniki muszą coś od siebie dodatkowego wydawać Zaznaczę od razu, że moduł MA jest wrażliwy na jakość oleju Przeciąganie wymiany nie pomaga, a generuje koszty 3tyś zł + robocizna, ewentualnie można otrzymać "dofinansowanie" od FCA, około połowy kwoty modułu. Teraz moduły są już po kliku modyfikacjach, więc już nie ma z nimi problemów, które były w modułach z 2010 roku.
    Silnik wybrałem z pełną świadomością, długo przed zakupem obserwowałem posty na forach. Do tego auta super wybór, jeśli chodzi o benzynę.

    Co do Start&Stop, odpowiem krótko, wyłączyłem, użyłem tylko w celu sprawdzenia, po drugim przejechanym skrzyżowaniu miałem go dość Auto zapamiętuje stan.
    Co do wyłączania silnika. Przy delikatnej jeździe warto odczekać 10s zanim wyłączy się silnik. Po ostrej jeździe minimum minutę, im ostrzejsza jazda tym dłużej, o tym też wspominają w instrukcji.
    0W i 5W - parametry dla niskiej temperatury, które ułatwiają rozruch zimą i takie tam. Moim zdaniem lepsze jest 0W niż 5W, ale silnik musi być dostosowany. Parametr po W jest bardziej znamienny dla silnika. 30 ma słabsze parametry niż 40 - również silnik musi być dostosowany.
    Jeszcze odnośnie eksploatacji. Filtr powietrza silnika również góra po 15tyś km, trzeba również wymieniać filtr oleju modułu MA, różnie ludzie piszą, co 60tyś, albo przy wymianie rozrządu. Jest jeszcze filtr na dolocie oleju do Turbo, według ludzi obeznanych w temacie warto zainteresować się co 30tyś. Oba filtry są w śrubach, wymienia się całą śrubę wraz z podkładkami, ewentualnie jeśli siatka filtrująca metalowa, to można wyczyścić. Nie mam dostępu do instrukcji serwisowej, więc nie wiem, czy wymienione filtry są w jakimkolwiek zakresie czynności serwisowych, ale podejrzewam, że zapisany jest tylko filtr modułu MA.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 23-03-2017 o 10:13

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Dzięki za garść informacji !

    Ja też wyłączyłem Start-Stop.
    Odnośnie turbo nic w instrukcji nie znalazłem chociaż przeczytałem raczej całą (ufff). może coś przeoczyłem, jakieś małe literki z gwiazdkami, możesz mi podpowiedzieć w jakim dziale znajdę zapisy o turbinie.

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,506
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Odnośnie turbo nic w instrukcji nie znalazłem chociaż przeczytałem raczej całą (ufff). może coś przeoczyłem, jakieś małe literki z gwiazdkami, możesz mi podpowiedzieć w jakim dziale znajdę zapisy o turbinie.
    Odnośnie turbo, to w instrukcji jest tylko zapis, aby po forsownej jeździe nie wyłączać od razu silnika, w tej chwili nie jestem w stanie tego znaleźć. Pozostałe rzeczy to ogólnie przyjęte "normy" postępowania z turbiną.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Ok, dzięki. Generalnie wiadomo o co chodzi z turbo, ale muszę dopowiedzieć, że u mnie w firmie mieliśmy kiedyś Ducato 2,8JTD. Kierowców było kilku, nikt o nic nie dbał, a o turbinę w szczególności. Auto dożyło ponad 500tys km bez najmniejszej awarii silnika, na końcu padła skrzynia. Regularnie był wymieniany tylko olej i filtry.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Pytałem o te filtry MA i turbo w ASO - patrzyli się na mnie jak na kosmitę

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,506
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Pytałem o te filtry MA i turbo w ASO - patrzyli się na mnie jak na kosmitę
    Czyli nie mają o tym zielonego pojęcia i trzeba samemu pilnować. W ASO przy salonie gdzie kupiłem auto jest mechanik, który o tych filtrach ma wiedzę, więc niewiedza nie jest na szczęście regułą. Filtr MA znajduje się w śrubie obok koła zębatego napędzającego wałek, filtr turbiny znajduje się w górnej śrubie mocującej przewód olejowy do "korpusu" turbiny. Uwaga: w Eperze występują jako śruby, nie filtry
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 23-03-2017 o 19:59

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    188
    Auto
    500X Cross 1,4 Turbo Multiair
    Rocznik
    MY 2016
    Znalazłem w dodatku do instrukcji wiele fajnych informacji, w tym o turbo i rotacji opon.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    krowka1978 lubi to.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Jakis miesiąc temu jak byłem w ASO i widziałem stojącego 500X z zapalonym silnikiem ( nowe auto) nie powiem wam tylko jaki silnik 1.6 czy 1.4.
    Ale zdziwiłem się, że chodził jak silnik diesla.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,506
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Rafal79 Zobacz post
    Jakis miesiąc temu jak byłem w ASO i widziałem stojącego 500X z zapalonym silnikiem ( nowe auto) nie powiem wam tylko jaki silnik 1.6 czy 1.4.
    Ale zdziwiłem się, że chodził jak silnik diesla.
    Może to był rzeczywiście Diesel Montują maks. 2.0 MJ
    Mógł być też 1.4 MA, podoba mi się dźwięk tego silnika (lekki klekot), a delikatny świst turbiny - muzyka dla uszu Fajnie słychać w garażu przy otwartym oknie w momencie ruszania

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    na 100 % była to benzyna - tylko nie powiem czy 1.4 czy 1.6.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,506
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2007, 04.2016, 05.2023
    To na 100% 1.4MA Turbo, 1.6 nie klekocze 😉 Taki urok elektrohydraulicznego sterowania zaworami dolotowymi.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Punto 1,7 td Urwane zawory
    Napisany przez damo.90 na forum Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-12-2012, 14:02
  2. Zawory?
    Napisany przez TurekKSF na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-04-2012, 13:42
  3. [silnik] Stukanie w SC 900 Zawory?
    Napisany przez dario_79 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-06-2011, 10:48
  4. zawory w 2.4td
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 09-08-2010, 19:38
  5. Zawory i głowica do stilo 2.4
    Napisany przez dexsterek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-03-2010, 23:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

multiair stuka

1.4 tjet chodzi jak diesel

https:fiatklubpolska.pl500x-533glosne-wtryski-lub-zawory-36048

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl