Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 53
Like Tree4lubi to!

Temat: 6 bieg  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W 500X 1.4 MA Turbo 140KM spokojnie 6 wrzuca się przy 70km/h, ok. 1500 obr/min - spokojna jazda. Przy 100 silnik ma 2100 obr/min. Gdy już "podkręcę" na 5-tym biegu do 3000obr, to 6 włączam przy około 130km/h.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    38
    Auto
    Stilo 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Spokojnie się pojedzie tylko jak długo. Powtórzę po raz kolejny ja wymieniałem łożyska w skrzyni ponieważ poprzedni właściciel auta tak właśnie jeździł 50 lub 60 po mieście na wbitym 6 biegu. Wałki skrzyni dostają wibracji bo za duży bieg za mała prędkość i wywala łożyska. 6 bieg jest na autostradę.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał AdamStilo Zobacz post
    Spokojnie się pojedzie tylko jak długo. Powtórzę po raz kolejny ja wymieniałem łożyska w skrzyni ponieważ poprzedni właściciel auta tak właśnie jeździł 50 lub 60 po mieście na wbitym 6 biegu. Wałki skrzyni dostają wibracji bo za duży bieg za mała prędkość i wywala łożyska. 6 bieg jest na autostradę.
    Swoją drogą skąd wiesz co wyczyniał poprzedni właściciel Może oleju w skrzyni nie było, sypał trociny, cokolwiek Od za niskiej prędkości obrotowej to prędzej dwumasa i korbowód padnie, a szczególnie o tej pierwszej nic nie wspomniałeś. Swoją droga silnik na wbitej 6 przy 50km/h musiał mieć około 1000obr, a to jest już szkodliwe dla samego silnika Korbowód jęczał przy przyspieszaniu i błagał o litość...

    Tak, 6 bieg na autostradę, yhy Ciekawe, że w innych autach skrzynie wytrzymują przy prędkości obrotowej rzędu 2100obr/min przy stówce Ciężarówki pomijam. Czy wiesz, że niższe biegi w 6-cio biegowej skrzyni mają inne przełożenia niż skrzynia 5-tka? Skrzynia FPT C635 jest wyliczona na przeciążenie 350Nm, a mój MultiAir ma tylko 230Nm, dostępne przy 1750obr. Dlaczego więc tego nie wykorzystywać i wywalać paliwo w powietrze? Co więcej wskazania GSI w trybie spokojnej jazdy podpowiadają zmiany biegów w zakresach granicznych 1500-2000obr Mam "pałować" silnik jak w GP 1.4 8V 77KM, czyli 3100-3500obr, lub lepiej, gdzie jest taka konieczność, żeby to jechało
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-01-2017 o 21:35

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    38
    Auto
    Stilo 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Jak jeździł poprzedni właściciel wiem bo to mój wuj,a co do reszty "tak,masz rację" :-)

  6. #20
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał AdamStilo Zobacz post
    Jak jeździł poprzedni właściciel wiem bo to mój wuj,a co do reszty "tak,masz rację" :-)
    Czyli właściciele FPT C635 DCT już powinni płakać, bo im automatyczna dwusprzęgłówka za wcześnie biegi zmienia, albo powinni jeździć w trybie ręcznej zmiany biegów

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    38
    Auto
    Stilo 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Dodam jeszcze tylko że silnik który posiada autor posta o ile to jest 1.4 16V 95km nie posiada dwumasy więc o nim nic nie wspominałem :-) i wiem o tym bo mam ten silnik w Stilo i jest to inna skrzyni niż ta o której piszesz chodzi mi o oznaczenie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Nie wiem kolego o jakiej Ty skrzyni piszesz ale sprawdź w opisie jakie auto ma autor posta i jakiej skrzyni dotyczy problem. pozdrawiam :-)

  8. #22
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W 500L 6-cio biegowa to C635, czyli ta sama co w 500X, oczywiście bez dwumasy. W Stilo zapewne masz FPT C514.6. W GP mam FPT C514.5.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-01-2017 o 21:56

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2016
    Skąd
    Lublin
    Postów
    38
    Auto
    Stilo 1.4 16V
    Rocznik
    2007
    Nie wiem co jest w 500L ja mówię na swoim przykładzie i o tym co mówi instrukcja obsługi mojego auta. Dobrze napisał jeden z kolegów o zmianie biegów w Ducato kiedy wrzuca 6. Z mojej strony tyle życzę autorowi posta oby jego problem się nie skończył tak jak u mnie ale z mojej strony radzę zmienić technikę jazdy. Pozdrawiam :-)

  10. #24
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał volvgangster Zobacz post
    kolego gdzie przy takiej prędkości 6 bieg?
    Ja w ducato przy 120km/h dopiero 6 bieg wrzucam długo na tej skrzyni nie pojeździsz jak tak ją będziesz użytkował no chyba ,że się mylę i tak producent zaleca zgodnie z instr.obsługi
    Tak, zmiany podpowiada wskaźnik GSI, przynajmniej w 500X 1.4MA Turbo 140KM, a więc producent Nie widzę potrzeby przy spokojnej jeździe, w miarę zgodnej z przepisami, kręcić silnik wyżej niż 2100obr. Jeśli już kręcę to na 4-ce, i nie tylko, do 4tyś (więcej nie chcę, bo po co), wtedy 6 włączam przy ponad 160km/h Tylko wtedy jest problem, bo w Polsce taka prędkość jest wykroczeniem, a dopiero wtedy skrzynia się nie popsuje Po co więc dali tą 6-tkę

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał AdamStilo Zobacz post
    ale z mojej strony radzę zmienić technikę jazdy. Pozdrawiam :-)
    Gdybyś pojeździł Turbo ze skrzynią C635 inaczej byś pisał i jeździł, zapewniam

    Co do skrzyni w 500L. 6 przy 2000 obrotow, to o 500 więcej niż w moim 500X. W Grande z przebiegiem 183kkm gdy włączy się piątkę przy 2000obr nic nie wyje i nic złego nie słychac (prędkość około 50km/h). Może poszła wadliwa partia skrzyń, a dokładniej, z trefnymi łożyskami.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 25-01-2017 o 22:22

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Panie i Panowie!!
    Wraz z silnikiem 1.4 16V 95KM w 500L nie jest ta sama skrzynia biegów, co w 500L z silnikami TURBO!
    C635 Manual jest łączona z T-Jet i MultiJet 2 1.6.
    Wystarczy sobie zobaczyć na obrazkach: wsteczny jest w innej pozycji.

  12. #26
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    Prędzej kieruje sie do diagnozy że wadliwa partia skrzyń lub łożyska. Biegi zmieniam min zgodnie ze wskaźnikiem nigdy wczesniej. A wyc wyje tylko w przedziale powiedzmy 70-90 km glownie jak się przyspiesza czyli pod obciążeniem. I napewno to nie wina mojego stylu jazdy.

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Jeśli już kręcę to na 4-ce, i nie tylko, do 4tyś (więcej nie chcę, bo po co), wtedy 6 włączam przy ponad 160km/h Tylko wtedy jest problem, bo w Polsce taka prędkość jest wykroczeniem, a dopiero wtedy skrzynia się nie popsuje
    Mnie się czasami zdarza, najczęściej na pasie rozbiegowym na drogach ekspresowych z 4 biegu włączać od razu 6-ty :-) Szóstka spokojnie bez żadnych drgawek "daje radę" już od 80km/h. Chociaż przyznam, że najniższe spalanie chwilowe, a może i średnie, mam na 5 biegu w ok. 70-75km/h wg wskazań prędkościomierza.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    29 grudzień 2016
    Skąd
    Północ RP
    Postów
    378
    Auto
    500L 1.4 95 KM Pop Star, VW Golf VII
    Rocznik
    2016
    ....u mnie poza tym wyciem innych objawów brak. Pytanie czy powinna byc bloga cisza ze strony skrzyni czy dopuszcza sie jakieś dźwięk? Kiedyś miałem stilo z tym silnikiem...szczerze nie przypominam sobie aby cos wyło na . Najgorzej ze ASO twierdzi....ten typ tak ma.
    Jutro pisze papier do Fiat Polska

  15. #29
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W UNO normą było hałasujące łożysko wyciskowe sprzęgła. Olewało się temat, a sprzęgło tak samo działało przez ponad 100kkm, dotrwało do sprzedaży, od pół roku cieszy się nim nowy właściciel.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał rafal_rx Zobacz post
    Panie i Panowie!!
    Wraz z silnikiem 1.4 16V 95KM w 500L nie jest ta sama skrzynia biegów, co w 500L z silnikami TURBO!
    C635 Manual jest łączona z T-Jet i MultiJet 2 1.6.
    Wystarczy sobie zobaczyć na obrazkach: wsteczny jest w innej pozycji.
    Rzeczywiście, okłamała mnie rozpiska w Wiki. Czyli montują C514.6, taka była dostępna również w GP.

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2016
    Skąd
    Płock
    Postów
    512
    Auto
    Ypsilon 1,2
    Rocznik
    2014
    To ten silnik ma siłę przyśpieszyć na 6-tym biegu od 70 km/h ? Podobno ma fatalną elastyczność na 6-tce w 500L, być może podczas przyśpieszania powinieneś załączać niższy bieg a 6-kę dopiero przy 90-tce. 500l jest cięższe od Stilo, może skrzynia jest mocno obciążona na tym przelożeniu i przy tej prędkości i dlatego zaczyna "wyć".
    Ja bym przejechał się innym egzemplarzem 500l-ki, jeśli jest to samo to lepiej zmienić styl jazdy


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wyskakujący piąty bieg
    Napisany przez petertk na forum Scudo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-03-2014, 08:34
  2. Wyskakujący 3 bieg
    Napisany przez szafirldz na forum Doblo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-11-2013, 18:40
  3. Wyskakujący 3 bieg
    Napisany przez Ik3r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-10-2011, 21:44
  4. 4 i 5 bieg bardzo słaby
    Napisany przez Mikolajj83 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-04-2011, 20:22
  5. Zgrzyta 3-ci bieg
    Napisany przez Utry na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-03-2010, 21:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500l-5326-bieg-351892

https:fiatklubpolska.pl500l-5326-bieg-35189

https:fiatklubpolska.pl500l-5326-bieg-351893

synchronizator 5 i 6 biegu fiat tipo

skrzynia c635 dwumasa site:fiatklubpolska.pl

ddct fiat

fiat 500x jaka skrzynia 6 biegowa byla montowana

c635 ddct

c635 ddct opinie

fiat 500 wycie skrzyni biegow

skrzynia c635 stuki

t-jet 1.4 120 500l c635

opinie na temat zamiany skrzyni biegow 5bieg na 6bieg fiat grande 8v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl