Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 70
Like Tree3lubi to!

Temat: ABS problem  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016

    ABS problem

    Panowie czy zauważyliście w swoich autakach z silnikiem 1.4 95KM taka przypadłość mianowicie:
    ....posiadam 500L z takim silnikiem ....zauważyłem ze jak przyspieszam na 4 biegu okolice 2.5 tys obro oraz 5 bieg 2 tys obr. występuje dziwny dźwięk z okolicy pompy abs, dźwięk przypomina jakby wlaczal sie na chwile silnik elektryczny. Serwis na razie rozklada ręce i szuka co powoduje ten dźwięk.
    Serwis ASO cos wspominał ze to może byc wina pompy ABS która w początkowej fazie reguluje ciśnienie. Wkurza ten dźwięk...nawet pasażerowie pytają co to. Dodam ze wystepuje na zimnym silniku. Miałem dużo samochodow ale nigdy sie z czymś takim nie spotkałem żeby np. pompa ABS taki dźwięk wydawała. Zgłosiłem to na gwarancji....zastanawiam sie czy to nie wada ukryta fabryczna bo wtedy ASO lub FCA Polska będzie chciało mnie zbyc. Macie może taki objaw w swoich autach??? Dziekuje



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    06 styczeń 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    42
    Postów
    462
    Auto
    Lancia Phedra 2.0 16v, Volvo S60 2.4
    Rocznik
    2005/2005
    Eeee.... a czujnik ABS jakiś nie padł? Podłączyli Ci auto pod kompa chociaż?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Komputer byl podłączany. ABS dziala prawidłowo. Problem polega na cyklicznym załączaniu sie tego dźwięku...dość dokuczliwy....dźwięk dochodzi od strony pompyABS co nawet po części sugeruje serwis ASO. Gdy ten dźwięk wystepuje czuć tez delikatne drgania na pedale gazu. Wg mnie to jakas wada konstrukcyjna pompy lub oprogramowania pompy. Dlatego napisałem na forum Tipo gdyż macie te same silniki wiec jeśli u was nie wystepuje to znak ze moj wypust ma jakas wade. Boje sie ze serwis powie ten typ tak ma i bujaj sie. Jeśli możecie sprawdzić w swoich to będę wdzięczny.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    W moim Tipo nic takiego nie słyszę.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    35
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Ja też nic takiego nie zaobserwowałem w swoim tipo

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    21 maj 2016
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    33
    Postów
    485
    Auto
    Fiat Tipo - 1.4 16V
    Rocznik
    2016
    To tylko słychać czy też jakieś rewelacje są odczuwalne (np szarpanie)?

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2016
    Skąd
    Szamotuły
    Wiek
    35
    Postów
    183
    Auto
    Volvo 850 2,5 TDI / Tipo HB 1,4 95KM
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał Rafal79 Zobacz post
    Gdy ten dźwięk wystepuje czuć tez delikatne drgania na pedale gazu.
    Kolega już odpowiedział na pytanie, zanim zostało zadane. Chyba, że coś poza tym dodatkowego ?


    Może to pomoże, ale przy moim volvo bywa, że czasem coś zaszwankuje w pompie abs i wtedy występuje drganie na pedale, ale hamulca i jest to kwestia potocznie nazywanych zimnych lutów - przy wysokiej temperaturze otoczenia występuję, że przestaje na chwile działać układ, występuje drganie wyżej wymienione i po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie wraca do prawidłowego działania, o taka dziwna przypadłość. Możliwe, że nie jest to kwestia silnika a układu ABS? Pozostanie tylko drążenie tematu w ASO, może jak nie to to chociaż telefonicznie kontaktuj się z jakimś innym ASO ?
    Ostatnio edytowane przez Tybek ; 18-01-2017 o 09:17

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    ...dźwięk nie dochodzi ze strony silnika a ewidentnie od pompy ABS. Moje auto stoi w serwisie ....podobno serwis czeka na jakieś urządzenie do odsłuchania silnika. I tak jest juz lepiej bo juz szef ASO slyszy te dźwięki bo na początku mnie zbywali ze nic nie slysza. Moja upartość oraz to ze oświadczyłem im ze zgłoszę to do FCA i powolam rzeczoznawcę spowodowało ze usłyszeli. Wg mnie pompa ta nie powinna wydawać żadnych dźwięków....pierwszy raz sie z czymś takim spotkałem.....zastanawiam sie czy na tym etapie poinformować pisemnie o wadzie sprzedawce ( w celu późniejszego dochodzenia praw do obnizki ceny auta lub odstąpienia od umowy kupna) czy poczekać co zrobi serwis??
    Ostatnio edytowane przez Rafal79 ; 18-01-2017 o 09:53

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Na podstawie moich osobistych doświadczeń z innym autem napiszę, co o tym sądzę. Dziwi mnie tylko bardzo, że piszesz o drganiach pedału gazu. Powiem tak, być może to jest autosugestia. Pedał jest przymocowany do wspornika, a ten z pozostałymi do ściany grodziowej. W dieslach pedał gazu jest elektryczny, więc nie ma absolutnie żadnego połączenia z komorą silnika, które to mogłoby przenosić drgania. Zauważ, że jest wykonany z plastiku. Jak jest w 1.4 16V MPI, nie wiem.
    Prawdopodobnie coś jest na ścianie grodziowej (przegrodzie między silnikiem a kabiną) niedokręcone i w specyficznych chwilach wpada w rezonans. Tłucze Ci w blachę, a siedząc wewnątrz nie da się dokładnie zlokalizować źródła, bo przesłania wszystko deska rozdzielcza i rozprasza dźwięk. Od strony komory silnika zapewne pracujący silnik zagłusza . Jeżeli dzieje się to wyłącznie na zimnym silniku, należy skupić się na elementach nagrzewających się jak: osłona wydechu, przewody cieczy chłodzącej itp. Choć niekoniecznie.
    U mnie w Hyundai'u Matrix'ie CRDi był niedokręcony (być może w fabryce) podgrzewacz elektryczny cieczy chłodzącej na przewodzie do nagrzewnicy. Szukałem usterki ze trzy lata
    Użytkownicy Dacii narzekali na podobną przypadłość, wystarczyło poprawić mocowanie jakiejś tam rurki od klimatyzacji.
    Natomiast w moim 500L były niedokręcone śruby mocujące uchwyt do zamka klapy bagażnika w tylnej belce. Ściągnąłem cały panel plastikowy - dwie śruby i wkręt - po czym okazało się, że w ruchomej klapce są dwie zaślepki. Dokręcenie zajęło mi mniej więcej tyle, ile bym poświęcił czasu na dojazd i powrót z ASO. W komorze silnika znalazłem jeden nie wciśnięty do końca plastik do mocowania maty wygłuszającej... W okolicach akumulatora znalazłem nie zamocowaną złączkę elektyczną od przeciwmgielnych, których w mojej wersji nie ma. Mój egzemplarz był chyba montowany w poniedziałek po jakimś święcie narodowym, chociaż muszę przyznać, że przez dotychczasowe 2 lata jest w 100% bezproblemowy.
    Ostatnio edytowane przez rafal_rx ; 18-01-2017 o 11:41

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Mam nadzieje , że ASO w końcu rozwiążę ten dość irytujący problem. Z serwisu ASO dostałem zastępcze 500L z tym samym silnikiem i powiem Wam, że tu też występuje ten dzwięk w dokładnie tym samym przedziale obrotów. Jednakże w tym modelu jest mniej uciążliwy bo trochę słabiej go słychać. Ale jest. Najśmieszniejsze jest to ,że ten zastępczy tez ma taki sam przebieg jak mój tj 3500km oraz z tego samego miesiąca produkcji - czyli prawdopodobnie z tej samej partii.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    kujawsko-pomorskie
    Postów
    428
    Auto
    Fiat Tipo 1,4 95KM
    Rocznik
    2016
    A do czego byś ten dźwięk przyrównał ? Opisz go .

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    16 listopad 2016
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wiek
    30
    Postów
    431
    Auto
    Tipo POP 1.4 95km
    Rocznik
    2016
    U mnie również nic takiego nie występuje

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    mhh dźwięk przyrównał bym do ...do dźwięku silnika z zdjętym filtrem powietrza podczas wciskania gazu i zasysania powietrza przez przepustnice takie charczenie. występuje tylko w przedziale 2,5 tyś na 4 biegu i na 5 biegu 2 tyś....zawsze w tych obrotach. ewidentnie czuć i słychać ze wydobywa sią zza kierownicy tam gdzie jest pompa ABS. Jak ten dzwięk wystąpi i silnik sie nagrzeje to do nastepnego wychłodzenia silnika sie nie powtarza ten dzwięk.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,329
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał Rafal79 Zobacz post
    tam gdzie jest pompa ABS
    To tylko tak ci się wydaje że to pompa ABS, ale moim zdaniem mało to prawdopodobne, bo pompa ABS-u pracuje tak sam niezależnie od prędkości obrotowej silnika.
    Raczej u ciebie to elektryczna przepustnica hałasuje, ona tak lubi bzyczeć - ale jest to ciche bzykanie, słyszalne tylko przy otwartej masce.
    Mówię o tym :

    Oczywiście to z mojej strony tylko wróżenie z fusów, ale ona może taki hałas wydawać, jak będzie nie sprawna.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  16. #15
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    1,987
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    tak na chłopski rozum to JTN znów ma rację. Przecież pompa ABSu pracuje cały czas niezależnie od obrotów silnika. a tak technicznie:
    Silnik elektryczny zapewniający ciśnienie w pompie pracuje przez cały czas podczas pracy silnika. Układ zaworków w miarę potrzeby odcina ciśnienie doprowadzane do zacisku hamulca, gdy podczas hamowania koło zaczyna obracać się wolniej od pozostałych, a więc gdy traci przyczepność. Niezależnie obsługiwane są w ten sposób cztery koła samochodu.Elektronika sterująca reaguje na sygnały płynące z czujników prędkości kół, odłączając ciśnienie płynące do poszczególnych zacisków hamulcowych
    No to skoro silnik pompy i ciśnienie w układzie nie jest zależne od obrotów silnika to jak napisał JTN nie jest to pompa ABSu. A tu kolega wyraźnie napisał, że ten dźwięk jest w określonym zakresie obrotów silnika.


 
Strona 1 z 5 123 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat 500l pompa abs

500l abs

abs 500l

fiat 500l problem abs

fiat 500 l problem z

fiat 500l abs

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl