Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14

Temat: Zakup 500L Treking  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    28
    Auto
    Freemont
    Rocznik
    2013

    Zakup 500L Treking

    Dzień dobry,

    Przymierzam się do zakupu takiego auta w wersji Treking 1.4Tjet. Obecnie jeżdżę Croma 1.9 120km. Z auta jestem zadowolony, ale ma już swoje lata i czas na zmiany. Osobiście chcę coś mniejszego, poręcznego.
    Auto do miasta i na wypady wakacyjne. Rodzina 2+2. Nie ma już wózków Żonie auto się podoba, ale myśli jeszcze o używanym Freemoncie. Prośba do użytkowników 500L o kilka słów jak auto się spisuje, jak spalanie / dynamika / wyciszenie. Czy jesteście zadowolenie z wyboru czy nie?

    Dziękuję,
    Marek



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 kwiecień 2013
    Skąd
    Lubartów
    Wiek
    45
    Postów
    18
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Tj
    Rocznik
    2008
    Piszcie przyjaciele, bo ja też jako alternatywa po Delcie celuję w Treking albo chociaż zwykłego 500L. Dużo o nim czytałem, i nie napotkałem na jakieś mocno czy mało negatywne opinie. Mnie natomiast będzie chodziło o wygodny dupciowóz dla dwóch osób (dzieci mam już dorosłe) do wypadów po PL lub okolicznych krajach. Pytanko zasadnicze czy do 500L po złożeniu tylnej kanapy zmieszczą się dwa rowery w stanie niezłożonym? Hmm, nie mam bardzo kiedy podjechać do salonu Fiata ...
    Serdecznie pozdrawiam

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    41
    Postów
    29
    Auto
    Punto Sport 1.4; 500L Trekking 1.4 T-jet
    Rocznik
    2015; 2016
    Moim Trekkingiem T-jet zrobiłem 15kkm przez 0,5 roku, spalanie ok8l w trybie mieszanym 80/20 miasto/trasa. Przy prędkościach autostradowych spalał także 8l. Auto sprawuje się idealnie, nie mam z nim żadnych problemów, dużo ciekawych rozwiązań (składanie tylnych foteli, podwójna podłoga w bagażniku, ogromne schowki w tylnych drzwiach) brakuje małego schowka z lewej strony kierowcy (np. takie jak w punto) płytki schowek na telefon, smartfon 5cali wypada. Ogromna przestrzeń z przodu i z tyłu dla pasażerów. Brakowało mi podłokietnika dla kierowcy, dołożyłem, ciekawe że z tyłu jest w standardzie. Polecam brązowe wykończenie ze skóry, białe w demo nas odstraszyło. Kilka razy Traction+ pomógł mi wyjechać z zaspy śnieżnej i błota. Przydaje się także podwyższone zawieszenie i plastiki wokół auta które chronią przed uszkodzeniami parkingowymi. Co do dynamiki to wcześniej miałem c-max 2.0tdci 136km, trekking wolniej przyspiesza ale nieznacznie, nie są to jakieś wielkie różnice, spalanie także jak dla mnie jest akceptowalne. Co do wyciszenia kanciastą karoserię auta słychać na autostradzie, przy normalnej jeździe głównie słychać nienajlepsze i dość huczące opony całoroczne. Rowerów nie pakowałem do auta ale wydaje mi się że dwa to nie wejdą. W razie pytań jestem do dyspozycji

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Odnośnie usterek jakie będę reklamował to: nie zawsze po spryskaniu szyby ruszają wycieraczki, przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające słychać delikatne trzeszczenie z tyłu nadwozia, wydaje mi się że to pracuje klapa bagażnika, ale niech sprawdzą.
    Ostatnio edytowane przez SpEcMeN ; 06-10-2016 o 23:09

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 kwiecień 2013
    Skąd
    Lubartów
    Wiek
    45
    Postów
    18
    Auto
    Lancia Delta III 1.4 Tj
    Rocznik
    2008
    Dzięki za info, muszę w salonie zerknąć osobiście co do miejsca na rowery (nie uśmiecha mi się dokładać bagażnika na rowery). Co do napędu też bym brał 1,4 t-jet, mam taki w Delcie ale 150 KM (fajnie to zapitala, miałem wcześniej Jaguara x-type 3.0 i mało co był zrywniejszy). Silniki 0,9 i 1,4 16V wydają mi się za słabe czy do trekkinga czy do zwykłej 500L, chyba że się mylę i do spokojnej jazdy po PL wystarczą. Na autostradzie wiadomo, będą kucać. Muszę intensywnie przemyśleć temat 500-ki jednak trudno się będzie rozstać ze śliczną i super sprawującą się Deltą.
    pozdrawiam Artur

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    41
    Postów
    29
    Auto
    Punto Sport 1.4; 500L Trekking 1.4 T-jet
    Rocznik
    2015; 2016
    0,9 odpuściłem w przedbiegach, 1,4 95Km testowałem w tipo gdy byłem na etapie wyboru auta, w tym aucie był słabiutki a co dopiero w 500LT (Tipo jest lżejsze i ma lepszy współczynnik oporu powietrza). Do miasta 1.4 wystarczy ale w moim przypadku przesiadka z 2.0tdci 136km na 1.4 95 to była porażka, auto nie chciało jeździć, t-jet jeździ zdecydowanie lepiej i nie chodzi mi o start do 100km/h a o elastyczność silnika przy wyprzedzaniu.

    Rozważam podniesienie mocy w aucie, ale po gwarancji spokojnie można 140KM wyciągnąć poprzez zmianę oprogramowania
    Ostatnio edytowane przez SpEcMeN ; 07-10-2016 o 22:27

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    28
    Auto
    Freemont
    Rocznik
    2013
    Miałem okazję pojeździć wersją Treking 1.4Tjet przez dwie godziny dzięki dealerowi Carserwis Warszawa. Autko bardzo przyjemne. Całkiem dynamiczne, bardzo dobrze się prowadzi. Przy szybszej jeździe słychać trochę opony i szum powietrza, ale jest znacznie lepiej niż się spodziewałem. W środku dużo miejsca. Siedzenia przednie są średnie - w każdym teście je krytykują i jest w tym sporo prawdy. Przeszkadzają trochę plastyki - wszystko twarde a przywykłem do nieco lepszego standardu. Ogólnie jestem bliski decyzji zakupu. Interesuje mnie bogata wersja (treking plus szklany dach, skórzana tapicerka i inne mniejsze dodatki). W zależności od ceny jaką uzyskam to będę podejmował decyzję.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    41
    Postów
    29
    Auto
    Punto Sport 1.4; 500L Trekking 1.4 T-jet
    Rocznik
    2015; 2016
    Też rozważałem szklany dach ale odpuściłem po przeczytaniu kilku artykułów odnośnie zachowania samochodu podczas kolizji, dachowania. Dla mnie ważniejsze jest bezpieczeństwo dzieci.

    Z elementów które polecam to automatyczna klima, pełna regulacja foteli przednich, kamera cofania.
    Ostatnio edytowane przez SpEcMeN ; 10-10-2016 o 19:32

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 grudzień 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    28
    Auto
    Freemont
    Rocznik
    2013
    Oczywiście klima auto, kamera też będzie, generalnie interesuje mnie kompletna wersja. Cena bez upustu około 87 tys zł. Zobaczę jak pójdą negocjacje.
    Jeszcze muszę zobaczyć VW Tiguana, Qashqai i Fremonta - oczywiście te auta tylko używane wchodzą w grę. Trudny orzech do zgryzienia....

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    160
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    Ja też zastanawiam się nad się na 500L, obecnie wersja pop star jest cenowo bardzo atrakcyjna. Cena zbliżona do podobnie wyposażonego Tipo ale praktyczność dużo wyższa.
    Kolego SPECMEN, Ten podłokietnik to dołożyłeś oryginalny czy jakiś uniwersalny ? Był problem z montażem? Muszę umówić się na jazdę próbną wersją z T-Jet, gdyż w takiej budzie 1,4 16v pewnie tylko do miasta. Spalanie które podajesz jest mocno optymistyczne, być może obniżyli spalanie tych silników w stosunku do np. Bravo. Ile ci wychodzi litrów podczas trasy drogami krajowymi?

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    41
    Postów
    29
    Auto
    Punto Sport 1.4; 500L Trekking 1.4 T-jet
    Rocznik
    2015; 2016
    podłokietnik dedykowany kupiony na znanym portalu aukcyjnym, montaż 4 wkręty + zaślepki, stabilny. 1.4 95 KM dla mnie za słaby, t-jet 120 KM to minimum, ja będę po gwarancji robił wirusa na 140. Spalanie jak napisałem tyle mi wychodzi choć nogi nie mam lekkiej.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 kwiecień 2013
    Skąd
    Łęg
    Wiek
    32
    Postów
    54
    Auto
    500l 1.4 16v 95 KM
    Rocznik
    2013
    @SpEcMeN pokaż zdjęcie tego podłokietnika jak on się komponuje i który to dokładnie model bo jestem bardzo zainteresowany jak to wygląda?
    FIAT 500L EASY 1.4 16v
    Biały Gelato
    LPG[stag qnext plus, ac w03, ac r01, alex ultra 360]

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    41
    Postów
    29
    Auto
    Punto Sport 1.4; 500L Trekking 1.4 T-jet
    Rocznik
    2015; 2016

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    160
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    W końcu znalazłem trochę czasu i udało mi się załapać na jazdę próbną T-Jetem w Fiacie 500L. Wrażenia pozytywne, bardzo przyjemnie się tym wozem jeździ po mieście, w trasie też daje radę. Silnik więcej niż wystarczający do sprawnego przemieszczania się, choć inaczej zestrojony niż w Bravo. Troche gorzej reaguje na gaz i sprawia wrażenie bardzie ospałego w niższych partiach obrotowych, dzięki czemu nie prowokuje tak bardzo do ostrej jazdy, co zresztą przy tym charakterze samochodu jest zrozumiałe. Za to nie pozytywnie zaskakuje spalaniem.
    Na plus bardzo zaskoczył mnie komfort w tym samochodzie, zawieszenie idealnie tłumi nierówności na 16-tkach, nowe Tipo przy nim to prawie taczka Super wrażenie robi też widoczność i przestrzeń.
    Prowadzenie, układ kierowniczy i skrzynia - nie ma czym zachwycać ale i nie ma się też czego czepiać.
    Na minus - wyciszenie silnika słabe, jak na tą klasę ale w Tipo nie lepsze, brak możliwości niższego ustawienia fotela kierowcy, siedzi się mega wysoko.
    Ogólnie na miasto fajny samochodzik, w środku dużo miejsca a gabaryty zewnętrzne nieduże. W trasie z T-Jetem też da sobie radę. Dla rodziny z dziećmi chyba lepszy wybór niż Tipo. Przy obecnych promocjach wychodzi taniej od podobnie wyposażonego Tipo w Sedanie a jego użytkowość można spokojnie porównywać do Tipo w Kombi, które jest sporo droższe.

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    133
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Gdy zacząłem jeździć 500L, to przez pierwsze 1000-1500km wydawało mi się, że nadwozie się strasznie wychyla na zakrętach. Owszem, wychyla się, ale tylko do pewnego poziomu, a potem już jest twardo. Po wspomnianym przebiegu przestało mi to zupełnie przeszkadzać. Przedni fotel dość dobrze trzyma plecy, natomiast nie trzyma pośladków W mojej wersji wszelkie zapędy do agresywnej jazdy studzi skrzynia biegów. Przełącza co prawda dobrze, ale wolno, poza tym jest "ciasno i często trzeba przestawiać wajchę".


 

Podobne tematy

  1. Zakup nowego 500L - ile można wynegocjować
    Napisany przez opek35 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-01-2017, 21:12
  2. Blokujący się Uconnect w 500l
    Napisany przez krzysztof hevea na forum 500
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-09-2016, 20:15
  3. Problem z alufelgami do 500L
    Napisany przez korn85 na forum 500
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-05-2016, 05:41
  4. 500L z fabryczną usterką?
    Napisany przez spychacz na forum 500
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 25-07-2014, 21:51
  5. Fiat obniża ceny modeli 500L oraz 500L Trekking
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-07-2014, 14:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl