Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 listopad 2015
    Skąd
    Mazowieckie
    Wiek
    35
    Postów
    1
    Auto
    Fiat 500L 1.4 120KM
    Rocznik
    2015

    Instalacja Kamery Cofania FIAT 500L Uconnect 5`

    Witam,
    Po pierwsze chciałem się przywitać jako nowy na Forum. Od tego tygodnia jestem posiadaczem nowego Fiata 500L. Jest to mój pierwszy Fiat. Do tej pory w moim życiu były tylko samochody Japońskie (Honda,Toyota). Nie będę się jeszcze wypowiadał jakoś na temat 500L bo jeszcze za mało nim jeździłem, ale na tą chwilę jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym samochodem.

    Tak czy inaczej.... Moje pytanie to :
    Czy ktoś z was montował może kamerę cofania (bezprzewodową, w tablicy rejestracyjnej) do ekranu Uconnect 5`? Widziałem że z tyłu tego radia są dziwne styki (nie ma gdzie wpiąć chinch odbierających sygnał). Ktoś może się z tym bawił?

    Dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam
    Łukasz



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    49
    Postów
    5
    Auto
    500, ar159
    Rocznik
    2007
    Witam, od kilku dni zona ma 500 i chciałem tez zamontować do uconect5 kam,erkę cofania -niekoniecznie bezprzewodową. Czy da radę?
    będę wdzięczny za pomoc.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    49
    Postów
    5
    Auto
    500, ar159
    Rocznik
    2007
    Nie wierzę - nikt tego z Was nie zrobił. nie da się???

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Oczywiście, że jest. Problemem jest to, że jest to dość drogie i trudno dostępne na naszym rodzimym rynku.
    Wynika to pewnie z nie tak dużej popularności 500-tki, ale we Włoszech tego jeździ dużo więcej, więc i tam trzeba na rynku szukać rozwiązań.

    Koszt: około 350 euro (z podatkami). Wysyłka - nie wiem ile, trzeba się dopytać.
    Fiat Uconnect 5" interfaccia telecamera retromarcia ed anteriore

    Nie wiem czy nie taniej będzie obmyślić planu dołożenia innej kamerki i próby obejścia, ale to już zadanie dla elektronika, chyba, że sam masz pomysł i chęci.

    Tutaj info (na przykładzie Doge RAM, gdzie ten Uconnect 5 też był) co wywołuje uruchomienie kamery cofania na wyświetlaczu, jednak traktowałbym to jako ciekawostkę do samodzielnej zabawy.

    Here is the operation of the rear camera:
    OPERATION
    The Rear View Camera (RVC) is powered by a ignition feed received through the backup lamp switch output circuit from the Body Control Module (BCM) so that is only active when the transmission is shifted into the Reverse position or with the camera delay feature on, the image will remain on while in the Neutral and Drive position for 10 seconds, up to 8 MPH or until the user defeats the image by pressing the screen. In addition, the radio receiver monitors messages on the Controller Area Network (CAN) data bus to determine the selected gear and overrides any other display to show the RVC video output, whenever it detects that the transmission is in Reverse. A momentary blank video display screen immediately following the gearshift transition into the Reverse position is considered normal operation. The camera electronics receive a path to ground at all times.
    The output of the camera is a video signal compatible to the National Television System Committee (NTSC) standard composite video M format, or NTSC-M. The video signal is delivered to the radio video display unit through the entire length of the vehicle by camera signal and the camera return circuits that are arranged as a twisted pair, with an additional grounded foil jacket to protect the video signal from corruption due to stray radiated signals within the vehicle environment. The ground shield is terminated only at the video display (radio) end, not at the camera. Portions of these video signal wires are contained within the body wire harness and a jumper harness located between the radio and the body harness connector below the instrument panel at the right cowl side inner panel.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    49
    Postów
    5
    Auto
    500, ar159
    Rocznik
    2007
    dzięki miszko

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Official backup Cam Addon kit 82214240 Radio Pins.jpg
    Jak chcesz, to sprawdź, czy masz wiązkę do kamery. Wtyczka Uconnect:
    31 - camera signal (czerwony)
    32 - camera return (biały)
    33 - camera shield (czarny)
    Sama kamera jest również podłączona do masy. Natomiast jak to aktywować, nie wiem.
    Kamera:
    2 - zasilanie z BCM, bezp. F49 5A, styk 12 w C5. (niebieski/jasnozielony)
    4- czerwony, 3 - biały, 7 - czarny do Uconnect'a. j.w.
    Tak jest w amerykańskich. Być może, że niebieski/jasnozielony, to jest światło cofania - sprawdzę i odpowiem.
    Ostatnio edytowane przez rafal_rx ; 01-06-2017 o 10:55

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 maj 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    49
    Postów
    5
    Auto
    500, ar159
    Rocznik
    2007
    sprawdzę i dam znać

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Tak jak opisałem, jest w amerykańskich wozach. U nas wcale nie musi tak być. Jednak wydaje się pewne, że złącza do Uconnect będą takie same.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    08 marzec 2013
    Skąd
    Wrocław
    Wiek
    44
    Postów
    238
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    12.2005
    Zestaw do kamery cofania to wydatek około 300 zł + zamontowanie. A zamontowanie spraowdza się do podłączenia kamery do światła wstecznego i w zasadzie tyle.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    01 wrzesień 2016
    Skąd
    Radom
    Postów
    189
    Auto
    500L 1.6 MJet 105
    Rocznik
    2013/15
    Każdy to wie.
    Lecz jeżeli mamy ekran Uconnect, który potrafi wyświetlić obraz video z kamery, to czemu montować kolejny dodatkowy ekran???

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,333
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ja podłączyłem oryginalną kamerkę cofania do uconnecta 5" w Tipo, więcej tutaj :
    https://fiatklubpolska.pl/radio-i-na...ect-5-a-44342/
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  13. #12
    krk
    krk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2023
    Skąd
    PL
    Postów
    8
    Auto
    500L
    Rocznik
    2013
    Mam 500L z 2013, uconnect 5" czyli continental "fiat 330 vp2 ece dab", z wymienioną klapą z oryginalną kamerą
    Zdjęcie WhatsApp 2023-10-29 o 17.47.08_78f94692.jpg
    nr kamery: 52076227 97296 00886 17917

    wiązka, która z niej wychodzi jest 5 żyłowa + luźny splot + ekranowanie
    piny (są ponumerowane na wtyczce, więc odbicie lustrzane w kamerze) i kolory:
    1. czarny
    2. niebieski
    3. czerwony
    4. luźny splot (dla uproszczenia dalej będzie dalej nazywany jako drut)
    5. szarawo biały (dla uproszczenia będzie dalej nazywany jako biały)
    6. zielony

    poprzedni właściciel auta podpiął do radia tak jak było tutaj na forum
    31 - camera signal (czerwony)
    32 - camera return (biały)
    33 - camera shield (czarny)
    kamera - nie działa

    na tej stronce znalazłem pinout kamery
    https://www.fiatforum.com/threads/reverse-camera.491561/


    Zrzut ekranu 2023-10-29 182231.jpg

    tam jest inaczej chyba rozpisane niż powyższe podłączenie, a mianowicie:
    1. uziemienie (u mnie czarny)
    2. LIN (niebieski)
    3. zasilanie (czerwony)
    4. N.C. - ogólna masa? (u mnie drut)
    5. Video- (biały)
    6. Video+ (zielony)
    i to może być ok, bo piny 1 i 4 w kamerze są połączone (miernik piszczy i jest ciągłość)

    Czyli wydaje mi się, że należy podłączyć do radia tak:
    31: 6 zielony Video+
    32: 5 biały Video-

    zasilanie wezmę docelowo chyba ze świateł cofania, uziemienie z budy przy nadkolu.

    Jak sądzicie, czy to ma sens?

    Jak się wpiąć w CANa a dokładnie w LIN?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez krk ; 29-10-2023 o 18:24

  14. #13
    krk
    krk jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 październik 2023
    Skąd
    PL
    Postów
    8
    Auto
    500L
    Rocznik
    2013
    Udało się, tak jak pisałem, zielony i biały to wideo, czerwony to zasilanie kamery, czarny/drut to minus. Zasilanie wziąłem z modułu PDC (lewe tylne nadkole) pin 1 z wtyczki po lewej (dokładam schemat), minus (czarny) podpiąłem do radia pin33. Zasilania ze świateł wstecznego nie polecam z dwóch względów, są zakłócenia, a poza tym obraz z kamery zostaje po zmianie biegu wstecznego na inny, a obraz z kamery jest jeszcze 5 sekund na radiu, a na wstecznym świetle nie ma już zasilania czyli masz na radiu ciemny ekran.
    Trzeba zakodować MES em w module BODY - CAN Proxy, zrobić proxowanie. Ja jeszcze w adjustment radia zmniejszyłem rozjaśnienie z 60% do 50%.
    Czas na piwko.

    Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez krk ; 10-11-2023 o 16:53

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 grudzień 2023
    Skąd
    Zawiercie
    Wiek
    29
    Postów
    5
    Auto
    Doblo Maxi osobowe
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał krk Zobacz post
    Udało się, tak jak pisałem, zielony i biały to wideo, czerwony to zasilanie kamery, czarny/drut to minus. Zasilanie wziąłem z modułu PDC (lewe tylne nadkole) pin 1 z wtyczki po lewej (dokładam schemat), minus (czarny) podpiąłem do radia pin33. Zasilania ze świateł wstecznego nie polecam z dwóch względów, są zakłócenia, a poza tym obraz z kamery zostaje po zmianie biegu wstecznego na inny, a obraz z kamery jest jeszcze 5 sekund na radiu, a na wstecznym świetle nie ma już zasilania czyli masz na radiu ciemny ekran.
    Trzeba zakodować MES em w module BODY - CAN Proxy, zrobić proxowanie. Ja jeszcze w adjustment radia zmniejszyłem rozjaśnienie z 60% do 50%.
    Czas na piwko.

    Wysłane z mojego M2007J20CG przy użyciu Tapatalka
    Tylko osiowanie czy musiałeś coś włączyć?


 

Podobne tematy

  1. Blokujący się Uconnect w 500l
    Napisany przez krzysztof hevea na forum 500
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 01-09-2016, 21:15
  2. Polski, Angielski UConnect - pomocy.
    Napisany przez kamilo62 na forum Nawigacje samochodowe
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 09-07-2015, 17:43
  3. Fiat 500L & Fiat 500 - wszystko zostaje w rodzinie
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-10-2014, 20:57
  4. Fiat 500L & Fiat 500 - wszystko zostaje w rodzinie
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-10-2014, 16:43
  5. Fiat obniża ceny modeli 500L oraz 500L Trekking
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-07-2014, 15:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500-449instalacja-kamery-cofania-fiat-500l-uconnect-5-a-30749

kamera cofania fiat 500lfiat uconnect kamera cofaniaFiat 250 VP2 camerafiat 500 kamera cofanoskamera cofania fiat 500 oryginana kamera cofania fiat 500xfiat 500x jaka kamera cofaniafiat 500 kamera cofaniazestaw kamera cofania fiat 500ltipo uniconnect 5 podlacz kamereunconnect 5 kamera cofaniauconnect 5 i kamerafiat 500l trekking uconnect

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl