Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 70
Like Tree3lubi to!

Temat: ABS problem  

  1. #46
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    1,987
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Pytanie: czy biorąc pod uwagę że nasze TIPO miało kilka kampanii nawrotowych i fiat przyznaje się do błędów i je usuwa oznacza że w tym przypadku olewa sprawę?
    Myślę że jednak odpowiedź ze tak ma być jest prawidłowa. I tego się trzymajmy i nie szukajmy dziury w całym. W moim aucie też coś klika stuka ect ale się nie przejmuje. Mam gwarancję i jeśli coś się popsuje to naprawia mi za free.
    Poza tym jeśli każde auto w konkretnej konfiguracji tak ma to znaczy że tak ma być.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Ale z drugiej strony skoro TTTM to chciałbym wiedzieć skąd się bierze ten szum czy hałas



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    48
    Postów
    37
    Auto
    Punto Sport 1.4; 500L Trekking 1.4 T-jet
    Rocznik
    2015; 2016
    Powiem tak byłem z punto w ASO w związku ze stukami w przednim zawieszeniu, w jednym serwisie okazało się że TTTM w drugim usunięto usterkę. W jednym diagnoza zajęła dwa dni, sprawdzili wszystko okazało się że są to naturalne odgłosy pracy zawieszenia (amortyzatorów) w drugim po przejażdżce i 15 na podnośniku zdiagnozowali usterkę, na drugi dzień odebrałem auto bez stuków, więc twierdzenie że TTTM bez dokładnego zbadania i określenia przyczyny jest nie na miejscu. Ponadto takie zachowanie pompy ABS wskazuje na usterkę i w innych dostępnych na rynku samochodach i jest naprawiane, w Fiacie TTTM....

  4. #48
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    1,987
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Ale czy możesz powiedzieć co to za usterka i na czym ona polega? Gdybanie że to usterka nic nie da. Kulki metalowe w garnku też są i będą i jak na razie ludzie z tym jeżdżą.

  5. #49
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Moim skromnym zdaniem w głównej mierze są to niedociągnięcia Fiata na etapie projektowym. Bo jeśli wspomnieć o tzw. słyszalnych
    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    Kulki metalowe w garnku
    to wystepuje w 500L oraz Tipo z silnikiem 1.4 5KM i jak pamiętacie pisałem, że wg mnie to wina tłumika. Skąd ten dzwięk?....a może stąd że jest tak zbudowany układ wydechowy- może woda się skrapla do środkowego tłumika po wyłączeniu silnika a jak odpalamy po dłuższym postoju to spaliny je wypychają i stąd taki gang....Zauważmy , że dzwięk tylko przy pierwszym rozruchu - kolejne już nie mają. W lato tego problemu nie będzie bo mniejsza wilgotność i woda z tłumika wyparuje.
    Natomiast co do ABS to nie wina zepsutej pompy ale jej żle dobraniu do modelu, albo złego oprogramowania. Aso w rozmowie ze mną potwierdziło, że mieli problemy już zglaszane z tym dzwiekiem pompy ale dziwek ten występował nawet na postoju na kazdym biegu. podobno fiat wtedy zmienił oprogramowanie sterownika ABS....ale....ni rozwiązało to chyba problemu gdyż u mnie i nie tylko dzwięk ten występuje ale tylko podczas jazdy ( co to za dzwiek - jest to takie jakby brzęczenie-buczenie ze strony pompy ABS trwające przez około 6 sek na 4 i 5 biegu- jakby pompa wchodziła w jakiś tryb testowania, adaptacji lub sprawdzania czegoś tam). Zauważyłem , że w ciepłe dni tj wiosna lato dźwięk pompy ABS jest minimalny lub prawie go nie ma. W sprawie ABS poruszyłem na nogi całe ASO oraz FCA Polska oraz centrale we Włoszech, która jednak podsumowała tak ma być. ....podsumowałbym to tak....projekt auta udany ale na warunki klimatyczne typowo Włoskie z wysokimi temp. - zapewne u nich tłumik nie strzela przy rozruchu oraz ABS się nie odzywa.
    Ostatnio edytowane przez Rafal79 ; 27-03-2017 o 13:35

  6. #50
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W niektórych systemach ESP specjalnie dociskane są klocki do tarcz, aby odparowała z nich woda. Jest za tym cała filozofia (czujniki deszczu, blablabla). Czy coś podobnego zastosowali w 500L, ale "coś poszło nie tak"? Tego nie wiem.

  7. #51
    Master
    Dołączył
    18 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    1,987
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    Jest i krówka

  8. #52
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    Jest i krówka
    Ano jestem, w "rodzinie" 500-ek i Grande Punto

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 kwiecień 2015
    Skąd
    Kalisz
    Wiek
    48
    Postów
    37
    Auto
    Punto Sport 1.4; 500L Trekking 1.4 T-jet
    Rocznik
    2015; 2016
    Cytat Napisał tedybear Zobacz post
    Ale czy możesz powiedzieć co to za usterka i na czym ona polega? Gdybanie że to usterka nic nie da.
    W pierwszym roku eksploatacji od lutego 2016 ABS działał prawidłowo, nie było żadnych dodatkowych, niepokojących dźwięków z jego strony. W drugim roku od początku marca 2017 słyszalny jest ten charakterystyczny dźwięk.
    Dlaczego ten dźwięk nie pojawił się od samego początku użytkowania auta, co stało się że pojawił się dopiero teraz, co jest jego przyczyną?

  10. #54
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Jest pewna koncepcja ze moze cos sie brudzi....np bieżnia od ABS i stąd takie klocki. Teraz jak juz na dworze cieplej to dźwięk mniej intesynwy....zwłaszcza jak pierwszy raz odpalam bliżej popołudnia. W zimne i wilgotne poranki dźwięk bardziej intesywny

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2017
    Skąd
    Mysłowice
    Wiek
    48
    Postów
    12
    Auto
    500L 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Rafal79 Zobacz post
    Jest pewna koncepcja ze moze cos sie brudzi....np bieżnia od ABS i stąd takie klocki.
    Nie wydaje mi się. Już prędzej uwierzę w wersję z temperaturą i wilgotnością. U mnie "problem" występował praktycznie od początku (styczeń, duże mrozy) i ustąpił pod koniec lutego. Do teraz wszystko jest OK. Ja myślałem raczej, że coś się "dotarło".

    Poza tym jestem w stanie uwierzyć w TTTM, bo jeszcze pamiętam jak robiłem z siebie w ASO idiotę z Grande Punto i jego sprężarką klimatyzacji. Fora mi wmawiały, że nie ma prawa tak głośno działać, a ona tak właśnie działała przez 9 lat i pewnie dalej tak działa.

  12. #56
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał MarMarK Zobacz post
    Poza tym jestem w stanie uwierzyć w TTTM, bo jeszcze pamiętam jak robiłem z siebie w ASO idiotę z Grande Punto i jego sprężarką klimatyzacji. Fora mi wmawiały, że nie ma prawa tak głośno działać, a ona tak właśnie działała przez 9 lat i pewnie dalej tak działa.
    Dokładnie, nadal tak działa sprężarka w GP, tak samo niezmiennie przez prawie 10 lat

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    25 luty 2017
    Skąd
    Mysłowice
    Wiek
    48
    Postów
    12
    Auto
    500L 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    Przypomniało mi się coś jeszcze. Kiedyś miałem Punto II i tam podczas dłuższej jazdy z obrotami w okolicy 2000 też pojawiał się tajemniczy dźwięk, ciche "trrrrrrr". Działo się to zwłaszcza zimą podczas mrozów. Ktoś mi wyjaśnił, że tak działa układ returnless (ten co odpowiada za ograniczenie cyrkulacji paliwa) - uwierzyłem i jeździłem tak 7 lat, bez żadnych problemów.

  14. #58
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał MarMarK Zobacz post
    Kiedyś miałem Punto II i tam podczas dłuższej jazdy z obrotami w okolicy 2000 też pojawiał się tajemniczy dźwięk, ciche "trrrrrrr". Działo się to zwłaszcza zimą podczas mrozów. Ktoś mi wyjaśnił, że tak działa układ returnless (ten co odpowiada za ograniczenie cyrkulacji paliwa)
    .....taki sam objaw miałem w seicento - serwis że tak ma być.
    Ale gdyby nawet było tak, że ten dzwięk od ABS to normalna rzecz , którą przewidział producent to wg mnie powinien tak to zrobić aby żadne dźwięki nie docierały do moich uszu. Chyba Fiat tylko takie dziwne sztuczki wprowadza.....będe się upierał przy swoim - jest do niedopracowanie Fiata

  15. #59
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 luty 2017
    Skąd
    tychy
    Postów
    13
    Auto
    500l 1.4 16v
    Rocznik
    2015
    Panowie, szukacie wyjaśnienia w gwiazdach a przyczyna jest bardzo prosta.... opiłki z tarcz czy też bębnów obklejają bieżnie ABS, a że układ jest bardzo bardzo czuły to próbuje skalibrować pompę pod odczyty z czujników (nieco zaburzony opiłkami). U mnie był tam tyle pyłu że czujnik ABS zgarniał nadmiar po wyczyszczeniu objawy ustały. Z racji że w układnie bębnowym opiłki mają ciężej się wydostać problem powraca szybciej, a przy tarczach może nie występować wcale. Żeby było jasne testowałem moją teze w 500l i nowym Tipo w którym to zanieczyściłem sztucznie bieżnie...i zaczęło dziać się to samo co prze czyszczeniem w 500l Tak więc panowie klucz do kół, torx i sprężone powietrze... nie czytajcie bzdurnych rzeczy na forach bo widzę że niektórym się to udziela i popadniecie w paranoje. Do dzieła.

    PS W sobotę będę zdejmował bębny żeby sprawdzić jak to tam wygląda po 5tyś km ( przy okazji zmiany opon ) jak nie zapomnę to zrobie fotkę i wkleję z opisem dla tych co na mechanice znają się tak jak ja na komputerach
    tedybear lubi to.

  16. #60
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    tomek500l ...wrzuć fotki jak bedziesz sciagal koła - pomoże nam to rozwiązać ta zagadke


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 500l pompa abs

500l abs

abs 500l

fiat 500l problem abs

fiat 500 l problem z

fiat 500l abs

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl