Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 25
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Fiat 500 1.2 `18

    Fiat 500 - TFT modding

    Hej,

    Zmieniłem sobie layout zegarów TFT w moim Fiacie.

    Jednak chciałbym jeszcze zmienić zakres obrotomierza (żeby kończył się na 6000 obrotów zamiast na 8000 obrotów).

    Wiem, że takie ustawienie jest możliwe, bo FIAT się tym chwalił w swoich filmach.

    Cel do osiągnięcia w załączniku.

    Na teraz udało mi się zmienić layout zegarów ze standardowego na ten z obrazka, jednak jeszcze obrotomierz mam wyskalowany do 8000rpm.

    Ktoś ma takie ustawienie u siebie? Ktoś pomoże?

    Jak to zrobić, to fajny opis jest tutaj: 2015+ TFT Instrument Cluster Swap Info - 500Crew.com - Vancouver Fraser Valley BC Fiat 500 Abarth Club Forum

    Wydaje się, że mniejsza skala była tylko w dieslach. Pytanie więc - czy ktoś ma Diesla z wyświetlaczem i może zrzucić PROXI dla porównania?
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez topdrive ; 11-06-2019 o 14:45



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 październik 2013
    Skąd
    Luboń
    Wiek
    35
    Postów
    323
    Auto
    Doblo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2010
    A czym się różni ten layout od wcześniejszego? Mam 500S z 2018 roku z TFT i wydaje mi się że jest taki jak na zdjeciu

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Fiat 500 1.2 `18
    00.jpg20.jpg40.jpg
    Między 500S (20) a 500T (40) różnica jest w czcionce. Na pierwszy rzut oka to samo, ale czcionka w 500T jest lekko pochylona i smuklejsza. 60 to jest full Abarth, razem z ekranem ładowania (a tego nie chcę w swoim aucie).

    Trzeba pamiętać też, że zwykłe 500 nie ma guzika SPORT, więc nie przełącza trybów pracy zegarów.

    Więc, ponawiam prośbę, ktoś ma diesla z TFT?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Fiat 500 1.2 `18
    Przestawiłem EngineType na Diesel, wykonałem osiowanie, zawiodło dla poduszek powietrznych, ale zegary przeskalowały się jak dla diesla. Auto ogólnie wydaje się działać poprawnie. Pojeżdżę kilka dni i zobaczę czy wszystko jest OK .

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Fiat 500 1.2 `18
    Informacyjnie dla potomnych: osiowałem jeszcze kilkukrotnie (wymiana radia) i już więcej błędów nie było, musiał być jednorazowy błąd komunikacji gdzieś. Tak czy siak - teraz przynajmniej mocarne 1.2 umie wykorzystać więcej niż połowę skali obrotomierza .

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2012
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    389
    Auto
    Tipo 1.4
    Aa widzisz. Fajny post. Przekażę siostrze informacje, bo ma takiego urwisa, ale boję się, że coś może się nie powieść. Chociaż w sumie naładowany akumulator powinien wystarczyć, a reszta to już powinna pójść.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2019
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    47
    Postów
    8
    Auto
    Fiat 500 1.2 dualogic Longue
    Rocznik
    2016
    Kupiłem licznik TFT na Allegro. Licznik był przystosowany do Diesla, 6 tys obrotomierz, po podłaczeniu nie pokazywał biegów automatu. Podczas osiowania proxy wszystko ustawiło sie jak powinno. Działa bez problemów.

    Ps. Tak jak pisałem w innym poście licznik bez problemu mozna wymienic bez zdejmowania kierownicy. na spokojnie i dla laika operacja na 30-45 minut

    Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Fiat 500 1.2 `18
    Jako, że nie działa mi eco::drive (więc eco index cały czas wynosi 0), to zrodziło mi się pytanie: czy w 500 Lounge jest możliwość przestawienia BCMa, żeby zegary były ciągle karmione informacją, jakby auto było w trybie sport?

    Albo jakiś setup do zegarów, żeby zamiast eco index pokazywały coś innego? W 500S pokazuje w trybie sport położenie pedału gazu, dlatego też zastanawiam się nad posiadaniem jednocześnie trybu CITI i SPORT.. CITI dla działania kierownicy, SPORT dla tego co wyświetlają zegary...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Fiat 500 1.2 `18
    Co i jak z grzebaniem w ustawieniach pod SPORT i CITI można znaleźć w moim poście tutaj: https://fiatklubpolska.pl/500-449/50...69/#post371028

  11. #10
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,545
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Odgrzewam kotleta. Zalozylem tft do polifta z 2016 r. Wlaczylem tryb sport wiec zmieniaja sie zegary na czerwone, w normalnym trybie dziala ecoindeks chyba za sprawą innego ustawienia. Niestety w trybie sport nie pokazuje %gas a glownie w tym trybie jezdze bo zapier..la jak dziki. Konieczna byla zmiana radia bo nie dalo sie ustawic godziny i jezyka. Jest zajebiście jeszcze bardziej lubie tę zabawkę .

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Fiat 500 1.2 `18
    Niestety nie zadziała tak łatwo, potrzebny jest dodatkowy CAN do zegarów. Nie znam dokładniej tematu niestety. Widziałem to info na jakimś innym forum dawno temu.

    Co do tego wrażenia, że jedzie szybciej, to Cie zmartwię, bo jedzie dokładnie tak samo, jest tylko bardziej narowiście, bo pedał gazu ma inną charakterystykę. Tryb SPORT nie zmienia nic po za charakterystyką pracy pedału przyspieszenia i ustawieniem zegarów .

  13. #12
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,545
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał topdrive Zobacz post
    Co do tego wrażenia, że jedzie szybciej, to Cie zmartwię, bo jedzie dokładnie tak samo, jest tylko bardziej narowiście, bo pedał gazu ma inną charakterystykę. Tryb SPORT nie zmienia nic po za charakterystyką pracy pedału przyspieszenia i ustawieniem zegarów .
    A jednak inaczej :-).Temat mapowania przepustnicy doskonale znam z alfy mito, giulietty a nawet fiata tipo do którego dołożyłem throttle controller. Po prostu taka charakterystyka mi bardziej odpowiada.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,545
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    No i sprawa wygląda tak że dziala apka eco index nie tylko w normalnym trybie gdy to widac jak chodzi na zegarach ale i w trybie sport jakby w tle. Zmieniaja sie kolorki ikony przyspieszania hamowania biegów i predkosci. Inna sprawa ze normalnemu kierowcy to potrzebne jak umarlemu kadzidlo. Jedno depnięcie w trybie sport i pozamiatane z tym wskaznikiem . Radio za to oprocz telefonowania, czyta na glos smsy, muzyke z tel, mozna do niego mowic. Do tego doszedl fabryczny mikrofon za flaszkę.Biorąc pod uwage znikome koszty bo licznik z auta po pozarze gdzie musialem zrobic przeszczep obudowy) jestem bardzo zadowolony z upradeu tego gadzetu jakim jest 500 tka. Kupilem zonie a sam tym zapierdzielam do roboty(ona w sumie woli swoje punto)
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 03-02-2023 o 19:12

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2009
    Skąd
    Kraków
    Postów
    52
    Auto
    Fiat 500 1.2 `18
    bo ecoindex tak naprawdę robi właśnie radio, zegary tylko wyświetlają informację otrzymaną po CANie od radia. Więc tutaj żadnego zaskoczenia nie ma
    Ja u siebie zmieniałem radio na Uconnect7 z CarPlay i Android Auto, dołożyłem do tego Cplay2Air (taki adapter) i mam brzeprzewodowy carplay w samochodzie, który łączy się z radiem w jakieś 30 sekund od włączenia . Tylko właśnie radio mam bez VINu, co oznacza, że myśli, że siedzi w Abarth'cie, a wtedy nie działa ecoindex, więc u mnie prawa strona ekranu nic nie robi teraz (a szkoda, mogłoby chociaż pokazywać jak mocno wciskam pedał, zawsze by było na czym oko zawiesić na ekranie )

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2023
    Skąd
    Kraków
    Postów
    3
    Auto
    500 1,2 Lounge
    Rocznik
    2015

    TFT swap

    witam klubowiczów,
    jestem nowy na forum, ale przeczytałem wszystkie posty na temat wymiany licznika "analogowego" na TFT, która to wiedza również mi pomogła w działaniu, zatem czuję się w obowiązku podzielić własnymi doświadczeniami.
    Kupiłem Fiacika "na spółkę" z dorastająca córką jako jej pierwsze autko, mam już sporo "na liczniku" i wiele aut za sobą, ale jak wielu połączyła mnie z 500-tką wyjątkowa chemia , która potrafi wybaczyć wiele, a nawet wszystko ...
    Fiacik jest z 2015 roku, przedliftowy, 1,2 lounge, a więc lepiej wyglądał niż jechał ! droga do domu od sprzedającego była dla mnie wyjątkowym przeżyciem jak możecie się domyśleć negatywnym. To auto w ogóle nie jedzie !!!
    Zacząłem dłubać w necie i znalazłem info o magicznym przycisku SPORT ! i się zaczęło ... zakup taniego modułu OBD i licencji na Alfa OBD. Poszło gładko, 10 minut i auto jak nowe
    To był początek mojej grypy na 500 tkę !

    Drugi temat to absolutnie outschoolowy licznik, na którym bez okularów nic nie widziałem, ale przecież są też wersje z licznikiem digital TFT'
    Poczytałem po polsku, angielsku, niemiecku, pooglądałem, ściągnąłem informacje techniczne, schematy elektryczne i wyszło, że się da

    Rzeczywistość okazała się mocno brutalna, ale nie żałuję kłopotów, a załączone fotki powinny rozgrzać chętnych "do czerwoności"

    Poniżej lista informacji, przeze mnie zdobytych z uwagą, że nie należy wszystkiego traktować na 100%, jestem amatorem i w moim przypadku się to sprawdziło, ale nie odpowiadam za rozczarowania, czy ewentualne usterki przy modyfikacjach dokonywanych przez czytających.

    1. licznik TFT występuje w 2 wersjach, pierwsza, starsza, kompatybilna z Blue&Me, druga z radiami poliftowymi, obie maja takie same wtyczki podłączeniowe i okablowanie !

    to ważne, bo jeśli założycie licznik poliftowy do autka sprzed 2016 to nie ma wyświetlania informacji z zestawu Blue&Me, nie ma wyświetlanych informacji z RDS radia, co ciekawe, wcześniej sparowany telefon z Blue&me w dalszym ciągu działa przez zestaw głośnomówiący, wycisza radio, ale oczywiście nie możemy sparować już żadnego innego, nowego telefon i nie mamy żadnych informacji w tym zakresie na liczniku

    każdy licznik ma z tyłu datę produkcji, na podstawie której można wnioskować jaka to wersja. oczywiście im starszy licznik tym możliwy większy przebieg, który przy pomocy urządzeń diagnostycznych OBD możemy korygować wyłącznie do góry, przebiegu nie cofniemy ! trzeba zatem liczyć się z sytuacją, że sprzedawca dostarczy nam liczni z przebiegiem 150 tkm, gdy nasze autko ma np. 69 tkm ...

    2. TFT w wersji do 2015 ma "długie menu", które umożliwia ustawienie wielu rzeczy w tym godziny i daty, wersja poliftowa ma "krótkie menu", gdzie brakuje ustawień czasu i daty, można to zrobić wyłącznie na podłączonym do CAN'a radiu uconnect. Nigdzie na świecie nie znalazłem informacji, że da się ten czas i datę ustawić w jakiś inny sposób !

    3. licznik TFT można zaprogramować, aby uzyskać dowolny layout np. standardowy 500, Riva, Sport, Turbo, Abarth czy tez ikonka autka w wersji std lub cabrio

    można to robić poprzez custom proxi i zmienianie słynnego byte 65, ale akurat Alfa OBD ma w menu Car Configuration Change dość czytelne opcje zmian ustawień, takie bardziej dla amatorów, he he. z moich doświadczeń wynika, że to całkiem dobry sposób, a z pewnością dość "bezpieczny"

    moja droga :
    - kupiłem niedrogo, ale "w ciemno" licznik TFT, bardziej na próbę, bez spinki
    - po podłączeniu okazało się, że ma +6000 większy przebieg (do zaakceptowania), jest poliftowy (krótkie menu) i przepiękny loyout z nowego Abarth'a, wow, mało nie popuściłem ...
    - oczywiście po wyłączeniu zapłonu zaczął mrugać przebieg kilometrów, a więc co ? PROXI ! nie minęło 5 minut i miałem już na liczniku przecudnej urody layout 500 std
    k...wa, na co mi to było ?
    - po kolejnych kilku godzinach programowania różnych opcji znalazłem fajne ustawienie w wersji Sport, uff
    - na nieszczęście zobaczyłem zajebisty, skórzany daszek na licznik z Abartha, był mój już następnego dnia, co gorsza miał w komplecie śliczny zegar Turbo Gauge i znowu się zaczęło...
    - sam montaż mechaniczny nie stanowił wielkiego kłopotu, czarny owal obudowy zegara zdecydowanie lepiej wyglądał na tle białej kierownicy niż oryginalny biały plastik, co z tego jak podłączenie elektryczne wskaźnika Turbo to nie podłączenie +,-, podświetlenie, ale niestety magistrala LIN, znalazłem schemat, podłączyłem do wiązki licznika, ale niestety wskaźnik nawet się nie podświetlał po włączeniu świateł, wyglądało to marnie...
    - zacząłem żmudne i systematyczne programowanie, zmieniając wiele ustawień dostępnych w Alfa OBD, engine type, model type, turbo type, brand configuration. w końcu po zmianie wersji silnika wskaźnik turbo się podświetlił oraz prawidłowo wskazywał napisem SPORT tryb pracy silnika. niestety pojawiły się błedy ABS, ESP,Hill Holder. Niemniej jednak pojawiło sie światełko w tunelu
    Za każdym razem robiłem backupy tych zmian i analizowałem poszczególne bajty by rozkminić gdzie te zmiany się odbywają
    - po kilkunastu dniach i wykonaniu custom proxy po analizie bajtów uzyskałem następujący efekt :

    - przypominam fiacik jest 1,2 Lounge !
    - grafika powitalna na liczniku po otwarciu drzwi 595 Biposto !
    - podświetlenie Turbo Gauge z regulacją siły oświetlenia wraz z licznikiem przy pomocy czujnika oświetlenia zamontowanego w liczniku
    - prawidłowe wyświetlanie SPORT na wskażniku Turbo Gauge wraz z wybranym trybem normal/sport
    - w trybie normal wskażnik ECO coś tam się przemieszcza, ale nie jest to działanie miarodajne
    - w trybie sport działa wskażnik %GAS oraz wskażniki przeciążenia bocznego, tylnego i przedniego, zarówno graficzne jak i w postaci cyfrowej G

    w celu uprzedzenia pytań podaję moje Mody :

    - byte 42 C1 (diesel, pokazuje obrotomierz do 6 tys. zamiast do 8 tys.)
    - byte 65 22 (Biposto)
    - byte 81 11 (silnik 1,2)

    chciałbym jeszcze uruchomić na wyświetlaczu wskazanie czujnika cofania, jeśli ktoś to ma rozkminione i jest w stanie się z e mną podzielić wiedzą w zamian za moje wypociny to będę niezmiernie wdzięczny, Maciek

    fiacik.jpg

    IMG_7829.jpg

    IMG_7924.jpg

    IMG_7926.jpg

    IMG_8016 - Kopia.jpg

    IMG_8017.jpg

    IMG_8018.jpg
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez maciekp2007 ; 12-04-2023 o 22:54 Powód: nowe zdjęcia


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500-449fiat-500-tft-modding-44788

wymiana locznika na tft fiat 500https:fiatklubpolska.pl500-449fiat-500-tft-modding-447882

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl