Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 57
Like Tree1lubi to!

Temat: Pierwszy przegląd  

  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Do 2015 roku przeglądy były co 2 lata, 30 tys. lub 35 tys. dla diesli. Od 2015 są co rok, 15 tys. benzynowe, 20 tys. diesle. Chodzi oczywiście o datę produkcji samochodu, a nie zakup. Dla wszystkich wariantów wymiana oleju co dwa lata 30 lub 35 tys. km. Gwarancja rozpoczyna się z dniem pierwszej rejestracji.
    Przy czym u mnie filtr powietrza był do wymiany po 20k km :-)
    Ostatnio edytowane przez rafal_rx ; 26-05-2017 o 09:53



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał totmes Zobacz post
    Pytałem w serwisie i nie wymieniają filtra ani oleju dopiero po 30 tys chyba że w roku jest mniej przejechane niż 11000km. Koszt do 300 PLN przeglądu
    Jeśli klient chce, to wymienią. Na oleju i małym filterku maks. 15tyś.km.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    No to pierwsze koty za płoty - przegląd po 15000 km zrobiony. W ramach przeglądu wymieniono olej (Selenia), filtr oleju i powietrza. Za całość zapłaciłem 695 złociszy (ASO w Warszawie).
    Tak na marginesie - ani ja sam, ani serwis, nie znaleźliśmy nic do zrobienia poza standardem co mnie bardzo cieszy :-)

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 kwiecień 2017
    Skąd
    warszawa
    Wiek
    49
    Postów
    19
    Auto
    500L 1.4
    Rocznik
    2016
    tak zapytam ,a w którym aso warszawskim robileś ten przegląd? ja mam w listopadzie pierwszy zrobić i chyba wykupie pakiet przegladów na 3 lata lub 45k kilometrów (easy care)za 1390

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Robiłem u Bołtowicza na Ursynowie, bo tam kupiłem mojego. Ale chyba po raz ostatni - bo oni porzucili Fiata, będą handlować jedynie Mazdą i Alfą - więc kolejne przeglądy pewnie będę robić u Dukiewicza na Gocławiu, bo tam mam najbliżej.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 październik 2017
    Skąd
    Salon
    Postów
    8
    Auto
    500L Pop Star 1.4
    Rocznik
    2017
    To ja zapytam Kolegów przy temacie przeglądów o odczucia z jazdy. Moim autem przejechałem 1500 km i troche jestem zaniepokojony. Auto mi szarpie po zmianie biegu, nie mogę zwolnić płynnie sprzęgła, żeby nie szarpnęło. Dodam, że kierowcą jestem od 17 lat i potrafię obslugiwać sprzęgło. Dzieje się tak na wszystkich biegach.

    Kolejna rzecz: gdy silnik jest zimny pracuje głośno - to jest normalne. Ale delikatne muśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik wchodzi na wysokie obroty, zwolnienie sprzęgła powoduje zadławienie się silnika po czym wszystko wraca do normy. Nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją w nowym aucie. W starych zdarzało się, ale nowe - nigdy.

    Poza tym zauważyłem dziwną przypadłość. Przy pierwszym użyciu "długich" świateł, gdy dawałem innemu kierowcy sygnał, że może przejechać, "długie" światła włączyły mi się na stałe i na dodatek kierunkowskaz w lewo. Ani jednego, ani drugiego nie mogłem wyłączyć. Pomogło dopiero poprzełączacie świateł i kierunkowskazów w różnych kierunkach. Dodatkowo czasami nie załapuje mi sygnalizowanie zamiaru skrętu w lewo, tzn. odchylam dźwignię kierunkowskazu delikatnie w lewo, puszczam i nic. Czasem załapie, czasem nie. W prawo jest OK.

    Zauważyliście u siebie tego typu przygody?

  8. #22
    Klubowicz
    Dołączył
    03 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    54
    Postów
    197
    Auto
    500L 1.4 95KM
    Rocznik
    2016
    Raziel, postaram się odpowiedzieć na twoje pytania z mojej perspektywy.
    Auto mi szarpie po zmianie biegu, nie mogę zwolnić płynnie sprzęgła, żeby nie szarpnęło.
    W moim egzemplarzu mam coś takiego jak usiłuję szybko zmienić biegi, rzeczywiście przy niskich biegach zdarza się szarpnięcie. Jak jadę spokojnie nic nie szarpie. Myślę, że w tej sytuacji musisz pojechać do ASO na kontrolę.
    Kolejna rzecz: gdy silnik jest zimny pracuje głośno - to jest normalne. Ale delikatne muśnięcie pedału gazu powoduje, że silnik wchodzi na wysokie obroty, zwolnienie sprzęgła powoduje zadławienie się silnika po czym wszystko wraca do normy. Nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją w nowym aucie. W starych zdarzało się, ale nowe - nigdy.
    Zaraz po uruchomieniu na zimno silnik wchodzi na ok. 1500 obrotów, coś jak ssanie w silniku gaźnikowym, po kilku minutach obroty spadają do ok. 900 i już utrzymują się na takim poziomie. Tak powinno być, ale tylko przy zimnym silniku. Przy ciepłym od razu jest 900 obrotów.
    Przy pierwszym użyciu "długich" świateł, gdy dawałem innemu kierowcy sygnał, że może przejechać, "długie" światła włączyły mi się na stałe i na dodatek kierunkowskaz w lewo.
    Mrugnięcie długimi działa, jak masz wyłączone światła mijania (działają tylko dzienne). Jeśli są włączone mijania, machnięcie dźwignią włącza długie na stałe. Nie powinien włączać się żaden kierunkowskaz, chyba że jakoś siłowałeś się z dźwignią, usiłując wyłączyć długie - może poćwicz jak to działa na sucho gdzieś na parkingu, i jeśli coś jest nie tak - ASO się kłania.
    Dodatkowo czasami nie załapuje mi sygnalizowanie zamiaru skrętu w lewo, tzn. odchylam dźwignię kierunkowskazu delikatnie w lewo, puszczam i nic. Czasem załapie, czasem nie. W prawo jest OK.
    Mi się zdarza, że w obie strony czasem nie załapuje, czasem włączam dźwignię na stałe, czasem za długo przytrzymam i tylko raz mrugnie - TTTM, trzeba się do tego przyzwyczaić :-)

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Dźwigienki przy kierownicy to najgorsza rzecz w tym w sumie fajnym samochodzie. Włączanie wycieraczek przedniej szyby poprzez obrót pokrętła na dźwigience to dla mnie wielkie nieporozumienie Trzeba użyć więcej niż jednego palca, a w tym kciuka, a to powoduje, że zdejmuję częściowo rękę z kierownicy. Równie dobrze takie pokrętło mogło by być zamontowane na desce rozdzielczej w pobliżu np. zestawu wskaźników.
    Dźwigienka od kierunkowskazów ma taki paskudny kształt, że przyciągając do siebie - chcąc włączyć drogowe na stałe - przechyla ją się tak, że potrafią mi się włączyć kierunkowskazy "soft", czyli na kilka mignięć. Ciekawe, czy da się te mignięcia wyłączyć w BCM, bo najchętniej bym to zrobił.

    Musiałeś mieć włączone światła (mijania) i za mocno pociągnąłeś do siebie - drogowe zapaliły się na stałe. Jeśli zaświecił Ci się kierunkowskaz, to radzę nic nie robić, tylko odczekać, aż się wyłączy.
    Ostatnio edytowane przez rafal_rx ; 18-10-2017 o 10:36

  10. #24
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,527
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rafal_rx Zobacz post
    Dźwigienki przy kierownicy to najgorsza rzecz w tym w sumie fajnym samochodzie. Włączanie wycieraczek przedniej szyby poprzez obrót pokrętła na dźwigience to dla mnie wielkie nieporozumienie
    We FIAT-ach od wielu lat tak jest. W sumie w GP szybko się przyzwyczaiłem i sobie jednak to rozwiązanie chwalę.

    PS. Przy zmianie biegów nie zdejmujesz prawej ręki z kierownicy? Domniemam, że automatu nie masz

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rafal_rx Zobacz post
    Dźwigienka od kierunkowskazów ma taki paskudny kształt, że przyciągając do siebie przechyla ją się tak, że potrafią mi się włączyć kierunkowskazy
    Podejrzewam, że przełączniki są praktycznie takie same jak w GP (w 500X niemal identyczne). Sprawdź w innym aucie, bo mi przez wiele lat nie zdarzyło się coś takiego w GP, jak przez 1,5 roku w 500X.

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    64
    Auto
    500L POP 1.4 95 KM
    Rocznik
    2016
    U mnie pierwszy przegląd zrobiony: koszt 280 zł plus materiały we własnym zakresie: Aral Super Tronic 0W40, filtry oleju i powietrza plus pyłkowy dla alergików Mopar - 400 zł razem 680 zł. Panom nie udało się wykryć przyczyny szurania na biegach 4 i 5, a czyszczenie czujników ABS nie pomogło (ale nie napisali czy czyścili z przodu czy z tyłu). Przy okazji: jeśli kogoś interesuje ile w aso kosztuje wymiana bębnów na tarcze z tyłu to jest to koszt około 6 tysięcy.
    126p--->126el---->CC--->SC--->Panda II--->PRZERWA NA SKODĘ--->500L

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2017
    Skąd
    Poznań
    Postów
    17
    Auto
    Abarth Grande Punto / 500L
    Rocznik
    2009 / 2014
    A dlaczego lejesz 0W40 a nie 5W40? Chodzi o kwestię rozruchu zimą? Czy garażujesz auto? IMHO nie wiem czy jest sens dopłacania do 0W40, bo są droższe, a w PL warunkach nie wiem czy jest jakaś różnica. Czym się sugerowałeś wybierając ten olej?
    Ostatnio edytowane przez Rom5on ; 26-01-2018 o 18:29

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    64
    Auto
    500L POP 1.4 95 KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Rom5on Zobacz post
    A dlaczego lejesz 0W40 a nie 5W40? Chodzi o kwestię rozruchu zimą? Czy garażujesz auto? IMHO nie wiem czy jest sens dopłacania do 0W40, bo są droższe, a w PL warunkach nie wiem czy jest jakaś różnica. Czym się sugerowałeś wybierając ten olej?
    jazda na niedogrzanym silniku na krótkich dystansach, olej 0W40 jest znacznie lepszy w takich warunkach od 5W40, dodatkowo ten Aral jest na pełnym PAO, a to wielka rzadkość jeśli chodzi o oleje C3, których wymaga Fiat. W instrukcji napisano, jaką normę ma spełniać olej (Fiat 9.55535-S2) i jeśli chodzi o 0W40 to jest Castrol FST, zielony Mobil ESP i właśnie Aral (czyli w sumie też Castrol), pozostałe firmy nie robią nie wiedzieć czemu oleju C3 0W40.
    Ostatnio edytowane przez vesatis ; 27-01-2018 o 12:31
    126p--->126el---->CC--->SC--->Panda II--->PRZERWA NA SKODĘ--->500L

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Jestem ciekaw czy czuć różnicę ( np. dźwięk silnika) przy porannym rozruchu na tym oleju 0W40

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    64
    Auto
    500L POP 1.4 95 KM
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Rafal79 Zobacz post
    Jestem ciekaw czy czuć różnicę ( np. dźwięk silnika) przy porannym rozruchu na tym oleju 0W40
    czuć różnicę, w porównaniu z poprzednim (Synova 5W40) skończyło się klepanie zaworami na zimno, silnik pracuje ciszej, nie wiem jak długo utrzyma się efekt "nowego oleju" tj. ile ten olej będzie trzymał parametry, ale sądząc po składzie powinno być dobrze
    126p--->126el---->CC--->SC--->Panda II--->PRZERWA NA SKODĘ--->500L

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2014
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    44
    Postów
    2
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2017
    Z mojego doświadczenia pakiet Easy Care obejmuje wszystko poza wymianą filtra kabinowego - dotyczy 1 przeglądu.
    Ja jednak przed zapisaniem się na przegląd polecam sprawdzenie jaki będzie jego koszt mimo zakupionego pakietu Easy Care. Ja swój kupiłem za ok. 180 zł po u dealera, u którego kupiłem samochód. Miało być w nim wszystko poza filtrem kabinowym i jego wymianą. Przegląd ostatecznie zrobiłem w Warszawie i po odebraniu samochodu okazało się, że serwisant (Warszawa-Jubilerska) naliczył w sumie 622 zł . Doliczył masę rzeczy, olej, filtr oleju i inne rzeczy. Zapłaciłem i tego samego dnia zadzwoniłem do centrali FCA z reklamacją. Okazało się, że nie serwis naliczył sobie, bezzasadnie blisko 455 zł - pieniądze zostały mi zwrócone. Do tego serwisu już nie pojadę.

    Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/tipo-531/pa...#ixzz5KxQiJL2o


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Mój pierwszy Fiat Bravo
    Napisany przez lukasz.wojtun na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 28-06-2016, 21:25
  2. Pierwszy temat - test ;)
    Napisany przez miszko na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 12-11-2013, 06:11
  3. Pierwszy problem z DPF
    Napisany przez galka na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-09-2013, 09:46
  4. Pierwszy..
    Napisany przez czacha na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post: 02-01-2011, 15:32
  5. Pierwszy 1000
    Napisany przez gorbash66 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-09-2009, 10:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500l-532pierwszy-przeglad-361522

przeglady 500l 1.4 16vfiat 500l pierwszy przegladprzeglad nowego auta fiat 500 w asopakiet przegladow pogwarancyjnych fiathttps:fiatklubpolska.pl500l-532pierwszy-przeglad-36152

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl