Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Posty od 46 do 60 z 64
Like Tree3lubi to!

Temat: Olej silnikowy  

  1. #46
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    47
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Punto
    Rocznik
    2015
    Napisałem ,że "...producent z reguły zaleca...".
    Napisałem również,że "Każdy silnik ma w instrukcji podaną tolerncję..." i tak jest -silnik przy produkcji nie jest produkowany pod dany olej i ma zawsze (!) tolerancje doboru oleju (a wystarczy przeczytać, tj. instrukcje dla różnych krajów i różnych modeli samochodów z tym samym silnikiem) Doblo już ma wyraźnie napisane "Zalecane produkty i parametry" i tam jest podany olej 5w-30 (silnik na olej napędowy). W naszym klimacie zalecam stosowanie oleju 5w-40 - czyli co ? ten sam silnik a już inny olej ! Jest również napisane w instrukcji ,że użycie produktów o innych parametrach niż podane może (a nie musi) spowodować poważne uszkodzenie silnika i utratę gwarancji. Kolega wyżej napisał "... nie chcę potencjalnie wchodzić w spór i dawać powód gwarantowi do piętrzenia problemów..." to akurat jest prawda bo wiemy ,że w sytuacjach 'kryzysowych' potrafią doczepić się do każdego szczegółu -co nie oznacza ,że nie mam racji. Podkreślam nie ma silnika na świecie który jest produkowany i przystosowany tylko do jednej klasy lepkości oleju !



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #47
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo 1,9 JTD
    Cytat Napisał sacer Zobacz post
    Producent z reguły zaleca stosowanie pewnego rodzaju oleju a nie nakazuje nam użytkownikom lać taki czy inny olej. Klasa lepkości zależna jest przede wszystkim od klimatu w jakim się poruszamy samochodem. Klimat skandynawski będzie miał inną klasę lepkości niż klimat południowy. Wyobrażacie sobie użytkowanie samochodu w południowym klimacie przy agresywnej jeżdzie z olejem 0-w20 ....praktycznie nie realne, taki silnik długo nie pociągnie. A to ,że teraz w większości samochodów zalecają takie oleje to efekt "energooszczędności" i wymogów odnośnie emisji spalin. Każdy silnik ma w instrukcji podaną tolerncję lepkości oleju. Tak, że proszę nie wprowadzać w błąd forumowiczów że "muszą" być zalewane takim czy innym olejem a tym bardziej 'w20'. Ja osobiście stosuję do swoich samochodów olej 10W-60 lub w przypadku Volvo 5w-50,marka oleju jest już mniej istotna -najważniejsze aby silnik miał smarowanie a zerwać film olejowy w takim w20 to naprawdę nie jest problem.
    No trudno polemizować z tym co napisałeś bo tak ogólnie jest i ja też tak dobieram środki smarne. Ale są wyjątki i np. Croma 1.9 8v multijet w instrukcji ma podany tylko jeden typ oleju tj.0W/30. I tu nie ma widełek. Ja zalałem taki silnik olejem 5w/40 a że samochód ma ogarnięty filtr dpf (rozwiercony) to olej do kompletu nie jest niskopopiołowy tylko normalny. Nic nienormalnego tam się nie dzieje.
    Ale gdy auto jest na gwarancji nie ma pola manewru. (można poza stacją wylewać nowy olej i lać swój ale to już fanaberia).

  4. #48
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    47
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Punto
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał fiter19 Zobacz post
    Ale są wyjątki i np. Croma 1.9 8v multijet w instrukcji ma podany tylko jeden typ oleju tj.0W/30. I tu nie ma widełek.
    W instrukcji Fiat Croma jest napisane na stronie 236 ,że do silników na olej napędowy (wszystkich) zaleca się oleje 5W-30 ,5W-40 .

  5. #49
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,519
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał sacer Zobacz post
    W instrukcji Fiat Croma jest napisane na stronie 236 ,że do silników na olej napędowy (wszystkich) zaleca się oleje 5W-30 ,5W-40 .
    W instrukcji 500X na stronie 204 jest konkretnie wpisane co i jak, czyli 0W30 ACEA C2, spełniający normy 9.55535-GS1. Na rynek hamerykański jest 5W40. Nie ma, że zalecany, jest zapis co jest oryginalnie stosowane.

  6. #50
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    47
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Punto
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W instrukcji 500X na stronie 204 jest konkretnie wpisane co i jak, czyli 0W30 ACEA C2, spełniający normy 9.55535-GS1. Na rynek hamerykański jest 5W40. Nie ma, że zalecany, jest zapis co jest oryginalnie stosowane.
    A w innych instrukcjach Fiata 500 lub innych instrukcjach innych Fiatów (w których stosuje się identyczne silniki podane są inne/różne/takie same klasy lepkości. Poczytajcie sobie drodzy forumowicze instrukcje innych modeli Fiata z tymi samymi silnikami - są dopuszczalne różne klasy lepkości oleju, Fiat (inni producenci również popełniają takie 'faux-pas') nie jest konsekwentny jeśli chodzi o wpisy dotyczące olejów. Ale chyba wszędzie w instrukcjach jest zapis: -u Fiata "102) Użycie produktów o innych parametrach, niż podane powyżej, może spowodować poważne uszkodzenie silnika i utratę gwarancji" Zapis kluczowy to 'może spowodować' Powtarzam nie ma silników do których jest przewidziana jedna,jedyna klasa lepkości oleju - podpieram to swoją wiedzą (absolutnie nie jestem żadnym autorytetem) i nie tylko teoretyczną ale przede wszystkim praktyczną. Wiele lat współpracowałem z INIG-em w Krakowie i niewątpliwie autorytetami międzynarodowymi w tej dziedzinie dr. Kossowiczem czy śp. prof. Zabłockim, więc wiedzę czerpałem od najlepszych.

    Jeśli forumowicze będą mieli jakieś pytania odnośnie smarowania silników spalinowych,służę pomocą -jeśli tylko będę znał odpowiedz
    Ostatnio edytowane przez sacer ; 26-02-2018 o 11:12

  7. #51
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Póki gwarancja ,to wybór jest mały. Po gwarancji otwiera się rzeka możliwości i jeśli ktoś ma wiedzę ,to warto z niej korzystać . W czasie trwania gwarancji niezbędna jest też często wiedza prawnicza niestety .

  8. #52
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    47
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Punto
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Póki gwarancja ,to wybór jest mały. Po gwarancji otwiera się rzeka możliwości i jeśli ktoś ma wiedzę ,to warto z niej korzystać . W czasie trwania gwarancji niezbędna jest też często wiedza prawnicza niestety .
    Tak, to niestety prawda -gwarant 'z wielu zobowiązań potrafi wybrnąć' ,a jeśli chodzi o wiedzę prawniczą to sam się przejechałem na jej braku (w moim przypadku chodziło o prawo spadkowe).
    Ostatnio edytowane przez sacer ; 26-02-2018 o 11:55

  9. #53
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 grudzień 2012
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    41
    Postów
    19
    Auto
    Fiat Stilo 1,9 JTD
    A widzisz takie buty Ale ja mam coś na swoje usprawiedliwienie. Jak nie wiem jaki olej przewidział producent to zawsze proszę sprzedawcę (zawsze olej kupuję w NAMLET w Łodzi) o sprawdzenie w katalogu. Usłyszałem że do Cromy 1.9 8v z DPF jest tylko jeden właściwy olej. 0W30 o specyfikacji do DPF. Zrobiłem a potem zapytałem czy wy mnie nie
    No i tu mamy odniesienie do gwarancji. Samochód był klienta a ja nie mogę pozwolić sobie na lanie czegokolwiek a potem realizować naprawy na mój koszt. Tak mówi katalog i ja tak leję. (chyba zdrowe podejście). Do Sedici z tym samym silnikiem ale rozwierconym DPF nalałem 5w40 i jest malinowo. (autkiem jeździ brat).

  10. #54
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 marzec 2018
    Skąd
    Opole
    Wiek
    44
    Postów
    5
    Auto
    FIAT Ducato 2.3 MultiJet
    Rocznik
    2007
    Pracowalem w ASO Fiat i chwale sobie osobiscie Selenie 20 K Fiat poleca ten olej do silnikow z hydraulika

  11. #55
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    47
    Postów
    6
    Auto
    Fiat Punto
    Rocznik
    2015
    fiter19 napisał: "...Jak nie wiem jaki olej przewidział producent to zawsze proszę sprzedawcę (zawsze olej kupuję w NAMLET w Łodzi) o sprawdzenie w katalogu..."

    - I dobrze,jak się nie wie to warto zasięgnąć informacji w fachowej literaturze -w tym wypadku w katalogu. Ale z tego co czytałem Twoje posty... to swobodnie podpieraj się swoją wiedzą bo widać,że masz naprawdę dużą znajomość tematu.

    fiter19 napisał: "...Samochód był klienta a ja nie mogę pozwolić sobie na lanie czegokolwiek a potem realizować naprawy na mój koszt. Tak mówi katalog i ja tak leję..."

    -Pewnie,że zdrowe ja też bym wolał,żeby fachowiec zrobił coś tak jak jest to "książkowo" przedstawione niż na mnie eksperymentował lub lał to co akurat ma pod ręką. Natomiast ktoś kto ma wiedzę i doświadczenie tak jak Ty może (w wypadku oleju) dobrać coś lepiej (tak dokładnie-lepiej !) zachowując oczywiście odpowiednia klasyfikacje jakościową i lepkościową dla danego silnika. W wypadku samochodu nowego sprawa jest o tyle skomplikowana jak pisał 'rajtkezjusz' ,że w wyniku problemu to Ty jesteś skazany na walkę z gwarantem co jest strasznie czasochłonne i uciążliwe a wyniku do końca nie znamy, analogicznie do tego w wypadku, klient który chce Tobie coś udowodnić na Nim spoczywa to wszystko o czym wyżej jest napisane.

    fiter19 napisał: "...Do Sedici z tym samym silnikiem ale rozwierconym DPF nalałem 5w40 i jest malinowo..."

    -Dokładnie, również moim zdaniem do tego silnika olej, jeśli chodzi o klasyfikację lepkościową idealny

    Warunki eksploatacji zależą od wielu czynników m.in. klimat, technika jazdy,okreslenie-miasto/trasa. Producenci z reguły biorą pod uwagę uśrednienie tych kryteriów a zawsze biorą pod uwagę w dzisiejszych czasach konieczność spełnienia norm środowiskowych narzucanych z góry. Wężmy pod uwagę taki DPF konieczność wyposażenia samochodu w DPF zawdzięczamy 'zielonym' rozporządzeniom a to z kolei wymaga stosowania olejów wykonanych w technologii niskopopiołowej tzw. Low SAPS itd inne z natomiast "trendy" wymagają stosowania paliwooszczędnych,lekkobieżnych olejów,zmniejszających tarcie bo i silniki wykonane są z innych materiałów niż kiedyś... słabszych/delikatniejszych a więc i bardziej narażonych na zużycie-tarcie itd.
    Można by pisać i pisać... :-)

  12. #56
    Klubowicz
    Dołączył
    07 luty 2012
    Skąd
    Kielce
    Wiek
    31
    Postów
    330
    Auto
    Fiat 500 1.2 LOUNGE 2009
    Leję od samego początku Motula X-CLEAN 5W40. Zero dolewek między przeglądami

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Mannol to niby niemiecka technologia, ale mało kto wie żę rozlewają to na Litwie. Przeciętne oleje stąd taka cena...

  13. #57
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 marzec 2012
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Punto 1.9D 60KM 2003
    A co byście powiedzieli na olej https://pmo-lubricants.com/category/...ikowe-osobowe/ Moim zdaniem bardzo fajna propozycja...

  14. #58
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 styczeń 2019
    Skąd
    Zgierz
    Wiek
    40
    Postów
    5
    Auto
    Fiat Albea 1.2
    Rocznik
    2003
    A skąd taka informacja, ze tam rozlewają? Pytam poważnie, bo ja np nie wiem skąd wy takie rzeczy wiecie

  15. #59
    Klubowicz
    Dołączył
    09 październik 2018
    Skąd
    szczecin
    Wiek
    32
    Postów
    133
    Auto
    Croma 2.2 pb/lpg, Lanos 1.5 16v/lpg
    Rocznik
    2006
    w ogole te wszystkie dyskusje o jakości oleju, że jednemu to wycisza szklanki a drugiemu mniej spala oleju a innemu jeszcze mniej benzyny sa tak samo sensowne jak ekscytowanie się nad wyższością smaku harnasia nad żubrem albo tigera nad blackiem .. ;d
    no ale na tym ten cały olejowy biznes polega

  16. #60
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    14 styczeń 2019
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    67
    Auto
    Tipo 1.4 95 KM
    Rocznik
    2017
    Dokładnie tak. Szkoda czasu na rozmowy na ten temat. Nalejcie najtańszego minerala z Orlenu, też będziecie jeździć, ale producenci olejów mniej zarobią.


 
Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Olej silnikowy wymiana
    Napisany przez Maxbil na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 20-04-2016, 07:29
  2. olej silnikowy
    Napisany przez olek383 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 09-02-2014, 21:10
  3. Olej silnikowy do Brava 1.9 JTD-jaki?
    Napisany przez Memciu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 132
    Ostatni post: 17-01-2013, 23:53
  4. Olej silnikowy
    Napisany przez wencu na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-02-2010, 20:26
  5. Olej silnikowy
    Napisany przez Inzi78 na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-09-2009, 12:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500-449olej-silnikowy-38761

fiat 500 jaki olej

fiat 500 olejjaki olej do fiata 500fiat 500 1.2 jaki olejjaki olej fiat 500penrite enviro 5w40 multiairfiat 500 1.4 sport jaki olejfiat 500 1 2 jaki olejhttps:fiatklubpolska.pl500-449olej-silnikowy-387612olej fiat 500 1.2jaki olej do 1.2 69 fiat 500fiat 500 olej secyfikacjafiat 500 1. 2 8v jaki olejCeramizer do 5w40ravenol vmo 5w40 opiniejaki olej do Fiat 500fiat 500 1.2 benzyna jaki olejolej penrite 5w40 fiaghttps:fiatklubpolska.pl500-449olej-silnikowy-387614Archoil 9100 czy Ceratecfiat 500 1.2 specyfikacja olejujaki olej do fiat 500 1.2ceratec badaniafiat 500 1 4 olej

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl